[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:26

Hier heb ik met dekens altijd een probleem met de staart, het ging zo goed met de deken af. Nu een paar dagen de deken op ivm vochtige grond en voorspelde buien, hele staart kaal maar wel een gezonde huid dus geen eczeem. Gewoon door het schuren van de staart langs de deken.
Daar baal ik zo van!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:34

Brenkeulen schreef:
Ik heb ook al van alles uitgeprobeerd zonder te veel resultaat.
Nu gebruik ik Helmosan en mijn paard is eindelijk jeukvrij!
Zeker een aanrader. Ruikt lekker, smeert makkelijk ....

Wat is dat toch met ineens al die opduikende helmosan gebruikers die zich hier speciaal daarvoor aan melden. Het valt echt (negatief) op.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:37

Alleen daardoor zou ik het al niet kopen. Ik krijg ook het nare gevoel dat er mensen een slaatje willen slaan uit de wanhoop van anderen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:39

Precies, dat heb ik dus ook al.
Voor mij werkt het dus niet positief op het koop gedrag.

Ik heb van de week kokosvet met wat zonnebrand gemengd en er in gesmeerd en dat is geloof ik het eerste wat ze echt heel erg prettig vond en in de avond echt weer om kwam vragen.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:15

bruintje123 schreef:
Brenkeulen schreef:

Wat is dat toch met ineens al die opduikende helmosan gebruikers die zich hier speciaal daarvoor aan melden. Het valt echt (negatief) op.

Valt mij ook op! Ligt er veel te dik bovenop waardoor ik ook niet van plan ben het te gaan proberen..

Ik ben tot op heden redelijk tevreden over hoe mijn eczemer het doet! Weet wel dat het bij hem aan het eind van het seizoen het ergst is, maar ben echt voorzichtig positief!
Op zijn hoofd heeft hij een paar kale plekken, maar geen wondjes. En z'n manen en staart laat hij, op af en toe een kriebelaanval na, redelijk met rust.
(Als ik op cc ga kan ik nog steeds 14 knotten maken!! :D Haha)
Hopenlijk blijft het zo!!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:53

tiwi1969 schreef:
Hier heb ik met dekens altijd een probleem met de staart, het ging zo goed met de deken af. Nu een paar dagen de deken op ivm vochtige grond en voorspelde buien, hele staart kaal maar wel een gezonde huid dus geen eczeem. Gewoon door het schuren van de staart langs de deken.
Daar baal ik zo van!

Hier nog steeds overdag zonder eczeemdekens. Alleen van de week hebben ze 2 dagen onder een vliegendeken gestaan vanwege de dazen. Die kwamen inenen massaal opzetten :(

Het ruintje is de enige die tegen de avond onder een eczeemdeken gaat. 's Ochtends gaat de deken weer af. Hij schuurt niet maar zit wel altijd even aan zijn staartwortel te kauwen. Vanochtend bleef hij voor het eerst van zijn staart af. Ik heb het idee, hoop althans dat het Listerine mengsel daar debet aan is.

Ik ben van plan om de manenkam bij allemaal bij te houden met Z-T shampoo en de staarten met een Listerinemengsel. Ben benieuwd waar ze meer profijt van krijgen :)

Op deze link stond nog het volgend stukje : www.chronofhorse.com/forum/forum/discus ... covered-it

"Listerine! I just discovered it.......
Mar. 25, 2013, 10:06 AM
The Friesian mare has been plagued by seasonal skin funk her entire life.

I keep her pasterns shaved, but regardless of the cleanliness, winter/spring brings the itchies, flakies, scabbies, crusties and general nastiness that shows up behind her pasterns (hind more than the front) and on the insides of her back legs and behind her forearms.

I've tried everything. Scratches remedies, Blue-kote, anti-fungal/anti-bacterial/anti-itch/desitin messiness........

......then someone suggested a 50/50 mix of the original Listerine and water, sprayed on the affected areas daily.

OMG. The stuff works. It's amazing! Scabs are gone, itchies are gone, flakies are diminishing and she's so much happier! It's so easy to apply, dries quickly, smells awesome and I've heard it also repels flies so can't wait to see if that's true too.

I did some Googling on it and it was developed as a pre-surgical scrub before it was used as mouthwash. People have found uses for it that I never would have imagined!"

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:24

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:24

Wat bedoel je met echte listerine?

