Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 23:13

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:18

lieve moniek, voor zover ik je ken via bokt ben je een geweldig mens, je durft te zeggen wat je vind, bent eerlijk naar andere mensen toe als die een mening of advies over iets vragen, en dit met canjer bewijst dat maar weer eens! heel veel geluk, warms, liefs en ook suc6 en doorzettings vermogen, tijd, geluk en geduld gewenst met het genezen van canjer, maar ook met jezelf en andere mensen om je heen... want het word/of is niet gemakkelijk/je niet gemakkelijk gemaakt.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:21

nieuw topic , heel fijn..sterkte met de jongeman Knipoog
hij komt er wel...

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:21

Ben blij dat ik dit weer kan volgen. Wat een geweldig nieuws dat de uitslag goed was. Nog heel veel succes met het verdere herstel van deze Canjer, ik heb alle vertrouwen in jullie!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:22

Als er nu eindelijk verteld kan worden dat Potverdikkie degene achter het SA was, is het dan ook mogelijk om het hele verhaal van dit paardje te vertellen?
Dat is iets waarik al die tijd toch nieuwsgierig naar ben geweest, naar hoe dit alles zo is gekomen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:23

holly schreef:
Als er nu eindelijk verteld kan worden dat Potverdikkie degene achter het SA was, is het dan ook mogelijk om het hele verhaal van dit paardje te vertellen?
Dat is iets waarik al die tijd toch nieuwsgierig naar ben geweest, naar hoe dit alles zo is gekomen.

dat komt vanzelf...nu nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:24

holly: volgens mij heeft PVD niet voor niets een SA aangevraagd. Als je het mij vraagt zal het hele verhaal op den duur (wanneer het daar tijd voor is) vast nog wel bekend worden gemaakt, maar vooralsnog speelt er natuurlijk nog van alles naast het herstel van Canjer...

Kwestie van geduld dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:25

Toch maar even reageren Lachen

Pvd niet alleen wens ik Canjer heel veel succes maar zeker ook jou, je hebt een heftig bericht geschreven en ik hoop dan ook dat je eruitkomt. Helaas heb ook ik ervaring met meelezers en ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er even mee op houdt. Maar hou vol, aan het eind van een donkere tunnel is er altijd licht Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:27

Jammer PVD, dat het zo moet gaan....... erg jammer....... Maar begrijp je wel Ja

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:27

PVD wat een topper ben jij dat je je zo inzt voor dit paardje, je verdient een dikke vette pluim!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:29

PvD vergeet niet dat er veel mensen zijn die onzettend veel respect voor je hebben!!!!!
Helaas dat je (tijdelijk) gestopt bent met bokt, vind ik en velen met mij heel erg, maar het geeft een goed gevoel dat je een stille meelezer bent Lachen

Je weet wat ik van je vind!!! Haha! een topper met een super hart!! En Canjer mag daar ook volop van genieten!! Super Kusje

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:31

Fijn dat er weer een topic over Canjer is! Ik was al even bang dat we niet meer te weten zouden komen hoe het afloopt met hem....

Jammer dat er altijd mensen zijn die het licht in de ogen van een ander niet gunnen Ja Ik begrijp je standpunt maar kan niet anders zeggen dan dat ik het jammer vind dat de updates nu niet meer rechtstreeks van jou komen! Vergeet niet dat er genoeg mensen hier op bokt zijn die WEL respect voor je hebben!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:33

@PVD: Respect! Canjer mag blij zijn met een kanjer als jij!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:34

Zo, ik meld mij hier dan ook maar even...Lachen

Ik wens jullie alle kracht van de wereld toe en ik hoop dat alles goed komt met Canjer.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:36

@PVD wat afschuwelijk dat je zo weggepest wordt/bent maar je hebt eerlijk waar een hart van goud om dit arme beestje nog een kans te gunnen. Slechts 8 dagen sinds de eerste en tweede foto's en nu al is er verschil te zien! Het wordt gewoon écht een toppertje dat weet ik!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:38

Nouks, ik vroeg het me enkel af, niets moet natuurlijk.

Een boodschapje doen bij de super, een lekkere douche nemen, in een fijn opgedekt bed stappen, naar de dokter gaan of zomaar iets anders simpels.
Zolang een paard daarbij de hulp van een mens nodig heeft, maakt het geen drol uit of dat via jantje, pietje, klaasje, keesje, de paus of potverdikkie is. Zolang het er maar is, want anders heb je het als paard ook maar slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:40

holly schreef:
[***], ik vroeg het me enkel af, niets moet natuurlijk.

Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor, ik wilde enkel ff iets uitgebreider reageren dan "nee dat mag je nu (nog) niet weten" Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 23:40

UPDATE:

Citaat:
Canjer heeft weer netjes zijn bak leeg gekliederd haha.
Hij heeft wel last van zijn benen nu, morgen krijgt potverdikkie speciale honingzalf toegestuurd en een vliegendeken. Kan hij eindelijk vliegvrij naar buiten.
Potverdikkie vindt het wel vervelend dat ze hem nu steeds pijn moet doen, maar toch lijkt ie zelfs te begrijpen dat ze dat doen om hem te helpen. Echt een Canjer!!
Ja

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:44

Echt super wat jullie voor Canjer doen! Echt respect. Hopen dat het zo goed blijft gaan met Canjer! Succes met alles.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:45

