Ik spoel wel regelmatig even de staartflap even uit met water zodat er niet teveel mugjes op af komen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelsDitch schreef:Mijn pony heeft nu al 2 jaar de pagony deken. Ben er redelijk tevreden over alleen is de staartflap zo lang dat ze haar staart met mesten niet meer goed omhoog krijg en dus haar deken er onder poept... wie heeft daar ook problemen mee en wie heeft een oplossing?
Daarbij krijgt ze bij haar achterbenen van die klipjes behoorlijke schuurplekken... iemand een oplossing?
Of heeft iemand een idee voor een andere goede deken in maat 155 (pagony heeft ze 175 van... viel zo klein), misschien 165...
Welke dekens vallen er kwa maat goed zeg maar?
AngelsDitch schreef:Wie heeft er ervaring met de Bucas Buzz of Full Neck? Verkrijgbaar bij de paardendrogist.
Ziet mij er goed uit
Zammie schreef:AngelsDitch schreef:Wie heeft er ervaring met de Bucas Buzz of Full Neck? Verkrijgbaar bij de paardendrogist.
Ziet mij er goed uit
Deze deken heb ik. Is een fijne deken, maar heel anders als een pyama zoals de everline/boett enz. Stof rekt niet mee en de dingen voor het vastmaken van buikflap vind ik erg klein. Ben zelf bang dat die op den duur snel kapot zullen gaan met bijv rollen. De staartflap is echt te klein en daar ga ik nu zelf een stuk stof bij aannaaien. Ik vind de deken wel fijn voor warm/zonnig weer. Ik heb de paarden niet 24/7 buiten staan en dus ook niet de deken. weet niet wat de deken doet bij langdurig gebruik, want heb hem sinds dit jaar in gebruik.
AngelsDitch schreef:Wordt de buikflap trouwens meegeleverd? of moet je die los bestellen? Staat dat hij ook zonder buikflap kan.
ellepel schreef:oowie:
wij hebben dus twee paarden staan met dezelfde plekjes,die worden ook behandeld met imaverol.
wij doen hoofd en hals en verder niet.
ap heeft die plekjes dus ook en die word niet behandeld
kissielover schreef:AngelsDitch schreef:Ik heb die deken ook en bij mij krijgt ze ook schuurplekken, dus ik heb om die bilkoorden een stuk fleece vastgemaakt en smeer de plekken nu iedere dag in met uienzalf en dat volgens mij word het nu minder!Mijn pony heeft nu al 2 jaar de pagony deken. Ben er redelijk tevreden over alleen is de staartflap zo lang dat ze haar staart met mesten niet meer goed omhoog krijg en dus haar deken er onder poept... wie heeft daar ook problemen mee en wie heeft een oplossing?
oowie schreef:en wordt het bij hem niet erger?vergaat hij niet van de jeuk dan?
ik weet echt niet wat nou het verstandigst is om te doen,maar het is in een week tijd opeens een stuk erger geworden dus msischien heeft ze wel last van beessies ofzo.... het kan natuurlijk nooit kwaad om een tijdje hoofd en hals te behandelen met imaverol.
heb je misschien nog tips voor middeltjes die de jeuk verminderen?
op de wei kan ze namelijk niet echt meer schuren,maar zodra ik haar naar stal haal dan staat ze eerst een tijd te schurken!