quintusgl schreef:hoog, 20 m bven NAP
dat zal betekenen dat ook deze theorie niet opgaat...
het is toch eigenlijk bizar, dat het verschijnsel AM al zo lang bestaat, en de oorzaak maar niet te vinden lijkt te zijn!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:nu weer het advies om compleet samengesteld voer te geven (wat moet ik me daarbij voorstellen?)
Citaat:overigens, het grondwater, wat iemand hier noemde als mogelijke bron.. dat vind ik wel een interessante invalshoek!
lijkt het nou zo dat het vooral voor komt op lager gelegen gebieden (onder zeeniveau), of ís dat zo.
in overijsel/gelderland/etc (is hoger gelegen gebied) komt het (dit jaar) volgens 'onze' statistieken niet voor, in het noorden (onder zeeniveau) en zuiden (ligt dat ook laag?) wel.
Citaat:clostridium botulisme is wel iets in het water, maar dan met warmte.
ik weet niet hoe het met andere toxine afscheidende bacterieën zit.(?)
Citaat:VitE/Seleen moet je idd niet 'zo maar' gaan geven.
Citaat:was dat al láng bekend gemaakt aan het grote publiek
Wildgirl schreef:ff vergeten, er kwam een waarschuwing vanuit DA:
Ivm met de hoge temperaturen die volgende week verwacht worden en de grote hoeveelheid regen; nog beter op je hoede zijn aangezien de schimmel in dit klimaat optimaal kan leven.
Marigold schreef:het is toch eigenlijk bizar, dat het verschijnsel AM al zo lang bestaat, en de oorzaak maar niet te vinden lijkt te zijn!
Citaat:Maar dan heb je een réden om het te geven.
Zomaar (uit voorzorg) geven zou ik niet doen.
jonur schreef:Zo ben net terug en het gaat goed met hem! Urine is normaal van kleur en hij stapt wat rond, nu even niet omdat hij aan een infuus staat. De eigenaren laten hem heus niet onnodig lijden, ze zouden niet eens durven!
Dit is overigens het enige geval in eelde/paterswolde dat bekend is bij ons en volgens mij ook de dierenarts. En dat is de dierenarts uit Vries, dus waar al die andere gevallen vandaan komen is mij een raadsel. Ze had er tot nu toe de afgelopen tijd 4 gehad.
quintusgl schreef:Wildgirl: zijn die in Vries wel allemaal overleden?
Ik begreep dat die 3 in hetzelfde land stonden in Eelde...., dit zijn er dus 2?
Zouden de Da-en ook elkaar op de hoogte houden?