Citaat:Er zijn vragen over waarom potverdikkie momenteel niet meer post op bokt. Zij heeft daar na lang nadenken vanmiddag toe besloten en wel hierom:
waarom potverdikkie niet meer post op bokt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Er zijn vragen over waarom potverdikkie momenteel niet meer post op bokt. Zij heeft daar na lang nadenken vanmiddag toe besloten en wel hierom:
waarom potverdikkie niet meer post op bokt
holly schreef:Als er nu eindelijk verteld kan worden dat Potverdikkie degene achter het SA was, is het dan ook mogelijk om het hele verhaal van dit paardje te vertellen?
Dat is iets waarik al die tijd toch nieuwsgierig naar ben geweest, naar hoe dit alles zo is gekomen.
holly schreef:[***], ik vroeg het me enkel af, niets moet natuurlijk.
Citaat:Canjer heeft weer netjes zijn bak leeg gekliederd haha.
Hij heeft wel last van zijn benen nu, morgen krijgt potverdikkie speciale honingzalf toegestuurd en een vliegendeken. Kan hij eindelijk vliegvrij naar buiten.
Potverdikkie vindt het wel vervelend dat ze hem nu steeds pijn moet doen, maar toch lijkt ie zelfs te begrijpen dat ze dat doen om hem te helpen. Echt een Canjer!!
Citaat:Dinsdag 1 Juli, ben ik naar PVD gegaan wegens een blesure van haar, waardoor zij erg moeilijk liep en amper kon lopen en het moeilijk had met het werk.
ik ben erheen gegaan met de gedachte om te helpen bij alles wat ik kon. Dit is allemaal lekker gegaan.. ook zou ik een mooie bevalling meemaken, helaas is dit niet het geval geweest en zijn merrie en veulen momenteel opgenomen in de kliniek wegens het veulen.
na voor mij een dag of 8 kreeg PVD een telefoontje, of zij een paard wou hebben.. verder geen informatie, en ik moest binnenblijven als de paarden zouden komen (er kwamen er 2) nadat dit allemaal geweest was kwam PVD binnen met de mededeling dat wij dit paard niet te zien zouden krijgen.. ik had al zo'n vermoeden dat er iets flink mis was. Maar dat spreek je niet uit als er een dochter van 11 bij zit. maar ook die had zo haar bedenkingen. diezelfde avond is de veearts nog geweest, ook daar mocht ik niet bijzijn en ik kreeg geen info ivm de eigenaren o.i.d? ik heb PVD eerlijk verteld dat ik me zorgen maaktte hierom en dat ik hem graag wou zien. en ik kon het krijgen, de volgende dag mocht ik de stal binnen. en wat ik dáár zag... wil ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer zien... er stond gewoon een wegrottende enter voor mijn neus.. ik kreeg er haast tranen van in mijn ogen.. HOE kan iemand zoiets doen... de dierenarts is meerdere malen geweest.. en hij kon niet eten dat arme dier, en had koorts.. en geloof me.. mijn handen werden heet toen ik hem aaide.. zo lief en vechtlustig... hij was zo blij met die aandacht ookal was hij zwak... de geur van die rottende benen, en zijn mond.. maar door zijn vechtlust trok ik me daar niets meer van aan.
ook de mest die hij poepte na 3 dagen heb ik in zitten porren, zoekend naar wormen.. met mijn blote handen... en ranzig dat het was. maarja wouden toch weten of er nog wormen inzaten.
zo is het 2 dagen gegaan, en na 2 dagen ben ik wat vaker met PVD meegeweest en begon ik ook wat te helpen met voeren enzo.. want dat was een groot drama.. maar hij wou wel.. regelmatig heb ook ik het hooi uit zijn wangen geplukt of hem eens lekker 10 minuutjes staan kriebelen achter zijn oren, want dat vond hij erg lekker. er zijn rontgenfoto's gemaakt, ook daar ben ik bijgeweest.. en met marielle heb ik ook geholpen voor zover ik kon.. daarover hoef ik niet zoveel te melden, dat heeft PVD zelf verteld hoe dat in werking gaat. Marielle je doet het SUPER!
maar nu snappen jullie waarom ik via de pb niet meer info kon verstrekken. toch wil ik alle bokkers bedanken die mij steun gewenst hebben en om info gevraagd hebben.Ik hoop dat jullie tevreden waren met de antwoorden.
Als herrinering aan Canjer hangt hier een pluk haar.. helaas stinkend.. maar dat maakt me niet uit. Canjer is ook hier bij mij, en zeker in mijn hart.. dit dier zal ik nóóit vergeten, en als hij de zomervakantie haalt, ga ik hem na de zomervakantie weer opzoeken..
Ik mis de hinnik die ik elke keer hoorde als ik de stal inkwam.. de lebber over mijn gezicht die ik kreeg als ik neerknielde bij hem.. en dan natuurlijk met een vieze snoet of water wat uit zijn mond liep.![]()
Moniek.. via deze weg wil ik je bedanken dat ook ik je toch heb mogen helpen met deze Kanjer!
je bent een topper!
En helaas zit ik weer thuis in het hoge noorden.. en ik mis dit dier echt.. maar ik zie hem in mijn gedachte heel duidelijk.. zijn koppie en zijn lijf.. en ik hoop dat dat veranderd is als ik hem weer in eht echt zie. en dat zal niet lang duren!