Ik reken toch op zo'n 300 euro, vooral wegens alle chipkosten (2 pony's laten chippen) en een paard laten keuren, voor de rest zijn ze gelukkig niet echt ziek geweest.
Ik dacht rond de 400 euro, pony is een keer kreupel geweest, daarna kreeg mijn paard nog een blessure (foto's, scans en een paar keer spuitjes gekregen) en dan nog de entingkosten.
er worden heel wat kosten aan dierenarts uitgegeven! Ik heb geantwoord voor mijn bijrijdpaard, heeft dit jaar koliek gehad en massage gehad, die heb ik er ook bij gerekend. Maar dat paard is goedkoop uit geweest zie ik...
goed om daarbij na te denken voor als ik ooit mijn eigen paard koop....
ik heb gekozen voor meer dan 800 euro,mijn merrie is heel ziek geweest het laatste jaar en denk rond de 1500 euro da kosten gehad. Helaas toch besloten om de merrie in te laten slapen. Maar alle andere jaren waren de kosten bijna nihil,ik heb ze toch 6 jaar gehad.Ieder jaar de enting,tandarts en hoefsmid maar dat zijn de kosten die je vantevoren al weet.
Ik heb wel meer aan kosten heb 200 ingevuld. Maar dat is alleen de voorrijkosten. De rest is vergoed door mijn verzekering. MAar dat zal wel meer dan 2000euro wezenxD, Nou gaat het wel goed met hem:D! Hij wordt wel ongeveer 10keer per jaar verdoofd. Voor tandarts hoefsmid en dierenarts. maar dat zijn standaard kosten en die worden ook vergoed.
In 2008 heb ik nog geen DA kosten gehad... Enten gebeurt hier in Oktober/November en mn jaarling is gelukkig nog niet ziek/kreupel geweest.
Als we kijken naar het afgelopen jaar 2007, dan zit ik zeker boven de 1000€. Merrie 3 dagen in de kliniek, nadien ingeslapen, geboorte van het veulen, veulenenting, normale entingen, rhino enting en chippen. Hoefsmid/paardentandarts en osteopaat, evenals ontwormingen niet meegerekend in de DA kosten.