[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:00

@ AngelsDitch: Otello kan ook zo goed zijn benen en staartflap onder mesten. Maar bij hem is het ook deels wat luiheid om zijn staart hoog genoeg op te tillen Haha! . Een oplossing heb ik niet.
Ik spoel wel regelmatig even de staartflap even uit met water zodat er niet teveel mugjes op af komen Knipoog .

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:04

AngelsDitch schreef:
Mijn pony heeft nu al 2 jaar de pagony deken. Ben er redelijk tevreden over alleen is de staartflap zo lang dat ze haar staart met mesten niet meer goed omhoog krijg en dus haar deken er onder poept... wie heeft daar ook problemen mee en wie heeft een oplossing?

Daarbij krijgt ze bij haar achterbenen van die klipjes behoorlijke schuurplekken... iemand een oplossing?

Of heeft iemand een idee voor een andere goede deken in maat 155 (pagony heeft ze 175 van... viel zo klein), misschien 165...
Welke dekens vallen er kwa maat goed zeg maar?

Ik heb die deken ook en bij mij krijgt ze ook schuurplekken, dus ik heb om die bilkoorden een stuk fleece vastgemaakt en smeer de plekken nu iedere dag in met uienzalf en dat volgens mij word het nu minder!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:10

AngelsDitch schreef:
Wie heeft er ervaring met de Bucas Buzz of Full Neck? Verkrijgbaar bij de paardendrogist.

Ziet mij er goed uit

Deze deken heb ik. Is een fijne deken, maar heel anders als een pyama zoals de everline/boett enz. Stof rekt niet mee en de dingen voor het vastmaken van buikflap vind ik erg klein. Ben zelf bang dat die op den duur snel kapot zullen gaan met bijv rollen. De staartflap is echt te klein en daar ga ik nu zelf een stuk stof bij aannaaien. Ik vind de deken wel fijn voor warm/zonnig weer. Ik heb de paarden niet 24/7 buiten staan en dus ook niet de deken. weet niet wat de deken doet bij langdurig gebruik, want heb hem sinds dit jaar in gebruik.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:27

Zammie schreef:
AngelsDitch schreef:
Wie heeft er ervaring met de Bucas Buzz of Full Neck? Verkrijgbaar bij de paardendrogist.

Ziet mij er goed uit

Deze deken heb ik. Is een fijne deken, maar heel anders als een pyama zoals de everline/boett enz. Stof rekt niet mee en de dingen voor het vastmaken van buikflap vind ik erg klein. Ben zelf bang dat die op den duur snel kapot zullen gaan met bijv rollen. De staartflap is echt te klein en daar ga ik nu zelf een stuk stof bij aannaaien. Ik vind de deken wel fijn voor warm/zonnig weer. Ik heb de paarden niet 24/7 buiten staan en dus ook niet de deken. weet niet wat de deken doet bij langdurig gebruik, want heb hem sinds dit jaar in gebruik.

Hmmm klinkt voor mij wel ideaal... die staartflap... de pagony is voor mijn pony namelijk echt te groot... die krijgt ze neit omhoog met mesten.

Denk jij dat ik een maatje groter zal moeten bestellen? Kan bij divoza ook 2 maten bestellen en 1 terug sturen.
De pagony valt ook zo klein, normaal heeft mijn pony (1.30) maat 155, maar van de pagony 175... Bloos

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:30

Angel, ik heb voor de mijne de grootste maat gekocht, omdat hij die bij normale dekens ook heeft, dus zou je je gewone "stal"deken maat volgens mij kunnen nemen. Maar er staat op de site van de paardendrogist volgens mij ook een maattabel op, dus zou ke nog kunnen nameten..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:32

Gaat meteen kijken

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:33

Wordt de buikflap trouwens meegeleverd? of moet je die los bestellen? Staat dat hij ook zonder buikflap kan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:39

AngelsDitch schreef:
Wordt de buikflap trouwens meegeleverd? of moet je die los bestellen? Staat dat hij ook zonder buikflap kan.

Zit er gewoon bij en kun je er ook aflaten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:44

dank je!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:51

zijn er hier nog exceempaarden met roos?? De mijne dus wel... DA is erbij geweest en er is niets met der aan de hand; ze heeft dus echt gewoon ontzettend veel schilfertjes in de manenkam en tussen de haren op de achterhand. ze heeft verder ook een tamelijk vettig velletje.

Komt dit vaker voor en hoort het gewoon bij exceem of is dit gewoon typisch voor mijn pony??

