Homeopatische middelen en kruiden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Homeopatische middelen en kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:29

RobvdPK schreef:
Cheveyo schreef:
En niet een week hadden gewacht met naar het zhs gaan na bij thuiskomst
Wellicht hebben de artsen het eczeemverhaal wel 'opgegeven' in de zin van dat zij ook niks konden vinden wat hielp.
Het zijn vaak maar halve verhalen.

Ik snap niet dat je over dit geval nog wilt discussiëren Frusty .
Doe voor één keer je ogen open.
Nog voor ze naar Indië vertrokken,
hadden de ouders twee afspraken bij een reguliere arts laten voorbijgaan.

En zelfs als de reguliere arts niets aan het eczeem had kunnen doen,
dan nog had die wél voor een aangepaste pijnbestrijding kunnen zorgen.

Rob

Doe eens even rustig en ga normaal reageren en niet zo denegrerend met je hoofd tegen die muur aan knallen! Nors opkijken
Jij gooit het stuk tekst hierin en gooit er een homeo-antwoord achteraan. Dus jij mag er wel iets over zeggen en ik niet.

Er staan hier maar een paar regels van dat verhaal maar hoe is het uitgebreide verhaal en ook dat van de 'andere' kant? dat weet je niet.
Jij was niet bij die gesprekken of wel dan.
Ik zeg toch dat ze ook niet hadden moeten wachten met naar de arts gaan, waar wil je me eigenlijk precies hebben? zeg maar welke hoek, je mag kiezen Tong uitsteken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 07:10

Hmmm...het was niet echt de bedoeling om een weller-nietes discussie te openen.Beetje tegengas is natuurlijk welkom maar wilde graag ervaringen horen van mensen die homeopathie en/of kruiden gebruikt hebben en welke zij hebben gebruikt.
Dus als het weer een beetje die kant op kan gaan zou dat fijn zijn Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:32

Ik ben homeopathisch diertherapeute en humane fysiotherapeute (van beiden een diploma). Daarnaast voedingsdeskundige (humaan) . Ik ga geen welles/nietes spelletje beginnen, die tijd heb ik gehad Lachen Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fytotherapie (kruiden). Heel soms maak ik wel gebruik van een homeopathisch middel, maar dan gericht op de kwaal en dus niet op het constitutietype (dit laatste vergt heel tijd en veelal zijn mensen niet helemaal objectief waardoor het risico bestaat dat je een verkeerd middel kiest, om dit wel goed te kunnen zou je mi een veel langere en gedegener opleiding moeten hebben gevolgd dan ik heb gedaan). Ten eerste, de stelling baat het niet schaadt het niet vind ik zeer gevaarlijk. Veel kruiden zijn nl. giftig! Als je gewoon 'natuurlijke' kruiden gebruikt, weet je ook niet wat de hoeveelheid werkzame stof is, die kan per plant(deel) verschillen. Beter is het dus om deze (kant klaar) te halen in een reformzaak/drogist.
Om op de mok terug te komen:
Onlangs heeft 1 van onze paarden mok gehad (oorzaak wrs te natte wei). Ik heb toen de betreffende plek 2x daags gewassen met betadine shampoo, daarna goed gedroogd en er vervolgens teatreezalf op gesmeerd. Na ruim een week was het helemaal weg. Ook de omliggende huid goed mee behandelen. Producten op basis van teatree heb ik standaard in huis, ik ben daar nl. erg tevreden over.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:03

Even ter aanvulling: ondersteunend inwendig zijn rozenbottel (wordt ingezet bij infecties w.o. mok) en paardenbloem (afvoer afvalstoffen) een optie.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:06

Aslo...dank je wel voor je bijdrage.Even een vraagje over de mok...heb je de paarden binnen gehouden/op een droog stuk? Dat is bij ons namelijk niet mogelijk.
De rozenbottel en paardebloem,kun je daar meer over vertellen?Ik ken Rozenbottel alleen maar voor een goede hoef/haargroei Bloos
Vertel eens hoe je bv uitzoekt welke kruiden je kunt gebruiken en de hoeveelheden,samenstelling en vorm hoe het aangeboden wordt.En natuurlijk het allerbelangrijkste..hoe gebruik je dit veilig Knipoog

