Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenneke_ schreef:Ik vind het raar dat er opeens overal verhalen opduiken van paarden die last hebben van de baarmoeder.
Hier in de buurt heeft ook een tijdje zo'n vrouwtje rondgelopen. Elk paard waar ze naar keek had last van de baarmoeder en dat kon zij goed verhelpen door behandelingen en een of andere poedertjes.
Nieuw gat in de markt ofzo.
Wildgirl schreef:Lenneke_ schreef:Ik vind het raar dat er opeens overal verhalen opduiken van paarden die last hebben van de baarmoeder.
Hier in de buurt heeft ook een tijdje zo'n vrouwtje rondgelopen. Elk paard waar ze naar keek had last van de baarmoeder en dat kon zij goed verhelpen door behandelingen en een of andere poedertjes.
Nieuw gat in de markt ofzo.
Hier in de buurt ook meegemaakt, totdat het paard wat ze 'behandelde' en merrie bleek te zijn, hoe dom kun je zijn....zij kon het al vanaf afstand zien zij ze....totdat ik fijntjes opmerkte: Hij mag dan geen b*llen meer hebben maar een merrie is het nog steeds niet hoor.....echt geniaal, wat heb ik toen gelachen![]()
aan de andere ant natuurlij triest dat deze mensen geraadpleegd worden en zo niet kundige paardeneigenaren een hoop geld en eventele ergere dingen afhandig maken!
succes ermee
sonjim schreef:Dat denk ik niet, want als je een medische opleiding doet mag daar op z'n minst het verschil in anatomie uitgelegd worden, wat een blunder.
Het jammere is wel dat deze mensen het vakgebied schade terwijl je met een goede ostheo wel heel veel kunt bereiken.
Coliena schreef:Maakt het dan iets uit of deze vrouw een diploma had of niet? Uiteindelijk stelt zij dezelfde onzindiagnose als de wel gediplomeerde osteopaat uit dit topic. Alleen is zij zo dom om te bewijzen dat het echte onzin is, door de diagnose bij een ruin te stellen.
Wildgirl schreef:Coliena schreef:Maakt het dan iets uit of deze vrouw een diploma had of niet? Uiteindelijk stelt zij dezelfde onzindiagnose als de wel gediplomeerde osteopaat uit dit topic. Alleen is zij zo dom om te bewijzen dat het echte onzin is, door de diagnose bij een ruin te stellen.
Inderdaad Coliena, je wilt niet weten hoe ik gelachen heb....het verhaal doet het trouwens nog steeds goed als je het een beetje smeuïg verteld bij paardenmensen
geintje schreef:Genoemde ostheopaat is ook bij mijn pony geweest. Mijn pony is linksom erg stijf en verstapte zich erg veel achter. Na veel twijfelen en op aanraden van instructrice ostheopaat laten komen. Ik had gehoopt op een veel uitgebreidere behandeling ... Vond het nl. verbazingwekkend hoe snel deze man zijn conclusie kon trekken. Tuurlijk zie je wel wat aan de bouw van een paard, slechte rug kun je inderdaad zien.. Maar iedere fysio of veearts zal een paard-pony willen bekijken in alle gangen b.v. aan de longe... Deze ostheo was zo super die kon blijkbaar alles voelen op stal. De behandeling ffe rechtzetten bekken hals losmaken duurde nog geen 5 minuten... Hier ben ik dus te nuchter voor!! Vervolgens bracht ik mijn pony naar de paddock en de kat die rondliep was belangrijker dan het bekijken van mijn pony in stap!!
Voelde me hier niet lekker bij, en heb ook de vervolgafspraak afgezegd. Bij deze ostheo zijn er nl. altijd twee behandelingen nodig.. Het enige goede wat deze man aanraadde en waar mijn pony erg soepel van wordt is werken aan de hand en aan de lange teugel.. Dus grondwerk. Dit doe ik geregeld met instructrice. Voor mij geen ostheopatie meer. Pony liep trouwens na de behandeling precies hetzelfde. Had me overigens verbaasd als ik verschil gemerkt zou hebben.