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:52

Eczeem gaat gepaard met schilfertjes

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:58

oowie
wat betreft imaverol
ik zou hem gelijk helemaal doen , als het schimmel is , dan zit die niet alleen op de kale plekjes, maar over het hele lichaam, ook al zie je het nog niet

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:33

Stand van zaken hier:
Auk staat nu met de uitgeleefde Boett bodydeken (5 jr oud inmiddels, maar echt op), krijg iedere dag een smeerbehandeling van NAF Midge Off en D-Itch en krijgt 2x per dag 20 druppels Drainage Compositum van de Groene Os.
Géén enorme jeuk meer, alleen nog wat schuren achter de oren.
Rambo Sweet Itch Hoody is in bestelling, dus die hoop ik volgende week te hebben. Maar ben al zéér tevreden met deze omstandighede, enorm veel verbetering met hoe het er 3 weken geleden uitzag..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:41

oowie:

wij hebben dus twee paarden staan met dezelfde plekjes,die worden ook behandeld met imaverol.
wij doen hoofd en hals en verder niet.
ap heeft die plekjes dus ook en die word niet behandeld

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:49

Weet iemand ook waar ik de sweet itch hoody in een maatje 155/165 kan krijgen?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:58

ellepel schreef:
oowie:

wij hebben dus twee paarden staan met dezelfde plekjes,die worden ook behandeld met imaverol.
wij doen hoofd en hals en verder niet.
ap heeft die plekjes dus ook en die word niet behandeld

en wordt het bij hem niet erger?vergaat hij niet van de jeuk dan?

ik weet echt niet wat nou het verstandigst is om te doen,maar het is in een week tijd opeens een stuk erger geworden dus msischien heeft ze wel last van beessies ofzo.... het kan natuurlijk nooit kwaad om een tijdje hoofd en hals te behandelen met imaverol.
heb je misschien nog tips voor middeltjes die de jeuk verminderen?
op de wei kan ze namelijk niet echt meer schuren,maar zodra ik haar naar stal haal dan staat ze eerst een tijd te schurken!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:58

@angelsditch
bij paardenwinkel.be

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:04

welke maat komt dan overeen met 155/165? kon er niet echt wijs uit worden...

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:06

ja dat weet ik niet Tong uitsteken

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:08

hmm jammer... omdat jij zei dat ze ze daar hadden in kleinere maten dacht ik dat je het misschien wel wist...

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:09

er staat wel zo'n tabel met maten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:10

ja maar daar wordt ik ook niet wijs uit... haha

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:11

ohjaa dan weet ik het ook niet

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:41

kissielover schreef:
AngelsDitch schreef:
Mijn pony heeft nu al 2 jaar de pagony deken. Ben er redelijk tevreden over alleen is de staartflap zo lang dat ze haar staart met mesten niet meer goed omhoog krijg en dus haar deken er onder poept... wie heeft daar ook problemen mee en wie heeft een oplossing?
Ik heb die deken ook en bij mij krijgt ze ook schuurplekken, dus ik heb om die bilkoorden een stuk fleece vastgemaakt en smeer de plekken nu iedere dag in met uienzalf en dat volgens mij word het nu minder!

@AngelsDitch; ik heb ook de pagony en heb daar geen last van gelukkig.
Mijn pony (fjord) is 1.40 en heeft de pagony mt 175.
Zat in het begin wat strakker,maar word langzamerhand wat losser en zit nu beter.
Ben bang dat als ik een maat groter neem het te los gaat zitten en de andere paarden het beter kunnen pakken omdat het 'flappen' zijn en los kunnen scheuren.

@kissielover; goeie tip !!! bij mijn pony begint het daar ook te schuren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:03

oowie schreef:
en wordt het bij hem niet erger?vergaat hij niet van de jeuk dan?

ik weet echt niet wat nou het verstandigst is om te doen,maar het is in een week tijd opeens een stuk erger geworden dus msischien heeft ze wel last van beessies ofzo.... het kan natuurlijk nooit kwaad om een tijdje hoofd en hals te behandelen met imaverol.
heb je misschien nog tips voor middeltjes die de jeuk verminderen?
op de wei kan ze namelijk niet echt meer schuren,maar zodra ik haar naar stal haal dan staat ze eerst een tijd te schurken!

nee want hij heeft er volgens mij geen jeuk aan,de andere paarden bij ons volgens mij ook niet.
tenminste als ik kriebel reageren ze niet,dus ga ik er vanuit dat ze dan geen jeuk hebben.
ik weet zeker dat het bij ap gewoon eczeem is, hij heeft het in de 9 jaar dat ik hem heb nu elk jaar zo Knipoog

maar de andere twee op stal daar is een veearts bij geweest en die zei ook behandelen met imaverol,zij wist het niet goed wat het was.
als het niet wegtrok na 4x behandelen met imaverol konden we een huidschraapsel laten nemen en dan op kweek zetten.

jij moet gewoon doen wat de veearts zei dus behandelen met imaverol.
tegen de jeuk zijn zat middelen,sweet itch vind ik heel goed,eczema balm is heel goed huidolie van leovet is heel goed