[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:29

Heb vandaag de rekening gekregen van vorige week. Toch een pittig bedrag, ze heeft alleen de voorrijkosten en anesthesie kosten gerekend en nou moet ik zo'n €73,- betalen. Had hier wel op gerekend dus uiteindelijk valt het toch nog wel een beetje mee.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:13

ik heb afgelopen maand alle vier de heren naar de kliniek gebracht om hun zakie eraf te halen, en vanmiddag met 1 terug geweest omdat de boel niet goed wou genezen, het is weer opengemaakt en er kwam behoorlijk wat bloed tevoorschijn ( gelukkig geen pus ) was volgens dok een fikse bloeduitstorting

ventje staat op stal, voor een dikke week antibiotica en maar hopen dat het hier bij blijft bah

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:11

Die van mij is 10 oktober gecastreerd. Het is ontzettend dik geweest, 1 1/2 week later de DA er bij gehaald. Het was niet onstoken, de wond was erg mooi geheeld, maar de zwelling was echt niet normaal. Puur vocht! De DA heeft een vochtafdrijver gegeven (spuit) en poeders gegeven voor de volgende vijf dagen. Zondag was het zoals het zo'n beetje hoort te zijn. Nu krijgt hij de poeders niet meer, en is het wel weer wat dikker, ik zie het even aan en kijk of hij zichzelf nu kan herstellen. Anders laat ik DA weer komen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:34

Spannend Christa! Die van mij is een dag later gecastreerd. Hij heeft het, zoals je hier in dit topic op foto's kunt zien, behoorlijk zwaar gehad. Maar gelukkig gaat het nu wel een stuk beter.

ChristaMoor schreef:
Die van mij is 10 oktober gecastreerd. Het is ontzettend dik geweest, 1 1/2 week later de DA er bij gehaald. Het was niet onstoken, de wond was erg mooi geheeld, maar de zwelling was echt niet normaal. Puur vocht! De DA heeft een vochtafdrijver gegeven (spuit) en poeders gegeven voor de volgende vijf dagen. Zondag was het zoals het zo'n beetje hoort te zijn. Nu krijgt hij de poeders niet meer, en is het wel weer wat dikker, ik zie het even aan en kijk of hij zichzelf nu kan herstellen. Anders laat ik DA weer komen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:51

de mijne is weer terug naar de kliniek Huilen , de boel is goed ontstoken helaas

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:54

Hebben ze dan geen medicijnen gegeven Sas?
Hoelang is het nu geleden?
5 weken?
Wat gaan ze nu in de kliniek doen dan?
Met de mijne gaat het nu goed.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:31

hai,

yep, eerst 5 dagen kliniek met antibiotica, in het kader van als je het doet doe je het goed Knipoog , maandag ben ik met hem terug gegaan, omdat het nogsteeds dik was en niet genezen, de wond is gespoeld, er kwam wat oud bloed uit, dus het leek mee te vallen, gelijk een kuur mee naar huis. Gister vonden mijn kinders hem stinken Ziek, gebeld met dok en ik moest hem maar gelijk brengen. en ind het was iets ranzig. tot maandag blijft hij op de antibiotica weer en als het niet verbeterd krijgt hij een retour utrecht,

gelukkig zijn de andere vier heren prima genezen inmiddels, kan je nagaan, d jay was de eerste ( en de jongste )

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:08

De mijne is gisterochtend gecastreerd, staand op stal, moet veel lopen en in bweging blijven nu. Hij is erg alert, loopt goed en wond ziet er goed uit...Maar goed, tis even afwachten wat de wond gaat doen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:31

Jeetje Sassefras dat is echt kloooote.
Hopen dat het goed heelt. Misschien ook wat extra krachtvoer geven zodat zijn afweersysteem een oppepper krijgt en krachtvoer gaan minderen als het echt goed gaat tussen zijn benen.
Ik hoop het allerbeste voor je paardje en dat Utrecht NIET van toepassing is!
Ach gut

Knoop doorgehakt Smystique? Heel goed dat je hem weer in het land gedaan hebt. Kunnen ze lekker bewegen en loopt het eventuele vuil eruit. Bovendien is het goed dat ze vrijer kunnen bewegen want ze hebben dagen lang die staart tussen de benen en hun rug gebruik is vaak ook krampachtig door de pijn. Nu kan die van jou lekker wandelend zijn eten zoeken Ja
Nou het allerbeste hopen dat het goed en snel heelt.

Ik heb vanmorgen weer foto's gemaakt van Brazil maar die moet ik even uploaden.....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:58

Foto's zijn ge-upload Haha!
Er zitten nog restanten van de etter bij de ingang van zijn koker. Hij stinkt niet meer. Maar hij krijgt nog wel steeds flink wat krachtvoer met kruidenmuesli om zijn afweersysteem op peil te houden. Aan zijn loopwerk mankeert ie niets. Vanmorgen ging ie even aan de kletter omdat er een paar veulens naar binnen werden gehaald. Hij was goed van god los want hij stuiterde als een stuiterbal door de wei. Mmmnneee.... Die heeft geen pijn meer

Zo ziet het er vandaag uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:51

Ziet er al een stuk beter uit zeg, had laatst die hele fotoserie van je doorgekeken, bibber de bibber...

