[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:40

Oh ja? Singasong? Dan weet ik niet van wie jij die uitleg hebt gehad hoor, maar ik snapte dat toch echt direct toen ik hem krijgen moest.

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:22

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:36

Voor mij is NIET de vraag of dat ding wel of niet werkt. Dat ding is net zo loep zuiver met het bepalen van zijn waarden van de organen waaruit conclusie getrokken kan worden wel/ niet gezond etc. als bij wijze van spreken een HB meter die adhv één druppel bloed kan zeggen of een mens wel of geen bloedarmoede heeft. IS heel bijzonder dat dit kan!
Ik heb er teveel mee gewerkt gezien worden om ook maar enige twijfels te hebben over de antenne. MAAR, ik begrijp niet hoe de man al die waarden heeft gevonden. Hij heeft het over 12/ 19 en dat staat voor gezond, maar wat hij dan meet weet ik niet of hoe hij aan die waarden komt. Daarbij heeft iedere orgaan een andere instelling hetgeen ik Ria ook altijd zie doen. Ze kijkt even op haar briefje, verschuift de instelling en gaat weer meten.
Ik ga later als ik iets meer tijd heb (moet ontbijt maken voor bezoek en paarden doen) dat stuk nog eens goed overlezen en kijken of ik zelf al iets kan vertalen mbv mijn ervaring waarin ik gezien heb dat met deze antenne gewerkt wordt.
Ik zou het zelf ook graag willen begrijpen.
Anders Sing@ is mijn hoop op jouw gevestigd dat jij meer inzicht kan geven.
Leuk dat je de cursus gaat doen. HOe lang duurt hij en wanneer begin je?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:23

Een poging:

Bij de Lecher antenne gaat men uit van het feit dat er elektromagnetische golven bestaan en dat je de snelheid kunt meten. Het apparaat zoals ik het heb gezien (ik beperk me tot het paard) kan ingesteld worden per orgaan dat doorgemeten gaat worden. Altijd op de zelfde plek vlak bij de hals/ schouder wordt er gemeten en de antenne slaat dan een aantal malen uit. Dan wordt de pendel losgemaakt en gedraaid en wordt weer het aantal slagen gemeten.
Dat noemt men blijkbaar meten met een linker en een rechter polariteit. Blijkbaar heeft de Duitse fysicus Ernst Lechner gevonden dat met de linker polariteit de energie bij 19 uitslaande slagen 100% is en dat dit bij de rechter polariteit 100% is bij 12 slagen.
Daarbij heeft Kunnen blijkbaar gezocht naar gebruik op het medische vlak. Of Kunnen of Lecher de ingestelde waarden per orgaan gevonden heeft weet ik niet. Wordt ook niet duidelijk in dit stuk. Wel weet ik dat Ria kijkt op een papiertje en per orgaan haar antenne inzet op een bepaalde greeplengte. Als ze de lever gaat doormeten dan hoort daar een andere greeplenge bij dan bijvoorbeeld de nieren. Wel is het zo dat elke juist ingestelde greeplengte uitkomt bij 100% energie bij de waarden 19/12. Dat staat dus voor zeer gezond.
Ria stelt dus nooit diagnose maar zegt dus lymfe , lever, nieren, of darmen maar ook dat kan ze ook met spieren, sesambeentjes etc hebben die waarden en dat is gezond of een beetje ongezond of foute boel. Daar past ze dus haar therapie op aan.
Voor mij is duidelijk dat iedereen met een beetje cursus die antenne kan bedienen zoals ook iedereen met een speciaal daarvoor ontworpen naald bloed uit de vinger kan halen en via het apparaatje de HB kan meten. Is allemaal niet zo moeilijk.
Diegene met echt verstand (arts, dierenarts of natuurgeneeskundige) leggen dan de verbanden en komen met de behandelingswijzen.
Moeilijke aannames zijn dus voor mij dat elk orgaan blijkbaar volgens deze theorie elektromagnetische golven heeft. Als niet natuurkundige vind ik het al moeilijk om überhaupt een gevoel of begrip te krijgen bij elektromagnetische golven. Voor mij wilt dat niet zeggen dat dit dus niet klopt, want ik heb gewoon gezien en ervaren een aantal keren dat dit meetapparatuur met zelfde uitslagen komt als op de reguliere manier meten door de dierenarts middels het bloed onderzoek.
Maar ik zou het graag willen begrijpen zoals ik ook kan begrijpen dat een HB van 6,0 bij een vrouw toch wel wat aan de lage kant is zonder dat dit nu direct super alarmerend is en waar die uitslag voor staat.
Daarnaast ben ik heel nieuwsgierig hoe komt hij aan de waarde 19/12. Wat is dat dan precies? Waar staat dat voor? Dus ik ga verder zoeken.

