Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:26

Djesseka schreef:
Het is wel duidelijk dat jullie niet de hele situatie kennen en dat jullie allemaal achter elkaar aan lopen..

Wij zijn er inderdaad niet bij geweest. Wij kunnen alleen afgaan op hoe jij de situatie beschrijft.

Is de situatie zoals jij beschrijft dan is het ronduit schandalig dat er geen dierenarts is bijgeroepen en dat is echt niet goed te praten.

Andere mogelijkheid is dat jij je verhaal in het eerste topic flink hebt aangedikt en dat er in werkelijkheid weinig aan de hand is. Ik hoop voor het paard dat het laatste het geval is.

Maar in dat geval ben jij een overdrijvende leugenaar. Is ook niet echt een goede aanbeveling voor jou en daar verdien je ook geen medeleven voor.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:27

Djesseka schreef:
Wie ben jij om van een afstand zoiets te bepalen dan?

En nogmaals: Umeda is NIET drachtig. Lachen

Nogmaals nogmaals: Haar been staat goed en ze staat er nu goed op.

Ok , dat wist ik dus niet. Fijn dat ze er weer goed opstaat, niet gebroken dus. Maar voordat jullie weer met haar aan de slag gaan moet je haar echt laten nakijken voor ze straks helemaal naar de filestijnen is Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:33

van buiten kun je echt niet alles zien, dierenarts moet als een paard vast heeft gezeten altijd het paard even nalopen naar mijn idee (ongeacht hoe het met haar lijkt te gaan). Als mij dit overkomen was, had ik de eigenaar voor de keuze gezet en niet andersom. DA erbij en goede verzorgster houden of geen DA en ook geen verzorgster meer, per direkt. Want als je echt van deze dieren houdt, wil je dit ook niet in stand houden en help je deze mensen dus echt niet!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:34

Ok, ieder z'n mening, maar dit gaat te ver.

Als ik geen f.ck om Um zou geven, waarom heb ik er dan de hele nacht gezeten?! Ik doe wat ik kan en meer zit er helaas niet in.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:48

Ja, heel lief van je, maar heel de nacht erbij zitten heeft weinig zin ljikt mij.... Als je echt verstand hebt laat je gewoon een dierenarts komen.. kom op waar gaat dit over? Het kost wat, maar dan heb je tenminste zekerheid..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:50

Euh de hele nacht daar gezeten??
Dit schrijf je in je eerste post:

Citaat:
Mijn instructrice is vier keer geweest vannacht en smste mij steeds hoe het ging. Op een gegeven moment kreeg ik een bericht dat ze dacht dat Um van binnen doodbloedde, zo erg lag ze te kreunen en te draaien. Toen ze opstond ging het beter.

Uiteindelijk ben ik vanmorgen om 7 uur weer gaan kijken en Um stond er rustig bij.

Volgens mij neem je het niet zo nauw met de waarheid Bloos

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:54

Na dat slechte bericht ben ik erheen gegaan en toen ben ik vanmorgen even snel thuis geweest en toen ging ik om 7 uur weer terug.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:54

Het lijkt me een hele vervelende situatie.. ik zou niet weten wat ik heb gedaan.. waarschijnlijk wel bellen.. ik heb zelf ook geen eigen paarden, maar als er zoiets gebeurt met een van de paarden die ik rijd voor de eigenaar bel ik hem om het te zeggen en ik bel de dierenarts, de eigenaar weet dat ik niet zomaar de dierenarts zou laten komen.. maar ja.. jij weet van de eigenaar dat ze er geen dierenarts bij willen.. heel moeilijk.. gewoon doorzeuren tegen hun dat de dierenarts moet komen.. en als ie achter uitgaat misschien gewoon bellen? zogenaamd voor je eigen paard op stal misschien?
najah succes ermee..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:56

Ach op een ander topic beweert ze weer dat ie naar de kliniek gaat en dat het nu te dik is voor een scan..... Tja heb hier eigenlijk geen woorden voor.... Triest

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 14:58

Had ik soms ook nog moeten vertellen wat ik aanhad toen ik haar vond? Kom op, zeg!

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:59

Ooohw.. welk topic dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:03

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:10

dit heeft Djesseka geschreven in het andere topic
Dat zeker. Maar het is nu te dik voor een scan en ze komt zo goed en sterk over, dat we haar liever een dagje bijkomen gunnen en dan morgen of overmorgen de kliniek bellen en overleggen.

Nou zal me niks verbazen als het nou te laat is!! Mocht het toch gebroken of zwaar beschadigd zijn had er allang iets aan gedaan moeten worden!! en nou belast ze het door erop te staan terwijl dat misschien helemaal niet mag en het nog erger maakt

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:12

Ik wil je niet aanvallen maar vind idd wel dat er een dierenarts bij hoort te komen. Dat een dierenarts volgens jullie niets kan doen is volstrekt onzin want ze kunnen veel meer. Zoals onstekkings remmende middelen en vochtafdrijvers. Tevens kunnen de organen nagekeken worden ( zoals hart, darmen en longen). Ze zien veel meer dan ons en hebben daar ook heel wat jaartjes voor gestudeert. Probeer alsjeblieft die mensen over te halen. Verder heel veel sterkte voor jou en de merrie. Ik snap hoe frustrerend dit voor je is.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:15

Ja, wel wat tegenstrijdig dat daar beweerd wordt dat ze morgen of overmorgen de kliniek raadplegen. Het zou toch aan de natuur overgelaten worden?
En of dat been te dik is voor scan dat lijkt me een zaak voor de DA om te beoordelen.

