Stalbenen, wat kun je doen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: Stalbenen, wat kun je doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 23:16

Nouks schreef:
Een join-up is geen spelen...

Maaaaaar goed, het is me al wel vaker duidelijk geworden in dit topic dat jij andere dingen gewoon en/of noodzakelijk acht dan de rest van paardrijdend Nederland... Ik vind het erg goed van je dat je op zoek gaat naar andere stalling, dat wel, maar ik heb je ook al wel andere opmerkingen zien maken waarvan ik zoiets had van, dat kan je niet menen.

Succes met de stalbenen verder. Van 22 uur per dag op stal staan zullen ze niet beter worden... En ik hoop vooral dat die join-up geen join-up is.

Ik denk dat het beter is dat ik hier maar niet meer op ga reageren, want dat ik er anders over denk weet jij zelf ook wel. Ik heb geen zin in eindeloze discussies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:17

Helaas zou er hier geen discussie over horen te zijn...
Ik sluit me voor 300% bij nouks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:20

Maxielover schreef:
Ik denk dat het beter is dat ik hier maar niet meer op ga reageren, want dat ik er anders over denk weet jij zelf ook wel. Ik heb geen zin in eindeloze discussies.

Tsja. Je kunt discussie verwachten op het moment dat je klaagt over stalbenen terwijl je paard 22-23 uur per dag op stal staat, en je kunt óók discussie verwachten als je een join-up doet als spelletje. Als je daarover geen discussie wil voeren, moet je er niet over beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:13

@Maxielover: Spelen met je paard en een join up zijn twee verschillende dingen. Een join up valt niet onder de categorie spelen.
Maar ik vraag me af of je wel werkelijk een join up hebt gedaan, aangezien je kennis erover ontbreekt (dat blijkt omdat je het 'spelen' noemt).

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:30

Mensen dit topic gaat over stalbenen en niet over join-ups.....

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:52

JoviBan schreef:
@Maxielover: Spelen met je paard en een join up zijn twee verschillende dingen. Een join up valt niet onder de categorie spelen.
Maar ik vraag me af of je wel werkelijk een join up hebt gedaan, aangezien je kennis erover ontbreekt (dat blijkt omdat je het 'spelen' noemt).

Dat begin ik ook te denken ja.

Maxielover, leg eens uit wat je hebt gedaan? Zodat wij het beter begrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:06

Daar wil ze niet op ingaan want ze weet waar ze mee bezig is Clown

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:37

Slotje aub.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:42

hoi wat ik altid doe is dat mijn paardje er zeker 2 x per dag uit komt niet alleen maar een uurtje of 2 achter elkaar en dan klaar en terug zetten, ik ga sòchtends tot een uurtje of 14:00 en dan ga ik sàvonds nog effe lekker wandelen of losgooien! sòchtends is het erg rustig en staan ze wel eens 2 uur los heerlijk vinden ze dat!
vraag desnoods of er mensen zijn die vaker met je paardje willen stappen in het bos lekker wandelen is goed voor ze!
ik hoop dat je er wat aan hebt !
groetjes van bren en cooper!
ps: zeker iedere dag na het stappen 10 min afspuiten! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:45

Een slotje omdat de adviezen die voorbij komen niet in je straatje liggen?
Misschien een ander weggetje in slaan en wat met de adviezen gaan doen Pling

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:15

Als jouw paard zelfs in de zomer de hele dag op stal staat, is dit een vorm van dierenmishandeling. Nu krijgt hij er zelfs gebreken van. Je hebt eigenlijk 2 keuzes hierin: of zo snel mogelijk naar een andere stal verhuizen waar weidegang is, of je paard verkopen. Dit is geen paardwaardig bestaan!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:01

runningkawa schreef:
Een slotje omdat de adviezen die voorbij komen niet in je straatje liggen?
Misschien een ander weggetje in slaan en wat met de adviezen gaan doen Pling

Mss moet jij eens leren lezen, want ik heb allang gezegd dat ik iets met de adviezen ga doen !! En of ik wel of niet om een slotje vraag, bepaal ik zelf wel.

Kitty1 schreef:
Als jouw paard zelfs in de zomer de hele dag op stal staat, is dit een vorm van dierenmishandeling. Nu krijgt hij er zelfs gebreken van. Je hebt eigenlijk 2 keuzes hierin: of zo snel mogelijk naar een andere stal verhuizen waar weidegang is, of je paard verkopen. Dit is geen paardwaardig bestaan!

