Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sachertorte schreef:Ja? Staan jullie paarden in hun blootje nu? Ben ik dan te voorzichtig?

De hartog senior is heel fijn zacht grasspul, misschien ook nog een idee om te proberen? Dat hoeft niet geweekt te worden maar is wel wat makkelijker weg te krijgen.DubbelFun schreef:@ellepel: zou het misschien al schelen met dat fijne hooi als je uit een slowfeerder (net of gris) zou
Zilfstar schreef:Even gekeken naar Hartog senior maar ook dat is weer een mix met balancer(brokje dus) en daar heb ik al 3 soorten van geprobeerd en eet ie niet. Hij krijgt ju s ochtend een flinke hand vol van zo’n mix (die v vitalbix) met muesli 18Plus en vaak ligt de helft vd grasjes nog in zijn bak. Meng ik t door slobber heen dan gaat t wel op. Maar ik zoek eigenlijk wel een droge ruwvoer vorm. Tenzij ik merk dat ie t echt niet weg krijgt natuurlijk. Het is even zoeken. Heb nu wel als proef een kilo wiesenflakes aangemaakt m water in zijn stal gezet. Kijken of hij dat zo zonder andere toevoegingen lekker vindt. Dan kan dat wellicht op zijn minst een deel vd uitkomst bieden. Zag ook een grascube met appel die geweekt kan worden gegeven. Die hou ik ook even in gedachten.
hagelslag schreef:Zilfstar schreef:Even gekeken naar Hartog senior maar ook dat is weer een mix met balancer(brokje dus) en daar heb ik al 3 soorten van geprobeerd en eet ie niet. Hij krijgt ju s ochtend een flinke hand vol van zo’n mix (die v vitalbix) met muesli 18Plus en vaak ligt de helft vd grasjes nog in zijn bak. Meng ik t door slobber heen dan gaat t wel op. Maar ik zoek eigenlijk wel een droge ruwvoer vorm. Tenzij ik merk dat ie t echt niet weg krijgt natuurlijk. Het is even zoeken. Heb nu wel als proef een kilo wiesenflakes aangemaakt m water in zijn stal gezet. Kijken of hij dat zo zonder andere toevoegingen lekker vindt. Dan kan dat wellicht op zijn minst een deel vd uitkomst bieden. Zag ook een grascube met appel die geweekt kan worden gegeven. Die hou ik ook even in gedachten.
Een beetje lijnzaadolie maakt t ook niet aantrekkelijker?
Zilfstar schreef:Even gekeken naar Hartog senior maar ook dat is weer een mix met balancer(brokje dus) en daar heb ik al 3 soorten van geprobeerd en eet ie niet. Hij krijgt ju s ochtend een flinke hand vol van zo’n mix (die v vitalbix) met muesli 18Plus en vaak ligt de helft vd grasjes nog in zijn bak. Meng ik t door slobber heen dan gaat t wel op. Maar ik zoek eigenlijk wel een droge ruwvoer vorm. Tenzij ik merk dat ie t echt niet weg krijgt natuurlijk. Het is even zoeken. Heb nu wel als proef een kilo wiesenflakes aangemaakt m water in zijn stal gezet. Kijken of hij dat zo zonder andere toevoegingen lekker vindt. Dan kan dat wellicht op zijn minst een deel vd uitkomst bieden. Zag ook een grascube met appel die geweekt kan worden gegeven. Die hou ik ook even in gedachten.
DubbelFun schreef:@Zorrolily: Dat Cush Care is idd niet goedkoop en dan heb je nog geluk dat je net een winkelier trof die het op voorraad had anders komt er nog verzending bij.
Ik heb vroeger een tijd ook voer van D&H gevoerd toen Rene Wielens het nog thuis kwam brengen. Dat werd ook graag gegeten.
Overigens vanochtend weer schone billen
ellepel schreef:Wat mag niet lang geweekt staan dan, bedoel je het product zelf?
24 uur kan prima hoor,zeker als het wat kouder is word het niet snel ranzig en word het goed gegeten.
Of mag het vanuit stal niet.
de seniores bijv at hij in de zomer niet meer in de ochtend omdat t zuur was vanwege te lang gestaan.
als test of hij het dan wellicht in kleinere hapjes neemt en t beter gaat.