[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:58

Mandyke schreef:
Maar hoe weet je welke organen niet in orde zijn?? Bloedonderzoek zegt wel wat maar bij mijn paard komen er nooit echt abnormale waardes uit terwijl ik wel het idee heb (ben er praktisch zeker van!) dat enkele van haar organen niet werken zoals het hoort. Ik denk dan vooral aan lever/maag/darmen. Dit omdat mijn paard dus heel moeilijk haar afvalstoffen kwijt geraakt wat zich uit in vetopslag, mok, huidkwalen, jeuk, ...
Ze krijgt al een tijd dat speciale magnesium supplement van paardnatuurlijk, ze krijgt sinds kort de balance kruiden van Drechtsteden en binnenkort ga ik eens kijken wat de Hippo Ex Laminitis voor haar kan betekenen. Op advies van DA's hoef ik niet echt te rekenen want het lijkt wel of die het in Keulen horen donderen als je het over IR, teveel aan afvalstoffen ed hebt, ze lachen dat allemaal een beetje weg.

Dierenartsen wilden mijn paard aan de hand van de bloedonderzoeken in laten slapen..
Via een holistisch therapeut zijn we erachter gekomen wat zijn lichaam zo ziek maakte en dat waren veel dingen waar reguliere dierenartsen niet eens op testen..
Via een holistische weg kun je hier wel achter komen en zijn er dus goede behandelmethoden die echt de oorzaak aanpakken en niet enkel de symptomen door de levens van dit soort paarden drastisch aan te passen..
Mijn dierenarts lachte me ook uit toen ik hem vroeg de gluco balance van phytonics te bestellen maar inmiddels bewijst dit topic dat het zeer zeker werkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:57

SuperRoos schreef:
Via een holistisch therapeut zijn we erachter gekomen wat zijn lichaam zo ziek maakte en dat waren veel dingen waar reguliere dierenartsen niet eens op testen..
Via een holistische weg kun je hier wel achter komen en zijn er dus goede behandelmethoden die echt de oorzaak aanpakken het zeer

Mag ik je vragen SuperRoos, wat jouw holistische therapeut dan concreet aan oorzaken/afwijkingen gevonden heeft ?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:07

Mandyke schreef:
Maar hoe weet je welke organen niet in orde zijn?? Bloedonderzoek zegt wel wat maar bij mijn paard komen er nooit echt abnormale waardes uit terwijl ik wel het idee heb (ben er praktisch zeker van!) dat enkele van haar organen niet werken zoals het hoort. Ik denk dan vooral aan lever/maag/darmen. Dit omdat mijn paard dus heel moeilijk haar afvalstoffen kwijt geraakt wat zich uit in vetopslag, mok, huidkwalen, jeuk, ...
Ze krijgt al een tijd dat speciale magnesium supplement van paardnatuurlijk, ze krijgt sinds kort de balance kruiden van Drechtsteden en binnenkort ga ik eens kijken wat de Hippo Ex Laminitis voor haar kan betekenen. Op advies van DA's hoef ik niet echt te rekenen want het lijkt wel of die het in Keulen horen donderen als je het over IR, teveel aan afvalstoffen ed hebt, ze lachen dat allemaal een beetje weg.

Meen je dat laatste nou? Ik heb pas een vol half uur aan de telefoon gezeten met mijn da. Die heeft me compleet technisch uitgelegd hoe IR te herkennen, en wat er aan gedaan kan worden (zijn woorden, wat regulier op de plank heeft liggen is beperkt, alternatief is niet bewezen maar als het werkt dan werkt het) en hoe eea in het bloed op te zoeken, en heeft zelfs meegedacht wát ik dan volgende week het beste kan laten prikken. Dus in elk geval de mijne heeft het in Keulen niet horen donderen gelukkig. :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:13

Dat staat allemaal wel in dit topic en is uitgebreid besproken :-)

Fiek bleek een hartworm te hebben (ik werd uitgelachen door mijn da maar Fiek komt uit het buitenland en kan hem goed als veulen hebben opgelopen. dierenartsen ontkennen het bestaan van deze worm in NL maar bij de dierenbescherming is hij onder veel verwaarloosde dieren bekend) Verder zat hij onder de schimmels, bacteriën en virussen.
Veel te veel ecoli in zijn lijf, ook op plekken waar die niet hoort te zitten, leverontsteking (hepatitis) ziekte van Lyme en nog heel veel meer.
Omdat hij de hartworm al zo lang had heeft dit ook effect gehad op andere organen. Onder andere nieren, lever en pancreas waren er slecht aan toe en natuurlijk ook zijn schildklier, die echt bij dit probleem hoort..
Inmiddels zijn we een jaar verder en meer dan 100 kilo lichter (een teken dat zijn insuline is gedaald) wat dierenartsen niet voor elkaar kregen met symptoombestrijding door enkel op paddock zetten en suikerarm hooi te geven. Hier bleef hij zelfs op aankomen..