Wie heeft er ooit gezegd dat mijn paard de hele zomer op stal staat ? S'zomers gaat hij altijd 1 of 2 maanden het land op.

En nogmaals : een slotje graag.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:04

Slotjes worden normaal gesproken niet op verzoek geplaatst Knipoog
Ik hoop dat je inderdaad iets met de adviezen uit dit topic gaat doen.
Hopelijk zijn je ogen open gegaan en zul je voor je paard een beter onderkomen zoeken of er in ieder geval voor zorgen dat hij lekker lang naar buiten kan.
Succes!

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:05

Een paard met stalbenen is heus niet zo erg.
Bij mijn paard ging het altijd na een 5-tal minuutjes stappen weg, zowel met peesbeschermers en bandages.
Wel zette ik hem stalbandages op, en dan was het ook weg de volgende dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:07

"Slotje aub"? Haha! Clown Nors opkijken Huilen van het lachen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:10

Wie zegt dat ik niet gelezen heb?
Maar zeggen dat je er wat mee gaat doen en vervolgens om slotjes roepen...meestal gaat dat niet samen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:16

Volgens mij heeft d'r hier inmiddels één ontzettend spijt dat ze advies heeft gevraagd op Bokt Huilen van het lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:20

Ach, daar komt ze wel overheen hoor! Haha!
Het belangrijkste is dat haar paard erop vooruit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:27

Ylana schreef:
Ach, daar komt ze wel overheen hoor! Haha!
Het belangrijkste is dat haar paard erop vooruit gaat.

Wij kunnen vanaf hier ook niet ruiken of dat het geval is... Zelfs al zou ze hier roepen "ik verhuis volgende week en ik stop met "join-ups" en ik zorg dat mijn paard minstens 8 uur per dag buiten staat... wie zegt dat dat dan ook zo is? IK weet nog zonet niet of haar paard er wel écht op vooruit gaat hoor... Straks voert ze d'r paard volgende maand dagelijks driekwart liter azijn omdat de stalbenen maar niet minder worden van kleinere hoeveelheden Clown

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:36

dit topic word echt steeds gezelliger Clown

Nouks schreef:
Een join-up is geen spelen...

Maaaaaar goed, het is me al wel vaker duidelijk geworden in dit topic dat jij andere dingen gewoon en/of noodzakelijk acht dan de rest van paardrijdend Nederland... Ik vind het erg goed van je dat je op zoek gaat naar andere stalling, dat wel, maar ik heb je ook al wel andere opmerkingen zien maken waarvan ik zoiets had van, dat kan je niet menen.

Succes met de stalbenen verder. Van 22 uur per dag op stal staan zullen ze niet beter worden... En ik hoop vooral dat die join-up geen join-up is.

en hier ben ik het dus ook helemaal mee eens

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:39

Ossie96 schreef:
Caira schreef:
Bedoel je werkelijk dat het paard buiten de tijd die jij met hem besteed 24/7 binnen staat? Zo ja, dan weet je zelf ook wel wat het probleem is denk ik.

Klopt helemaal. Maar niet iedereen heeft de luxe dat hij/zij een landje of paddock heeft waarin zijn paardje kan vertoeven overdag. Ik zelf moet veel naar school en mijn paard staat ook op stal de hele dag. Ik zorg er wel voor dat ik haar er zeker 2 uur per dag uit haal en zelf vind ik dat opzich ook te weinig maar ik kan er ook niet voor zorgen dat ze nog een paar uur los mag. Eens in de week gaat ze smorgens los en als ik pas aan het eind van de dag kom gaat ze in de stapmolen maar de rest van de dag staat ze op stal.
Sommigen hebben de luxe van wei of paddock gewoon niet....

Dan moet niet iedereen een paard kopen. OF bereid zijn verder te reizen voor een goede plek, OF zelf verhuizen.... man, man, man.... waar gaat dit naartoe? Mensen houden paarden alsof het hamsters zijn....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:43

Slotje voor overleg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:55

Slotje blijft een definitief slotje, de tips tegen stalbenen zijn wel uitgebreid besproken en het gaat hier nu te veel offtopic.