Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Slmt9 schreef:Dat doe van mij dus juist op voer. Ik heb de hele winter hetzelfde gevoerd, maar toen vh voorjaar zijn leverwaarde minder werden, reageerde hij er pas op.
Jeuk kan ook een volgelopen emmer zijn wat zich pas uit als de emmer daadwerkelijk vol zit.
Toch iets met gras? Pollen? Rijker ruwvoer?
casperzazoe schreef:Slmt9 schreef:Dat doe van mij dus juist op voer. Ik heb de hele winter hetzelfde gevoerd, maar toen vh voorjaar zijn leverwaarde minder werden, reageerde hij er pas op.
Jeuk kan ook een volgelopen emmer zijn wat zich pas uit als de emmer daadwerkelijk vol zit.
Toch iets met gras? Pollen? Rijker ruwvoer?
Daar heb je natuurlijk wel een goed punt. Ben bang dat het hooi te rijk is, maar dan zijn we wel de banketstaaf want daar hebben we een voorraad voor het hele jaar voor staan..
) maar wil nu toch even meelees-steen van vandaan kruipen. Ik verzorg een jonge Friese merrie (4 jaar) die al sinds ze 1 jaar is last heeft van eczeem. De laatste 2 jaar met de deken op gaat het erg goed. Dit jaar ook haar voer een beetje omgegooid en nu is het enige waar je aan kan zien dat ze eczeem heeft haar rechteroor (een paar kale plekjes die erg hardnekkig zijn).
Is wel heel laat voor een zomereczeem toch of zijn er nog andere varianten die nu pas beginnen... TanteFlavie schreef:Mijn paardje heeft tot vorige week ook geen last gehad. Ik geef hem wel bye bye itch en CBD druppels. Ik dacht dat het door de cbd kwam dat hij niet meer schuurde...
Vorige week is hij plots gaan schuren op zijn buik en een klein plukje van de manen....
De buiknaad is "erg geirriteerd" door steekbeesten...
Zou het kunnen dat door de droge zomer er gewoon minder muggen waren?
welmoed__ schreef:Ik merkte dat mijn merrie ook wat meer jeuk aan haar staart had, dus misschien zat er toch wat in de lucht waar ze allemaal wat meer last van hadden.
Sinds vorig jaar heb ik een shetje. Vorige zomer was er niks aan de hand (ze was toen 1). Maar sinds dit jaar jeukt ze er op los. Echt overal heeft ze jeuk. Ze draagt nu een eczeemdeken van rambo, vliegenmasker van bucas en smeer af en toe met methol gel, was zo af en toe met betadine en doe wel eens klitwortel in haar staart en manen. Eerst werkte dat allemaal wel fijn maar begint helaas steeds minder te worden. Zodra ik me 2 seconden omdraai op de poetsplaatst staat ze alweer haar billen te schuren. Gisteren heb ik de derfen lotion besteld dus ik hoop dat dat al een beetje de jeuk verlicht want vind het zo naar voor dr
. Hebben jullie misschien nog wat tips want ben hier best wel nieuw in.