[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:12

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:19

Weet je zeker dat je geen aandelenpakket hebt van Boett, Sonja_vR? Knipoog
Tuurlijk is het zo, dat als je paard meerdere seizoenen met 1 deken doet, dat dat dan goedkoper is, als dat je iedere keer een nieuwe moet kopen, maar vind je erg negatief iedere keer over de everline, terwijl ik dit dus een heel fijne deken vind. Ik vind het juist prettig dat deze deken elastisch is, de Bucas is dat niet en vind ik daarom ook minder fijn als de everline. Denk dat de levensduur toch voor een groot deel wordt bepaald door de medeweidegenoten (wel of geen slopers) en of je paard in de wei veel kan schuren. Nou kunnen ze bij mij eventueel wel schuren, maar hij doet dat gelukkig niet en zou daar dan ook meteen maatregelen treffen, mocht dat wel gebeuren (het echte schuren dan, niet omdat er eentje een keer jeuk heeft) Ik denk dat iedere deken daarom kapot kan gaan en alleen al daarom (is eerste jaar met pyama aan) wilde ik geen hele dure kopen, omdat ik niet weet of de anderen eraan gaan zitten of dat hij hem zelf gaat slopen...
Heb de halsdeken van Ivanhoe (en dit is een duur merk) en vind deze stof juist niet fijn en ook de maten kloppen bij de mijne niet. Vandaar dat ik dus (nog) niet een dure heb aangeschaft. En mocht de everline meerdere jaren goed blijven, dan blijf ik toch echt bij dit merk, want tot nu bevalt deze deken mij zeer goed.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:11

ikenindi,
Jouw paard heeft toch ook zo'n jeuk onder zn buik? Ik heb de (blauwe) Everline en deze bevalt erg goed. De buikflap is mooi breed, deken blijft goed liggen en is snel droog na de regen.

Ik heb m hier besteld voor € 90,- http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... oor_89.95/

Sonja_vR schreef:
everline blauw is redelijk donker
weidegenootje had na drie dagen trouwens de stof tussen de voorbenen al stuk bij de everline, en nu zit er in de buikflap ook een gat
beeste heeft de neiging om met de buik over de grond te schuren als ze ligt ...
Bij mij is vorige week inderdaad ook die stof die van de buikflap tussen de voorbenen door aan de voorkant van de deken vastgaat stuk gegaan.
Maar dit was omdat mn pony wegrende toen ik de klipjes van de buikflap loshad (ze krijgt regelmatig schokken en vind het afdoen dus niet zo leuk), de buikflap hing dus nog alleen aan het klipje vast. Ze is hier tijdens het rennen een paar keer op gaan staan en heeft m stukgetrokken. Ik heb deze strook stof nu gewoon aan de buikflap vastgeknoopt.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:12

maar dat is toch ongeveer zelfde asl pagony ?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:19

angelax schreef:

Ik vind pagony echt heel anders hoor! Andere stof en ook de maten zijn heel anders. De 215 zal in ieder geval niet op mijn paard passen en ze hebben en kortere hals als de everline. De everline heeft juist een lange hals en ook nog een ding bovenop bij de nek om een vleigenmasker mee vast te kunnen zetten. Zit dus wel degelijk verschil in deze twee?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:20

Ik geloof dat de Equitheme erop lijkt maar de Everline niet hoor.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:33

hier de foto's van berlingo's jeukplekken,ik ze vandaag gemaakt.
ik heb ook de andere paarden nagekeken maar die hebben niks,berlingo heeft het trouwens ook alleen op haar hoofd die plekken.
op haar lijf heeft ze wel wat wondjes,maar niet echt kale plekken,die wondjes kunnen natuurlijk ook gewoon van het spelen komen,ook haar staart ziet er nog normaal uit.
we gaan morgen even met imaverol aan de slag,zouden jullie alleen het hoofd en de hals,of meteen het hele lijf doen?
het hele lijf is wel lastig om te doen omdat ik pas na 5 uur smiddags bij haar ben,en ik alleen koud water heb op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:02

He, podverdikke, Otello heeft meer jeuk nu het regenachtig weer is Boos! . Hij schuurt ontzettend aan de waterbak en stampt.
Zal vandaag even goed controleren op wondjes, korstjes o.i.d. Pfff word alweer hopeloos Verdrietig

