Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:26

Heb beetje dubbel gevoel hierbij.

Paard op fotos ziet er gelukkig uit, maar vraag me idd af wát hij nog kan met dat been? Is hij weiversiering? Of kan hij nog recreatief gereden worden..
Vind t knap dat de wetenschap zo ver is, maar medisch lijkt het me ook niet echt geweldig voor het paard. Het wachten op lijkt me nog niet zo erg, maar ik ben bang dat de plek van de prothese en de stomp erg overbelast raken, en utieindelijk zon grote infectie haard worden..

Vraag me ok de kosten af Bloos , maar ik denk dat je voor dat geld een heel leuk ander paard kunt kopen. Om maar even beetje reeel te denken.

Je krijgt natuurlijk wel korting bij de smid Ja

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:28

Pfoe, mooi gemaakt! erg knap

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:43

Dus omdat je voor dat geld ook een ander paard kan kopen moet deze maar weg? Juist daardoor staan er zoveel afgedankte paarden bij de slager... Tuurlijk is het de vraag of het voor het paard optimaal is, maar ik denk dat we ook de drang tot leven voor een dier niet uit het oog moeten verliezen. Wat maakt het uit als het paard enkel wei versiering is, als 'ie dan gelukkig is? Alsof een paard alleen leven mag als wij er iets mee kunnen? Als ik het geld had en mijn paard komt in zo'n situatie? Ik heb het er direct voor over!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:50

Als het bij mensen zo goed werkt, zal het voor dieren/paarden ook goed werken. De essentie van de prothese is dezelfde, alleen de verpakking is anders. Ik snap niet waarom mensen hier iets op tegen hebben? Het paard is heel duidelijk gelukkig!
En wat betreft jouw reactie, Capre Diem, je zou toch ook zomaar je kind die een prothese nodig heeft vervangen door een nieuwe... (Mijn paard is een stukje van mij, net zoals mijn kinderen dat later zullen zijn)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:53

Wauw! Wow!
Wat goed dat ze dat al kunnen & ook écht fantastisch voor het paard! Lovers

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:23

Ik heb het hele verhaal op die andere site gelezen over Thor, maar dat is een mooi verhaal met een mooi einde => gelukkig paard!
En ja, ze hebben misschien wat extra aandacht nodig zoals zorgen dat er nergens stronken of dergelijke in de wei aanwezig zijn maar als het paard gelukkig is en het kan ermee overweg zie ik geen reden om het niet te doen!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:24

ik heb alle filmpjes op de sites bekeken en alle dieren blijven toch nog zwaar kreupel lopen. In mijn ogen is het geen goede oplossing bij zwaargewonde paarden. Ik ben er ook niet voor om protheses bij paarden aan te passen ergens is een grens en die is bij protheses echt overschreden.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:26

Doet het geen pijn want je steunt er wel iedere keer Op Nou dat paard Of is dat niet Zo?
Het ziet er wel goed uit.
Het paard blij:)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:28

Als dat dier geen pijn heeft en net zo veel plezier in het leven kan ervaren als elk ander dier, dan zie ik het probleem niet, gave actie, in ieder geval, leuk paard ook!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:03

Fantastisch, paarden hebben ook recht op protheses. Het paard ziet er gelukkig uit!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:23

Ik denk dat het niet echt een probleem is geweest tot hij de prothese kreeg, paarden die kreupel zijn belasten toch ook maar 3 benen?
Ik vind dat sommige mensen een beetje overdreven reageren.
Tuurlijk is het de vraag of dit een paardwaardig bestaan is, maar dnek je dat de eigenaar en dierenartsen hier niet over nadenken? baasje denkt echt niet, oh die ezel wil ik niet kwijt ik hou te veel van hem, als je zoveel van je dier houd dat je hem/haar een prothese geeft moet je toch ook genoeg van je dier houden om hem in te laten slapen als het paard geen waardig bestaan meer zouhebben??

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:29

Zelfs als het paard niet meer zou kunnen galloperen of draven, zou ik zo'n prothese een optie vinden voor mijn merrie. Die geeft niet veel om al het geren van anderen, soms zie je de hele kudde rennen, maar zij blijft mooi staan. Zij vindt alles prima, zolang ze maar rustig in de wei kan grazen en er soortgenoten in de buurt zijn.

Bij mijn ruin is het een ander verhaal. Ik weet niet of hij gelukkig zou zijn als hij niet meer kon rennen.

Maar dat een paard geen paardwaardig bestaan meer heeft als hij niet meer 'bruikbaar' is voor de ruiter, daar geloof ik niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:37

mooi gemaakt en super dat deze ontwikkelingen er zijn Ja

begrijp de discussie over een paardwaardig bestaan niet echt.. er zijn zoveel mensen die met een prothese leven en daar vraagt niemand zich bij af of dat menswaardig is. Clown

het is niet zo ideaal als een echt been nee en net als bij mensen zal er extra zorg zijn, aanpassingen, andere leefomstandigheden.

Maar een leven is een leven, mens of dier. En als een dier nog een fijn leven kan hebben zo en de eigenaren kunnen dat regelen, why not? Verward

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:36

Ik ga het topic nog eens goed doorlezen, en ben benieuwd naar het filmpje.

