wormen blijven maar terug komen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: wormen blijven maar terug komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 09:45

nou ik had equest liggen en zij had strongid -P bij zich,en we hebben gekeken welke de hoogst werkzame stoffen hadden en dat was de strongid-P ,dus is gekozen om hem voor 800 kilo met strongid-P te ontwormen.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:28

Alleen Equest is voor de bloedwormen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:37

ivermectine dood toch ook bloedwormen??of ben ik in de war?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:39

geerke schreef:
ivermectine dood toch ook bloedwormen??of ben ik in de war?

Nee klopt, mijn paard had en verhoogde uitslag van bloedwormen en wij hebben ivermectine gekregen als advies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:57

Equest pakt ook de larven aan en niet alleen de volwassen wormen.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:18

Ivermectine doodt de volwassen bloedwormen en de larven. Moxidectine (equest) doodt de ingekapselde larven. Deze laatsten zijn er alleen maar in de winter, als de dagen korter en kouder worden. Dus alleen dan geef je equest. Als je gedurende de hele zomer goed ontwormt met ivermectine, dan hoef je zelfs theoretisch geen equest te geven, aangezien de volwassen women onder controle zijn dan en er dus geen ingekapselde larven kunnen ontstaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:33

Ik zou ook even kijken of je paard geen lastige worminfectie heeft. Mijn vroegere paard is als veulen nooit ontwormd, en had bij mij dus op 3jarige leeftijd een ernstige infectie, en mede daardoor is hij overleden. Hij was van binnen een gatenkaasje om het even cru te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:43

JaBa schreef:
Ivermectine doodt de volwassen bloedwormen en de larven. Moxidectine (equest) doodt de ingekapselde larven. Deze laatsten zijn er alleen maar in de winter, als de dagen korter en kouder worden. Dus alleen dan geef je equest. Als je gedurende de hele zomer goed ontwormt met ivermectine, dan hoef je zelfs theoretisch geen equest te geven, aangezien de volwassen women onder controle zijn dan en er dus geen ingekapselde larven kunnen ontstaan.

O ja dat kan wel, maar in dit geval gaat dat dus niet op. Dit paard heeft wel degelijk ingekapselde wormen. Dan weet je nooit zeker of de larven bij een paard niet is ingekapseld, dat kan wel 7 lagen op elkaar zijn. Het is dan best gevaarlijk, als al die larven sterven, vallen de gaten in de darmen en sterft het paard daar aan.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:15

Waaruit leid je af dat dit paard ingekapselde larven heeft? Dat kan namelijk helemaal niet. Je moet je eens verdiepen in de cyclus van de cyathostominae. In de winter kapselen ze in, in het voorjaar komen ze massaal uit de darm. De ingekapselde larven veroorzaken trouwens geen problemen, het is als ze in het voorjaar massaal uit de darm komen dat je zware problemen krijgt! Wegens beschadiging van de darm. Bovendien is helemaal niet zeker of dit paard wel bloedwormen heeft. Ze hebben 1 rood wormpje gevonden. Dat zegt eigenlijk niks. Wacht maar gewoon het onderzoek af. Bovendien heeft het paard lichamelijk nergens last van, dus zo dramatisch zal het hier ook wel niet zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:26

Ik denk dat jij het wel erg rooskleurig voorstelt. Trouwens wat geeft jouw te denken dat ik niet weet waar ik over praat??

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:02

of................(en ik zeg het nog 1 keertje)....je koopt heel simpel een flesje Haarlemmerolie voor 6 euro nog wat....einde wormpjes (rood, groen, paars of geel Clown ), einde discussie over allerlei moeilijke latijnse wormnaampjes (ingekapseld of niet) en einde discussie over wie er nou het meeste weet over wormen en werkzame bestanddelen Bloos

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:19

hoe heet dat in het frans?
dan kan ik eens kijken of ze dat hier ook verkopen....of ik laat het iemand meebrengen..kan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:47

djuno schreef:
of................(en ik zeg het nog 1 keertje)....je koopt heel simpel een flesje Haarlemmerolie voor 6 euro nog wat....einde wormpjes (rood, groen, paars of geel Clown ), einde discussie over allerlei moeilijke latijnse wormnaampjes (ingekapseld of niet) en einde discussie over wie er nou het meeste weet over wormen en werkzame bestanddelen Bloos

Nou misschien is dat ook nog wel het proberen waard. Zag dat het 15 euro kost, dus de moeite.

Maar volwassen wormen worden verlamt waardoor ze sterven, als je ontwormingsmiddelen gebruikt, hoe het werkt bij larven weet ik niet, dus of Haarlemmer olie ook de larven doodt. Juist die larven zijn van belang, anders heb je voortdurend cycli die uit komen, ik blijf er bij om het melkachtige spul wat je elke dag in de mond moet spuiten, gedurende 5 dagen, dat spul is sterk genoeg en niet voor huistuinenkeuken handel, uitsluitend bij de da.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:51

djuno schreef:

Ik heb het opgegeven Djuno........ krijg geen reactie, dus graag of niet toch Knipoog

*edit* zie dat er nu wel reactie komt Haha!
Laatst bijgewerkt door HummerTime op 06-05-08 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:52

russel schreef:
djuno schreef:

Nou misschien is dat ook nog wel het proberen waard. Zag dat het 15 euro kost, dus de moeite.

Maar volwassen wormen worden verlamt waardoor ze sterven, als je ontwormingsmiddelen gebruikt, hoe het werkt bij larven weet ik niet, dus of Haarlemmer olie ook de larven doodt. Juist die larven zijn van belang, anders heb je voortdurend cycli die uit komen, ik blijf er bij om het melkachtige spul wat je elke dag in de mond moet spuiten, gedurende 5 dagen, dat spul is sterk genoeg en niet voor huistuinenkeuken handel, uitsluitend bij de da.

15 euro?????? Daar koop ik twee flesjes voor!!!

Je moet niet de dierenvariant hebben hoor!! Gewoon die voor mensen bedoeld is!

Ennuh, dat spul van de DA??? Mijn paard heeft toen twee keer op de kliniek gestaan, en de DA kreeg haar niet schoon...... Knipoog

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:04

Mijn paarden hebben deze winter bloedwormen gekregen en hiervoor werken die wormenkuren uit de winkel niet , ik heb dus de dierenarts gebeld en die heeft een speciaal middel voor alle wormen in de nek gespoten , ze zei ook tegen mij dat ik dat best ieder jaar 1 keer moet doen in het voorjaar...Misschien ook best bij jouw paard? Die wormenkuren werken maar voor een aantal wormen en niet voor allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:28

BitchyWitchy schreef:
15 euro?????? Daar koop ik twee flesjes voor!!!

Je moet niet de dierenvariant hebben hoor!! Gewoon die voor mensen bedoeld is!

Ennuh, dat spul van de DA??? Mijn paard heeft toen twee keer op de kliniek gestaan, en de DA kreeg haar niet schoon...... Knipoog

Ik zag ze bij Jordans Hyppo staan, voor mensen weet ik niet of je dan een verkeerde samenstelling hebt, paarden zijn niet sterker dan mensen.

Ik weet niet welk ontwormingsmiddel ik toen heb mee gekregen, dus kan daar niets over zeggen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:48

Gewoon die van de drogist of apotheek halen Knipoog