Welk merk gebruik jij Henny?, die van 't kruitvat, zou die ook kunnen?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:01

bruintje123 schreef:
Brenkeulen schreef:

Ik heb echt precies hetzelfde! Echt ook op Facebook als er een vraag gesteld wordt over eczeem dan wordt er meteen reclame gemaakt voor helmosan.
Gisteren ook weer gegarandeerd jeuk vrij toen ik reageerde geef mij maar een gratis fles om het te proberen bij mij jeuk merrie geen reactie :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:01

Het gaat om de stoffen die in listerine zitten, een nepmerk zou dus andere stoffen bevatten.
Dus daar even naar kijken, en uiteraard geen whitener of spearmint pakken, :P
maar gewoon de originele listerine :j

Ik gebruik het zelf niet, ook al zitten er wel mooie ingrediënten in,ik vraag me af wat het doet als het het teveel gebruikt.
Een paardenlijf met haar is toch anders dan een mensenmond vind ik

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:14

Ik ben echt helemaal blij met de derfen lotion, op een paar plekjes na is haar buik weer dicht inclusief al weer wat nieuwe haar groei. En ik heb ook niet het idee dat ze er nu nog jeuk aan heeft.

Had ik eerder moeten proberen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:05

Froukje schreef:
Ik ben echt helemaal blij met de derfen lotion, op een paar plekjes na is haar buik weer dicht inclusief al weer wat nieuwe haar groei. En ik heb ook niet het idee dat ze er nu nog jeuk aan heeft.

Yup, helemaal mijn ervaring ook ! ! Voor mij echt een wondermiddel _/-\o_ .Het haar groeit in sneltempo terug en niks van jeuk meer gehad, echt bijna niet te geloven *\o/*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:27

Omany schreef:
Froukje schreef:

Yup, helemaal mijn ervaring ook ! ! Voor mij echt een wondermiddel _/-\o_ .Het haar groeit in sneltempo terug en niks van jeuk meer gehad, echt bijna niet te geloven *\o/*

Ik gebruik het ook. En ondanks dat manen en hoofd er vies van worden.. jammer dan. Het werkt als een tierelier.
Smeer het ook altijd op haar buik, enige wat zorgt dat ze haar buik niet tot bloedens toe open trapt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:49

Afbeelding

Ik heb een paar maanden geleden van deze kale plekken ontdekt onder de voorpluk van de fries van mijn stalbaas. Ik smeer het regelmatig in met derfen en het is nu mooi rustig.
Omdat de fries behoorlijk begon te schuren met haar lijf heb ik een eczeemdeken aangeschaft voor haar. Vandaag even af omdat het waaide... kom ik vanavond terug is de slowfeeder een meter verschoven en ontdekte ik deze plekken in/onder haar manen..
zou het eczeem zijn?
Gelijk weer derfen er op en de deken er overheen..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:47

assebassie schreef:
Wat bedoel je met echte listerine?

Welk merk gebruik jij Henny?, die van 't kruitvat, zou die ook kunnen?

Ik heb 'm bij de Action gehaald. Die heeft van tijd tot tijd ook de officiële merken in de schappen staan. Op de fles staat met grote letters Listerine en eronder Original.
Je hebt inderdaad ook andere merken mondwater maar in de div. artikelen wordt aldoor uitsluitend over de echte Listerine genoemd. Daar zit een antiseptisch middel in.

Gisteren van alle 4 de huid van de staart er mee in gesmeerd. Ow ... wat vonden ze het lekker :)
Voor de staartwortel gebruik ik het 50/50 met Johnson ongeparfumeerde baby olie.
Bij het ruintje wat 3 weken terug kale plekken onder zijn ogen geschuurd heeft gebruik ik de Listerine 50/50 met water. Net als vorig jaar schuurt hij er eigenlijk niet meer aan maar het is net of het wat schimmelig wordt. Vorig jaar heb ik daar Imaverol voor gebruikt wat goed hielp maar nu probeer ik de Listerine.

Hier staat wat extra info over Listerine:

https://hubpages.com/living/The-Many-Su ... -Listerine

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:22

Ik heb een IJslander met eczeem. Voorheen 24/7 op het land met strookbegrazing en helemaal ingepakt. Sinds een maand is ze van het gras af en krijgt ze onbeperkt hooi en staat ze zonder hoofdkap :D Geen jeuk, gaat goed dus. Nu ben ik nieuwsgierig of er hier mensen zijn die Equi Protecta gebruiken en hoe de ervaring daarmee is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:30

[/quote]
Wat is dat toch met ineens al die opduikende helmosan gebruikers die zich hier speciaal daarvoor aan melden. Het valt echt (negatief) op.[/quote]

