[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:12

Ik vind het een behoorlijk verschil in positieve zin, hoor! :j

Vond jij dat ook niet slecht Marloezz? Ik kan er bijna niet over uit namelijk. Wat heb je nou aan een test die wel aangeeft óf ie allergisch is, maar niet hoe erg?

Wel handig dat je zelf ook allergisch bent (maar niet leuk) Zandro.

Anoniem

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:18

Ja toch? Maar ik weet niet waarom :+ Zou het te maken hebben met dat een gedeelte gras al uitgebloeid is ofzo? Zolang het dan niet gemaaid wordt dat het wel meevalt voor hem of iets?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:48

Ik heb bij mijn allergie-shaker goede ervaring met 'Nestmann Luffa'.

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:44

Ik vind het heel slecht. Vooral omdat je dus denkt dat je een bewezen test hebt gedaan waardoor je dus weet wat het probleem is. En uiteindelijk loop je dan toch nog te zoeken.
En dat zoeken is verschrikkelijk. Elke keer lijk je een verband te zien wat er dan toch weer niet blijkt te zijn. Ik ben met hem al via een vastzittende atlas, diastase, pollenallergie, kissing spines uitgekomen bij een scheef bekken. En nog weet ik niets zeker. En het geld vliegt er met bakken uit. Maar ja, ik ben gek op mijn kereltje en hij is pas vijf!!
Toch lijkt de behandeling te gaan helpen :)F

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:53

Oh haha! Ik vergat de ziekte van Lyme nog! Na drie testen bleken zijn waarden gelukkig weer normaal te zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:05

:= Zit hier beetje in hetzelfde schuitje .. Ontdek steeds meer & meer over mijn pony, maar niet de goede dingen :+ Toch lijkt niks verband te houden met het headshaken (behalve het gras/de pollen dan). Gelukkig heb ik zelf ook wat medische kennis (werk zelf in een labo) dus qua bloedtesten kunnen ze mij al niet veel wijsmaken .. weet ook altijd precies wat ik getest wil hebben bij bepaalde symptomen enzo :Y)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:00

Frustrerend is dat hè... Vind het ook echt zo stom van die test. Maar ja, je laat je paard ook niet lijden, zolang je nog dingen te onderzoeken hebt, toch?

Aha, jij handelt met voorkennis Sabine }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:17

:+ Ben ik ook wel blij om hoor .. anders was dat vitamine E tekort misschien nooit aan het licht gekomen, of pas na x aantal bloednames/DA's .. Maar ik wilde dat gewoon getest want ik was zowat zeker dat dat niet ok was (dat of magnesium) .. en ik had gelijk :Y)

Maarja, nu met zo'n allergie ligt dat wel anders, want dat test je niet even zoals de meeste andere dingen ;) Dus ik ga even kijken of we dat zo kunnen "oplossen" :)

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:25

Ja, frustrerend is het zeker! Maar ze zeggen soms wel eens dat je het paard kiest wat je aankunt. In ons geval zeker zo. Anderen hadden het al opgegeven toch? O:) . En het is wel fijn om hier lotgenoten te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:28

Ze zeggen ook dat je het paard krijgt dat je verdient, dat jou het meeste kan leren op allerlei gebieden. En als er iets is wat [***] gedaan heeft ... ;) Zonder hem had ik nooit wat met [***] gekund, en de verandering bij [***] zelf is ook enorm. Van een gesloten, eigenwijze, boze, stakende, bokkende 'rotzak' naar een open, vrolijke, nog steeds eigenwijze ( :P ) meedenkende pony. De grens is o zo dun.. maar stilaan ga ik alles beter begrijpen en hopelijk krijgen we dit laatste euvel ook nog onder controle, dan heb ik helemaal het perfecte paard (al zou technisch gezien niemand hem willen hebben, zelfs niet gratis, met alles wat hij mankeert :+ )

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:37

Vandaag weer een goede dag met Guus. Heel vroeg gaan rijden, en nauwelijks vliegjes, dus helemaal blij! Heb even een filmpje gemaakt (sorry voor het geschud, draven en filmen is moeilijk! :j )

https://www.youtube.com/watch?v=-Wo1OPNLKx0

Hij lijkt toch steeds meer echt last te hebben van bepaalde bloesems, en vliegjes. Gisteren voor pas gemaaid gras gereden, en eigenlijk geen last. Terwijl de bomen richting wei wel flinke problemen veroorzaken... Blijft idd frustrerend zoals Marloezz zegt, maar ik heb het idee dat we wel in de goede richting aan het gaan zijn.

Hier ook nog een in stap trouwens:

https://www.youtube.com/watch?v=XJPf67QfLxs

Voor zijn doen een heel stil hoofd. Zal nooit helemaal weg gaan vrees ik, maar hier ben ik blij mee!

