Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wormspuiten op recept: nu inslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:26

Nee hoor was 1 juli

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:32

Ja was net nog even bij de paardenwinkel en daar hing ook een blaadje op dat vanaf 1 Juli alleen nog ontwormingsmiddel op recept wordt verkocht. Heb een jaarpakket meegenomen omdat dit gewoon scheelt, heb 2 paarden dus kom ik er dan ongeveer een half jaar mee uit. Maar voor een losse betaal ik 14,95 en nou heb ik er 5 voor 54 euro.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:36

Oeh, goed dat ik er nog even aan herinnerd wordt door dit topic! Ga ook nog maar even een jaarpakketje inslaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:37

Het is vanaf 1 juli dat is overal te lezen. Ik heb vorige week meteen voor een heel jaar gehaald. Heb 2 shetlanders en die kunnen met zijn tweeen twee keer op 1 spuit. Was iets van 80 euro kwijt. En dat is dan voor mijn haflinger en twee shetlanders. Vond het dus nog reuze meevallen. Knipoog

Maar ja straks over een jaar moeten we er toch aan gaan geloven. Hoop dat ik dan meteen tijdens de enting een kuur voor een jaar kan krijgen. We gaan vaak met een hele groep en dan hoeven we geen consult te betalen. Haha!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:45

Onze dierenarts zei dat het recept+een wormspuit net zoveel kost bij de gewone winkel als 1 van de dierenarts.
Ik denk dat ik gewoon naar een ander land ga (waar we op vakantie gaan) en dat we daar kijken naar een ruitersportzaak en daar de wormspuiten kopen Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:47

ielsjj_ schreef:
Onze dierenarts zei dat het recept+een wormspuit net zoveel kost bij de gewone winkel als 1 van de dierenarts.
Ik denk dat ik gewoon naar een ander land ga (waar we op vakantie gaan) en dat we daar kijken naar een ruitersportzaak en daar de wormspuiten kopen Knipoog

Ik zei al tegen de eigenaar van de ruitershop bij ons in de buurt van: dan ga ik wel naar Belgie.
Moest hij lachen: uh uh, daar hebben ze die regel al veel langer. Wormenspuiten en sedatiemiddelen op recept.

Dus helaas die gaat niet door No Cheer , misschien Duitsland dan maar eens proberen. Knipoog

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:49

Wij gaan vaak naar Hongerije daar hebben ze denk ik zonder recept anders valt het al helemaal niet meer te betalen voor die Hongaren! Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:02

Ik ben bezig om ze voor een jaar in te slaan. Zijn meestal maar jaar houdbaar.
Qua prijs zit ik nu op:
Equimax 16,36
Eraquell 6,55
Equimatic 600 6,10
Minimaal 10 van elk bestellen, bij meer dan 100,00 geen verzendkosten.
Hebben jullie ze nog goedkoper gevonden?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:19

wat ik heb begrepen van de veewinkel waar ik laatst een middel tegen mijt, teken en luizen incl ontworming voor koeien heb gekocht, is dat je je recept bij de vee-arts op moet halen, daarmee kan je naar de winkel en worden de spullen voor je besteld. Van de winkel uit zijn er geen extra kosten aan verbonden, maar je moet wel even een paar dagen wachten voor ze je spullen in huis hebben.

Wat de dierenarts rekent voor het recept uitschrijven weet ik niet, ik haal mijn wormenkuren al jaren gewoon bij de dierenarts

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:39

jury schreef:
Ik ben bezig om ze voor een jaar in te slaan. Zijn meestal maar jaar houdbaar.
Qua prijs zit ik nu op:
Equimax 16,36
Eraquell 6,55
Equimatic 600 6,10
Minimaal 10 van elk bestellen, bij meer dan 100,00 geen verzendkosten.
Hebben jullie ze nog goedkoper gevonden?

