Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:45

Is dat niet mijn foto toevallig? Ik doe dat wel vaker, maar dat gaat gewoon goed hoor! Als de bovenste en de onderste maar blijven zitten.
Het rafelt ook nooit verder dan alleen het randje. Deze kan je eventueel dicht smelten met een aansteker. Pas wel op dat het niet een scherp randje achter laar als het hard wordt. Dat deed ik in het begin, maar nu ook niet meer :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:56

Ik wil net zeggen, even met een aansteker er langs!

Schuurplekjes van de korf hier gelukkig nog nooit last van gehad, wel na een tijdje schuurplekjee van het halster op de neus, door zweten en stof. Nu heb ik daar een bontje om gedaan en blijft t super!

Het ziet er niet uit maar paard is er blij mee :+
Afbeelding

Tancreda4

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:28

Ik had er ook een bontje om :j
Vandaag shetlief met zo'n bloempot model laten lopen, maar dat vind ik dus niets. Ze had het wel door, al ging het lastig natuurlijk. Maar na een kwartiertje met dat ding om stond ze flink te pompen en had ze wit vocht in de neusgaten, alsof ze een marathon had gelopen. Volgens mij is dat ding zooo benauwend. Eens kijken of ik zo'n model met 'adem gaten' kan vinden, of anders ga ik mijne verbouwen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:32

Het is inderdaad wel aan te raden die stukken bij de neusgaten er uit te knippen.

Ik heb trouwens contact met Imperial Riding over het aanpassen van het ontwerp. Dat ie wat meer op die buitenlandse versie gaat lijken, met open neusgaten. Ben benieuwd of daar wat uit komt. Tot nu toe is er positief op gereageerd!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:49

Gistermiddag mijn uk weer met de korf om buiten gehad. Hij heeft de hele middag wat heen en weer gedrenteld, talloze kuilen gegraven, maar geen spriet gras gegeten.
Begin serieus te denken dat mijn beelschone bewegingswonder een waar leeghoofd is :')

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:49

Leedebee schreef:
Het is inderdaad wel aan te raden die stukken bij de neusgaten er uit te knippen.

Ik heb trouwens contact met Imperial Riding over het aanpassen van het ontwerp. Dat ie wat meer op die buitenlandse versie gaat lijken, met open neusgaten. Ben benieuwd of daar wat uit komt. Tot nu toe is er positief op gereageerd!

Oh, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Zou super zijn als zo een verandering/verbetering aan de korf zou worden doorgevoerd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:19

Leedebee schreef:

Dat zou heel erg tof zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:12

dan ben ik gelijk om...
ivm slijtage tanden door de greenguard (en het prijsverschil)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:36

nadita schreef:
Gistermiddag mijn uk weer met de korf om buiten gehad. Hij heeft de hele middag wat heen en weer gedrenteld, talloze kuilen gegraven, maar geen spriet gras gegeten.
Begin serieus te denken dat mijn beelschone bewegingswonder een waar leeghoofd is :')

Derde dag vandaag. Liep vanmiddag naar het land om Ken de korf af te doen, stond hij ermee te eten. *\o/*
Het kwartje is gevallen. Joepie. Kunnen ze lekker de hele dag buiten straks.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:16

nadita schreef:
nadita schreef:

Derde dag vandaag. Liep vanmiddag naar het land om Ken de korf af te doen, stond hij ermee te eten. *\o/*
Het kwartje is gevallen. Joepie. Kunnen ze lekker de hele dag buiten straks.

Oh gelukkig! Ik wilde al voorstellen om zn korf vol te proppen met hooi :')

Mocht is iets horen over de korf, dan laat ik het weten!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:36

Had het al geprobeerd met gras door het gat te proppen. Elke keer als het tegen zijn neus aan kwam, nam hij de benen :')
Hij schrok zich steeds een hoedje als het gras door het gaatje kwam.
Eindelijk, na 3 middagen snapt hij het dan...

Graag Lebedee, ben heel benieuwd wat IR ermee doet.