Ik heb echt precies hetzelfde! Echt ook op Facebook als er een vraag gesteld wordt over eczeem dan wordt er meteen reclame gemaakt voor helmosan.
Gisteren ook weer gegarandeerd jeuk vrij toen ik reageerde geef mij maar een gratis fles om het te proberen bij mij jeuk merrie geen reactie :)[/quote]

Precies dit ,
En laatst een VV via Facebook
En een heel verhaal en super product
Maar koste €200 per maand
Was een aanbieding ook nog

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:34

dimma schreef:
Ik heb een IJslander met eczeem. Voorheen 24/7 op het land met strookbegrazing en helemaal ingepakt. Sinds een maand is ze van het gras af en krijgt ze onbeperkt hooi en staat ze zonder hoofdkap :D Geen jeuk, gaat goed dus. Nu ben ik nieuwsgierig of er hier mensen zijn die Equi Protecta gebruiken en hoe de ervaring daarmee is.

Ik heb altijd wel de equi protecta lotion gebruikt altijd zeer tevreden over.
De zalf is trouwens ook een hele fijne.
Op het moment gebruik ik niks omdat hij vrijwel geen jeuk heeft, en smeren niet nodig is.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:37

Wat geinig dat er zulke goede resultaten worden geboekt met Listerine..
Neem aan dat je het niet op open wondjes smeert, maar puur tegen de jeuk?
Wellicht wat voor de mijne dan.. Geen wondjes, maar wel kriebels.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:19

Wat ik me dan afvraag he, er is dus een moment geweest dat er iemand bij zijn paard stond met jeuk en dacht. Ik ga er Listerine op doen :D dan denk ik, hoe kom je erop :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:24

No no, mijn tinker doet dat ook dat schuren met het hoofd,maar heeft absoluit geen eczeem!
Bij haar komt het denk ik van irritatie van die zwarte huisvliegen die altijd rondom de ogen hangen.
En misschien wat warm in de voorpluk.
Bij baar smeer ik er simpel wat uiercreme op..

Dimma, ik heb de equiprotecta shampo, af en toe was ik appie daar mee, vind dat ook een erg fijn product.

Ja en wat reclame voor een product betreft,wat maakt dat nou uit.
Ik maak reclame voor zinkzalf en sweet itch, en een ander maakt rclame voor derfen of listerine, :P
weer een ander voor wat anders.
We noemen gewoon de producten die we gebruiken op,dus is dat eigenlijk ook reclame maken.
Zou me er gewoon niet druk over maken, en om dan maar reclame te blijven maken, helmosan word gebruikt door een kennisje van me en die is daar heel tevreden over.

Ondertussen hoef ik momenteel niet te smeren, appie staat superschraal, dus echt minimaal gras en dat gaat prima zo, geen jeuk *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:06

Ellepel. Omdat jij niet account 10 bent die alleen daarvoor een account heeft aangemaakt.
Het is wat te doorzichtig dat het om de reclame is.

Ervaringen delen is natuurlijk erg fijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:49

Ik erger me gewoon niet zo gauw :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:53

Dit viel gewoon extreem op.
Want het was niet alleen in dit topic.
En ik denk dat ze dan juist het tegenovergestelde bereikt wordt.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:15

Ik kom zomaar even binnen vallen, ik ben lang niet actief geweest op Bokt maar nu toch wel weer wat aan het meelezen. Ik zie dat er alweer een nieuw topic is :o

Reden is mijn 15-jarige welsh A merrie met ernstig eczeem. Ik haalde haar acht weken geleden compleet in shock uit de paddock (zwermen vliegjes), stond helemaal te shaken, schuilstal onder het bloed, kuil gegraven van wel een halve meter diep en ga zo nog maar even door.

Ik was het zat en heb een bloedonderzoek laten doen. Uitslag: selenium tekort, magnesium tekort, probleem in de lever en hoog aantal witte bloedlichaampjes. (dat laatste zou kunnen komen door de jeuk). Samen met mijn veearts heb ik plan van aanpak gemaakt en staat ze nu een week of zes op Fibra anti itch en vul ik de tekorten aan met een supplement.

Ik heb er een compleet ander dier voor terug. Gisteravond had ik het gevoel dat deken af kan maar ik durf het niet. Mijn pony is veel fitter, ziet er supergoed uit, manen en staart begint te groeien vooral: ze heeft rust.
Zodra er vliegjes waren liep ze rondjes door de paddock, tot in den treure aan toe.
Nu lijkt het wel of ze er minder last van heeft dan mijn andere pony's (zonder eczeem).

Imo gaat het super lekker op de Fibra en ben er dan ook superblij mee.

Half juli doen we weer een bloedonderzoek om te checken hoe de lever erbij staat.