[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:43

Mijn paard krijgt nu 4 weken metazoa. Hij heeft vrijwel geen jeuk, staat bloot buiten. Vorig jaar was echt een ramp in het voorjaar.. Nu gaat het dus nog goed!
Verder loopt hij nog niet op het gras.

Het gaat hier niet om een paard met echt ZE! Wel suiker gevoelig, rare jeukbultjes die kaal worden, verhaar jeuk en snel vervelend van vliegen.
Bultjes en jeuk heeft hij vrijwel geen last meer van

obelix

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:34

Jeuh!! Kleine juich,sinds ik nu sinds een week derfen smeer,is mn paard jeukvrij. :D. Hopelijk kan ik t zo onder controle houden. Dus bedankt voor de tip van de derfen,super blij mee!!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:35

funnyhorses schreef:
Hier hebben we voor ons eczemertje ventilatoren in de stal geplaatst en het is een super succes!!!
Het is een inloopstal en ik kon zelfs de deken eraf halen,wel zo fijn ivm het verharen op het moment.
Geen geschuur en gestamp meer gehad en ze kan zelf kiezen of ze binnen of buiten wil staan.

Wat een handig idee! Die gaat ik onthouden.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:07

TeSs2411 schreef:
Ik heb geen ervaring met de producten van puur..
Wel zou ik een echte eczeemdeken kopen want een vliegendeken helpt niet tegen de eczeem. De knut kan er doorheen bijten namelijk

ik heb een eczeemdeken, de RSIH, (per ongeluk vliegendeken geschreven }:0 ) maar ik vind deze erg warm, ze transpireert daaronder heel erg snel, en een zgn. zebravliegendeken, deze is wat minder warm en met de jeuk merk ik weinig verschil :? .
ik heb al een Silvano uitrijdeken en deze bevalt echt super, dus ik was benieuwd naar ervaringen met de 'gewone' vliegendeken van Silvano, ik lees er op dit topic weinig over.
De Silvano is trouwens nu in de aanbieding bij de paardenboulevard, gunstige prijs vergeleken met de RSIH!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:08

Is serieus echt een aanrader voor iedereen die er de mogelijk voor heeft!!!
Ik sla mezelf voor mn kop dat ik er niet eerder op gekomen ben,al die dure smeersels-voer-behandelingen enz enz manoman daar kon ik mega luxe vents voor kopen hihi
Heb er 2 à 30euro(Bestron) gekocht,zelfs met afstandsbediening bij,kan timer instellen en 3 snelheden kan op swing-stand of gewoon rechtuit en kan omhoog-omlaag knikken.Is een muurmodel.

Staat hier op de laagste stand 'low' en succes gegarandeerd,daarbij als het een warme zomer word even een standje hoger en ze staan nog heerlijk koel ook.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:52

funnyhorses schreef:
Is serieus echt een aanrader voor iedereen die er de mogelijk voor heeft!!!
Ik sla mezelf voor mn kop dat ik er niet eerder op gekomen ben,al die dure smeersels-voer-behandelingen enz enz manoman daar kon ik mega luxe vents voor kopen hihi
Heb er 2 à 30euro(Bestron) gekocht,zelfs met afstandsbediening bij,kan timer instellen en 3 snelheden kan op swing-stand of gewoon rechtuit en kan omhoog-omlaag knikken.Is een muurmodel.

Staat hier op de laagste stand 'low' en succes gegarandeerd,daarbij als het een warme zomer word even een standje hoger en ze staan nog heerlijk koel ook.

Wat een fantastisch plan!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:53

Helaas kan dat niet in Alex zijn stal, Alex heeft momenteel overal jeuk behalve zijn manen en zijn staart door het verharen. Iemand nog tips voor het helpen met verharen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:01

Gezien de leeftijd van mijn pony (ook een fjord) helpen geen van de aangeprezen middeltjes.
Gewoon de mug op afstand houden dmv goede eczeemdekens en in ons geval de ventilatoren en het dier kan weer ontspannen.

Bij jongere dieren zou die aloë wellicht heel goed kunnen helpen,allemaal een questie van uitproberen. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:02

Maar een waaier op stal maakt nog wel dat je buiten een deken op doet toch? En ik las dat een knutt een windje van 6 km/u fijn vind, dus dan moet de waaier wel aardig hard staan of niet?

Hier redden we ons nog met derfen en vliegendeken. Helemaal bloot durf ik niet en omdat hij verder nog geen jeuk heeft wacht ik nog met rsih.

horsecare89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:08

funnyhorses schreef:
Gezien de leeftijd van mijn pony (ook een fjord) helpen geen van de aangeprezen middeltjes.
Gewoon de mug op afstand houden dmv goede eczeemdekens en in ons geval de ventilatoren en het dier kan weer ontspannen.