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:03

zinaldo schuurt ook maar het gaat niet stuk door de deken

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:05

Otello schuurt voornamelijk zijn hoofd en daar heb ik geen bescherming voor. Dat gaat toch stuk... Of door schuren of door weidegenootjes.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:06

ik heb nu vliegenfrontriem op..
maar gister en vandaag nog niet bij hem gekeken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:35

zweetvos schreef:
ikenindi,
Jouw paard heeft toch ook zo'n jeuk onder zn buik? Ik heb de (blauwe) Everline en deze bevalt erg goed. De buikflap is mooi breed, deken blijft goed liggen en is snel droog na de regen.

Ik heb m hier besteld voor € 90,- http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... oor_89.95/

oke, ja ik vind hem er ook erg mooi uity zien.

angelax: bedankt voor je CADEAUTJE! whahahaha helemaal ingepakt Knipoog

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:37

jaa omdat er allemaal teksten op de doos stond Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:42

hahahaha ik moest echt lachen. kreeg al geroep vanachter de balie vandaan: agnes, cadeautje voor je Tong uitsteken

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:44

hahah Tong uitsteken
mijn moeder wou het perse inpakken Tong uitsteken

wanneer ga je passen ?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:50

ik hoop dat dorientjuh nog even terugbeld, dan weet ik of ze al bij indi geweest is. zo niet kan zij hem vandaag nog passen Knipoog

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:51

okee Tong uitsteken

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:51

Sonja_vR schreef:
Boett heeft ook een witte deken Ja
is net niet wit wit zeg maar
http://www.boett.com/files/2620
http://www.boett.com//files/844 deze is een close upje van de (witte) stof

wat betreft verschillen in stof
de everline is iets stretch, de boett is niet stretch...
persoonlijk vind ik de stof van de boett steviger en degelijker aandoen, ook de sluitingen de de elastieken voelen degelijker aan naar mijn idee
de boett is nog steeds in model, de everline van weidegenootje is al veel lubberiger...moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de everline kwa kwaliteit, ik bedoel , tis wel 120 euro wat je neertelt , daar verwacht ik meer voor
(ik heb geen boett aandelen, ben gewoon fan Clown )

andere goeie optie is de fly free van pegaso
ook te krijgen via Atorka, kost 130 euro dacht ik, is 10 meer dan de everline
, maar die is kwa stof veel beter dan de everline
ik heb er 1 bij mijn merrie gekregen , en die blijft heel goed in model,
buikflap is ook niet te groot of te klein(ook voor de ruinen geschikt Knipoog ) en de flap zit vast aan de deken, dus geen losse flap die schuift of doet

nog een optie is de meulenkamp deken, itch off, is gebaseerd op de boett deken , die is ...150 euro dacht ik
te koop op de site van de meulenkamp

en andere optie voor degene die ene pony in om en nabij ijslander afmetingen hebben is de top reiter deken
die is 80 of 85 euro , maar alleen in ijslander maatje te krijgen

Die laatste waar is die te verkrijgen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:53

Mijn pony heeft nu al 2 jaar de pagony deken. Ben er redelijk tevreden over alleen is de staartflap zo lang dat ze haar staart met mesten niet meer goed omhoog krijg en dus haar deken er onder poept... wie heeft daar ook problemen mee en wie heeft een oplossing?

Daarbij krijgt ze bij haar achterbenen van die klipjes behoorlijke schuurplekken... iemand een oplossing?

Of heeft iemand een idee voor een andere goede deken in maat 155 (pagony heeft ze 175 van... viel zo klein), misschien 165...
Welke dekens vallen er kwa maat goed zeg maar?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:01

zeker weten geen aandelen Lachen

ik snap absoluut dat je het heel negatief vind overkomen, mijn commentaar over de Everline,
maar moet er ook bijvermelden dat ik hem als probeerdeken wel een goede deken vind, de pasvorm is absoluut net even wat beter dan bijvoorbeeld de equitheme, vantaggio en de pagony

