Mandyke schreef:Maar hoe weet je welke organen niet in orde zijn?? Bloedonderzoek zegt wel wat maar bij mijn paard komen er nooit echt abnormale waardes uit terwijl ik wel het idee heb (ben er praktisch zeker van!) dat enkele van haar organen niet werken zoals het hoort. Ik denk dan vooral aan lever/maag/darmen. Dit omdat mijn paard dus heel moeilijk haar afvalstoffen kwijt geraakt wat zich uit in vetopslag, mok, huidkwalen, jeuk, ...
Ze krijgt al een tijd dat speciale magnesium supplement van paardnatuurlijk, ze krijgt sinds kort de balance kruiden van Drechtsteden en binnenkort ga ik eens kijken wat de Hippo Ex Laminitis voor haar kan betekenen. Op advies van DA's hoef ik niet echt te rekenen want het lijkt wel of die het in Keulen horen donderen als je het over IR, teveel aan afvalstoffen ed hebt, ze lachen dat allemaal een beetje weg.
Dierenartsen wilden mijn paard aan de hand van de bloedonderzoeken in laten slapen..
Via een holistisch therapeut zijn we erachter gekomen wat zijn lichaam zo ziek maakte en dat waren veel dingen waar reguliere dierenartsen niet eens op testen..
Via een holistische weg kun je hier wel achter komen en zijn er dus goede behandelmethoden die echt de oorzaak aanpakken en niet enkel de symptomen door de levens van dit soort paarden drastisch aan te passen..
Mijn dierenarts lachte me ook uit toen ik hem vroeg de gluco balance van phytonics te bestellen maar inmiddels bewijst dit topic dat het zeer zeker werkt