Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paraat schreef:Hier overigens een plaatje van die hertehuisvlieg:
http://www2.knnv.nl/lj/gallery/albums/2 ... .sized.jpg
luxx schreef:Paraat schreef:Hier overigens een plaatje van die hertehuisvlieg:
http://www2.knnv.nl/lj/gallery/albums/2 ... .sized.jpg
deze ken ik niet, maar die andere die hier geplaatst is mét vleugeltjes is denk ik dezelfde als wij hier hebben.
dat wordt hier de platte vlieg genoemd [mouche plat] en die kruipt inderdaad onder de staart en tussen de benen.
voor zover ik weet legt die daar geen eitjes maar prikt hij wel en zuigt bloed.
ze zijn heel moeilijk dood te maken, ze zijn namelijk heel erg sterk, maar als ik er eentje vang, wat niet zo moeilijk is omdat ze vrij langzaam zijn knijp ik tot ik 'pats' hoor en dan heb je ze pas echt dood.
met plastic handschoentjes aan of met een papiertje trouwens, ze zijn echt heel vies en zitten vol met bloed.
maar ik heb er dus ook wel eens heel hard in geknepen en toen deed ik het papiertje open en hij vloog vrolijk weg...
wat ertegen helpt is olie [maakt niet uit wat voor] smeren tussen de benen en onder de staart.
dan kunnen ze zich namelijk niet meer vasthouden.
maar ik weet niet heel zeker of we het hier over dezelfde vlieg hebben....
dierfysio schreef:Veel teken inderdaad, bij Rian heb ik er ook al weer 1 gehad... Is er ook een tekenwasspul voor paarden, dat wist ik niet. En hoe werkt dat, en is het alleen bij de DA verkrijgbaar?we hebben wel veel teken ook dit jaar: haal er bij de liezen van mijn -gelukkig brave- ruin steeds wat kleintjes weg. ik ga dus vd week maar dat anti-teken wasspul halen bij d.a. bert v. bokhorst.
Fjordenmaniak schreef:dierfysio schreef:Veel teken inderdaad, bij Rian heb ik er ook al weer 1 gehad... Is er ook een tekenwasspul voor paarden, dat wist ik niet. En hoe werkt dat, en is het alleen bij de DA verkrijgbaar?we hebben wel veel teken ook dit jaar: haal er bij de liezen van mijn -gelukkig brave- ruin steeds wat kleintjes weg. ik ga dus vd week maar dat anti-teken wasspul halen bij d.a. bert v. bokhorst.
TeQuiero1 schreef:
Mannetje zo 1 maar dan met een gevlekte/geblokte rug bruin/zwart/gelig hadden wij op stal....
dorothea schreef:Als ik me niet vergis heb ik zo'n vlieg gisteren in de tuin gezien, en ik woon in de Hoeksche Waard (Zuid-Holland). Het was een hele grote vlieg (ik dacht eerst dat het een wesp was), met een bruin/zwart gestreept achterlijf. Ongeveer 2,5 cm. lang. Hebben we het over dezelfde??
Narco schreef:dorothea schreef:Als ik me niet vergis heb ik zo'n vlieg gisteren in de tuin gezien, en ik woon in de Hoeksche Waard (Zuid-Holland). Het was een hele grote vlieg (ik dacht eerst dat het een wesp was), met een bruin/zwart gestreept achterlijf. Ongeveer 2,5 cm. lang. Hebben we het over dezelfde??
Die heb ik van de week ook nog gezien en ik woon in de Betuwe! Is dat niet een horzel die jij beschrijft?