(Ander voorbeeld, onze 5 jarige hond had epilepsie. Standaard verhaal van dierenartsen is medicatie waardoor je een andere hond krijgt.. Zelfde therapeut vond ernstige Lyme besmetting en na behandeling heeft zij geen epilepsie meer. Zelf heb ik veel in het ziekenhuis gelegen met fibromyalgie, kon opleidingen niet halen en de krukken stonden in huis, misschien zelfs rolstoel in de toekomst. Ze vond vele oorzaken als schimmels, bacteriën en virussen weer en een zeer slechte schildklier en ik ben inmiddels 3 keer geweest en ben een ander mens. Heb energie, geen pijn meer en kan hardlopen zonder door mijn knieeen te zakken..)

SuperRoos

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:13

Breghje, zo te horen heb je een super arts op dit gebied! Misschien moeten we hem een bloemetje sturen :-) Ik zou willen dat ik zo iemand had gehad 2 jaar geleden!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:25

SuperRoos schreef:
Breghje, zo te horen heb je een super arts op dit gebied! Misschien moeten we hem een bloemetje sturen :-) Ik zou willen dat ik zo iemand had gehad 2 jaar geleden!!

Naaaa, gezien Bregh haar medische geschiedenis en de pecunia die ik daar al heb achtergelaten geloof ik dat er een vleugel naar me vernoemd gaat worden binnenkort _O- ! Maar het is idd een heeeel erg fijne kliniek met superartsen! Ze staat wat sceptisch tegenover alternatief, maar als je laat zien dat het werkt dan nemen ze het ook aan.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:11

@ superroos,
Roza is idd pas 5 jaartjes.... en ik ben met je eens dat ik er inderdaad graag achter zou komen wat de oorzaak is van het feit dat ze de suikers niet goed kan verwerken...

Moet er wel bij zeggen dat ze voor haar lichamelijke gezondheid gewoon niet meer zonder graasmasker het land op gaat (ze wordt gewoon te dik van het gras want ze vreet zich helemaal rond als ze de kans krijgt, ook al voor ze ziek werd)
Ik zit er idd over te denken om naar Laaracker te gaan alleen is mijn vraag wat dit allemaal gaat kosten?

Afgelopen jaar is gewoon hel erg duur geweest door bloedprikken, dingetje hier, dingetje daar noem het allemaal maar op en mijn reservepotje begint goed leeg te raken nu....

Ik ben " maar een arme student" en nou zal ik vast reacties krijgen als: had je maar geen paard moeten nemen. Maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kan haar financieel goed onderhouden en wanneer ze nu echt heel ziek zou worden heb ik het geld ook wel (desnoods leen ik het van mijn ouders) maar ik wil liever even sparen enzo.....
Fiek, wat zou jij nu (of over een paar maandjes als ik weer gespaard heb enzo) adviseren voor mij om te doen? Holistisch therapeut naar mij halen, of naar laaracker toe? Ik weet het gewoon ff niet....

Roza ziet er nu gezond uit en voelt zich toppie! Bloedwaardes weet ik zo niet uit mijn hoofd maar waren iets aan de hoge kant. Mijn Veeats zei er welliswaar wel bij dat het ook kan dat Roza van zichzelf al wat hoger zit in de bloedwaardes maar dat we dit nooit zullen weten omdat we niet weten hoe haar bloed waardes waren voor ze ziek werd.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:02

Ik begrijp je helemaal hoor, zo zat ik ook! Geld was eigenlijk op maar dit was de enige manier om Fiek er bovenop te krijgen. Gelukkig was Roza niet zo ver heen..
Ik ben zelf nooit bij Laarakker geweest maar de therapeut die ik bijvoorbeeld heb is een stuk goedkoper. Ligt natuurlijk wel weer aan reiskosten dus misschien kun je iemand in de buurt vinden.
Als het nu goed gaat zou je ook eerst even je reservepotje wat aan kunnen vullen en in die tijd een beetje onderzoeken wie je bij haar wil halen. De goede therapeuten hebben vaak ook aardige wachttijden dus afspraak plan je ook ver in het voren meestal...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:33

mag ik vragen wat jij ongeveer per behandeling betaald? En hoe vaak laat jij Fiek behandelen? En hoe ben jij terecht gekomen bij de holistische therapeut die Fiek nu behandeld?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:08

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:13

welke holistische dierenarts komt er bij jou Flosje? En wat betaal jij standaard per behandeling en hoe vaak komen ze?

Weet iemand nog een goede holistische dierenarts in de buurt van zoetermeer/pijnacker? Ik kan ook makkelijk daar heen, heb een trailer enzo en pony is makkelijk te laden dus dat is geen probleem!

Ben idd bang dat Laarakker wel een heel erg duur "grapje" gaat worden....

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:12

De prijzen van Den Hoek (Laarakker) staan gewoon op de website ;)

Eerste consult 150 euro, vervolgconsult 143 euro. De enige kosten die daar nog bij komen zijn die van de medicatie. Maar die prijs is bij elke therapeut gelijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

Auky schreef:

Eerste consult 150 euro, vervolgconsult 143 euro. De enige kosten die daar nog bij komen zijn die van de medicatie. Maar die prijs is bij elke therapeut gelijk.

