Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Opzich vind ik dat een reeele keuze Nammie..
Waar trek je de grens. Ik vind het voor een paard dat chronisch kreupel is of geregeld insulten heeft ook niet heel paardwaardig meer geloof ik..
Maar ja,als je er zelf voor staat is de knoop doorhakken toch heel erg lastig..
Nammie schreef:IMJ schreef:Opzich vind ik dat een reeele keuze Nammie..
Waar trek je de grens. Ik vind het voor een paard dat chronisch kreupel is of geregeld insulten heeft ook niet heel paardwaardig meer geloof ik..
Maar ja,als je er zelf voor staat is de knoop doorhakken toch heel erg lastig..
Weet je wat het nu erg lastig maakt...ik voel een bepaalde gereserveerdheid naar Fik toe....
En dat vind ik niet eerlijk van mezelf naar hem toe , maar ik begrijp ook wel dat ik probeer mezelf te beschermen...
fargo schreef:Dat is niet meer dan logisch, dat komt ook door je verleden en het verlies van Maike. Maar na verloop van tijd slijt dat en ga je je weer hechten. Ik hoop dat de wond goed gaat herstellen, er is wel een zeer goede kans dat deze zo slecht hersteld is door de bijwerkingen van cushings. Hoop dat er schot in komt en dat je binnenkort op buitenrit gaat kunnen!
fargo schreef:@ Nammie Ehmmm ik ben terug aan het lezen in allerlei mails over de tijd dat willy aanvallen had en ik heb toen als tip meegekregen om zijn oren te masseren om hem te ontspannen. En dat hielp echt heel erg goed (als ik nu terug denk..). Het is eigenlijk op basis van T-touch (ik weet niet of je dat kent?) Maar willy konden wij daar kalm(er) mee krijgen bijvoorbeeld als Da er was en hij van de stress bijna ging zitten, dan masseerden we zijn oren en dat hielp. (Het wordt ook wel geadviseerd bij koliek overigens). Hij is buiten ook wel meerdere keren gaan liggen rollen daarna als ik het in de longeerbak deed, heel erg grappig. Ik schrok toen eerst want ik dacht jemig wat doe ik dan nu weer, maar hij ontspande er dus echt van. Het is eigenlijk het langzaam afstrijken van de oren van onder bij de basis met de hele hand erop heen naar punt van het oor iets van 10 keer langzaam achter elkaar en de punt van het oor zelf kun je daarna tussen je duim en vingers masseren.
Misschien heb je er wat aan. Verder deden we wat lavendelolie op zijn halster en op zijn boeg. Daar kalmeerde hij ook van.
Zou helpen tegen paniekaanvallen. En hij was inderdaad meer op zijn gemak. Raar maar echt waar..
geerke schreef:ik heb besloten Pablo's sarcoid weg te laten halen...ik ben te bang dat hij er een keer afscheurt![]()
Volgende week woendag gaat het gebeuren.Om 10 uur daar zijn en hij is om 2 uur klaar.
Ik zal even een foto plaatsen,dan snappen jullie mij misschien![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
misschien maak ik een foute beslissing...misschien niet