Check de site van Agradi eens, ik heb wormspuiten gezien die tot 2010 goed blijven

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:40

[quote="MISTRAL94

Check de site van Agradi eens, ik heb wormspuiten gezien die tot 2010 goed blijven[/quote]

Ja, maar zij zijn een stuk duurder.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:44

Heb net een pakket gekocht, dus kan nog een jaartje zonder DA aan de slag. Verder zit ik dat verm-X te overwegen. Ik ga daar toch eens induiken..... Daarnaast worden vrijwel alle paarden bij ons tegelijk ontwormd, omdat vrijwel alle paarden van de stallingeigenaren zijn, op een paar na (waaronder de mijne Knipoog ). Zou ook handig zijn om het gewoon tegelijk te gaan doen, maar dat moet ik nog eens overleggen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:46

Zit daar nog een bepaald schema in ivm de werkzame stof? Bijvoorbeeld de ivermectine, na een bepaalde tijd de fenbendazol en dan weer ivermectine bijvoorbeeld? Of ontwormen jullie maar raak?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:48

ik ontworm maar raak geloof ik mistral94 Haha!

iig heb ik er 5 besteld en ik ga er nog een stuk of 10 bestellen, vaak zijn wormenkuren langer houdbaar dan 1 jaar.
Dat staat wel op de verpakking maar ze zijn ong 3 jaar houdbaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:52

MISTRAL94 schreef:
Zit daar nog een bepaald schema in ivm de werkzame stof? Bijvoorbeeld de ivermectine, na een bepaalde tijd de fenbendazol en dan weer ivermectine bijvoorbeeld? Of ontwormen jullie maar raak?

Ik ontworm altijd met ivermectine (op aanraden van de DA) in elk geval en verder kijk ik naar de periode van de horzellarven e.d. en wissel ik dus ook met al die andere stoffen af (heb een schema liggen op stal). Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:56

Nou ik gebruikte ook altijd de ivermectine maar ik las laatst ook weer iets van resistentie tegen dit middel vandaar mijn vraag.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:59

MISTRAL94 schreef:
Nou ik gebruikte ook altijd de ivermectine maar ik las laatst ook weer iets van resistentie tegen dit middel vandaar mijn vraag.

Dat klopt, daar heb ik ook over gelezen ooit, maar mijn (holistische) DA zei dat je altijd moet zorgen dat je echt genoeg inspuit, het geen probleem zou moeten zijn (want dan dood je ze allemaal). Toch zou ik graag overstappen op iets natuurlijkers, ik haat chemische troep namelijk. Vandaar dat ik me eens ga verdiepen in dat verm-x. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:02

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:08

Lous in Duitsland moet je ze ook op recept halen, dus dat helpt je niet helaas

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:23

MSQuincyTE schreef:

Dan moeten we dus verder kijken dan Duitsland en Belgie. Heeft iemand misschien een idee? Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:13

Ik heb werkelijk geen idee in welk land je dan moet wezen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:50

Lous schreef:
MSQuincyTE schreef:

Dan moeten we dus verder kijken dan Duitsland en Belgie. Heeft iemand misschien een idee? Knipoog

Dan wordne de kuren wel erg duur, dan kun je beter wat meer betalen de brandstof is nog duurder Vork

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:43

Ik ga natuurlijk ook niet ergens naartoe van: he laat ik daar eens even wormenkuren halen want daar is het goedkoop omdat het niet op recept hoeft. Nee als je er toevallig bent is het handig. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:04

Je hoeft nu bij de DA nog niet meer te betalen voor een wormkuur als in de winkel, omdat een DA er nu nog geen recept voor uit hoeft te schrijven en hij heeft dus geen extra werk. Als een DA straks wel een recept uit moet schrijven worden de prijzen van de wormkuren bij de DA ook hoger.

Dus de mensen die zeggen dat ze er geen probleem in zien omdat ze de wormkuren nu ook al bij de DA halen, kunnen misschien nog wel eens opkijken. Want straks moet ie een recept uitschrijven wat hij nu niet hoeft.