Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
am13 schreef:Ha bedankt voor je reactie Jeddah!
Oh jee, probeerde nog zo om de toon neutraal te houden, SORRY als ik die reactie bij je opriep!
Wil er juist niet over oordelen of afkraken maar ik probeer alleen wel stil te staan bij het feit dat iets zo subtiels als osteopathie al zulke verstrekkende gevolgen kan hebben, en dat het dus wel van belang is dat ALS iemand met hamertjes aan de slag gaat, diegene wel echt heel goed moet weten wat hij doet! En er zijn er heus die dat heel goed kunnen!
En ook wilde ik nog even dit kwijt: osteopathie heeft niets te maken met zweverigheid of 'je moet erin geloven om te zien dat het werkt'. De werking ervan is geheel mechanisch en fysiologisch/neurologisch verklaarbaar.
Maar nogmaals: ik wil niet veroordelen, want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!
Ik wil zo graag juist die veroordelende toon die ik steeds vaker op Bokt tegenkom, vermijden!
Laten we openstaan voor meningen en methodes van allen die recht van spreken hebben door hun opleiding of ervaringen; iedere paardeneigenaar heeft tenslotte zelf de keus waar hij zijn vertrouwen in stelt!
Blij dat jij zelf goede ervaringen hebt met je paard, dat mag ook gezegd worden!!!
Jeddah schreef:Wat ik wel jammer vind is dat je ondanks je laatste zin, andere behandel methodes zoals de "hamertjes" en het verdoven daarbij "afkraakt". Ik heb geen idee wat jouw ervaringen daarbij zijn, maar die van mij, en vele met mij, zijn daarbij OOK goed! [b]Ik ga met mijn paarden naar Rodinde (manueel therapeut, homeopaat, acupunctuur en dierenarts), maar óók naar Martine Burgers, osteopaat. En ook naar een veearts en een masseur enzovoorts.[b/]
! am13 schreef:Ha bedankt voor je reactie Jeddah!
En ook wilde ik nog even dit kwijt: osteopathie heeft niets te maken met zweverigheid of 'je moet erin geloven om te zien dat het werkt'. De werking ervan is geheel mechanisch en fysiologisch/neurologisch verklaarbaar.
Maar nogmaals: ik wil niet veroordelen, want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden!
Ik wil zo graag juist die veroordelende toon die ik steeds vaker op Bokt tegenkom, vermijden!
Laten we openstaan voor meningen en methodes van allen die recht van spreken hebben door hun opleiding of ervaringen; iedere paardeneigenaar heeft tenslotte zelf de keus waar hij zijn vertrouwen in stelt!
Blij dat jij zelf goede ervaringen hebt met je paard, dat mag ook gezegd worden!!!

om te kunnen beoordelen of het echt heeft geholpen of niet. Nicole10 schreef:Interessant hier!
Kan iemand mij vertellen wat de fysiologische achtergrond is van de JM methode? Ben heel benieuwd als bijna afgestudeerd fysio wat de achtergrond van dat type massage is.
am13 schreef:Kun je dit plekje vergelijken met een triggerpoint?

om te kunnen beoordelen of het echt heeft geholpen of niet.[/quote]
JaBa schreef:Het kan natuurlijk even goed omgekeerd. Dat mensen die er heel erg in geloven, het kleinste dingetje interpreteren als dat de behandeling super heeft gewerkt. Dat ze niet willen zien, dat hun paard er nog hetzelfde aan toe is als voorheen, omdat ze zo graag zouden willen zien en geloven dat het WEL werkt. Misschien moet je er ook voor openstaan dat het geen effect kan hebben ook? Iets om over na te denken.
am13 schreef:Kun je dit plekje vergelijken met een triggerpoint?

Adrian schreef:Iemand die officieel dierfysio is, is geen beunhaas. Het gaat hier om mensen die na een korte massage-cursus zich Therapeut noemen. gr.
.
huijserhorse schreef:ik vind het grappig om te lezen wat voor een berichten er geplaatst worden op deze topic. Ik heb zelf ook de opleiding sportmassage voor paarden gedaan en mag me nu dus ook sportmassage therapeute voor paarden noemen. Inderdaad voor deze opleiding is omgang met paarden gewenst maar niet verplicht.
huijserhorse schreef:k vind dat er heel oppervlakkig gewerkt wordt normaal door sportmassage therapeuten. Ik vind dat paarden ook bekeken moeten worden tijdens arbeid en dat er tips gegeven moeten worden naar de ruiter. Helaas maar waar, de fout ligt eigenlijk altijd bij de ruiter. Om dan eerst het paard weer te kunnen laten ontspannen in zijn lichaam vind ik ook dat de kennis die wordt verkregen door zo een opleiding heel beperkt is.