Of zal ik een paar struiken neer kunnen zetten zodat ze zelf kunnen knabbelen...vaak pakken ze toch wat ze nodig vinden te hebben...ik denk zomaar even hardop hoor Bloos Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:38

aslo schreef:
Even ter aanvulling: ondersteunend inwendig zijn rozenbottel (wordt ingezet bij infecties w.o. mok) en paardenbloem (afvoer afvalstoffen) een optie.

en Calendula (goudsbloem) Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:56

Als je zelf 'kruiden (planten)' bij wilt geven, moet je gewoon gaan googlen en kijken welke wel/niet giftig zijn. Paardenbloem, brandnetel en rozenbottel bijv. zijn niet giftige planten. Ik denk alleen wel dat als je bijv. een 'rozenbottel'struik in je wei zou zetten, deze niet lang leeft als de paarden er bijv. volop aan eten. Paardenbloemen staan eigenlijk overal wel, maar die wil je niet teveel in je wei, want dan krijgt het gras amper kans. Als paarden er veel van eten, gaan ze ontzettend plassen. Dus om een aantal dagen zelf wat extra te voeren ter bevordering van de afvoer van afvalstoffen, lijkt mij het beste. Wij hebben een hond van nu bijna 13 die al jaren een nierprobleem (voedingsallergie) heeft. Als hij er erg last van heeft, gaat ie buiten op zoek naar paardebloem en eet dan volop de bloemen. Hij weet blijkbaar instinctief wat dan goed voor 'm is Lachen
Verder is er dus op het internet heel veel te vinden, maar er zijn ook goede boeken te koop. Rozenbottelolie is ook nog een optie om te smeren. Hoeveel je zo per dag van (verse) rozenbottels kunt geven, weet ik zo niet. Bij paarden-kruiden.nl kun je wel gedroogde rozenbottel bestellen, neem aan dat er dan op staat hoeveel etc je kunt geven.
Wij hebben ons paard gewoon overdag de wei in gedaan, voordat ze naar buiten ging eerst gewassen dus, dan drogen en dan teatree erop. Vanuit de wei zelfde ritueel en dan op stal. De stallen worden dagelijks gemest plus natte plekken, dus zijn eigenlijk altijd droog en schoon. Eens per 2 weken spuit ik even flink rond met een teatree olie oplossing. Ze staan bij ons verder elke dag zo veel mogelijk in de wei, weer of geen weer (of er moet echt van storm sprake zijn). Daarnaast probeer ik de paardjes naast het standaard'dieet' zoveel mogelijk andere zaken aan te bieden, zodat hun menu zeg maar heel afwisselend is waardoor ze m.i. van alle benodigde stoffen wel wat binnen krijgen. Denk hierbij aan brandnetel, distelknoppen, paardenbloem, klaver, wilgentakken, wortels, appels e.d. Ik denk dat ze mede hierdoor een goede weerstand hebben, want toen we vorig jaar mei een merrie op stal kregen met (bleek na 2 dagen) ringworm, heeft geen van de anderen het gekregen, terwijl het zeer besmettelijk is en we die 2 dagen ook over en weer borstels gebruikt hebben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 07:59

Dat is een interessante link Ja ga ik even spieken...

Ik geef die van mij ook zoveel mogelijk van dat soort dingen in het seizoen (op de klaver na) we hebben nogal rijk hooi de zodra het kan vervang ik het middag hooi met een lekkere bos distels en brandnetels en als het hard gewaait heeft zijn er volop lekkere wilgentakken voor ze Ja
Ik heb ijslanders dus klaver in combinatie met rijk hooi vind ik niet zo geweldig maar de rest zeker wel.

