Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aline4 schreef:Ik heb sinds gisteren de deken ein-de-lijk afgedaan en jawel hoor, het gaat geweldig!!
Ik ben er echt helemaal blij van. Ik denkd at het schuurseizoen nu eindelijk echt voorbij is. Iedereen lijkt nu rustig te zijn bij ons al ben ik de eerste die het lef heeft gehad om het dek af te doen. Ze ziet er echt super uit. Wat een bos manen zeg...
zij schreef:kan van alles zijn.... wormen, verveling, jeuk door wisselende vacht... zomer-eczeem lijkt me niet als hij de hele tijd nergens last van heeft gehad.
Sieppus schreef:Okee, mijn 'geval'maar eens vermelden. Ik heb een 2,5 jarige fries. Hij komt net van de weide heeft 8 maand in de koppel gestaan. Vorig jaar had hij al zijn manen eraf geschuurd.
Dit jaar hing alles er weer netjes bij. Nu hij op stal komt begint hij in eens te schuren, ik heb hem zijn deken op gelegd en dat gaat goed.
Waar zou dit vandaan kunnen komen? Het zo ineens gaan schuren?
Sieppus schreef:Wormen is het niet, hij doet het op ieder willekurig moment, ook als hij recentelijk ontwormd is.
Op het moment dat hij na een dag buitenstaan binnenkomt is één van de eerste dingen die hij doet zich tegen de muur aan gooien en schuren