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:15

Wauw, dat gaat super zeg!! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:53

Als je heel vroeg rijd zijn er ook minder pollen he,na tien uur smorgens komen die pas weer los geloof ik :j
ziet er goed uit,leuk he om zo een filmpje te maken terwijl je op je dier zit :D :D

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:44

Ellepel: vooral heel moeilijk om de camera stil te houden! :D Maar was pas de 4e x dat ik alleen met Guus was, en hij was echt superbraaf! Mijn dag kan dus ff niet meer stuk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:47

*\o/* *\o/* *\o/*
heerlijk!!!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:03

Wat superfijn Graffi!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:29

Homiafortuna schreef:
Ik ga toch mijn lange verhaal hier even neerzetten in de hoop dat iemand uit dit 399 tellende topic het herkent of een oplossing heeft.

Ik heb in november vorig jaar een nieuwe 10-jarige merrie gekocht. Toen ik proefreed was ze wat onrustig met haar hoofd, maar ik was ook heel onrustig met mijn handen, dus daar hebben we het op gegooid. Toen ik daar aan begon te trainen werd het in maart van kwaad tot erger. Op een gegeven moment liep ze de hele les te kreunen, terwijl mijn handen toch al een stuk rustiger waren. Stelling naar links ging nog, maar naar rechts was een crime. Gestopt met rijden en gaan kijken wat er aan de hand was. Een chiropractor erbij, maar die vond niets. De tandarts ontdekte een verharding op de onderkaak op het gedeelte waar het bit lag. Foto's laten maken op de kliniek en inderdaad aan beide zijden een botwoekering. Advies bitloos rijden. Het was me al een tijdje opgevallen dat er dagen waren dat ze heel onverwacht met haar hoofd begon te slaan. Gooide dat op de pijn die ze in haar kaak had. Maar nu merkten we de laatste dagen dat ze constant rondjes in de paddock aan het lopen was, waarbij ze mijn oude bejaarde merrie met haar neus vooruitduwde. Vandaag in het weiland liep ze dat ook weer te doen. Mijn oudje krijgt geen rust om wat te eten. Toen ik haar rond een uur of 5 ging logeren werd ze tijdens het draven steeds onrustiger met haar hoofd, sloeg met haar voorbenen naar haar neus. Zodra ik haar binnenzette was het over. Weer buitengezet met een vliegenmasker tot over de neus, maar ze begon weer te schudden, niet zo extreem als tijdens het longeren, maar toch. Ook begon ze de oude merrie weer op te drijven. Ben toen toch eens gaan kijken naar symptomen van headshaking syndroom en ik ontdek toch heel veel bekende dingen. Ik heb het idee dat ze overgevoelig is voor het zonlicht/fel licht, want ook als het donker is op stal en ik doe het licht aan gaat ze met haar ogen staan te knijpen. Herkent iemand dit of heeft iemand wellicht al een oplossing? Volgende week maar weer eens naar de kliniek. Ik heb zo met haar te doen want ze is gewoon zich zelf niet. Rijden hoef ik op deze manier echt niet te proberen. Ik heb ook af en toe het idee dat haar hoofd wat opgezwollen is. Ze proest wel wat, maar niet abnormaal veel, ook heeft ze geen afscheiding in de neus. Soms wel wat traanoogjes.

Heb te vroeg alarm geslagen. Was waarschijnlijk een eenmalige actie. Nu is er niets meer aan de hand.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:05

Gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:02

Gaat goed met Guus! Fijn :)
Wist ik trouwens niet, dat die pollen pas later in de ochtend wakker worden, is ook wel interessant :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:52

Dat las ik op de pollensite,die van nederland, pollenradar ofzo?

Zal wel komen omdat het smorgens wat vochtig is en dan blijft de boel plakken.
klinkt wel logisch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:02

Zit inderdaad wat in :j

Vandaag ging het hier weer rotslecht -O- Omdat het zondag zo goed ging wilde ik vandaag weer een klein ritje te doen, had ondertussen uitrijvliegendeken ipv eczeemdeken + nieuw hoofdmasker dus alles even testen. Naja -O-

Zat dan te denken wat er anders was dan zondag .. en toen kwam ik ook aan de vochtigheid. Vrijdagnacht heeft het hier heel erg geregend en geonweerd, zaterdag was het bos echt nog zompig en nat .. Dus misschien dat dit wat doorgewerkt heeft naar zondag toe .. Maar sindsdien is het weer droog & warm en het is alweer woensdag dus ja .. weer droge lucht/veel pollen..

Vrijdag zou het weer gaan onweren, zaterdag staat klein staprondje met stalgenootje op het programma. Dus dan kan ik nog eens testen :) En anders zondag maar eens vroeg mijn nest uit :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:25

http://www.pollennieuws.nl

Vrijdag word het weer warm en schijnt dat het dan weer erger is.
maar met erg warm weer rijd ik toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:29

Ik zit in een ander land :+ Hier zou het vrijdag ook warm worden :j maar vanaf de namiddag al kans op onweer dus er zal wel wat vochtigheid uit de lucht komen (hoop ik :') ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:28

Ja weet ik,maar gaat om de informatie die op de site staat :j
hebben jullie delf niet zoiets dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:32

Bestaat ook wel een .be versie van :j Maar staat niet zoveel op volgens mij. Moet het nog eens bestuderen ;) Op een andere weersite geven ze ook hooikoortsinfo met verschillende pollen en verwachting daarvan. Daar kijk ik eigenlijk altijd op :)