Met respect discussiëren doe ik graag. Zoeken met elkaar, hoe zaken die onbegrijpelijk zijn in elkaar zitten. Diegene die dat niet kunnen of willen hoeven natuurlijk niet mee te zoeken. Je mag gewoon dit topic sluiten voor jezelf door af te haken. Heb ik geen problemen mee.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:30

Wel, nog steeds geen antwoord op mijn vragen (die voor een mri apparaat heel gemakkelijk te beantwoorden zijn Singasong, maar dat terzijde).
Die vragen zijn basaal en zoiuden door iedereen die diagnostiek met deze methode bedrijft onmiddelijk naar tevredenheid moeten zijn te beantwoorden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:00

Leuk singasong dat je je opgegeven hebt voor de cursus!
Kuggur waarom lees je eigenlijk mee in dit topic?Je reageert alleen als er iets in komt te staan waar je negatief op kan reageren..Sorry maar dat slaat toch nergens op?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:03

pleiada schreef:
Leuk singasong dat je je opgegeven hebt voor de cursus!
Kuggur waarom lees je eigenlijk mee in dit topic?Je reageert alleen als er iets in komt te staan waar je negatief op kan reageren..Sorry maar dat slaat toch nergens op?

Vertel eens Pleiada, welk deel van de vraag begrijp je niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:02

pien_2010 schreef:
Een poging:

Bij de Lecher antenne gaat men uit van het feit dat er elektromagnetische golven bestaan en dat je de snelheid kunt meten. Het apparaat zoals ik het heb gezien (ik beperk me tot het paard) kan ingesteld worden per orgaan dat doorgemeten gaat worden. Altijd op de zelfde plek vlak bij de hals/ schouder wordt er gemeten en de antenne slaat dan een aantal malen uit. Dan wordt de pendel losgemaakt en gedraaid en wordt weer het aantal slagen gemeten.
Dat noemt men blijkbaar meten met een linker en een rechter polariteit. Blijkbaar heeft de Duitse fysicus Ernst Lechner gevonden dat met de linker polariteit de energie bij 19 uitslaande slagen 100% is en dat dit bij de rechter polariteit 100% is bij 12 slagen.
Daarbij heeft Kunnen blijkbaar gezocht naar gebruik op het medische vlak. Of Kunnen of Lecher de ingestelde waarden per orgaan gevonden heeft weet ik niet. Wordt ook niet duidelijk in dit stuk. Wel weet ik dat Ria kijkt op een papiertje en per orgaan haar antenne inzet op een bepaalde greeplengte. Als ze de lever gaat doormeten dan hoort daar een andere greeplenge bij dan bijvoorbeeld de nieren. Wel is het zo dat elke juist ingestelde greeplengte uitkomt bij 100% energie bij de waarden 19/12. Dat staat dus voor zeer gezond.
Ria stelt dus nooit diagnose maar zegt dus lymfe , lever, nieren, of darmen maar ook dat kan ze ook met spieren, sesambeentjes etc hebben die waarden en dat is gezond of een beetje ongezond of foute boel. Daar past ze dus haar therapie op aan.
Voor mij is duidelijk dat iedereen met een beetje cursus die antenne kan bedienen zoals ook iedereen met een speciaal daarvoor ontworpen naald bloed uit de vinger kan halen en via het apparaatje de HB kan meten. Is allemaal niet zo moeilijk.
Diegene met echt verstand (arts, dierenarts of natuurgeneeskundige) leggen dan de verbanden en komen met de behandelingswijzen.
Moeilijke aannames zijn dus voor mij dat elk orgaan blijkbaar volgens deze theorie elektromagnetische golven heeft. Als niet natuurkundige vind ik het al moeilijk om überhaupt een gevoel of begrip te krijgen bij elektromagnetische golven. Voor mij wilt dat niet zeggen dat dit dus niet klopt, want ik heb gewoon gezien en ervaren een aantal keren dat dit meetapparatuur met zelfde uitslagen komt als op de reguliere manier meten door de dierenarts middels het bloed onderzoek.
Maar ik zou het graag willen begrijpen zoals ik ook kan begrijpen dat een HB van 6,0 bij een vrouw toch wel wat aan de lage kant is zonder dat dit nu direct super alarmerend is en waar die uitslag voor staat.
Daarnaast ben ik heel nieuwsgierig hoe komt hij aan de waarde 19/12. Wat is dat dan precies? Waar staat dat voor? Dus ik ga verder zoeken.