De mijne is frapant..hij rent, is druk, kan z'n achterbenen gewoon optillen, hij rent rondjes, alsof er niets aan de hand is, kan hem redelijk dichtbij aanraken bij de plek, doet hem weinig...dus dat gaat goed, maar ja, kan nog van alles gebeuren

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:12

Vies he? En ook zielig.
Het fijne voor jouw paard is dat het nu goed koud is (hoewel ze volgende week 12 graden voorspellen).

Doordat het koud is, geneest het ook beter Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:37

Ja zoiets dacht ik ook al, tis gezond weer nu zeg maar Lachen hoop dat het helingsproces gunstig verloopt, manege helpt me veel (halen hem er veel uit, brandschone stal, etc)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:43

Dat is fijn dat ze helpen. Mocht ie inderdaad op stal staan dan gewoon lekker met hem wandelen. Als is het alleen maar even in de stalgang heen en weer lopen.
Het zal nog wel een tijdje duren voordat vruchtbaarheid en karakter wat minder "hengst" is maar volgens mij had die van jou niet echt hengsten nukken, toch?
Ga je nog foto's plaatsen hier ? Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:04

Jaaa ga nog wel foto's plaatsen maar tis steeds zo vreemd weer en moet even iemand mee zijn, heb wel linkje van een filmpje eerste dag kan ik dei hier plaatsen?

ij heeft niet echt hengstenstreken in de zin van bijten, slaan, wel erg geintereseerd in merries en dan brullen joh en groot maken, maar ja hij is opgegroeid met alleen 1 hengst, nooit andere paaren om zich heen gehad...

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:06

[url]<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="[url]http://www.youtube.com/v/mi81u8QXwic[/url]"> </param> <embed src="http://www.youtube.com/v/mi81u8QXwic" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"> </embed> </object>[/url]

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:08

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:48

zo Downhill,bij Brazil ziet het er al 100x beter uit als wat het gedaan heeft! Netjes hoor!

Succes Sassafras!

Ziggy had vanaf dag 2 al nergens geen last meer van Clown k heb er net nog even onder gehangen, en je zie er NIKS meer van, k kan er ook gewoon met me handen in de buurt komen, loopt niet stijf, dus dat gaat super! Waarschijnlijk ook omdat hij de hele tijd buiten heeft gelopen, en vitamine spuitjes heeft gehad Lachen volgende week gaan ze weer naar binnen, maar ik neem aan dat hij er nu geen last meer van gaat krijgen (castratie is 2 weken geleden).

rosannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:40

@ Downhill

Ziet er best goed uit! Ik vind dit soort foto's wel altijd een beetje eng Tong uitsteken haha

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:44

Foto's van mijn niet-meer-hengst staan in mijn profiel Lachen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:29

Smistique, wat leuk om het flimpje te zien. Haha!
Maar hoelang daarvoor was ie gecastreerd? Want hij loopt erg gemakkelijk zo in het filmpje ALS ie vlak daarvoor gecastreerd is.
Die van mij ging pas draven na een paar dagen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:33

Gelukkig dat jij het getroffen hebt Kehdra. Wees blij (dat ben je ook) Knipoog
Het verloop van het genezingsproces van Ziggy is ook zo gegaan bij een voshengst van 1 jaar die hier in het land loopt. Die was ook heel snel weer dicht.
Hij had ook een speelmaatje die hem regelmatig voorwaarts duwde om te spelen dus die MOEST wel bewegen Haha!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:38

Smystique schreef:
Foto's van mijn niet-meer-hengst staan in mijn profiel Lachen

Ik ga je een pb sturen Smistique Knipoog

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:34

Downhill, Zoals jou laatste foto's, zo ziet het er bij Gigant ook wel uit nu. Onvoorstelbaar als je dat vergelijkt met de situatie van vorige week. (toen kon ik er een emmer mee vullen, heb er geen foto's van)
Ik kan overigens niet op je website (wordt geblokkeerd) om daar de hele reportage te zien, want ik ben wel benieuwd hoe dik het bij jouw mannetje was, puur om te zien of het proces bij Git nu wel redelijk normaal verlopen is. Het komt veel meer voor werd me gezegd. Bij Git was het ook geen ontsteking en de wond was ook met een week al genezen. Hij voelt zich ook al weer heel wat, al zijn de hormoontjes al aan het verdwijnen Knipoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:59

Je hebt nu wel toegang Chris Lachen
Iedereen heeft toegang maar 1 persoon niet, hahaha!
Jammer dat je geen foto hebt van toen het zo dik was. De hormonen van Brazil zijn wel degelijk nog aanwezig maar hij heeft daarnaast ook nog eens een combinatie van beginnende pubertijd........ OEPS
Ik ga vandaag weer foto's maken van Brazil zijn zaak (je) en hier plaatsen, goed?