heb hem al meerdere keren aangeraden, ook aan mijn weidegenootje, maar als ik nu zie dat ze dus 120 heeft neerteld voor die deken en met 3 dagen de strook tussen de voorbenen al dwarsaf scheurt en nu twee weken later zit er al weer een gat in de buikflap, dan valt mij dat vies tegen , kan er niets aan doen

heb ook al wel betere ervaringen gezien en gehoord met de everline, maar weidegenootje is echt geen sloper ofzo , maar toch al zo snel zo stuk, vind het ook gewoon heel sneu voor weidegenootje en eigenaresse

ze heeft hiervoor een boett antiek model en een fly free gehad, maar vorig jaar hadden we een shet staan die heel goed van aanpakken wist kwa het slopen van dekens en dat heeft de boett na minimaal 6 jaar(waarschijnlijk echt wel wat meer dan 6 jaar, maar is meegekregen bij aanschaf paard) en de fly free na ook meerdere jaren, uiteindelijk het leven gekost

maar everline blijft een betere deken (in mijn ogen) dan bijvoorbeeld de pagony of vantaggio etc , en zeker als probeerdeken denk ik nog steeds een hele goede optie
want de pasvorm blijft beter dan de goedkope dekens Ja
maar voor dat geld, verwacht ik meer ...
maar als hij jouw paard goed zit en hij blijft heel OK dan! super,
ik durf persoonlijk de gok alleen niet meer aan nu ik hem zo meemaak

dan vind ik de fly free van 150 een betere optie (die heb ik zelf ook liggen, prettige deken,, kreeg ik bij paard, had er verder nog nooit van gehoord voordat ik de deken kreeg )

ivanhoe, ik deel je mening, vind de stof en de pasvorm niet denderend/prettig en vind de (hals) deken zijn geld ook echt niet waard kwa kwaliteit weet ik het niet,want wil hem verder alleen al door die pasvorm niet aanraden
maar in ieder geval kwa comfort voor paard gaat het hem voor mij nooit worden

maar ja, persoonlijk ben ik na allerlei dekens in handen te hebben gehad en van dichtbij te hebben bekeken bij paarden in gebruik , boett fan
ik vind hem tot nu toe op alle fronten 1 of meerdere slagen beter dan anderen
moet hier wel bij vermelden dat ik graag nog eens een huidig model meulenkamp itch off in handen wil krijgen
en er is er nog 1 die ik graag nog eens van dichtbij wil bekijken, maar ben het merk even kwijt

maar ja, uiteindelijk is het ook weer gewoon bekijken wat voor jou werkt, wat je paard het beste past, wat je prettig vind
en niemand kan bij de ander in de portomonnee kijken
ik heb uiteindelijk door middel van wat verjaardags sponsoring de boett gekocht, want ik zat ook ontzettend tegen die prijs op te hikken , want je hebt wel gelijk dat 200 euro niet niks is , ik heb ook geen geldboom in de tuin, verre van zelfs, maar ja, uiteindelijk wel blij dta ik hem gekocht heb

heb nu naar de hengst de fly free meegeven, ben benieuwd hoe die terug komt, hij is wel af bij hengstigheid , maar voor de rest aan, en ze staat gewoon in de merriegroep daar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:02

AngelsDitch schreef:
en andere optie voor degene die ene pony in om en nabij ijslander afmetingen hebben is de top reiter deken
die is 80 of 85 euro , maar alleen in ijslander maatje te krijgen

Die laatste waar is die te verkrijgen?[/quote]
http://www.SenShorses.nl zie nu dat hij 80 euro is en momenteel nog steeds in de aanbieding volgens de site voor 65 euro

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:05

angelax schreef:

everline heeft een betere pasvorm dan de pagony en equitheme
en de stof is ook absoluut een slag beter, dus niet dezelfde Lachen

en in de link die Zweetvos aangeeft is ie ook nog errug leuk kwa prijs om te bestellen Ja
scheelt toch weer een flinke hap

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:07

Voert iemand hier voer van Equisanum? Ik sprak gisteren iemand die meende dat het voor eczeempaarden geschikt zou kunnen zijn (de puurnatuurmueslie)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:09

Wie heeft er ervaring met de Bucas Buzz of Full Neck? Verkrijgbaar bij de paardendrogist.

Ziet mij er goed uit
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 04-06-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:38

niemand die tips heeft voor me? Huilen