Met respect discussiëren doe ik graag. Zoeken met elkaar, hoe zaken die onbegrijpelijk zijn in elkaar zitten. Diegene die dat niet kunnen of willen hoeven natuurlijk niet mee te zoeken. Je mag gewoon dit topic sluiten voor jezelf door af te haken. Heb ik geen problemen mee.

"Elektromagnetische golven" is een breed begrip, en omvat het hele spectrum tussen radiogolven en gammastraling, met ergens daartussen het zichtbare licht.
Hoewel een aantal eigenschappen fundamenteel zijn voor alle elektromagnetische straling (het draagt energie, gedraagt zich tegelijkertijd als een golf en een deeltje, heeft elektrische en magnetische veldcomponenten en verplaatst zich in een vacuüm altijd met de lichtsnelheid), zit er een enorm verschil tussen hoe de verschillende golflengtes zich verplaatsen door en interacteren met materie. Röntgenstraling dringt veel dieper door bijvoorbeeld een menselijk lichaam heen dan zichtbaar licht, en microgolven hebben een heel andere invloed op bijvoorbeeld watermoleculen dan gammastraling.

Juist doordat het zo'n breed begrip is en de meeste mensen er niet echt een beeld bij hebben, is het makkelijk te gebruiken om een rammelend verhaal schijnbaar te onderbouwen. Veel mensen willen wel geloven dat levende wezens "energie" hebben en dat die "de juiste waarden" moet hebben om "in balans" te zijn, maar als je gaat doorvragen wat voor "energie" er dan bedoeld wordt, hoe je die meet, wat "de juiste waarden" zijn en wat "in balans" inhoudt, dan blijven de meesten je een antwoord schuldig.

- Welk type straling meet een Lecherantenne? (Wat voor golflengtes pikt hij op? Wat doet die straling met het instrument en hoe veroorzaakt die een exact aantal uitslagen?)
- Welk type straling zenden de organen uit zodat ze ook buiten het lichaam te meten zijn? (Zichtbaar licht vanuit de huid is bijvoorbeeld me een dikke wintervacht al vrijwel onmogelijk te meten.)
- Waar komen die "correcte" aantallen uitslagen per orgaan vandaan? (Hoe is dit vastgesteld? Wat betekent een afwijkend aantal? Hoe is dat gekoppeld aan specifieke aandoeningen?)
- Hoe kan een "orgaan" als de "lymfe", wat in principe in alle weefsels gevormd wordt en door een zeer fijnvertakt netwerk van vaten en vaatjes door het hele lichaam wordt verzameld, van buitenaf worden gemeten zonder dat er bijvoorbeeld doorheen komt van het even alomtegenwoordige bloedvatstelsel?