De therapeute van Roos en van mij is een stuk goedkoper (ze is geen arts) en ze komt aan huis. Daarbij komen reiskosten en de kosten voor medicatie.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:33

Ik bedoelde dat de prijs van de medicatie bij elke therapeut gelijk is ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:40

Auky schreef:
Ik bedoelde dat de prijs van de medicatie bij elke therapeut gelijk is ;)

:)*

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:49

singasong schreef:
De therapeute van Roos en van mij is een stuk goedkoper (ze is geen arts) en ze komt aan huis. Daarbij komen reiskosten en de kosten voor medicatie.

Maar als iemand geen arts is? Mag zo iemand dan wel medicatie voorschrijven?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:39

EstherHegt schreef:
singasong schreef:

Maar als iemand geen arts is? Mag zo iemand dan wel medicatie voorschrijven?

Ze is klassiek homeopate ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:46

Auky schreef:

jee....een polyclinische behandeling bij een gyneacoloog is 60 euro :o
En dan haalt hij zelfs ook nog wat weg...

Waar komen dit soort tarieven in hemelsnaam vandaan?

Begrijp mij niet verkeerd,iedereen is vrij om te doen wat hij wil...en het zal zeker werken.
Ik heb het idee dat de homeopaten dondersgoed in de gaten heben dat ze vaak de laatste strohalm zijn en dat de eigenaren van de dieren ten einde raad zijn...en daar wordt dan toch flink misbruik van gemaakt naar mijn idee.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:01

Ach ja, ze hebben een flinke kliniek die ze ervan moeten betalen en een consult kan gemakkelijk twee uur duren. Dus zulke vreemde prijzen vind ik het nog niet zo.
Daarbij heb je een verschil tussen 'duur' en 'veel geld', ik persoonlijk vind het het geld dubbel en dwars waard.
Maargoed, da's ieder voor zich he ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:10

geerke schreef:
Auky schreef:

jee....een polyclinische behandeling bij een gyneacoloog is 60 euro :o
En dan haalt hij zelfs ook nog wat weg...

Waar komen dit soort tarieven in hemelsnaam vandaan?

Begrijp mij niet verkeerd,iedereen is vrij om te doen wat hij wil...en het zal zeker werken.
Ik heb het idee dat de homeopaten dondersgoed in de gaten heben dat ze vaak de laatste strohalm zijn en dat de eigenaren van de dieren ten einde raad zijn...en daar wordt dan toch flink misbruik van gemaakt naar mijn idee.

Laarakker is in eerste instantie paardenarts.
Je kunt het ook anders bekijken..... voor ze die 'laatste strohalm pakken' zoals jij het zegt, hebben ze al heeeeeel veel geld uitgegeven aan onderzoeken/ behandeling bij reguliere klinieken. Dus dan valt het tarief van hem reuze mee en zeker als het dan ook nog helpt ;)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:26

(mijn therapeute is dus een stuk goedkoper) Als ik kijk naar wat ik aan dierenartsen uit heb gegeven aan onderzoeken waar ik zo 200 euro voor kon neerleggen en nog niks behandeld had dan vind ik dit juist zeer goedkoop...
Maargoed, dat is weer een andere discussie denk ik en die wil ik ook niet eens aangaan.. Ik had nooit dromen dat Fiek van zijn IR af kwam, onze hond van de epilepsie, en ik van mijn fibromyalgie, daar had ik al mijn centjes voor over gehad...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:41

SuperRoos schreef:
daar had ik al mijn centjes voor over gehad...

My thoughts exactly :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:22

ja maar toch jammer als je die centjes simpelweg niet hebt...
150 euro,dat is wel over de 300 gulden en ja ik reken nog steeds om. ;)
zo heb ik vroeger eens meer dan 3000 gulden betaald voor een paard aan dierenarts,en homeopatische rekeningen..
heeft niks geholpen,paard is uiteindelijk toch nog overleden.
maar het blijft allemaal veel geld

hoe staat het momenteel eigenlijk met de suikers in het gras,weten jullie dat??

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:02

Ik heb echt veel meer betaald aan mijn dierenarts, alleen maar om erachter te komen wat hij had... Zonder enige behandeling...
Maargoed, ieder daar zijn eigen mening over dus..

Hier groeit het gras ineens hard op de wei..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:00

ellepel schreef:
hoe staat het momenteel eigenlijk met de suikers in het gras,weten jullie dat??

Even op de fructaanindex van Paardnatuurlijk kijken en dan daarbij bedenken wat bij jullie de minimumtemperatuur was vannacht en of het nu zonnig is of bewolkt. Er zit nu wat meer fructaan in omdat de nachten kouder zijn. Dat wordt aankomende week weer beter omdat de minima 's nachts rond de 10 graden ligt en de afgelopen dagen lager.

Het veiligst nu is om ze voor 10 uur er af te halen en 's avonds na 7 uur erop, of 's nachts erop, dan heb je het minst risico.