Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:ivermectine dood toch ook bloedwormen??of ben ik in de war?
JaBa schreef:Ivermectine doodt de volwassen bloedwormen en de larven. Moxidectine (equest) doodt de ingekapselde larven. Deze laatsten zijn er alleen maar in de winter, als de dagen korter en kouder worden. Dus alleen dan geef je equest. Als je gedurende de hele zomer goed ontwormt met ivermectine, dan hoef je zelfs theoretisch geen equest te geven, aangezien de volwassen women onder controle zijn dan en er dus geen ingekapselde larven kunnen ontstaan.
djuno schreef:of................(en ik zeg het nog 1 keertje)....je koopt heel simpel een flesje Haarlemmerolie voor 6 euro nog wat....einde wormpjes (rood, groen, paars of geel), einde discussie over allerlei moeilijke latijnse wormnaampjes (ingekapseld of niet) en einde discussie over wie er nou het meeste weet over wormen en werkzame bestanddelen
djuno schreef:of................(en ik zeg het nog 1 keertje)....je koopt heel simpel een flesje Haarlemmerolie voor 6 euro nog wat....einde wormpjes (rood, groen, paars of geel), einde discussie over allerlei moeilijke latijnse wormnaampjes (ingekapseld of niet) en einde discussie over wie er nou het meeste weet over wormen en werkzame bestanddelen
russel schreef:djuno schreef:of................(en ik zeg het nog 1 keertje)....je koopt heel simpel een flesje Haarlemmerolie voor 6 euro nog wat....einde wormpjes (rood, groen, paars of geel), einde discussie over allerlei moeilijke latijnse wormnaampjes (ingekapseld of niet) en einde discussie over wie er nou het meeste weet over wormen en werkzame bestanddelen
Nou misschien is dat ook nog wel het proberen waard. Zag dat het 15 euro kost, dus de moeite.
Maar volwassen wormen worden verlamt waardoor ze sterven, als je ontwormingsmiddelen gebruikt, hoe het werkt bij larven weet ik niet, dus of Haarlemmer olie ook de larven doodt. Juist die larven zijn van belang, anders heb je voortdurend cycli die uit komen, ik blijf er bij om het melkachtige spul wat je elke dag in de mond moet spuiten, gedurende 5 dagen, dat spul is sterk genoeg en niet voor huistuinenkeuken handel, uitsluitend bij de da.
BitchyWitchy schreef:15 euro?????? Daar koop ik twee flesjes voor!!!
Je moet niet de dierenvariant hebben hoor!! Gewoon die voor mensen bedoeld is!
Ennuh, dat spul van de DA??? Mijn paard heeft toen twee keer op de kliniek gestaan, en de DA kreeg haar niet schoon......