Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Omegamedo schreef:Ik heb weleens gehoord om een week of 6 te wachten.
En heb zelf een klophengstje van 20 maanden, die wel degelijk hengst is ... ik wil hem ook laten castreren, eigenlijk vorig jaar al, maar ik kon rekenen op een bedrag van 600-700 euro EXCLUSIEF 19% btw .....(kliniek in Slootdorp).
Het moet nu gewoon toch gebeuren, ik heb verder alleen maar merrie's.
Pffff, flink sparen.
vlekkie1 schreef:mijn andere hengst is in het voorjaar gecastreerd op het land, dit vond ik persoonlijk niet zo een succes, want hij liep de wond stuk, de hechtingen sprongen eruit, hij voelde zich goed en ging lopen rennen
Jennasilver schreef:Mijn hengstje wordt morgen gecastreerd ik hoop dat alles goed gaat. Als hij gecastreerd is wordt hij dan anders? Qua omgang rustiger? Hij is heel lief en nieuwsgierig en vertoonde nog geen hengst streken. Wat hebben jullie gemerkt aan verandering aan jullie nu ruinen?
sarah_ schreef:Weten jullie hoe lang het herstel van een castratie bij een hengst van oude leeftijd duurt (bijna 9)?
toch niet veel langer dan bij een jong hengstje?
merrieveulen schreef:vlekkie1 schreef:mijn andere hengst is in het voorjaar gecastreerd op het land, dit vond ik persoonlijk niet zo een succes, want hij liep de wond stuk, de hechtingen sprongen eruit, hij voelde zich goed en ging lopen rennen
maar normaal gesproken wordt er toch helemaal niet gehecht?
merrieveulen schreef:sarah_ schreef:Weten jullie hoe lang het herstel van een castratie bij een hengst van oude leeftijd duurt (bijna 9)?
toch niet veel langer dan bij een jong hengstje?
vaak duurt het wel iets langer, maar normaal gesproken niet noemenswaardig. wel kan het zijn dat het een stuk langer duurt voor hij van eventueel 'hengstengedrag' af is.