Dat soort hele basale vragen bedoelt Kuggur volgens mij, en die zouden vrij gemakkelijk te beantwoorden moeten zijn door degenen die verstand van deze methode claimen te hebben.

Citaat:

Ik zou persoonlijk heel weinig kunnen met een "HB van 6,0", anders dan het vergelijken met andere getalletjes die mij even weinig zeggen. Ik moet degene die dat voor mij heeft gemeten dan maar geloven dat mijn waarde ok is, maar verder is zo'n getal voor mij pure abracadabra. Door de juiste eenheid erbij te noemen (g/dL, g/L, mmol/L) kun je een idee krijgen van wat er gemeten is en wat het getal 6,0 betekent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:18

Oomens ik heb die vragen ook, alleen heb jij ze goed verwoord. Ik werk niet met de Lechner antenne maar mijn paard is patiënt. Ik kan alleen maar zeggen ik weet dat het correct meet, maar ik snap het zelf ook niet hoe het apparaat meet. Vind jouw verhaal over elektromagnetische golven interessant maar zegt me ook niet heel veel want ik ben geen Bèta mens.
Je hebt gelijk dat het getal 6.0 weinig zegt en dat je daar de eenheid bij moet zeggen. Alleen die eenheid zegt mij dan weer niet zoveel, zoals jij het opgeschreven hebt ook al is dat wel correct. Ik heb het ooit allemaal wel geweten maar tja 33 jaar geleden is een lange tijd. Heb er daarna nooit meer iets mee hoeven te doen.
Kijk ik weet alleen doordat we nu twee keer bij twee verschillende paarden op dezelfde dag via het bloed en via de Lecherantenne hebben laten meten dat daar vrijwel de zelfde conclusies uitkwamen. Omdat de eerste keer de bloed uitslag 6 weken op zich liet wachten was paard door de natuurgeneeskundige inmiddels genezen (ook weer bloed dus geprikt dat dit bewees). Dus ik heb wel de vragen net als jij maar ben wel overtuigd van de werking.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:40

Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen met emouchine tegen de vliegen etc. Ik ben er onlangs mee gestopt daar een van de paarden plekjes kreeg dat waarschijnlijk een allergische reactie is op het spul. Inmiddels is ze helemaal gewassen en de plekjes zijn verdwenen. Maar ik wilde het toch melden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:18

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:00

Ik ben benieuwd naar je ervaringen Sing.
Filmpje kijk ik vanmiddag even op mijn gemak (nu even kop thee, mail check etc voordat ik afgeknepen wordt in de les met mijn merrie }> )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 09:11

Ben heel erg benieuwd Sing@. Ben ook heel benieuwd of je mij de werking kan duiden van de Lecher want vind het lastige materie.
Voor de vakantie is bijvoorbeeld Hercule hier nog eventjes doorgemeten. Routine want alles zou goed zijn en daar waren we echt van overtuigd, want ventje liep zo fris en fruitig erbij. Dus toch niet. Waarden van de nieren waren te laag tot onze grote verbazing. Nu zal het (hopelijk) na de Reneel wel weer goed zijn, maar zowel Ria als ik waren echt stom verbaasd.
Dat zou wel verklaren waarom hij me al paar keer echt verrast heeft met nierkoliek van de een op de andere moment. Ik heb het nog nooit zien aankomen, opeens ligt hij er vanuit het niets en begint alle ellende.
Vind het boeiend als je ons mee wil nemen in wat je leert ook al snap ik heel goed dat dit moeilijk zal zijn omdat als je iets leert, je de materie nog niet gelijk eigen hebt gemaakt. Filmpje kijk ik later om mijn gemak want eerst paardjes eventjes rijden en testen na de twee weken vakantie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:58

Dit topic ligt al een poosje stil. Hoe gaat het hier met jullie paarden en alternatieve behandelingen.