Toen de dravermerrie haar veulen had kreeg zij trouwens wel volop klaver en vers gemaait lang gras...daar knoeide ze niet mee en gaf ook verschrikkelijk veel melk Ja Haha!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:08

aslo schreef:
Als je zelf 'kruiden (planten)' bij wilt geven, moet je gewoon gaan googlen en kijken welke wel/niet giftig zijn. Paardenbloem, brandnetel en rozenbottel bijv. zijn niet giftige planten. Ik denk alleen wel dat als je bijv. een 'rozenbottel'struik in je wei zou zetten, deze niet lang leeft als de paarden er bijv. volop aan eten. Paardenbloemen staan eigenlijk overal wel, maar die wil je niet teveel in je wei, want dan krijgt het gras amper kans.

Ik wil niet flauw doen, maar gewoon wat googelen kan ook behoorlijk wat foute informatie geven. Niet alle informatie op internet is betrouwbaar er staat ook allerhande flauwekul op als zijnde 'waarheid'. Ik heb al eerder Smeerwortel ( symphytum) benoemd, uitwendig kan geen kwaad, maar op internet kwam ik tegen dat het ook tegen hoest wordt gegeven en vaak inwendig geven is niet echt gezond door de werkzame stoffen uit Smeerwortel ( pyrrolizidine alkaloiden)

Maar even heel simpel en kort door de bocht, alles wat in de wei teveel staat en tot bloei komt wordt niet gegeten, de lekkere kruiden en planten krijgen niet de tijd om in bloei te komen en zaad ze zetten. Geldverspilling dus om kruiden in de wei te zaaien, ze zijn opgegeten voor ze zaad kunnen zetten. Wat overblijft is boterbloem etc. die zijn niet lekker, paarden herkennen ze als giftig en het blijf dus staan. Voedselschaarste is wel een probleem, dan gaan paarden inderdaad wel eten aan planten die niet gezond zijn voor ze. Je kunt ongeveer zeggen wat bloeit er in mijn wei, wat er staat te bloeien is niet lekker want ze eten het niet. Ik heb nog nooit een paardenweide overwoekerd zien worden door paardenbloemen, wel door Kruiskruid, rode klaver, boterbloemen en zuring etc. Sommie planten verliezen als ze gedroogd zijn de (giftige) werking en sommige niet. Ik denk dat je bij paarden de maatstaf moet hanteren of ze het ook in verse toestand zouden eten, paarden zijn geen mensen.
Kortom de boodschap is, internet geeft niet altijd de juiste informatie. Er zijn vast goede en betrouwbare herboristen te vinden die goed advies kunnen geven, zomaar kruiden geven met het idee baat het niet dan schaadt het niet is te kort door de bocht.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:41

< Ik heb nog nooit een paardenweide overwoekerd zien worden door paardenbloemen>

Nou dan moet je hier maar eens komen kijken, volop paardenbloem (meer dan me lief is), klaver etc in de paardenwei hoor Lachen En als een wei tijd krijgt (door opsplitsen bijv.) en je een speciaal zaadmengsel voor paarden zaait, moet je eens zien wat voor verscheidenheid aan grassen/plantjes je krijgt.

Punt is dat het gewoon teveel is om hier allemaal even neer te zetten. Via google o.a. kun je veel info vinden. Uiteraard is niet alles betrouwbaar, maar dat geldt ook voor uitspraken op forums, boeken etc. Maar voor planten (en eventueel hun werking) die wel/niet giftig zijn, is internet m.i. behoorlijk betrouwbaar hoor. Nagenoeg alle overzichten kloppen met elkaar, alleen zijn sommige wat uitgebreider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:21

Wat mij ook trekt is Fythotherapie, zijn er hier mensen die hiermee bekend zijn?
Ik heb zelf een goede ervaring met http://www.dierendokter.nl/index.html?lmd=39132.551412

Mijn ervaringsverhaal staat zelfs op de site Lachen Deze middelen zijn volgens mij sterker dan homeopathie
en was volgenz zeggen van de site ook absoluutniet te vergelijken met homeopathie.
Je mocht ook niet overdoseren, dat kan een dier juist ziek maken en is zelfs gevaarlijk,
net als met reguliere medicijnen.

Ik heb door deze site een kat kunnen genezen van een vlooieallergie en FORL,
beide chronische aandoeningen welke niet te genezen zouden zijn met reguliere medicijnane,
ja...prednsion Boos! Maar dat is natuurlijk ook maar een paardenmiddel en geeft een schijngenezing.

