Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
funnyhorses schreef:Hier hebben we voor ons eczemertje ventilatoren in de stal geplaatst en het is een super succes!!!
Het is een inloopstal en ik kon zelfs de deken eraf halen,wel zo fijn ivm het verharen op het moment.
Geen geschuur en gestamp meer gehad en ze kan zelf kiezen of ze binnen of buiten wil staan.
TeSs2411 schreef:Ik heb geen ervaring met de producten van puur..
Wel zou ik een echte eczeemdeken kopen want een vliegendeken helpt niet tegen de eczeem. De knut kan er doorheen bijten namelijk
funnyhorses schreef:Is serieus echt een aanrader voor iedereen die er de mogelijk voor heeft!!!
Ik sla mezelf voor mn kop dat ik er niet eerder op gekomen ben,al die dure smeersels-voer-behandelingen enz enz manoman daar kon ik mega luxe vents voor kopen hihi
Heb er 2 à 30euro(Bestron) gekocht,zelfs met afstandsbediening bij,kan timer instellen en 3 snelheden kan op swing-stand of gewoon rechtuit en kan omhoog-omlaag knikken.Is een muurmodel.
Staat hier op de laagste stand 'low' en succes gegarandeerd,daarbij als het een warme zomer word even een standje hoger en ze staan nog heerlijk koel ook.
funnyhorses schreef:Gezien de leeftijd van mijn pony (ook een fjord) helpen geen van de aangeprezen middeltjes.
Gewoon de mug op afstand houden dmv goede eczeemdekens en in ons geval de ventilatoren en het dier kan weer ontspannen.
Bij jongere dieren zou die aloë wellicht heel goed kunnen helpen,allemaal een questie van uitproberen.
horsecare89 schreef:funnyhorses schreef:Gezien de leeftijd van mijn pony (ook een fjord) helpen geen van de aangeprezen middeltjes.
Gewoon de mug op afstand houden dmv goede eczeemdekens en in ons geval de ventilatoren en het dier kan weer ontspannen.
Bij jongere dieren zou die aloë wellicht heel goed kunnen helpen,allemaal een questie van uitproberen.
mijn fjordenpaard is nu 6 jaar en bij hem helpt het wel heel goed inderdaad, ik heb geen idee of dit leeftijdsafhankelijk is maar ieder mens is verschillend en zo ook ieder dier. Ik heb er in iedergeval goede resultaten mee maar alles is inderdaad een kwestie van uitproberen of dit ook werkt bij jou eigen dier inderdaad.
funnyhorses schreef:Mijn fjord loopt nu nog zonder deken dankzij de vents.De knutjes komen bij zonsondergang en vooral als de lampen in de stal aan zijn dan zie je ze zwermen.
Knutjes en gewone muggen komen op warmte af,lichaamswarmte en aangezien een paard nogal wat warmte uitstraalt zijn het voor muggen heuse magneten.Dat verklaard ook waarom er bij lampen zoveel muggen hangen/vliegen,niet door het licht maar door de warmte van de lamp.(zo is mijn theorie)
Door de ventilator word de lichaamswarmte als het ware afgevoerd en daarbij die kleine knutjes (lijken net fruitvliegjes) ook weggeblazen van het paard.
De vents draaien nu 24/7 bij ons,'s nachts brand er ook nog een Blizz muggenlamp en overdag een vliegenlamp(zo'n knetterding)
Daarom staan paarden ook graag in donkere koelen plekken want daar zijn ze minder goed vindbaar voor de muggen.
Omdat mijn paardjes zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan zie ik dat de fjord graag binnen gaat staan,enkel in de middag als de zon lekker warm is of als het koel buiten is komt ze ook en anders staat ze vredig te eten of te soezen in d'r stal.
Voor ons echt een super oplossing en vooral voor mijn fjord een stressvrije zone nu,dat is ook heel belangrijk.
Kinke schreef:funnyhorses, check de berichten van horsecare89 maar even, dan weet je genoeg. Heb al getemd.
Kinke schreef:jazeker, maar dit wondermiddeltje schiet opeens als paddestoelen uit de grond op Bokt bij allerlei kwaaltjes, door een user die vandaag is aangemaakt en het alleen maar hierover heeft en dan nog specifieker over dat ene bedrijf. Maar daarvan is de reden inmiddels ook bekend