Hoefschoen over ijzers?.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Hoefschoen over ijzers?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:40

tsjah, moet je nagaan dat er al mensen in de middeleeuwen waren die beseften dat ijzers niet goed zijn voor de gewrichten van je paard.

Ik ga er verder niks over zeggen en ik bedoel dit ook niet als commentaar. Ik ben blij voor je dat je nu toch een oplossing gevonden hebt. suc6 ermee Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:43

in de middeleeuwen dachten ze ook dat de aarde plat was.......... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:45

Ik kan alleen maar zeggen, haal er eens een andere smid bij, niet elke smid is goed......

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:47

KiWiKo schreef:
in de middeleeuwen dachten ze ook dat de aarde plat was.......... Haha!

nu weten we dat die rond is en zijn heel veel nog steeds van de zelfde mening over ijzers Tong uitsteken dat ter zijde Knipoog

Hou ons op de hoogte over hoe het nu gaat wil je?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:50

HUH, er is maar een handje vol mensen die zo gaan stijgeren van ijzers hoor Haha! Haha!

en alles wat er gezegd wordt over hoe slecht ijzers wel niet zijn, is allemaal wetenschappelijk weerlegd.......

ijzers staan de bloedsomloop niet in de weg, en ijzers zijn niet slecht voor het hoefmechanisme Lachen Lachen

Ik ben slechts anti ijzer omdat mijn portomonaie dan minder lijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:07

Haha, als ik ijzerloos van geloof zou worden is dat ook puur een financiele kwestie!!!!!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:09

Er staat ergens op bokt een filmpje waarop in slow-motion te zien is hoe een ijzer het hoefmechanisme kan verstoren. Met ook een filmpje van een ijzerloos paard. Was geloof ik van Arabesk maar ik kan me vergissen. Deze discussie is eeeiiiindeloos dus laten we daar maar over ophouden Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:12

zucht......... verschillende paarden, verschillende ondergronden........ heeft niks met representatief voor of tegen ijzers te maken...........

HAAAAAALELUA riepen we allemaal in koor

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:06

echt he kiwiki Haha!

Citaat:
Er staat ergens op bokt een filmpje waarop in slow-motion te zien is hoe een ijzer het hoefmechanisme kan verstoren. Met ook een filmpje van een ijzerloos paard. Was geloof ik van Arabesk maar ik kan me vergissen. Deze discussie is eeeiiiindeloos dus laten we daar maar over ophouden

Nee maar wat verrassend Vork ! Ik zou willen dat mensen eens op hielden met hun mening door iemands strot te duwen.
TS wil NIET ijzerloos want ze houdt geen voeten over, punt uit einde discussie. Dus ga iemand anders lastig vallen met je
blote voeten project. Het is nog steeds niet bewezen dat paarden zonder ijzers langer leven, en daarbij worden ook zat hoeven
vern**kt door natuurlijk bekappen, heb ik ook al genoeg over gelezen. Dus dat gaat ook echt niet helemaal op...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:20

Wat zijn die ijzerloos mensen toch drammers erg vermoeiend.

Begrijp nu waarom ik steeds minder lol in bokt heb. Ik ben een bokker van het eerste uur. Jammer dat er geen respect meer is voor mensen die lekker voor ijzers kiezen.

Weet wat beter is voor het paard?. Niet meer met je vette reet op de rug van het paard gaan zitten.

Ga vragen om een slotje.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:29

Citaat:
Weet wat beter is voor het paard?. Niet meer met je vette reet op de rug van het paard gaan zitten.

Ga vragen om een slotje.

Nagelbijten / Gniffelen ik ga verder helemaal met je mee, jammer dat het zo gaat inderdaad. Ik irriteer me ook werkelijk kapot
aan deze mensen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:11

heiditjj schreef:
tsjah, moet je nagaan dat er al mensen in de middeleeuwen waren die beseften dat ijzers niet goed zijn voor de gewrichten van je paard.

Ik ga er verder niks over zeggen en ik bedoel dit ook niet als commentaar. Ik ben blij voor je dat je nu toch een oplossing gevonden hebt. suc6 ermee Knipoog

wie gaat er nu dan op door? Sorry, ik reageer niet meer. Ik geef mijn mening, daar werd om gevraagd, die mening verdedig ik als die afgekraakt wordt, precies wat jullie ook doen. Door dit over-en-weer spelletje gaat iedereen zich aan elkaar ergeren dus hou er alsjeblieft over op...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:23

Prisca schreef:
Wat zijn die ijzerloos mensen toch drammers erg vermoeiend.

Begrijp nu waarom ik steeds minder lol in bokt heb. Ik ben een bokker van het eerste uur. Jammer dat er geen respect meer is voor mensen die lekker voor ijzers kiezen.

Ga vragen om een slotje.

zou toch graag van je willen weten hoe het gaat met die kalvalkade dingen. heb ook een aftrapper die niet zonder ijzers kan

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:26

kan me voorstellen dat je er gek van word.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:32

heiditjj schreef:
wie gaat er nu dan op door? Sorry, ik reageer niet meer. Ik geef mijn mening, daar werd om gevraagd, die mening verdedig ik als die afgekraakt wordt, precies wat jullie ook doen. Door dit over-en-weer spelletje gaat iedereen zich aan elkaar ergeren dus hou er alsjeblieft over op...

Sorry ik vroeg niet om je mening ik vroeg om iets over zijn voeten met ijzers heen. Verder niets.

De kalvalkade dingen bevallen super vandaag weer los gestaan en kon weer gek doen (na ruim een uur rijden) zonder dat ik een ijzer kwijt ben.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:05

hoe vallen ze over de voeten heen kan je daar een foto van maken? aan de onderkant en het aanzicht?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:41

suleilitha schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, haal er eens een andere smid bij, niet elke smid is goed......

Ze is al bij smid nummer vier, is al een paar keer gezegt, als ze vier waardeloze heeft gehad heeft ze wel heel veel pech.

Veel succes met je dingen (naam vergeten) ik hoop dat je nu langer plezier hebt van je ijzers.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig hoe ze nou precies zitten, Kun je er een foto van maken????

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 07:53

Denk hier eens over na:

Als ik een smid heb die de nagel muurvast zet en wat hoger. En een paard gaat in volle galop bokken en raakt dan de tak van het ijzer?. Paard is groot en zwaar. Wat gebeurt er dan?. heb dan liever dat de nagels wat losser zitten en het ijzer eraf gaat. Dan dat hij de halve hoef stuk slaat. Ik heb al eens een half stuk eraf gehad dat is echt niet fijn.

Nee hoor allemaal goede smids.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:56

Ik denk dat alles inmiddels wel gezegd is over dit ondewerp.
Daarom hier een slotje.