Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suusw schreef:Je een eczeemtest kunnen laten doen, dan kijken ze welk product het beste werkt voor jouw paard. Dit is erg handig want er zijn heel veel middelen op de markt en het is lang zoeken voordat je hetgene heb gevonden wat bij jouw paard werkt. Wassen deed ik altijd met teershampoo van de Welkoop.
Door het voer zou je knoflook kunnen doen, dit houdt de vliegen (over het algemeen) wel op afstand. Een deken deed ik altijd op zodra de temperatuur boven de 15 graden kwam.
Uit de test bleek dat mijn paard toch geen eczeem heeft maar ik heb het advies gekregen om muesli zonder haver van Havens te voeren omdat hier minder suikers inzitten, dit kan voor jouw paard ook misschien wel een beetje helpen.
ikke20 schreef:hoe is het hier met de schuurders?
indi ziet er toch goed uit weer.
mijn paardje schuurt weer. heb ook een vermoedelijke rede. meneer staat op pijnstillers/vochtafdrijvers/ab.
vermoed dat hij daar best erg op reageerd. sindsdien schuurt hij weer erger. zaterdag toch overleg met de da dus meteen eens melden. misschien dat hij nog wat weet.
jammer dat zon test nog niet helemaal betrouwbaar is
kimmy1985 schreef:Hoi,
Ik heb deze week een haflinger gekocht met een ernstige vorm van ZE. vorig jaar bij haar oude eigenaar stond ze op een rijke wei aan het water zonder deken, ze had het toen heel erg.
Ik wil het dit jaar helemaal anders doen een eczeem deken op, weg bij het water, ook krijgt ze een mooie kale wei.
Maar nu komen de vragen, wat kan ik nu doen?
Ik zelf was van plan om de deken eind maart er op te doen of kan ik beter kijken welk weer we dan hebben.
Ik wil haar niet op stal gaan zetten.
Maar ik vraag me vooral af wat ga ik haar voeren ze krijgt nu musli zonder van subli of was het nou pavo.
Welk middel gebruiken jullie om ze mee te wassen en te smeren.
En gebruiken jullie nog iets extra's door het eten.
Nou dat waren de vragen geloof ik wel weer even.
ikke20 schreef:oke en zon kuur moet je die blijven geven en heb je al meer goede resultaten gehoord. en moet je veel haar opsturen?
(ben aan het zoeken naar goede methode voor dit jaar)