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:15

hoi tinky, ik heb heel goede ervaringen met homeopatische middelen bij mijn pony's. Je hebt alleen wel iemand nodig (een goede homeopaat) die bekijkt welk middel in welk geval het beste is. Als jouw paard en mijn paard bv mok hebben, kan het allebei een andere oorzaak hebben dus hebben ze allebei een ander middel nodig. Het middel wat bij mijn paard wel goed werkt, doet dan bij jouw paard helemaal niets.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:18

RobvdPK schreef:
Detour schreef:
Dat zijn maar een paar exemplaren uit de paardenwereld, dat zegt mij werkelijk niets. Zo kan er natuurlijk snel geoordeeld worden, op basis van eigen negatieve ervaringen.

Alleen, hoe belangrijk en aangrijpend dat ook is voor iedereen persoonlijk,
het zegt absoluut niets over de werkzaamheid van een medicijn of een behandeling.
En waarom niet ?
(1) omdat je een veel groter aantal gevallen nodig hebt om op een
betrouwbare manier conclusies te kunnen trekken.
(2) omdat er in een individueel geval tientallen factoren zijn die een
invloed kunnen hebben op het verloop van de ziekte. Je weet met
andere woorden nooit zeker wat nu eigenlijk het effect van de behandeling was.

Maar nummer 2 is ook van invloed op 1!!

het probleem is dat de westerse geneeskunst is blijven hangen in zijn eigen tunnelvisie. Alles moet aangetoond en verklaard kunnen worden, liefs middels een gerandomiseerd onderzoek. Helaas kun je niet stellen dat de doelgroep gelijk is. Dit omdat er in de westerse geneeskunde van het vegetatieve stelsel maar 60% in kaart is gebracht en van het neuroligische stelsel is veel onbekend.
Dat betekend dat de westerse geneeskunst dus maar een beperkt deel van de lichamelijke processen kan verklaren middels een gerandomiseerd onderzoek. Een groot deel van het hormonenstelsel is namelijk niet aantoonbaar bekend.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:46

Belker schreef:

het probleem is dat de westerse geneeskunst is blijven hangen in zijn eigen tunnelvisie. Alles moet aangetoond en verklaard kunnen worden, liefs middels een gerandomiseerd onderzoek. Helaas kun je niet stellen dat de doelgroep gelijk is. Dit omdat er in de westerse geneeskunde van het vegetatieve stelsel maar 60% in kaart is gebracht en van het neuroligische stelsel is veel onbekend.
Dat betekend dat de westerse geneeskunst dus maar een beperkt deel van de lichamelijke processen kan verklaren middels een gerandomiseerd onderzoek. Een groot deel van het hormonenstelsel is namelijk niet aantoonbaar bekend.

Inderdaad, veel verstandiger je te laten behandelen door mensen die zich helemaal niet bewust zijn van het bestaan van moeilijke, half onbegrepen zaken als vegetatieve zenuwstelsels, en hormoonhuishoudingen, laat staan fysiologie, pathologie, histologie, genetica etc. Daarvan is veel te veel nog onbekend om bruikbaar te zijn.
Trouwens leuk gevonden "niet aantoonbaar bekend", hoe onderscheid zich die toestand zich van "aantoonbaar niet bekend"'?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:56

Als al die middelen zo fantastisch werkten, hadden de ziekenhuizen er wel kasten vol van staan.

Zo heel af en toe wordt een middel, bijv. St. Janskruid, toegepast in de reguliere geneeskunde, ná gefundeerd onderzoek.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:30

Kuggur schreef:
Belker schreef:

Inderdaad, veel verstandiger je te laten behandelen door mensen die zich helemaal niet bewust zijn van het bestaan van moeilijke, half onbegrepen zaken als vegetatieve zenuwstelsels, en hormoonhuishoudingen, laat staan fysiologie, pathologie, histologie, genetica etc. Daarvan is veel te veel nog onbekend om bruikbaar te zijn.
Trouwens leuk gevonden "niet aantoonbaar bekend", hoe onderscheid zich die toestand zich van "aantoonbaar niet bekend"'?

