[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:31

Oeh , nou weet ik wel veel te vroeg om nog over te oordelen natuurlijk, maar god oh god wat was ik blij, om nu net van de wei af , toch helemaal geen pulsaties te voelen zeg!!

Heb nu de husk door maar een halve schep slobber gedaan (voor beide is dat dan hoor) dus was zo ongeveer half om half nu, maar het ging er zo waar in, dus ben heel voorzichtig effe dolgelukkig!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:41

ohjajoh6 schreef:
Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit helpt tegen zand? Als ik met de husk al 2 kg opmaak in 6 dagen kuur voor groot paard en shet? ( ja ja Pandora, ik heb toch geluisterd naar jullie nav het andere topic) hahaha.

Psyllium is veel effectiever tegen zand dan lijnzaad. Wat voor slobber geef je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:58

Die van de subli? Zal vast niet goed zijn maar dat is toch uiteindelijk niet 1 slobber? Maar goed nu net dus weer pulsaties achter, met dus de helft aan slobber van gister. Maar ik kan er toch pas echt wat over zeggen, waar het precies aan ligt als de husk kuur weer over is, want voor hetzelfde geld duurt het een x aantal uur en is het wel van de wei. Ik lijk wel manisch depressief hiervan, ik pep mezelf maar op en houd mezelf maar voor de gek om hoop te houden, maar moet nu gewoon afwachten en het allemaal uittesten en vooral eerlijk naar MiniMe blijven straks...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:07

ohjajoh6 schreef:
Die van de subli? Zal vast niet goed zijn maar dat is toch uiteindelijk niet 1 slobber?

Wat bedoel je met niet 1 slobber?
Subli slobber zit al 30% zetmeel in. Je zou zeggen dat 1 handje hiervan niet zou uitmaken, maar blijkbaar is jouw mini erg gevoelig. Heb je ook al een speedibeet geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:22

Kan ik idd de volgende kuur wel doen, maar dat is toch soort gelijk aan de seniores priores? Ook zo laag in zetmeel en suikers maar elk mager paard word er dik van, dus vandaar dat ik daar niet aan denk en mij daar ver van houd, want te dik is ze al. Je moet ook niet denken dat ze dit anders krijgen hoor, ik krijg echt anders die grote hoeveelheid husk er niet in. Ga morgen vragen of ik handje sp mag proberen van iemand die ik ken die het gebruikt, thanks voor de tip!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:08

marstall vito zit ook laag in zetmeel en suikers en kan je prima slobber van maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:13

Dank jullie wel ik denk dat ik het kuurtje maar afbreek en pas over een maand verder afmaak, dan werkt de husk pas weer en dan heb ik tijd genoeg om iets te vinden wat gezonder is en ze eten zal.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:08

Hey sinds een goeie week staat mijn paard op een halve pil prascend per,dag. ZE heeft er geen last van gehad van eventuele bijwerkingen. Momenteel zien we hele kleine veranderingen. ZE lijkt veel alerter en er lijkt terug een,beetje energie in te zitten. ZE zoekt terug meer contact met de andere paarden wat ze ervoor niet meer deed. Ook staat ze sinds hele lange tijd terug goed hengstig. Weet nu niet of dit met de pillen te maken heeft. ZE kruipt ook,niet meer zo depressief in een hoekje weg.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:45

@ natje goed dat je paard baat heeft bij de medicatie, echter bijwerkingen kunnen ook later komen. Die van mij kreeg ze pas na een maand en dat was dat hij een week zijn brokken niet meer at.

@ohjahjoh6 ik voer cavalor fiber force, ook laag in suikers en zetmeel

Hoe is het verder met de paarden?
Met die van mij gaat het goed, hij doet het ook nog goed op 1 pil. Heeft wel soms echt behoefte aan die pil. Hij geeft dit aan door met zijn voorhoofd tegen mij handen te wrijven, als hij zijn pil heeft gehad doet hij het niet meer. Of als hij imo geen last heeft dan wrijft hij ook niet.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:13

@aaron yve goed dat je het zegt ik ga het zeker in de gaten houden momenteel eet ZE nog altijd de oren van mijn kop. Eind juli. Komen ZE terug bloed trekken. Om naar de waarde te kijken. Tot dan blijft ZE op een halve pil staan. En naargelang de waarde en,het uiterlijk gaan ZE beslissen om te verhogen of op een halve pil te blijve staan