Bij jongere dieren zou die aloë wellicht heel goed kunnen helpen,allemaal een questie van uitproberen. :j

mijn fjordenpaard is nu 6 jaar en bij hem helpt het wel heel goed inderdaad, ik heb geen idee of dit leeftijdsafhankelijk is maar ieder mens is verschillend en zo ook ieder dier. Ik heb er in iedergeval goede resultaten mee maar alles is inderdaad een kwestie van uitproberen of dit ook werkt bij jou eigen dier inderdaad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:11

ik heb maar even getemd op horsecare89

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:12

Mijn fjord loopt nu nog zonder deken dankzij de vents.De knutjes komen bij zonsondergang en vooral als de lampen in de stal aan zijn dan zie je ze zwermen.
Knutjes en gewone muggen komen op warmte af,lichaamswarmte en aangezien een paard nogal wat warmte uitstraalt zijn het voor muggen heuse magneten.Dat verklaard ook waarom er bij lampen zoveel muggen hangen/vliegen,niet door het licht maar door de warmte van de lamp.(zo is mijn theorie)

Door de ventilator word de lichaamswarmte als het ware afgevoerd en daarbij die kleine knutjes (lijken net fruitvliegjes) ook weggeblazen van het paard.
De vents draaien nu 24/7 bij ons,'s nachts brand er ook nog een Blizz muggenlamp en overdag een vliegenlamp(zo'n knetterding)

Daarom staan paarden ook graag in donkere koelen plekken want daar zijn ze minder goed vindbaar voor de muggen.
Omdat mijn paardjes zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan zie ik dat de fjord graag binnen gaat staan,enkel in de middag als de zon lekker warm is of als het koel buiten is komt ze ook en anders staat ze vredig te eten of te soezen in d'r stal.

Voor ons echt een super oplossing en vooral voor mijn fjord een stressvrije zone nu,dat is ook heel belangrijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:14

horsecare89 schreef:
funnyhorses schreef:

mijn fjordenpaard is nu 6 jaar en bij hem helpt het wel heel goed inderdaad, ik heb geen idee of dit leeftijdsafhankelijk is maar ieder mens is verschillend en zo ook ieder dier. Ik heb er in iedergeval goede resultaten mee maar alles is inderdaad een kwestie van uitproberen of dit ook werkt bij jou eigen dier inderdaad.

Dat is fantastisch als het werkt bij jou fjord! *\o/*
Mijn beesie is 25jaar daar krijg je geen verandering meer in de stofwisseling vrees ik. ;(
Net als met vele allergieën (ook bij mensen) is de ene zo geholpen en de ander doktert al jaren zonder succes.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:35

Het lijkt er toch op dat mijn ponytje geen zomerexzeem heeft.
Ik heb hem nu 2 weken jeuk vrij, heb hem een aantal keren behandelt met tea tree olie.
Dit slaat goed aan, hij jeukt niet meer om de haverklap en rolt niet meer tijdens het wandelen (deed hij normaal wel zodra we op het zand kwamen.)
Ook ga ik hem van de brokken halen en wil voorkomen dat hij teveel zetmeel binnen krijgt lijkt er op dat hij daar toch gevoelig voor is.
Hij staat ook nog niet op het land laat hem wel langzaam wennen want op de nieuwe stalling gaat hij strax een paar uur per dag het land op.
Ik hoop dat het dan allemaal goed blijft gaan, hij schuurt nu niet en alles ziet er nog netjes uit.
Hij heeft geen deken om en loopt ook niet heel erg rond te stampen vanwege de vliegjes.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:44

funnyhorses schreef:
Mijn fjord loopt nu nog zonder deken dankzij de vents.De knutjes komen bij zonsondergang en vooral als de lampen in de stal aan zijn dan zie je ze zwermen.
Knutjes en gewone muggen komen op warmte af,lichaamswarmte en aangezien een paard nogal wat warmte uitstraalt zijn het voor muggen heuse magneten.Dat verklaard ook waarom er bij lampen zoveel muggen hangen/vliegen,niet door het licht maar door de warmte van de lamp.(zo is mijn theorie)

Door de ventilator word de lichaamswarmte als het ware afgevoerd en daarbij die kleine knutjes (lijken net fruitvliegjes) ook weggeblazen van het paard.
De vents draaien nu 24/7 bij ons,'s nachts brand er ook nog een Blizz muggenlamp en overdag een vliegenlamp(zo'n knetterding)

Daarom staan paarden ook graag in donkere koelen plekken want daar zijn ze minder goed vindbaar voor de muggen.
Omdat mijn paardjes zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan zie ik dat de fjord graag binnen gaat staan,enkel in de middag als de zon lekker warm is of als het koel buiten is komt ze ook en anders staat ze vredig te eten of te soezen in d'r stal.

Voor ons echt een super oplossing en vooral voor mijn fjord een stressvrije zone nu,dat is ook heel belangrijk.