Ze lijken elkaar perfect te begrijpen OK dan!
Ik heb wel een goed middeltje tegen vliegen wat 7 dagen blijft zitten, maar denk niet dat het nu echt goed voor zn huid is ..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:47

Potverdikkie, wat jammer dat je niet meer bokt-actief zult zijn. Maar ik begrijp het wel. Ik snap ook direct waarom je een SA hebt aangevraagd.
Niet dat ik alles heb meegekregen, maar ik weet hoe het er op bokt aan toe kan gaan.. Al ben ik 1 van de lezers, en iemand die weinig post.
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen met je (K)Canjer. Hij verdient een baasje zoals jij. Iemand die zich voor de volle 100% inzet voor zijn dier. Je bent een topper!
Het doet me goed om te zien hoe Canjer opknapt!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:56

2 uur buiten gelopen, hij neemt ineens grote sprongen vooruit, super canjer OK dan!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:58

Jammer dat je om zo'n reden weg moet gaan Potverdikkie Boos!
Sterkte met Canjer, en laat je het weten als er een help-canjer-rekening geopend is?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:04

Nou dan moet ik me ook maar melden.
ik denk dat ik sommige die mij ge-pbt hebben wat uitleg verschuldigd ben Lachen

Even in duidelijke letters
Citaat:
Dinsdag 1 Juli, ben ik naar PVD gegaan wegens een blesure van haar, waardoor zij erg moeilijk liep en amper kon lopen en het moeilijk had met het werk.
ik ben erheen gegaan met de gedachte om te helpen bij alles wat ik kon. Dit is allemaal lekker gegaan.. ook zou ik een mooie bevalling meemaken, helaas is dit niet het geval geweest en zijn merrie en veulen momenteel opgenomen in de kliniek wegens het veulen.
na voor mij een dag of 8 kreeg PVD een telefoontje, of zij een paard wou hebben.. verder geen informatie, en ik moest binnenblijven als de paarden zouden komen (er kwamen er 2) nadat dit allemaal geweest was kwam PVD binnen met de mededeling dat wij dit paard niet te zien zouden krijgen.. ik had al zo'n vermoeden dat er iets flink mis was. Maar dat spreek je niet uit als er een dochter van 11 bij zit. maar ook die had zo haar bedenkingen. diezelfde avond is de veearts nog geweest, ook daar mocht ik niet bijzijn en ik kreeg geen info ivm de eigenaren o.i.d? ik heb PVD eerlijk verteld dat ik me zorgen maaktte hierom en dat ik hem graag wou zien. en ik kon het krijgen, de volgende dag mocht ik de stal binnen. en wat ik dáár zag... wil ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer zien... er stond gewoon een wegrottende enter voor mijn neus.. ik kreeg er haast tranen van in mijn ogen.. HOE kan iemand zoiets doen... de dierenarts is meerdere malen geweest.. en hij kon niet eten dat arme dier, en had koorts.. en geloof me.. mijn handen werden heet toen ik hem aaide.. zo lief en vechtlustig... hij was zo blij met die aandacht ookal was hij zwak... de geur van die rottende benen, en zijn mond.. maar door zijn vechtlust trok ik me daar niets meer van aan.
ook de mest die hij poepte na 3 dagen heb ik in zitten porren, zoekend naar wormen.. met mijn blote handen... en ranzig dat het was. maarja wouden toch weten of er nog wormen inzaten.
zo is het 2 dagen gegaan, en na 2 dagen ben ik wat vaker met PVD meegeweest en begon ik ook wat te helpen met voeren enzo.. want dat was een groot drama.. maar hij wou wel.. regelmatig heb ook ik het hooi uit zijn wangen geplukt of hem eens lekker 10 minuutjes staan kriebelen achter zijn oren, want dat vond hij erg lekker. er zijn rontgenfoto's gemaakt, ook daar ben ik bijgeweest.. en met marielle heb ik ook geholpen voor zover ik kon.. daarover hoef ik niet zoveel te melden, dat heeft PVD zelf verteld hoe dat in werking gaat. Marielle je doet het SUPER!
maar nu snappen jullie waarom ik via de pb niet meer info kon verstrekken. toch wil ik alle bokkers bedanken die mij steun gewenst hebben en om info gevraagd hebben. Lachen Ik hoop dat jullie tevreden waren met de antwoorden.

Als herrinering aan Canjer hangt hier een pluk haar.. helaas stinkend.. maar dat maakt me niet uit. Canjer is ook hier bij mij, en zeker in mijn hart.. dit dier zal ik nóóit vergeten, en als hij de zomervakantie haalt, ga ik hem na de zomervakantie weer opzoeken..
Ik mis de hinnik die ik elke keer hoorde als ik de stal inkwam.. de lebber over mijn gezicht die ik kreeg als ik neerknielde bij hem.. en dan natuurlijk met een vieze snoet of water wat uit zijn mond liep. Lovers

Moniek.. via deze weg wil ik je bedanken dat ook ik je toch heb mogen helpen met deze Kanjer!
je bent een topper!

En helaas zit ik weer thuis in het hoge noorden.. en ik mis dit dier echt.. maar ik zie hem in mijn gedachte heel duidelijk.. zijn koppie en zijn lijf.. en ik hoop dat dat veranderd is als ik hem weer in eht echt zie. en dat zal niet lang duren!

Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-07-08 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 00:14

Pfff heftig Jolliegirl en mooi verwoord Ja