Ik ben op dit moment weer met een nieuwe 'cursus' bezig; IET, Integrated Energy Therapy. Heb inmiddels 2 inwijdingen (Basic en Intermediate level) gekregen en volgende week krijg ik de 3e (Advanced level).
Ik mag dan nog meer met energie gaan werken dan ik al deed met Reiki en sta in permanent contact met helende Aartsengelen.
Ik heb veel mooie dingen zien gebeuren m.b.v. deze energie.
Er is veel uitleg over te vinden op internet zoals bijv. hier http://www.koru-readinghealing.nl/?id=113

Is er hier iemand die er al ervaring mee heeft?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:15

Hai Singasong, leuk om weer iets van je te horen. de therapie waar je over schrijft ken ik niet. Ben benieuwd of je al iets meer weet over de Lecher antenne.

Hier gaat het goed. De laatste keer dat Hercule zijn nieren werden doorgemeten waren ze goed. Geen blokkade meer werd er bij gezegd. Dus hopelijk blijft dit. Hij is al een hele tijd nu zonder enige medicatie, drinkt volop en is erg vrolijk. Voel me dankbaar dat ik hem nog heb en dat hij het zo goed doet. <3
Ook Polie doet het goed. Zij is ook doorgemeten paar weken geleden daar ze wat hoestte. Bij haar ben ik erg alert daar ze vroeger ziek was waaruit regulier kwam dat ze erg verhoogde Lyme waarde had en diezelfde dag met de Lecher antenne eruit kwam dat teveel organen veels te lage waarden hadden en paardje dus dood en dood ziek was. Ik ben erg alert dat die Lyme waarden opeens weer op gaan spelen, maar nu is ze al zes jaar mijn vrolijke gezonde punt muts! <3

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:00

Ik weet inmiddels van alles over de Lecher maar ik had ook een linkje naar filmpje neer gezet waarin je kunt zien hoe de Lecher werkt.
Overigens werk ik meer met de Connectie Sensor dan met de Lecher. Ik doe dit in combi met het communiceren met het dier omdat dit voor mij beter werkt.

Fijn dat het goed gaat met je dieren. Hier gaat ook alles zn gangetje. Ik behandel mijn dieren nu allemaal zelf. Moet zeggen dat dat heerlijk voelt als je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van iemand anders.
Waar ik inmiddels achter ben gekomen dat het heel belangrijk is dat de omgeving en het dier zelf vrij is van negatieve energieën (al dan niet uit vorige levens). Wat dit werkt ziek worden in de hand. En met de IET kan ik dit heel mooi oplossen, ook op afstand.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:01

singasong schreef:
Ik weet inmiddels van alles over de Lecher maar ik had ook een linkje naar filmpje neer gezet waarin je kunt zien hoe de Lecher werkt.
Overigens werk ik meer met de Connectie Sensor dan met de Lecher. Ik doe dit in combi met het communiceren met het dier omdat dit voor mij beter werkt.

Fijn dat het goed gaat met je dieren. Hier gaat ook alles zn gangetje. Ik behandel mijn dieren nu allemaal zelf. Moet zeggen dat dat heerlijk voelt als je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van iemand anders.
Waar ik inmiddels achter ben gekomen dat het heel belangrijk is dat de omgeving en het dier zelf vrij is van negatieve energieën (al dan niet uit vorige levens). Wat dit werkt ziek worden in de hand. En met de IET kan ik dit heel mooi oplossen, ook op afstand.

Dat las ik laatst ook....dat mensen ziek zijn door vorige levens.Geen idee wat ik daar nu van moet denken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 13:05

Daar wordt Geerke verschillend over gedacht in de verschillende stromingen. Je kunt "Karma" hebben opgebouwd uit vorige levens, maar je kunt ook "Karma" ontwikkelen met betrekking tot volgende levens of opgebouwd uit dit leven waar ziektes mee te maken hebben.
Zo heb ik het geleerd indertijd uit de antroposofische praktijk. Dat is ingewikkelde en lastige materie voor een normale mens om te achterhalen waar ziektes nu precies vandaan komen.