Ahhh ik snap nu waarom het goed werkt!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:21

Kinke schreef:
funnyhorses, check de berichten van horsecare89 maar even, dan weet je genoeg. Heb al getemd.

Ach ja,iedereen mag blij zijn met iets wat goed werkt.Het is en blijft iemands eigen keus of men daarin mee gaat,toch?
Net zoals hier de vents super werken zal iemand anders er misschien geheel anders over denken.

Kan best dat diegene iets wil aanprijzen om te verkopen/verdienen maar is dat niet met ALLE eczeemmiddeltjes zo? -O-
Ik bedoel hoeveel middeltjes zijn er inmiddels op de markt? %)
Ik ben in ieder geval klaar met alle middeltjes die zogenaamd DE oplossing zijn,gewoon goede voeding,veel vitamines en mineralen erin en proberen de omgeving zo aangenaam mogelijk te maken.
En op kapot geschuurde huid gewoon een neutrale vette creme of zalf.

Truffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:22

Mijn nu 4 jarige Trakehner heeft sinds dat hij 2 jaar is Zomereczeem. Vorig jaar heeft hij zijn laatste jaar in de kudde doorgebracht, dit voor het eerst met eczeemdeken. Voor het sociale contact heb ik toen nog geen masker bij hem opgedaan. Hierdoor had hij wel eczeem plekken achter zijn oren en wat plekjes bij zijn achterbenen/buik.

Halverwege het seizoen kreeg ik de tip om de plekken in te smeren met Cien bodymilk met amandelolie van de Lidl. Binnen een week waren de plekken rustig en met 2 weken groeide er al weer haar op. De rest van het seizoen heeft hij geen last meer van jeuk gehad. Ik denk dat het amandelgeurtje ook een beetje de vliegjes tegenhoud maar dat durf niet met zekerheid te zeggen, wel neemt het zonder twijfel de jeuk weg!

Hij krijgt gewoon weer zijn deken op, incl. riddermasker dit jaar, alleen al om dat het rustiger staat in de wei. Maar er zijn altijd plekjes en daar werkt Cien bodymilk echt goed bij!

Uiteraard heb ik het gedeeld op stal, tot nu toe werkt het bij iedereen. Dus bij deze wil ik dit goedkope, super werkende middel met jullie delen! Hopelijk werkt het voor jullie paarden net zo goed!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:23

jazeker, maar dit wondermiddeltje schiet opeens als paddestoelen uit de grond op Bokt bij allerlei kwaaltjes, door een user die vandaag is aangemaakt en het alleen maar hierover heeft en dan nog specifieker over dat ene bedrijf. Maar daarvan is de reden inmiddels ook bekend ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:25

Ook de bodylotion van de duitse Aldi schijnt hier goed voor te werken :j ,heb het zelf ook gebruikt,is ook een vettige lotion wat de huis verzacht.
Is een grote fles voor nog geen 2 euro.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:27

Kinke schreef:
jazeker, maar dit wondermiddeltje schiet opeens als paddestoelen uit de grond op Bokt bij allerlei kwaaltjes, door een user die vandaag is aangemaakt en het alleen maar hierover heeft en dan nog specifieker over dat ene bedrijf. Maar daarvan is de reden inmiddels ook bekend ;)

Ach joh,laat diegene lekker :') hihihi
Ik heb er geen last van en het beïnvloed me zeker niet en ik weet zeker dat andere mensen ook hun eigen mening erover hebben.
Maar Bokt is geen adverteersite dus dat daar een comment op gemaakt word is wel logisch. :j

Truffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:45

Excuses mensen. Ik heb mij nooit echt geroepen gevoeld om mij aan te melden op een forum. Vandaar dat ik niet op de hoogte ben van eerdere berichten over amandelmelk producten en het commentaar op het melden van merknamen.

Dit middel werkte voor mij en mijn paard. Vast ook van een ander merk, maar die heb ik niet geprobeerd, aangezien deze goedkoop is en zijn werk doet. Mijn paard is weer helemaal happy en dit gun ik andere paarden ook. Vandaar mijn berichtje..

En hoewel ik beter zou moeten weten en mij vooral niet aangesproken zou moeten voelen, wil ik toch even terug komen op de reactie dat ik mij vandaag pas heb aangemeld. Eens moet de eerste keer zijn, en dit soort reacties nodigen niet echt uit om nieuwe mensen hun ervaringen te laten delen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:50

dit gaat helemaal niet over jou Truffeltje, maar over iemand anders…tenminste, als jij niet dezelfde persoon bent.

Truffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:55

Hahah oke! Zit er nog niet helemaal lekker in!;)

Paico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:08

Als jullie gaan rijden bv in het bos doen jullie dan ook een rijdeken op?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:18

Ik deed dat vroeger wel. Maar wisselende per periode. Ik reed dan zonder zadel.
Nu fiets ik met haar. En nog geen idee hoe ik het ga doen. Meestal draaft ze dus dan is het minder erg met de vliegen.