Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Applause had een negatieve wormeitelling. Mede aan de hand van de vragenlijst hoeft u Applause daarom niet te ontwormen.
Wij adviseren om voor het volgend weide seizoen (maart) weer een mestmonster van Applause in te sturen. Tot die tijd verder niet ontwormen.
ellepel schreef:ja ik heb net gebeld met de dierenarts,maar hun zeggen,dat je in de mest niet een wormbesmetting hoeft te zien.
kan dus zijn dat in het lichaam wel levende wormen zitten. niet alles word elke keer uitgescheiden tijdens de mest zeggen hun.
tja,zit ook wel weer wat in vind ik,volgens hun is een bloedonderzoek veel betrouwbaarder omdat je dan natuurlijk kunt zien wat er nog in het lichaam zit..
heb nog gevraagd hoe dat zit met die globuline gehaltes,maar dan moest ik op een andere tijd terugbellen wanneer de veearts er zelf was want die hadden daar meer verstand van.
mijn idee ook hoor dat verkeerde globulinegehaltes toch niet prese alleen vastzitten aan een wormbesmetting?
JoviBan schreef:Effe gegoogled:
Globuline: natuurlijke antistoffen die het lichaam zelf aanmaakt om lichaamsvreemde stoffen (= allergene), organismen (o.a. bacteriën en virussen) en weefsels of organen (bijv. na transplantatie) op te ruimen of af te stoten.
De globulinen vormen een groep van drie soorten eiwitten, de alfaglobulinen, de betaglobulinen en de gammaglobulinen. Aan deze eiwitten kunnen koolhydraten en vetten worden gebonden. Alfa- en betaglobulinen hebben voornamelijk een transportfunctie en vervoeren onder andere ijzer, koper, zink en B12. De alfa-globulinen worden gemaakt in de lymfocyten. De beta-globulinen worden onder andere gemaakt in de lever. Cobalophiline is een alfa-globuline, transcobalamine is een beta-globuline. De gammaglobulinen maken vooral antistoffen die het lichaam tegen lichaamsvreemde stoffen beschermen. Fibrinogeen is een van de stollingseiwitten. Als bloed stolt, wordt het oplosbare fibrinogeen omgezet in onoplosbare fibrine. Fibrine vormt dan een netwerk van vezels. De vloeistof die zich na stolling van het bloed afscheidt heet bloedserum. Bloedserum is dus bloedplasma minus fibrinogeen.
Te hoog bij chronische ontstekingen.
Te laag betekenis meestal onduidelijke.
Citaat:An increase in the percentage of beta globulin may be caused by liver disease (such as cirrhosis), anemia, or an increased lipid level.
Citaat:An increase in the percentage of gamma globulin may be caused by a chronic infection, an autoimmune disease, some types of leukemia, multiple myeloma, Waldenstrom's macroglobulinemia, liver disease, or Hodgkin's disease. An increase can also occur normally with aging (a condition called monoclonal gammopathy of unknown significance
Citaat:A decrease in the percentage of alpha-2 globulin may be caused by liver damage, leukemia, hemolytic anemia, hypothyroidism, or Wilson's disease
ellepel schreef:hahah ik ga off-topic geloof ik
Nog éven dan.
ellepel schreef:straks hebben ze allebei hetzelfde![]()
de waarden die afwijken zijn deze:
alpha-2 globuline 4 , normaal is 4-6
beta-1 globuline 4 normaal is 4-6
beta 2 globuline 8 ,normaal is 3-6
gamma globuline 15 ,normaal is 9-14.
dan zijn de monocyten nog verhoogd die zijn 5 ,normaal is 0-5
en ik ga dan ook 5 x per jaar een kuur geven.
Niels71 schreef:Cowgirl schreef:Schakel ik met equest alle wormen uit?
Als ik je vraag letterlijk lees: geen enkel middel schakelt 100% van de wormen uit. Maar je zal wel bedoelen "Schakel ik met equest alle soorten wormen uit?" Hierop is het antwoord: nee, werkt niet tegen de lintworm.