Nancy_B schreef:Heb zelf gemerkt dat er behoorlijke verschillen zijn in de kosten die dierenartsen berekenen.
Bijv. voor het inenten van je huisdier. Dan praat ik over je hond of kat. Als je dan gaat bellen met verschillende dierenartsen dan scheelt het soms wel 25 euro. En dan overdrijf ik niet (zeker als je meerdere huisdieren hebt).
Dit rondbellen en vragen wat de kosten zijn heb ik vorig jaar samen met een vriendin gedaan. Wij vonden het heel frappant, omdat het om dezelfde inentingen ging.
Wij vroegen ons af of er geen vaste richtlijnen zijn voor de prijzen van de behandelingen.
Kennelijk niet dus.
Vorig jaar heb ik mijn ,toen nog hengstje, laten castreren. Scheelde soms wel 200 euro. En ik weet dat er verschillende manieren zijn. Maar juist gevraagd naar dezelfde manier.
Ik snap echt niet hoe dat kan. Misschien dat iemand het me uit kan leggen.
Ligt het aan de hoeveelheid dierenartsen die er werken?? Dat de ene dieren/veearts een eigen praktijk heeft en andere dieren/veeartsen de praktijk met elkaar moeten delen dus ook de inkomsten????
Moet zeggen dat ik voor het castreren de goedkoopste dierenarts heb laten komen. Ik ben uiterst tevreden over de behandeling en heb goed vertrouwen in hem. Dus het is zeker niet zo dat de duurste ook de beste is.
Misschien wat voor de consumentenbond ofzo????
tip ze zou ik zeggen?