[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:05

MissEvil schreef:
Narco schreef:
Tsja....als het regende...dan zijn er weinig pollen!

Nou, lekker positief..

Ik denk dat het probleem in zijn mond zit..
Maar ik weet het niet zeker.. Hij schudde bijna niet dus wil mn pa de v.a. niet bellen..

Het regende niet, er vielen een paar druppels.. En als King een druppel op zn neus voelt, schudt hij ook..

Maarja, kijken of ik vandaag weer kan rijden..

Sorry maar ik kan er hier vandaan natuurlijk ook niet zien wat jouw paardje heeft! Dus....als het regend dan zijn er weinig pollen....dat is gewoon een feit.
En als het in z'n mond zit, bijv. haken o.i.d. dan moet je de tandarts er een keer bijhalen!
Laat je vader anders dit topic een keer helemaal lezen! Misschien gaat hij er dan anders over denken.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:44

Argh, ik word gek. Er zijn nu heel weinig pollen in de lucht en toch staat Santhos dag en nacht te schudden. In middels ook al zonder inspanning. Hij doet het zelfs tewijl hij staat te grazen. Een tijdje geleden begonnen met Cortison en dat hielp erg goed, inmiddels gaat hij er gewoon doorheen, terwijl ik pas 3 keer gespoten heb. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken....!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:50

Kris25 schreef:
Argh, ik word gek. Er zijn nu heel weinig pollen in de lucht en toch staat Santhos dag en nacht te schudden. In middels ook al zonder inspanning. Hij doet het zelfs tewijl hij staat te grazen. Een tijdje geleden begonnen met Cortison en dat hielp erg goed, inmiddels gaat hij er gewoon doorheen, terwijl ik pas 3 keer gespoten heb. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken....!

Ik las hier ergens op bokt over een puntwortelkiesontsteking bij een paard. Dit soort ontstekingen en andere dingen in de mond kunnen ook schudden veroorzaken. Heb je alles al laten nakijken dan dat je zeker weet dat het een allergie is?

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:53

Mijn paard is al 2 dagen schudloos, ook bij het rijden. Soms even wat onrustig maar dat kan zijn omdat het nu allemaal anders aanvoelt in zijn mond. Ik ben vandaag niet geweest en morgen ga ik ook niet, hij staat lekker op stal of op de wei als het wat droger is. Zaterdag ga ik er weer mee rijden. Ik durf nog niet te hard hopen, maar het is al een heel groot verschil.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:01

Dookie schreef:
Mijn paard is al 2 dagen schudloos, ook bij het rijden. Soms even wat onrustig maar dat kan zijn omdat het nu allemaal anders aanvoelt in zijn mond. Ik ben vandaag niet geweest en morgen ga ik ook niet, hij staat lekker op stal of op de wei als het wat droger is. Zaterdag ga ik er weer mee rijden. Ik durf nog niet te hard hopen, maar het is al een heel groot verschil.

Nou, ik ben echt blij voor je hoor! Dat zou toch weer een zorg minder zijn als hij er helemaal van af is en dan door eigenlijk zo iets 'simpels'!

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:03

Ja, het zou heeeeeeel leuk zijn als het probleem nu verholpen zou zijn. Mijn DA zei nog dat zijn tanden goed waren enzo, zo zie je maar, de TA zei dat hij serieuze haken had. Achja, nog even afwachten
Laatst bijgewerkt door Farjen op 01-06-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:03

Narco schreef:

Hè jakkes, ik houd ook niet van een hoestend paard! Denk ook altijd meteen het ergste. Het is ook wel iets wat je goed in de gaten moet houden hoor! Maar dat is denk ik bij jou geen probleem
V.w.b. dat struikelen, wat is HKO?
[/quote]

Wat betreft dat hoesten, het volgende.

