Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babeth schreef:Mijn smid mag ook al bijna nergens meer komen. Maar bij mijn haffie was het echt hard nodig en bij ons zijn die maatregelen nog niet zo streng. We zijn tenslotte maar een particulier klein stalletje. Paarden hier komen ook niet op manege's.
Babeth schreef:Mijn smid mag ook al bijna nergens meer komen. Maar bij mijn haffie was het echt hard nodig en bij ons zijn die maatregelen nog niet zo streng. We zijn tenslotte maar een particulier klein stalletje. Paarden hier komen ook niet op manege's.
amaralover schreef:Hoi iedereen,
Misschien willen jullie nog wat meer info krijgen over de stalling waar er 3 paarden aan rhino overleden zijn?
mijn verzorgpony staat daar, gelukkig heeft ze niets..
maar ik kan jullie goed op de hoogte houden (;
RWDB schreef:amaralover schreef:Hoi iedereen,
Misschien willen jullie nog wat meer info krijgen over de stalling waar er 3 paarden aan rhino overleden zijn?
mijn verzorgpony staat daar, gelukkig heeft ze niets..
maar ik kan jullie goed op de hoogte houden (;
Er waren een paar herstellende toch? Ben wel benieuwd naar info ja, maar het is voor die gemeente ook echt de enige stal die het virus heeft. Heb verder niets gehoord van de omliggende dorpen, en dat is uiteraard maar goed ook!
StephanieR schreef:Dat snap ik, maar om nou alles stil te zetten (lessen, hoefsmit, eventuele entingen die nodig zijn, mijn paard krijgt momenteel fysiotherapie voor haar rug) moeten we omdat het rhinovirus er is alle andere zorg laten vallen? Ik weet het niet zo goed.. ben er blij mee en tegelijk weer niet...
Ivonka schreef:Babeth schreef:Als het goed is was ik zijn eerste vandaag, dus ik maak me er niet zo druk om.
En... heeft hij schone kleren aan en zijn schoenen en materialen ontsmet???
Sassy4barrel schreef:RWDB schreef:Er waren een paar herstellende toch? Ben wel benieuwd naar info ja, maar het is voor die gemeente ook echt de enige stal die het virus heeft. Heb verder niets gehoord van de omliggende dorpen, en dat is uiteraard maar goed ook!
Heumen (waar Rhino ook heerst op 1 stal) is niet ver van groesbeek- berg en dal vandaan
RWDB schreef:Klopt (ben bekend met de regio), maar als het virus uitbreekt op een weg (7heuvelen) die begint in Berg en Dal en eindigt in Groesbeek (of andersom net hoe je rijdt) verwacht je op een een of andere manier dat het in de buurt wat sneller verspreid.
Laat ik het anders zeggen: ik had het virus eerder hier in Groesbeek verwacht dan zowat 50km verderop (en dan doel ik niet op Heumen uiteraard). Hangt uiteraard van verschillende factoren af ook. Tot op heden lijkt het allemaal nog wel goed te gaan (*afklopt*!)
StephanieR schreef:Dat snap ik, maar om nou alles stil te zetten (lessen, hoefsmit, eventuele entingen die nodig zijn, mijn paard krijgt momenteel fysiotherapie voor haar rug) moeten we omdat het rhinovirus er is alle andere zorg laten vallen? Ik weet het niet zo goed.. ben er blij mee en tegelijk weer niet...
Remy schreef:RWDB schreef:Klopt (ben bekend met de regio), maar als het virus uitbreekt op een weg (7heuvelen) die begint in Berg en Dal en eindigt in Groesbeek (of andersom net hoe je rijdt) verwacht je op een een of andere manier dat het in de buurt wat sneller verspreid.
Laat ik het anders zeggen: ik had het virus eerder hier in Groesbeek verwacht dan zowat 50km verderop (en dan doel ik niet op Heumen uiteraard). Hangt uiteraard van verschillende factoren af ook. Tot op heden lijkt het allemaal nog wel goed te gaan (*afklopt*!)
Nou, je hebt maar één lesgeefmens nodig die bij verschillende stallen lesgeeft en klaar ben je. Of wat denk je van Divoza Heteren op zaterdag waar veel mensen in hun stal/rijkleren rondlopen?
StephanieR schreef:Hoi Allemaal,
Ik snap dat bij een Uitbraak van het Rhino virus je contact tussen paarden moet vermijden(dus niet naar andere manege's e.d. moetgaan), onze pension stal doet echter een stapje meer: Er mogen geen "onbekenden" meer op stal komen (ook geen hoefmit e.d.) ..
Is dit normaal? De uitbraak is ongeveer 20 km hier vandaan gecontateerd, daar gaat het om de abortusvorm. Op onze stal staan geen drachtige merries.
StephanieR schreef:Hoi Allemaal,
Ik snap dat bij een Uitbraak van het Rhino virus je contact tussen paarden moet vermijden(dus niet naar andere manege's e.d. moetgaan), onze pension stal doet echter een stapje meer: Er mogen geen "onbekenden" meer op stal komen (ook geen hoefmit e.d.) ..
Is dit normaal? De uitbraak is ongeveer 20 km hier vandaan gecontateerd, daar gaat het om de abortusvorm. Op onze stal staan geen drachtige merries.