Mijn vriendin die overleden is aan kanker als jonge moeder 20 jaar geleden had vooral heel veel last van het feit dat er toch een beetje een sfeertje omheen hing dat ze vanuit Karma dit zelf had opgebouwd of dat ze niet hard genoeg vocht. Ze vocht heel erg hard maar het was een ongelijke strijd, was een super geweldige vrouw en erg getroost toen ik haar uitlegde dat ziektes ook kunnen ontstaan om zaken te leren die te maken hebben met volgende levens. Dus juist geen "eigen schuld dikke bult" idee of zo iets.

Dus zelf ben ik altijd erg voorzichtig met dit soort stellingen omdat we gewoon niet alles weten tussen hemel en aarde.

Ik zou wel willen voorstellen dat we het topic zoveel mogelijk "down on earth" houden want dit topic onderwerp is al controversieel genoeg voor mensen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:47

Mijn eerste ervaring hiermee was dat ik blokkeerde op het testen met de Lecherantenne tijdens de cursus. Later bleek dat dat met karma uit vorige levens te maken had. Na die te hebben opgelost was de blokkade ook weg en mocht ik weer testen.
Ook dit is m.b.v. IET weggehaald.

Wanneer ik nu iemand of een dier test dan kijk ik in eerste instantie of er negatieve energieën zijn en ga die eerst oplossen voordat ik fysiek verder ga kijken.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:47

singasong schreef:
Dit topic ligt al een poosje stil. Hoe gaat het hier met jullie paarden en alternatieve behandelingen.

Ik ben op dit moment weer met een nieuwe 'cursus' bezig; IET, Integrated Energy Therapy. Heb inmiddels 2 inwijdingen (Basic en Intermediate level) gekregen en volgende week krijg ik de 3e (Advanced level).
Ik mag dan nog meer met energie gaan werken dan ik al deed met Reiki en sta in permanent contact met helende Aartsengelen.
Ik heb veel mooie dingen zien gebeuren m.b.v. deze energie.
Er is veel uitleg over te vinden op internet zoals bijv. hier http://www.koru-readinghealing.nl/?id=113

Is er hier iemand die er al ervaring mee heeft?

Als je die cursus helemaal hebt afgerond, zou je daarmee dan ook een diagnose kunnen stellen als mijn paard al een hele tijd klachten heeft?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:53

oomens schreef:
Als je die cursus helemaal hebt afgerond, zou je daarmee dan ook een diagnose kunnen stellen als mijn paard al een hele tijd klachten heeft?

Ik ben geen arts dus ik stel geen diagnose maar ik wil best naar je paard kijken. Heb ik een foto voor nodig. Pb me maar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:52

singasong schreef:
oomens schreef:

Ik ben geen arts dus ik stel geen diagnose maar ik wil best naar je paard kijken. Heb ik een foto voor nodig. Pb me maar.

Dat is niet nodig, maar wel het enige goede antwoord.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:00

oomens schreef:
Dat is niet nodig, maar wel het enige goede antwoord.

Jammer! Had het graag voor je gedaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:40

Geeft lecher nou zeg maar blokkades aan??
Mijn pony wordt over twee weken nagekeken, door een dierenarts die tevens chiro is, maar ook lecher doet en evt acupunctuur....
Ben er wel erg benieuwd naar gezien zijn vrij vage klachten allemaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:52

Dat denk ik wel, want onlangs kreeg ik te horen, dat de blokkades in de nieren van mijn paard opgelost waren, van de persoon die hem op afstand regelmatig doormeet op zijn nieren sinds hij die problemen heeft gehad hier.
De dierenarts die hem zag een week na de uitslag van de meting gaf aan dat hij het paard er goed vond uitzien en toch wel een groot verschil met een jaar ervoor. Hij glimlachte toen ik vertelde dat een week ervoor gezegd was dat de blokkades in de nieren weg was op dit moment en gaf aan dat het verschil ook voor hem wel zichtbaar was.
Ben ook benieuwd darkchrystal wat er uit gaat komen.