Vandaag was het hier ook weer raak!!
Werd vanmorgen door de stalhouder gebeld dat Onassa vol met bulten zat.
Ik was net bij de kraakster.
Daarna meteen naar stal gereden en wat ik daar zag.....ik werd er naar van!
Ik kende bijna mijn eigen paard niet die daar stond!
Haar netjes met hooi zaten ook nog vol ,dat vond ik wel heel vreemd.
Dierenarts meteen gebeld en die was er om 12 uur.
Ze had duidelijk een allergische reaktie ergens op.
Blijkbaar iets wat in het hooi zat(achteraf bleek dit dus ook van een ander land af te komen dan van de staleigenaar zelf omdat hij door zijn eigen voorraad heen was).
Ze heeft een spuit gehad en gelukkig zag ze er vanavond weer normaal uit.
Maar ohhhh, wat zag dat dier eruit zeg!!
D'r hoofd was wel bijna twee keer zo breed dan normaal.
Ze hoest ook veel en de dierenarts vermoed dus ook dat die zwellingen in haar keel zijn gaan zitten.
Ppfff ,maar goed dat het vakantiegeld maand is.

HKO is hoef katrok ontsteking.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:07

Dookie schreef:
Ja, het zou heeeeeeel leuk zijn als het probleem nu verholpen zou zijn. Mijn DA zei nog dat zijn tanden goed waren enzo, zo zie je maar, de TA zei dat hij serieuze haken had. Achja, nog even afwachten

Wauw geweldig! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Mijn paard begon ruim een jaar geleden het bit beet te pakken enz. de DA zei dat het gebit goed was en de TA zei dat ze een beetje een golfgebit had en een beetje haken maar dat ze gewoon een gevoelige mond heeft. Uiteraard heeft ze het netjes behandeld.
Daarna was het binnen een week over en is nooit meer terug gekomen (de TA uiteraard wel)

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:13

Jeemig....wat ellendig zeg! Niek heeft dat ook een keer gehad dat hij onder de bulten zat maar niet dat z'n hoofd twee keer zo breed was. Dat lijkt me echt eng om te zien! Heb je het hooi nog uitgeplozen om te kijken of er vreemde plantjes inzitten? Of heb je soms buiten gereden waar ze van een boom ofzo heeft gegeten onderweg? Niek doet dat altijd als we in het bos zijn. Hij loopt dan ook wel eens te hoesten omdat hij de takjes niet wegkrijgt. Maar misschien heeft hij van iets giftigs gegeten? In ieder geval beterschap ermee!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:15

Dookie schreef:

O, maar dat heb ik vaker gehoord hoor dat de DA zegt dat het gebit in orde is en de tandarts vervolgens zegt dat er goeie haken op de kiezen zitten. Een DA is geen tandarts dat blijkt wel weer!

Welke tandarts heb je trouwens gehad?

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:16

Je zal hem niet kennen aangezien ik in belgie woon
Maar ik ga slapen, trusten

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:18

Dookie schreef:
Je zal hem niet kennen aangezien ik in belgie woon
Maar ik ga slapen, trusten

O ja, handig van mij.....tis al laat

Onassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:56

Narco schreef:
Jeemig....wat ellendig zeg! Niek heeft dat ook een keer gehad dat hij onder de bulten zat maar niet dat z'n hoofd twee keer zo breed was. Dat lijkt me echt eng om te zien! Heb je het hooi nog uitgeplozen om te kijken of er vreemde plantjes inzitten? Of heb je soms buiten gereden waar ze van een boom ofzo heeft gegeten onderweg? Niek doet dat altijd als we in het bos zijn. Hij loopt dan ook wel eens te hoesten omdat hij de takjes niet wegkrijgt. Maar misschien heeft hij van iets giftigs gegeten? In ieder geval beterschap ermee!

Nee, het is puur van dat andere hooi gekomen want dat kwam van een ander land dan normaal, ik denk dat er veels te veel eiwitten in hebben gezeten en daar is Onassa super gevoelig voor.

chantal001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:32

Kris25 schreef:

De graspollen zijn nog heel heftig aanwezig. Mijn paard had het gisteren ook weer heel heftig. Hij is daar dus allergisch voor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:35

ik riep ook al te snel geloof ik, want ap schudde gisteren ook vrij heftig..

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:45

Onassa schreef:
Narco schreef:

Nee, het is puur van dat andere hooi gekomen want dat kwam van een ander land dan normaal, ik denk dat er veels te veel eiwitten in hebben gezeten en daar is Onassa super gevoelig voor.

En....zijn de bulten al wat geslonken?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:47

ellepel schreef:
ik riep ook al te snel geloof ik, want ap schudde gisteren ook vrij heftig..

