Vond jij dat ook niet slecht Marloezz? Ik kan er bijna niet over uit namelijk. Wat heb je nou aan een test die wel aangeeft óf ie allergisch is, maar niet hoe erg?
Wel handig dat je zelf ook allergisch bent (maar niet leuk) Zandro.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Homiafortuna schreef:Ik ga toch mijn lange verhaal hier even neerzetten in de hoop dat iemand uit dit 399 tellende topic het herkent of een oplossing heeft.
Ik heb in november vorig jaar een nieuwe 10-jarige merrie gekocht. Toen ik proefreed was ze wat onrustig met haar hoofd, maar ik was ook heel onrustig met mijn handen, dus daar hebben we het op gegooid. Toen ik daar aan begon te trainen werd het in maart van kwaad tot erger. Op een gegeven moment liep ze de hele les te kreunen, terwijl mijn handen toch al een stuk rustiger waren. Stelling naar links ging nog, maar naar rechts was een crime. Gestopt met rijden en gaan kijken wat er aan de hand was. Een chiropractor erbij, maar die vond niets. De tandarts ontdekte een verharding op de onderkaak op het gedeelte waar het bit lag. Foto's laten maken op de kliniek en inderdaad aan beide zijden een botwoekering. Advies bitloos rijden. Het was me al een tijdje opgevallen dat er dagen waren dat ze heel onverwacht met haar hoofd begon te slaan. Gooide dat op de pijn die ze in haar kaak had. Maar nu merkten we de laatste dagen dat ze constant rondjes in de paddock aan het lopen was, waarbij ze mijn oude bejaarde merrie met haar neus vooruitduwde. Vandaag in het weiland liep ze dat ook weer te doen. Mijn oudje krijgt geen rust om wat te eten. Toen ik haar rond een uur of 5 ging logeren werd ze tijdens het draven steeds onrustiger met haar hoofd, sloeg met haar voorbenen naar haar neus. Zodra ik haar binnenzette was het over. Weer buitengezet met een vliegenmasker tot over de neus, maar ze begon weer te schudden, niet zo extreem als tijdens het longeren, maar toch. Ook begon ze de oude merrie weer op te drijven. Ben toen toch eens gaan kijken naar symptomen van headshaking syndroom en ik ontdek toch heel veel bekende dingen. Ik heb het idee dat ze overgevoelig is voor het zonlicht/fel licht, want ook als het donker is op stal en ik doe het licht aan gaat ze met haar ogen staan te knijpen. Herkent iemand dit of heeft iemand wellicht al een oplossing? Volgende week maar weer eens naar de kliniek. Ik heb zo met haar te doen want ze is gewoon zich zelf niet. Rijden hoef ik op deze manier echt niet te proberen. Ik heb ook af en toe het idee dat haar hoofd wat opgezwollen is. Ze proest wel wat, maar niet abnormaal veel, ook heeft ze geen afscheiding in de neus. Soms wel wat traanoogjes.