Sizzle schreef:
In Verm-X komen we oa de volgende kruiden tegen:
Allium Sativum- Knoflook
Knoflook stimuleert het afweersysteem en heeft een antibiotische werking, bovendien is knoflook bekend als antiparasitair kruid.
Antibiotisch is bewezen voor enkele bacteriën, antiparasitair is nog discutabel omdat ze het alleen nog als kruidenmix hebben getest met o.a aechinea. Resultaten met knoflook alleen zijn nog niet gepubliceerd, maar kan veelbelovend zijn.
Hoi Sizzle,
Over de werking van knoflook mbt. ontwormen zijn wel degelijk resultaten geplubiceerd.
Juliette de Bairacli Levy heeft er jaren terug al een boek over geschreven. Nl. 'kruidengeneeskunde bij dieren'
Zij werkte als kruidengeneeskundige wereldwijd in de tijd dat div. planten nog als geneeskrachtig ervaren en gebruikt werden en paarden in de natuur hun kostje bijeen mochten zoeken.
Zij werkte ontzettend veel met knoflook op div. gebied.
Ook als ontwormingsmiddel boekte zij zeer goede resultaten.
Ik ben sinds 2 jaar ook met de knoflookkuren als ontwormingsmiddel begonnen.
Inmiddels een paar keer mestonderzoek laten doen maar mijn paarden zijn volgens de kliniek steeds keurig schoon. Zo hadden ze nog niet eerder meegemaakt in hun praktijk.
Ze vroegen wat ik als ontwormmiddel gebruikte.
Ze waren zeer verbaasd en adviseerden vooral om zo door te gaan.
Nb. een reguliere kliniek !!!
Ik gebruik dus nog maar 1x per jaar een chemische kuur.
Equest tegen de winter voor de horzellarven.
Ik moet er nog wel even bij vermelden dat ik dagelijks de rijbak en weide uitmest
Verder staan hier alleen beide paarden. Dus geen extra paarden die komen logeren oid.
Dus dat zal ook een reden zijn dat de infectiedruk van wormen hier errug laag kan blijven.