Op zich ziet de prothese er erg mooi uit. Maar vraag me idd af of het een oplossing is.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 23:45

InekeH87 schreef:
ik heb alle filmpjes op de sites bekeken en alle dieren blijven toch nog zwaar kreupel lopen. In mijn ogen is het geen goede oplossing bij zwaargewonde paarden. Ik ben er ook niet voor om protheses bij paarden aan te passen ergens is een grens en die is bij protheses echt overschreden.

Laten we wel wezen, de fimpjes op de site hebben mijn vriend en ik ook bekeken en moet zeggen, dit staat niet in vergelijk tot de prothese die het bedrijf waar mijn vriend werkt heeft gerealiseerd.......... Wij krijgen een beetje het idee met deze fimpjes dat het meer doe het zelvers zijn geweest dan dat er een heuse prothesemaker aan het werk is geweest.

Het bedrijf wat de prothese heeft gemaakt voor het paard in mijn topic heeft er verschrikkelijk veel studie en geld in gepompt om een zo waardig bestaan te kunnen lijden.... Dit soort ontwikkelingen kost ongeloofelijk veel geld en het bedrijf heeft zijn naam hoog te houden. Deze foto's zouden ook niet rond circuleren, en in mijn bezit zijn, als het bedrijf niet geheel achter het product zou staan......

Het is toekomst muziek, het is in ene testfase maar ben ervan overtuigd dat het bedrijf wara mijn vriend werkt alleen met de beste prothesemakers, artsen ed. werkt. Het is ene beursgenoteerd bedrijf en zou geen slechte naam willen krijgen door onkunde, dat kunnen ze zich niet veroorloven............

Ik ga van de week al jullie vragen proberen te beantwoorden ook die ik per pb heb gekregen...... Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:54

geweldig zeg dat ze al zo ver zijn. zolang het paard nergens last van heeft zowel van protese of iets anders en dus gewoon paardwaardig kan leven niks aan het handje. hooguit wat prijzig

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:56

Ik snap dat sommige mensen mijn opmerking beetje hard vinden, en nogal negatief oppakken.
Desalniettemin bedoel ik het niet gemeen ten opzichte van het paard. En als er geen lijdens weg in de zin van ontstekingen ed aan vast zit, kan ik me best voorstellen dat je een heleboel geld uit wilt geven aan je paard.
Maar ik heb toch nog enigszins mn twijfels bij zon prothese, en daardoor ben ik wat terughoudend. Zo ben ik erg benieuwd naar de belasting van de pezen van het andere been. Hoe staat het daarmee?

Wbt de vergelijking met een kind en een paard. Voor mij zijn een dier en een mens toch echt 2 compleet verschillende dingen. En ik houd heel erg van mijn beesten, maar het blijft voor mij wél een dier..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:27

suze_ schreef:

begrijp de discussie over een paardwaardig bestaan niet echt.. er zijn zoveel mensen die met een prothese leven en daar vraagt niemand zich bij af of dat menswaardig is. Clown

het is niet zo ideaal als een echt been nee en net als bij mensen zal er extra zorg zijn, aanpassingen, andere leefomstandigheden.

Maar een leven is een leven, mens of dier. En als een dier nog een fijn leven kan hebben zo en de eigenaren kunnen dat regelen, why not? Verward

Dus als het werkt voor een mens werkt werkt het ook voor een paard? Hmz, dan zal ik hem morgen eens een lekker nasamatrasje gaan kopen, een lekker maaltje aardappelen met boontjes en een biefstukje maken, en hem toch maar eens leren fietsen. Ik blijf er fit bij.......zal voor hem dan ook wel werken............ Koe Blond

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:30

Scheelt weer 25 % van de hoefsmid-kosten... Haha! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:48

Super zeg!

Ik ben ook iemand die haar paarden koste wat het kost in leven zou houden (paardwaardig!), dus als ze pijnloos als weideversiering door kunnen, waarom dan niet? Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:57

Ik heb me altijd al afgevraagt of dit mogelijk was. Ja Omdat een paard opzich best 'simpele/houterige' bewegingen maakt met zijn benen. Het buigt zeg maar niet echt. (Oke, moeilijk uit te leggen. Clown )

Het beestje ziet er op de foto's happy uit, ik hoop dat het zo goed blijft gaan! Ja

[edit] Na het zien van die filmpjes ben ik toch iets minder enthousiast. Nagelbijten / Gniffelen Arm ezeltje! En bij het vosje staat: "Happy Mickie". En wat krijg je te zien? Een paard die ontzettend aarzelend en moeilijk loopt, en zelfs stil gaat staan en wil beginnen met onzeker schrapen met de voorhoef (dan stopt het filmpje ook meteen).

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:59

ik ben verbaasd maar ik vindt het wel super Haha!

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 08:38

ik ben erg benieuwd naar het filmpje. vindt het een mooie ontwikkeling. en ben benieuwd of het bij dit paard beter is dan bij de andere paarden op de andere site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:32

iepsel schreef:
suze_ schreef:

Dus als het werkt voor een mens werkt werkt het ook voor een paard? Hmz, dan zal ik hem morgen eens een lekker nasamatrasje gaan kopen, een lekker maaltje aardappelen met boontjes en een biefstukje maken, en hem toch maar eens leren fietsen. Ik blijf er fit bij.......zal voor hem dan ook wel werken............ Koe Blond

doe dat Clown

Rolleyes

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:37

Wat een aparte uitvinding zeg Wow!
Ik kan er de voor en nadelen van inzien,... als het paardje zo nog lekker kan leven zie ik ook geen problemen!