Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Gezien de eerste opmerkingen denk ik dat het inslaap-gedeelte vooral van toepassing is op de wegwerp-cultuur van paarden die niet hoog in de sport kunnen komen, en dus maar ingeslapen moeten worden om het geld van de verzekering op te kunnen strijken
Economisch afgekeurd dus....
Ilse_123 schreef:Maar ze groeit, en niet alles groeit even snel, dus dan is het helemaal niet raar dat bepaalde zaken uit verhouding raken. Ik geloof ook niet dat het ooit helemaal recht komt, maar om nu te zeggen dat het geen kans meer heeft vind ik een beetje pessimistisch.
Daarbij, je ziet echt wel aan een paard, vooral een paard dat je zelf al een tijd hebt, als het niet goed in zijn vel zit. Als TS zegt dat haar paard vrolijk is en geen pijn heeft, dan is het vrolijk en geen pijn. En dat een paard geen pijn laat zien is ook onzin, ik merk het gelijk als mijn paard ook maar ergens last van heeft. Wat is er erg aan om af te wachten als het niet lijdt?
Babootje schreef:pmarena schreef:Gezien de eerste opmerkingen denk ik dat het inslaap-gedeelte vooral van toepassing is op de wegwerp-cultuur van paarden die niet hoog in de sport kunnen komen, en dus maar ingeslapen moeten worden om het geld van de verzekering op te kunnen strijken
Economisch afgekeurd dus....
Nou dat is wel erg kort door de bocht hoor.
Ik betwijfel of TS uberhaupt verzekerd is. Een paard met zo'n rug krijg je echt niet in de verzekering.
En hoog in de sport hoeft - naar ik heb begrepen - ook niet.
Maar een paard koop je wel om op te rijden. En daar kijkt Utrecht dan naar.
opisop_shop schreef:Ik vind het magere wel meevallen, denk dat het zo lijkt door de bouw.
De rug vidn ik wel heel erg nu.
svdijk schreef:Het filmpje valt me niet tegen, hoewel ik haar niet altijd even zuiver vind en ze mag wel wat actiever.
Ze houd het achterbeen wel behoorlijk achter zich(wat niet vreemd is met zo'n rug natuurlijk), en ze schommelt wat van links naar rechts in de voorhand.
Om haar wat meer te helpen op de volte te blijven, zou je de bak af kunnen zetten op de helft ongeveer.
Ik vind haar in gewicht nog niet echt aangekomen, maar waar ik op de vorige foto's de bolling op de lendenen mistte, zie ik het op deze foto's wel weer.
Fijn dat ze lekker bazig bezig was tegen de andere paarden haha.
pmarena schreef:Het filmpje valt mij ook reuze mee, je ziet eigenlijk gewoon een jong paardje dat het longeren nog moet leren en de camera een beetje eng vindt, maar verder best wel lekker soepeltjes en lichtvoetig loopt.
Het is een leuk en mooi diertje om te zien, alleen die rug is zo jammer...dat is eeuwig zonde zeg
Mocht je nog eens een filmpje hebben waarop ze vrijuit aan het lopen en gek doen is...
MarjanB schreef:volgens mij is dat al gebeurd.. Utrecht zag er geen heil in en paard is al eens door osteo (oid) behandeld en dat heeft duidelijk ook niks uitgericht