Ervaringen zenuwsnede

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Re: Ervaringen zenuwsnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:49

Ik lees al een tijdje mee, ook in je vorige topic.
Je bent in ieder geval niet over 1 nacht ijs gegaan. Ik vind dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt.
Sterkte!
Ik hoop dat het 'goed' komt met je paardje en dat je nog een hele poos van dr mag genieten. Knipoog

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:06

Ik ben net gebeld door de kliniek, de operatie is goed gegaan!!!! Lachen
Ze is wakker en ze staat alweer. Ze blijft nog even in de uitslaapbox tot ze goed wakker is en kan lopen. Ze was heel braaf.
Ik ben zo opgelucht!! Vanavond na het werk ga ik gelijk naar haar toe.

Shera: nog bedankt! Het is idd een weloverwogen keuze. We hebben alles verder al geprobeerd, maar het mocht allemaal niet baten. Ik heb hier lang over nagedacht en alles tegen elkaar afgewogen en ik hoop dat dit de juiste keuze is geweest.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:15

Zie het topic nu pas, maar je hebt het ondertussen dus al laten doen..

Ik ken twee paarden waar het ook bij is gedaan. Één daarvan heeft jaren in het ZZ gelopen met altijd goede prestaties. Een ander loopt recreatief, maar maakt geregeld tochten van rond de 5 uur.. Nooit geen problemen meer gehad. Ik ken dus alleen maar twee heel positieve verhalen.. Tweede paard, had als tweede optie de slager.. Gelukkig is het op deze manier helemaal goed gekomen..

Succes met je paard..

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:24

Dank je, de andere optie voor mijn paard was anders ook de slager. Gelukkig is de operatie geslaagd. Nu maar hopen dat het revalideren ook goed gaat. Fijn om te horen dat het bij andere paarden toch vaak en lang goed gaat.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:10

Fijn dat het goed gegaan is!!!!!!

Wanneer mag ze naar huis? Vandaag al?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 12:11

Nee, ze moet daar 5 dagen blijven staan. Daarna mag ze naar huis en moet ze nog 3,5 week stalrust houden.

SharaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:28

Fijn, dat de operatie goed is gegaan. Succes met revalideren!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:51

Wat fijn dat alles tot nu toe goed is gegaan Go jij! Go jij! Blijf natuurlijk duimen tot hij weer helemaal de "oude" is....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:10

Als ze wakker is en staat, dan heb je het "gevaarlijkste" deel gehad......... SUPER!!!

fijn voor je!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:27

Sjoyceje schreef:
Nee, ze moet daar 5 dagen blijven staan. Daarna mag ze naar huis en moet ze nog 3,5 week stalrust houden.

Oei, da's lang! Helemaal niet van stal!?? Sterkte daarmee, maar ja wat is drie weken op de rest van een fijn paardenleven he ...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:13

Vaak mag je als de wonden dicht zijn wel even stappen aan de hand, maar dat is met de meeste paarden geen pretje als ze al een paar weken binnen staan zonder pijn. Die willen niet stappen, maar uitleven aan de hand haha! Haha! Haha!
Fijn dat het goed gegaan is. Dat jullie nog maar lang van elkaar mogen genieten! Lachen

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 12:21

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!

Ik ben gister bij haar geweest en ze stond er heel zielig bij, ze was nog helemaal duf van de narcose en volgens mij had ze ook pijn. Ze at haar eten (brok en hooi) ook niet op, maar dit was normaal volgens de DA.
Vanavond ga ik weer ff kijken, hoop dat ze dan iets 'fitter' is.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:48

Heel herkenbaar... Dat had die van mij ook na de operatie en een paar dagen later stond hij te huppen en te springen in de stal.... Komt allemaal goed.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 06:53

Die van mij werd s'nachts geopereerd aan koliek en stond 4 uur na de operatie de hele boel al gek te maken op bodegraven Lachen ik belde ze op "ja hoor Kim, het gaat goed.... hij is goed wakker, lekker attent" kom ik daar zie ik mijn paard als een dood vogeltje staan Lachen ik zeg "hmmmzzz euh dit is nog niet wakker hé. Heb de hengstenketting maar opgehaald voor het stappen Lachen

Twee weken later begrepen ze me helemaal Haha! en begrepen ze ook dat hij toen echt, echt nog niet wakker was... ondanks dat hij vrolijk, oortjes naar voren de voerkar met zijn bariton hinnik verwelkomde Lachen

Ben blij dat het goed is gegaan meis!!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:48

Ja, daar ben ik ook heel blij om! Het gaat nu naar omstandigheden goed met Kyra, ze is goed te pas en ze eet weer goed. Morgen aan het eind van de dag haal ik haar op en mag ze weer lekker naar huis!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:46

Dat is goed nieuws!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:33

Hoe gaat het met Kyra? Ze is toch weer thuis?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 07:22