Even voor de duidelijkheid, ik ben er geen voorstander van om voor ieder wissewasje de DA te bellen.

Maar wat jij beschrijft komt toch wel zodanig ernstig over dat het op veel mensen overkomt als barbaars dat er geen DA bij gehaald wordt en dat jij je niet in alle bochten wringt om dat wel voor elkaar te krijgen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:18

Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat er een DA gebeld had moeten worden.
Als er daadwerkelijk 'binnenin' iets beschadigd is (en de kans is groot) is actie snel geboden. Hoe langer je wacht des te meer schade er ontstaat.
Wij hebben er geen zeggenschap over, IK had allang gehandeld en de DA gebeld (hier ben ik vaak TE snel mee) maar mijn paarden zijn mijn alles.
Ben heel benieuwd hoe het afloopt met het paardje, ik hoop dat ze in ieder geval geen pijn heeft Ach gut

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:19

Djesseka schreef:
Na dat slechte bericht ben ik erheen gegaan en toen ben ik vanmorgen even snel thuis geweest en toen ging ik om 7 uur weer terug.

En wat moest je tussendoor dan in Lisse terwijl je in Hillegom woont?

Trusha als je een dierenarts belt kun je gewoon zeggen dat het voor je verzorgpaard is. Heb ik toen ook gedaan. Beter dan allerlei smoesjes te gaan verzinnen dat het je eigen paard is want dan sta je mooi voor aap als de eigenaar er net aankomt als de dierenarts er is.

Bovendien werd er bij mij ook gevraagd waar het paard normaal onder behandeling is en dat wist ik toen niet. Bleek toen dat dit toevallig was bij de dierenarts waar ik naar toe had gebeld. Maar als je dus van alles gaat lopen verzinnen neemt een dierenarts je natuurlijk ook niet meer serieus.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 05-11-06 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:19

djesseka, sterkte met het paard.
Het zou ook mijn voorkeur zijn de da te bellen, had ik zeker meteen gedaan nog voor het paard uit de tralies kwam. Maar omdat jij daar kennelijk niets over te zeggen hebt, kun je alleen maar kijken vanaf de zijlijn en al de kritiek van de medebokkers over je heenkrijgen.
vervelend!
Hoe gaat het nu met haar?
Is het een idee om haar been goed af te spuiten?
Wie heeft nog een ander idee om het paard te helpen?
En gaat ze morgen nu toch naar een kliniek? Ik hoop het voor je paardje.
Sterkte!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:20

ik zou ook zeker proberen die mensen over te halen om de dierenartst er bij te halen! je weet al niet hoelang hij daar vast gelegen heeft en voor het zelfde geld heeft hij een pees verrekt of iets anders... hoelanger je er mee wacht hoe erger het wordt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:24

Vind t heel rot voor je, en ik hoop dat ze morgen of overmorgen alsnog naar de kliniek gaat.. Ik bel eigenlijk nooit de DA.. mja als t om zoiets gaat dan wel.. maar kan vanaf hier niet oordelen of dat t echt zo erg is met haar of t meevalt.. iedereen zegt in de schrik welleens iets of overdrijft dit..vind t rot dat je zo machteloos staat.. op de stal waar ik rijd moet ik ook eerst met de eigenaar overleggen..maar die kent me dus als ik de DA bel is t wel als t echt mis is.. vind t rot dat ze dat vertrouwen niet in jou hebben.. sterkte ermee!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:39

Djesseka schreef:
Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.

Dus als de eigenaresse niet te bereiken is wordt er GEEN DA gebeld.
Ben blij dat de meiden bij mij op stal de DA mogen bellen als ze het niet vertrouwen.En als de eigenaar van het paard het er toevallig niet mee eens is dan betaal IK als stalbaas de rekening wel.
Trouwens:Een van mijn merrie's(die inmiddels afgelopen mei overleden is van ouderdom)liep als 4 jarige een kootbeenscheur op.Zij was ook nog heel vrolijk en ging in galop het land in en uit.Tot het moment dat de scheur een fractuur werd.Toen KON ze niet meer lopen.Paarden kunnen hard zijn voor zichzelf.Ik zou toch proberen de eigenaar en of fokker over te halen voor de zekerheid ernaar te laten kijken.Het zou mij geen moment lekker zitten.......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:46

Voelt het been warm of koud aan?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:51

Djesseka schreef:
Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.

Dat er geen dierenarts bij gehaald wordt, is niet vanwege het geld... maar vanwege persoonlijke omstandigheden? Verward

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:55

slimmerik schreef:
Ach op een ander topic beweert ze weer dat ie naar de kliniek gaat en dat het nu te dik is voor een scan..... Tja heb hier eigenlijk geen woorden voor.... Triest

Gelijk heb je.

Ik begin steeds meer en meer dit verhaal ongeloofwaardiger te vinden.TS liegt gewoon boel bij elkaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:59

Ze is sinds 15.04 uur off-line dus ik neem aan dat ze is gaan kijken. Ben benieuwd naar verdere berichten.