Eerst feiten, dan meningen Haha! Zoalng je niet weet wie mijn behandelaar is kun je niet oordelen of hij wel of niet over de juiste kennis beschikt.

Arabesk schreef:
Als al die middelen zo fantastisch werkten, hadden de ziekenhuizen er wel kasten vol van staan.
.

Dat hebben ze in China ook Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 18:52

Belker schreef:
Dat hebben ze in China ook Haha!

Jah...das waar.Ik heb een tijd geleden een maand in HongKong gezeten en werd daar verschrikkelijk ziek.
Duizelig,geen licht/warmte kunnen verdragen en gewoon algehele malaise.
Door iemand naar een buurtdokter gebracht...was een man van zeker gepensioneerde leeftijd (zijn vader zat ook nog in de praktijk Tong uitsteken )
Een oog zat half dicht en met het andere oog heeft hij mij 10 minuten aan zitten kijken en geen woord gewisseld (hij sprak vloeiend Kantonees) ...hij krabbelde wat op een stuk papier en gaf dat aan een assistent die meteen begon te grabbelen in een aantal van de 100 duizend laatjes in de kast die de hele wand besloeg.
Van alles werd er in dat papiertje gemikt...dat werd gemalen en daar werd thee van gezet,nou ja...het leek meer op blubber Tong uitsteken .
Een dikke,ransige substantie die ik op moest dringen(was echt niet weg te krijgen Misselijk Clown ) en de volgende morgen nog een kopje halen daar.
Het was letterlijk een paardemiddel want tegen de middag was ik helemaal opgeknapt en de volgende dag weer als nieuw Ja
Dit zie je niet in de westerse wereld Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:02

Tinky12 schreef:
Dit zie je niet in de westerse wereld

Fantastisch verhaal! Nee natuurlijk niet dan verdienen ze toch ook weinig aan je Knipoog

Ben ook ooit op een dergelijke manier genezen, we hadden in het gezin alst van steenpuisten.
ABtjje hier, ABtje daar, alle darmfloras naar zn grootje, dus kregen dr gratis en voor niets kwaaltjes bij zoals candida....schimmel in de mondholte, huiduitslag etc etc...
Tot we een mannetje nabij Utrecht vonden, die had hét middel,althans dat zei hij.
Aangezien wij ten einde raad waren en we ook wel van al die puisten afwilden die
in alle meer dan 5 jaar in alle hoeken en gaten genesteld zaten, hebben we de stap gewaagd.

We hebben allemaal van dat drankje gedronken, als je me toen had verteld dat het paardenpis was
geweest, had het me nog niets uitgemaakt, als het maar hielp...En dat deed het Vork
We waren vanaf die dag allemaal genezen van de vervelende steenpuisten, en het werd nog vergoed
ook door het ziekenfonds ROFL (Was een erkende therapuit) Dus hoezo het werkt niet?

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:11

Belker schreef:

Kwatsch.
Ga eerst eens studeren.

Tinky12 schreef:
Het was letterlijk een paardemiddel want tegen de middag was ik helemaal opgeknapt en de volgende dag weer als nieuw. Dit zie je niet in de westerse wereld

Spontane genezing.
Dat zie je overal.
Zo'n 60 tot 65 procent van alle problemen waarmee mensen
zich melden bij de huisarts, genezen spontaan.
Hier, in HongKong, en in Timboektoe.
Alleen hoef je er hier geen dikkige, ransige substantie voor te drinken,
waarvan samenstelling en bijwerkingen compleet onbekend zijn.

Rob

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:43

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:56

RobvdPK schreef:
Belker schreef:

Kwatsch.
Ga eerst eens studeren.