Precies...Niek had gistermiddag toen het zonnetje erbij kwam ook weer wat last! Niet overdreven maar hij liep ook weer te briezen. Heb z'n zonneklep gister ook maar weer op z'n neus gezet!
De wind is trouwens weer gedraaid gister!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:35

Nou ja, Santhos is vorig voorjaar getest dmv bioresonantie en dara kwam uit dat hij allergies is voor Engels raaigras, voor de witbol en de paardebloem. Hij briest zich ook suf, heeft een loopneus en opgezette ogen. Ik kan er dus voor 99% van uitgaan dat het echt een allergische reactie is op de pollen. Hij staat nu al een maand stil en het net relief masker van de paardendrogist heeft geen enkele zin. Hij kan niet eens meer makkelijk grazen, omdat hij zo heftig schud. Smorgens aan de hand naar de wei en savonds weer terug is ook geen pretje, ik heb nu al twee keer een flinke kopstoot gehad.....

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:11

vanmiddag heb ik les van een leerlinge van Bent Branderup.
Wat zij doet is een kruising tussen NH en klassieke (academische) rijkunst.
Dit omdat ik hier regelmatig lees dat rijtechnisch verbeteren, m.n. rechtrichten mogelijk kan helpen (zoals op de site van Antoine de Bodt).
Vind het reuze spannend, en ik laat jullie weten hoe het was en of zij vindt dat het met het shaken te maken kan hebben!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:41

nou, wat een afgang, die les.

Ben er niet eens opgeweest.
Ze heeft de rug eens flink beknepen en kwam tot de conclusie dat mijn paardje heeeel veel pijn in de rug had. Zoveel, dat ik haar niet eens moest berijden. Nou lijkt me dat nogal stug, als ze zoveel pijn zou hebben, moet de DA dat toch ook merken? Die heeft ook uitgebreid naar de rug gekeken. En bovendien kan mijn paardje ook nu nog heel lekker over de rug lopen. Ik vind het iig nogal een vergaande conclusie.

toen heeft ze naar het zadel gekeken en die was ook niet goed (maar gelukkig werd die niet helemaal afgekraakt). maar goed, het zadel wordt volgende week vrijdag door de zadelmaker nagekeken.

wordt vervolgd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:44

Hier nog iemand die erg teleurgesteld is.
Opeens begon hij vandaag weer zoals de eerste dag dat hij het deed. De korte schokjes, naar zijn hoofd trappen in alle gangen, het ja geknik was maar af en toe, erg onrustig met zijn hoofd en de hele tijd briesen

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:49

och, balen zeg!
wat een ellende...die van jou was toch nog maar net begonnen?

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:51

Woensdag dat komt, dan is het 3 weken geleden dat het begonnen is.
Waarom deed hij dan dinsdag en woensdag niets

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:15

Als het een allergie is, dan kunnen sommige dagen minder erg zijn en andere erger. Als je het zeker wilt weten kan je je paard laten testen door Josefien hier op bokt.

Beantsje: Waarom zou de rug geen pijn kunnen doen? Alleen omdat de DA er naar gekeken heeft en niets vond. Ik zou het in elk geval niet zomaar afdoen als onzin. Misschien een second opinion?

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:43

beantsje schreef:
nou, wat een afgang, die les.

Ben er niet eens opgeweest.
Ze heeft de rug eens flink beknepen en kwam tot de conclusie dat mijn paardje heeeel veel pijn in de rug had. Zoveel, dat ik haar niet eens moest berijden. Nou lijkt me dat nogal stug, als ze zoveel pijn zou hebben, moet de DA dat toch ook merken? Die heeft ook uitgebreid naar de rug gekeken. En bovendien kan mijn paardje ook nu nog heel lekker over de rug lopen. Ik vind het iig nogal een vergaande conclusie.

toen heeft ze naar het zadel gekeken en die was ook niet goed (maar gelukkig werd die niet helemaal afgekraakt). maar goed, het zadel wordt volgende week vrijdag door de zadelmaker nagekeken.

wordt vervolgd.

Ik zou absoluut haar mening overdenken! Ze zegt dit niet om jouw te pesten. Heel veel paarden hebben last van hun rug! DA kijkt misschien op een andere manier naar de rug dan zij? Kon je ook reakties zien van je paardje toen zij de rug bekeek/er aan kwam?!