Vond jij dat ook niet slecht Marloezz? Ik kan er bijna niet over uit namelijk. Wat heb je nou aan een test die wel aangeeft óf ie allergisch is, maar niet hoe erg?
Wel handig dat je zelf ook allergisch bent (maar niet leuk) Zandro.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zou het te maken hebben met dat een gedeelte gras al uitgebloeid is ofzo? Zolang het dan niet gemaaid wordt dat het wel meevalt voor hem of iets?
Zit hier beetje in hetzelfde schuitje .. Ontdek steeds meer & meer over mijn pony, maar niet de goede dingen
Toch lijkt niks verband te houden met het headshaken (behalve het gras/de pollen dan). Gelukkig heb ik zelf ook wat medische kennis (werk zelf in een labo) dus qua bloedtesten kunnen ze mij al niet veel wijsmaken .. weet ook altijd precies wat ik getest wil hebben bij bepaalde symptomen enzo
Ben ik ook wel blij om hoor .. anders was dat vitamine E tekort misschien nooit aan het licht gekomen, of pas na x aantal bloednames/DA's .. Maar ik wilde dat gewoon getest want ik was zowat zeker dat dat niet ok was (dat of magnesium) .. en ik had gelijk 
Dus ik ga even kijken of we dat zo kunnen "oplossen"
. En het is wel fijn om hier lotgenoten te hebben!
Zonder hem had ik nooit wat met [***] gekund, en de verandering bij [***] zelf is ook enorm. Van een gesloten, eigenwijze, boze, stakende, bokkende 'rotzak' naar een open, vrolijke, nog steeds eigenwijze (
) meedenkende pony. De grens is o zo dun.. maar stilaan ga ik alles beter begrijpen en hopelijk krijgen we dit laatste euvel ook nog onder controle, dan heb ik helemaal het perfecte paard (al zou technisch gezien niemand hem willen hebben, zelfs niet gratis, met alles wat hij mankeert
)
)
Maar was pas de 4e x dat ik alleen met Guus was, en hij was echt superbraaf! Mijn dag kan dus ff niet meer stuk Homiafortuna schreef:Ik ga toch mijn lange verhaal hier even neerzetten in de hoop dat iemand uit dit 399 tellende topic het herkent of een oplossing heeft.
Ik heb in november vorig jaar een nieuwe 10-jarige merrie gekocht. Toen ik proefreed was ze wat onrustig met haar hoofd, maar ik was ook heel onrustig met mijn handen, dus daar hebben we het op gegooid. Toen ik daar aan begon te trainen werd het in maart van kwaad tot erger. Op een gegeven moment liep ze de hele les te kreunen, terwijl mijn handen toch al een stuk rustiger waren. Stelling naar links ging nog, maar naar rechts was een crime. Gestopt met rijden en gaan kijken wat er aan de hand was. Een chiropractor erbij, maar die vond niets. De tandarts ontdekte een verharding op de onderkaak op het gedeelte waar het bit lag. Foto's laten maken op de kliniek en inderdaad aan beide zijden een botwoekering. Advies bitloos rijden. Het was me al een tijdje opgevallen dat er dagen waren dat ze heel onverwacht met haar hoofd begon te slaan. Gooide dat op de pijn die ze in haar kaak had. Maar nu merkten we de laatste dagen dat ze constant rondjes in de paddock aan het lopen was, waarbij ze mijn oude bejaarde merrie met haar neus vooruitduwde. Vandaag in het weiland liep ze dat ook weer te doen. Mijn oudje krijgt geen rust om wat te eten. Toen ik haar rond een uur of 5 ging logeren werd ze tijdens het draven steeds onrustiger met haar hoofd, sloeg met haar voorbenen naar haar neus. Zodra ik haar binnenzette was het over. Weer buitengezet met een vliegenmasker tot over de neus, maar ze begon weer te schudden, niet zo extreem als tijdens het longeren, maar toch. Ook begon ze de oude merrie weer op te drijven. Ben toen toch eens gaan kijken naar symptomen van headshaking syndroom en ik ontdek toch heel veel bekende dingen. Ik heb het idee dat ze overgevoelig is voor het zonlicht/fel licht, want ook als het donker is op stal en ik doe het licht aan gaat ze met haar ogen staan te knijpen. Herkent iemand dit of heeft iemand wellicht al een oplossing? Volgende week maar weer eens naar de kliniek. Ik heb zo met haar te doen want ze is gewoon zich zelf niet. Rijden hoef ik op deze manier echt niet te proberen. Ik heb ook af en toe het idee dat haar hoofd wat opgezwollen is. Ze proest wel wat, maar niet abnormaal veel, ook heeft ze geen afscheiding in de neus. Soms wel wat traanoogjes.

Omdat het zondag zo goed ging wilde ik vandaag weer een klein ritje te doen, had ondertussen uitrijvliegendeken ipv eczeemdeken + nieuw hoofdmasker dus alles even testen. Naja
En anders zondag maar eens vroeg mijn nest uit
Maar staat niet zoveel op volgens mij. Moet het nog eens bestuderen
Op een andere weersite geven ze ook hooikoortsinfo met verschillende pollen en verwachting daarvan. Daar kijk ik eigenlijk altijd op