Ja ze is weer thuis en het gaat goed met haar! Pling
Ik heb haar afgelopen dinsdag opgehaald. De terugreis ging goed en ze was ontzettend blij dat ze weer thuis was. Ze ging gelijk rollen in haar stal en was behoorlijk hyper.
Nu is ze eigenlijk minder vrolijk, ze kwam normaal elke dag op de wei en dat mag ze nu niet. Dat vind ze niet echt leuk, maar goed, het is voor haar eigen bestwil.
Maandag moeten we nog een keer terug naar de kliniek, dan worden de hechtingen eruit gehaald en wordt bekeken hoe de wond eruit ziet. Daarna moet ze nog ongeveer 2 weken stalrust houden en dan kan ik beginnen met de revalidatie.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 07:50

Ik heb nog even een vraag,
Ik gevraagd aan Greve of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden na een zenuwsnede, (behalve dan de hoeven goed nakijken) en hij gaf aan dat het niet hoeft, ik mag volgens hem alles weer, zelfs springen. Dat zal ik dus absoluut niet gaan doen, maar ik ben benieuwd wat jullie dierenartsen voor advies hebben gegegeven. Ik heb hem ook gevraagd of ze nog op speciaal beslag moest blijven staan, maar dat hoefde volgens hem ook niet. Wel gaf hij aan dat het misschien verstandig was om haar op deze ijzers (breakover) te laten staan, omdat ze hier toch nog een aantal maanden goed (zonder te kreupelen) op heeft gelopen. Wat is jullie ervaring hiermee?

De Watermolen is een goede kliniek en Greve is een goede DA, maar ik vind de terugkoppeling soms toch iets minder, ook toen ze daar op stal stond. Ik kreeg weinig info en moest alles zo'n beetje uit de medewerkers trekken, en dat vaak ook nog in het Duits of Engels.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:01

Lijkt me idd lastig als je naar je gevoel weinig info krijgt, veel DA's hebben dat, terwijl je juist precies wilt weten wat je wel en niet mag en vooral ook waarom!

Misschien is het een idee dat je een nieuw topic opent met als onderwerp Revalidatie na zenuwsnede, zodat je daarmee specifiek de mensen aantrekt van wie je ervaringen wilt horen met advies over de periode na de operatie?

Zal idd wel niet meevallen voor je paardje om op stal te blijven, zeker nu het zulk lekker weer is! jammer dat je ze niet kunt uitleggen dat het echt nodig is voor hun bestwil, he Knipoog ...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:39

Ik heb die van mij toen eerst wel op de ronde ijzers laten staan. Het is al zo lang geleden dat ik eigenlijk niet meer weet wat het advies was voor daarna. Het is ook vrij kort daarop mis gegaan met die van mij. Ik weet wel dat er inderdaad werd gezegd dat je eigenlijk alles weer kon doen, dus ook springen. Maar ik heb toen ook gezegd dat ik hem gewoon voor recreatie wilde houden. Hij was dol op gewoon lekker door het dorp stappen en naar het bos enz te gaan. En dat wilde ik dus nog met hem gaan doen. Wedstrijden kon ik op andermans paarden wel doen. Het is nog steeds een zwakke plek, ondanks dat ze geen pijn meer hebben. Ik vind dat je daar toch rekening mee behoort te houden. Maar goed, dat is mijn mening Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:32

Hoe is het nu met je paardje?
Ik sta binnen kort ook voor die keuze vandaar.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:22

Een oud stalgenoot heeft dit jaren terug ook bij haar 20+ pony laten doen. Beetje was weer rad en kon zelfs weer bereden worden. Nu is hij wel met pensioen maar nog steeds pijnloos.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 16:43

Bij deze even en update:
Het gaat heel goed met Kyra. Gister (donderdag) mocht ze eindelijk weer lopen en weer op de wei. Woensdag wou ik vast een beetje aan de hand stappen in de bak. Ik had al snel in de gaten dat ze ontzettend druk was, dus toen heb ik haar aan mijn vriend gegeven, hij heeft iets meer kracht Lachen
Nou, dat ging 5 rondjes goed, toen stond ze rechtop op de achterbenen tegenover hem, en vervolgens begon ze als een gek te bokken. Hij heeft haar dus maar los gelaten....
Vervolgens heeft ze zich flink uitgeleefd, tot een stalgenootje van mij haar te pakken kreeg. Wandelen bleek dus niet zo'n goed idee... Bloos
Maar goed, gister dus in de wei en ze was lekker gek. Ze wist op een gegeven moment niet of ze nu moest rennen of eten, haha..
Het mooiste is nog dat ze goed en pijnloos liep, ze was ontzettend aan het showen, vandaag ook weer Pling
Eigenlijk mocht ze niet gek doen van de DA, maar ja, hoe maak je dat je paard duidelijk?

Savath: Wat heeft jou paad dan? Tot nu toe ben ik tevreden met het resultaat, maar het is nog maar heel kort geleden dus ik weet niet hoe het verder zal gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:46

fijn dat het goed gaat Lachen