Rob

Volledig mee akkoord! Waar haal je dat in godsnaam? Mag ik eens vragen of jij een medische opleiding of achtergrond hebt? Want je zou echt versteld staan wat men allemaal weet over het menselijk en dierlijk lichaam. Dat er zoveel onbekend is, is echt ongelooflijke onzin. Weet je waarom alles moet aangetoond worden? Omdat er in het verleden vreselijke dingen gebeurd zijn van behandelingen waar mens en dier enorm onder geleden hebben. Ook dodelijke gevallen. Je wil niet weten welke huis-, tuin- en keukenmiddeltjes levens geëist hebben. En zonder medisch onderzoek, het spijt mij erg, vallen ook al deze vreemde behandelingen daar onder. Dus neem eens de tijd om je in het medische te verdiepen. Eigenlijk kan je onmogelijk de discussie aangaan als je deze achtergrond niet bezit. En net daarom kunnen mensen overtuigd worden van dit soort zaken, door gebrek aan medische achtergrond.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:59

In de 'mensen'wereld is nu een discussie gaande over de behandeling van Silvia Millecam. Twee alternatieve artsen zijn uit hun functie gezet en ook Jomanda loopt kans om voor de rechter te moeten verschijnen.

Onderschat ook de werking van een placebo niet, die is enorm. Het klinkt negatief 'placebo' maar er kan wel degelijk een grote werking vanuit gaan. 'Homeopathisch werkt' kan wat mij betreft onder placebo effect worden geschaard.

Fysiologisch gezien ís er vaak niet eens meer werkzame stof aanwezig in de oplossing (gooi een aspirine in zwembad en neem aan de andere kant een slokje), geheugen van water is nooit aangetoond (gelukkig maar anders hadden rioolzuiveringen geen zin) en plantengeneeskunde is zelden zinvoller dan regulier (kauwen op wilgenbast ipv aspirine nemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:19

Arabesk schreef:
In de 'mensen'wereld is nu een discussie gaande over de behandeling van Silvia Millecam. Twee alternatieve artsen zijn uit hun functie gezet en ook Jomanda loopt kans om voor de rechter te moeten verschijnen.

Wist niet dat Jomanda met homeopatische kruiden werkte? Verward Dat is even helemaal nieuw voor me, vertel eens Arabesk?

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:32

Zuiveringskuren kunnen en goeie werking hebben. Je lichaam zuiverd zichzelf, maar soms lukt dit door bepaalde omstandigheden niet en kun je het lichaam hiermee helpen.

Onderzoeken bij mensen vind ik altijd een beetje moeilijk. Je zit dan zo snel met het tussen de oren idee. Vertel een mens dat je iets met ze gaat doen, iets gaat geven en ze hebben al vaak een oordeel klaar of hun lichaam gaat automatisch op een bepaalde manier reageren.

Ik heb veel positieve ervaringen met kruiden en homeopathie. Zelf heb ik me verdiept in homeopathie voor dieren en daar een cursus in gevolgd. Hou me zo wie zo graag bezig met het alternatieve.

Dieren en kinderen zijn niet te beënvloeden, daarom is het heel mooi om te zien hoe deze reageren op homeopathie. Zelf heb ik bij mijn paarden ook liever homepathische medicatie/aanvulling dan regulier. Maar bij een accuut probleem haal ik er echt wel een da bij en maak dan ook gebruik van reguliere medicatie. Als aanvulling of chronische problemen heb ik liever kruiden of homepathie.

Teveel is nooit goed, dus ook met kruiden is dit iets waar je me op moet letten. Voorbeeld: knoflook is goed voor je lichaam (kan vliegwerend zijn, goed voor je gezondheid, enz.), maar bij teveel knoflook heb je kans op bloedarmoede.

Iedereen moet kiezen wat hij zelf het beste vind. Ik heb in ieder geval veel baat bij de homeopathe, bach bloesems, fytotherapie, reiki, enz. Is het niet uit eigen ervaring dan wel ervaringen van anderen.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:03

Zuiveringskuren doen helemaal niks. Er is een wetenschappelijk onderzoek naar gebeurd, met twee groepen mensen. Gezondheidsparameters werden opgevolgd, ene groep kreeg water, andere zuiveringskuren. Na bepaalde tijd terug onderzocht en de mensen die water dronken waren gezonder dan mensen met zuiveringskuren! die die de zuiveringskuren gebruikt hadden, waren zelfs achteruit gegaan... Dus laat je hier niet aan vangen...