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:06

Wanneer is trouwens precies de SR? Ik heb vorig jaar in augustus laten testen viel net binnen de gratis testen periode. Ik zit er over te denken om te hertesten maar wanneer dan. Laatste test was in oktober na zon 10 weken op prascend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:47

Ik heb mijne vanochtend laten testen, ben benieuwd wat er uit komt. Ze stond vorige week opeens met een dik been. Nu is het weer weg, waarschijnlijk verstapt zei de hoefsmid. Maar vind het zo lastig. Straks doe ik te veel of te snel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:49

Wanneer zou ik de medicatie weer omlaag kunnen zetten eigenlijk? Ik ben nog geheel groen met de seasonal rise enzo, maar Sed loopt alweer een tijdje goed nadat hij bevangen was! Ik durf hem niet meer op het gras te zetten, en had verhoogt van 1/4e naar 1/2e omdat hij bevangen was..

Hij drinkt nog steeds zo slecht overigens, dus krijgt nu wel 2 x per dag hele waterige slobber. Ik hoop maar dat hij daar niet ook bevangen van kan worden? (bodempje voerschep met slobber, volle voerschep water)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:40

Siersma schreef:
Wanneer is trouwens precies de SR? Ik heb vorig jaar in augustus laten testen viel net binnen de gratis testen periode. Ik zit er over te denken om te hertesten maar wanneer dan. Laatste test was in oktober na zon 10 weken op prascend.

Wat bedoel je met SR?
Ik hoorde van mijn eigen dierenarts dat ik er in juni en juli weer gratis testen zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:41

SR is van augustus - oktober.

Ik zou ook niet alles tegelijk doen Shanna; dus en weer gaan verlagen en op het gras gaan zetten , en als Sed nog altijd zo uitgedroogd is, want dat was hij wel zoals we allemaal konden zien op je filmpje, dan snap ik eigenlijk niet , waarom jij de DA nog niet hebt ingeschakeld? Het word weer knap warm weer de komende dagen, dat kan niet goed zijn gewoon...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:55

Shanna schreef:
Hij drinkt nog steeds zo slecht overigens, dus krijgt nu wel 2 x per dag hele waterige slobber. Ik hoop maar dat hij daar niet ook bevangen van kan worden? (bodempje voerschep met slobber, volle voerschep water)

Zolang hij er verder gewoon goed bijstaat en goed mest en plast, kun je niet veel meer doen dan hem die waterslobber geven denk ik. Of beter nog een hand zemelen in een halve emmer water...daar gaan ze ook echt van drinken omdat dat water lekker gaat smaken met die zemelen erin.
Je kan het paard wel bij de beek zetten, maar hem niet verplichten te drinken...zegt een oud spreekwoord :+
DA kan hem wel een infuus vocht geven, maar om dat dagelijks te herhalen... :P

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:48

ohjajoh6 schreef:
Och, och, ik heb om 5 uur de 2 maandelijkse slobber met psylliumhusk gegeven aan de dames (1e dag !!) en nu staat ze met hartslag in achterbeentjes! ...

Van subli hebben ze ook speciale psylliumslobber, zonder melasse etc. Misschien een idee?
http://www.subli.nl/Supplementen/nl/503 ... obber.html

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:13

Psyllium Slobber van Subli:

Zetmeel 228 g
Suiker 34 g

per kg

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:20

Augustus Fiek in laten slapen, vandaag gaat ons andere cushing paardje met de benen op de foto, begint ook slecht te lopen en gister zelfs heel slecht..
We hebben toen wel gezegd dat als Fiek zou gaan, Cris snel zou volgen... We zullen het weten vandaag denk ik... Sneu om te zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:05

Och jee, sterkte SR!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:14

sterkte vandaag SR

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:38

Sterkte SR.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:19

Sterkte SR!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:25

Ojee, sterkte SR

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:25

Shanna schreef:
Wanneer zou ik de medicatie weer omlaag kunnen zetten eigenlijk? Ik ben nog geheel groen met de seasonal rise enzo, maar Sed loopt alweer een tijdje goed nadat hij bevangen was! Ik durf hem niet meer op het gras te zetten, en had verhoogt van 1/4e naar 1/2e omdat hij bevangen was..

Maar als hij niet op de wei staat, krijgt hij hooi? Wellicht nat hooi voeren, krijgt hij ook vocht binnen via het hooi.