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:43

Nadita: ben blij dat ie het heeft uitgevonden. Die van mij is wel een leeghoofd denk dat ze het nooit gaat snappen. Heb dr een hele week elke dag het masker opgedaan en ze eet nog niet. Ze staat daar maar in een hoekje niets te doen heel de middag. Hoop echt dat ze het ook nog gaat snappen maar denk het haast van niet.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:25

Ik heb sinds kort een greenguard en het ging eigenlijk goed, heb gisteren gezegd dat ik hem wil houden (had testweek) en nu kom ik vandaag op stal en dan staat ze met wondjes op zowel haar neus als kin -O-
Ze eet er wel nogal 'driftig' doorheen, duwt heel hard met haar neus tegen het gras en dan grazen om er wat mee te kunnen eten maar nu heeft ze dus wel haar neus en haar kin kapot.. Baal er enorm van.
Neus zie je echt 3 wondjes, kin is 1 grotere wond..

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:39

Helaas, dat is ook het grootste nadeel van de greenguard en graaskorven, ze krijgen allemaal wel last. Ze moeten nog eelt kweken, leuk is het niet.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:46

Nohh is dat echt normaal? -O- Vind 't nogal sneu om op zo'n zere plek weer de korf te hangen.
Geen voorzorgsmaatregelen is daarentegen ook geen optie want zoals je ziet is de wei nogal vol en heb haar nu eindelijk op gewicht..
Vorige zomer is ze echt ongezond dik geworden en dat wilde ik deze zomer niet laten gebeuren.

Vorige zomer »»Klik««
Foto van vorige week »»Klik««

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:53

kasmir: weet je de plek waar ze de wondjes krijgt op de korf?

Bij mij werkte het nl om op die plekken ducktape te plakken, dat is glad en daardoor schuurt t niet.
Misschien werkt t ook bij jou?

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:18

Ik heb ook een graasmasker voor mijn pony's gekocht. Alleen twijfel ik over de maat.
Bij welke pony vinden jullie het graas masker het beste passen, of bij geen van beide of bij allebei?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:57

De laatste lijkt mij een beetje krap zitten. Ze moeten groot genoog zijn zodat je ze niet hinderd bij het eten. Als hij aan de kleine kant zou ik een maatje groter nemen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:11

Ragdollcat schreef:
Helaas, dat is ook het grootste nadeel van de greenguard en graaskorven, ze krijgen allemaal wel last. Ze moeten nog eelt kweken, leuk is het niet.

Mijn paarden hebben allemaal korven van Best Friend.... dit soort wondjes hebben ze nooit gehad. Ik gebruik ze al jaren. Die korven gaan zo 2 tot 3 seizoenen mee...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:13

Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe je paard eet. Hier een Greenguard en nog nooit wondjes gehad (alleen wel eens wat van het halster, maar niet van de korf). Maar paard eet heel rustig.
Denk dat een paard wat rustig eet met iedere korf wel overweg kan, een paard wat meer gefrustreerd wordt zal van veel korven wondjes krijgen, vermoed ik zo.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:17

Ik vind hem bij alle 2 krap zitten, maar vooral bij de laatste!
Bij mijn pony kan ik zeker 3 vingers op zijn kant er nu tussen krijgen (iets van 5 cm of zo)
Ze moeten nl. wel hun mond open kunnen doen om te eten :P De kaak loopt breder uit naar boven, dus daar hebben ze de ruimte wel nodig.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:17

Typisch want de 2e pony heeft een hele smalle snuit (maat minishet neusriem) en de 1e pony heeft maat pony neusriem.

Foto vertekend misschien iets maar ik kan mijn hand tussen zijn hoofd en de korf doen. De afstand van de mond tot de bodem van de korf is ongeveer 2 cm.

Is hij zo ongeveer goed afgesteld of moet hij lager/hoger?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:49

vind ze beide erg krap.

dacht van de GG dat de paarden daar geen last van kregen qua wondjes etc.
mm balen zeg. flink vaseline erop smeren?..
hier nog geen nieuwe korf, is wel hard nodig zag ik gisteren ook bij me oudje van 25 wat een giga buik haha.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:00

Ja alleen als ze zo driftig eet ben ik bang dat ze ook in no time het glazuur van haar tanden afheeft gesleten? Denk dat een graaskorf toch niet zo geschikt is voor Karlijn :(

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:47

Kasmir schreef:
Ja alleen als ze zo driftig eet ben ik bang dat ze ook in no time het glazuur van haar tanden afheeft gesleten? Denk dat een graaskorf toch niet zo geschikt is voor Karlijn :(

Misschien dan een bloempot proberen? Daarvan is het rubber wat zachter, dus zal dat eerder slijten dan haar tanden.