Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
slimmerik schreef:shantihdior schreef:Hier ben ik het dus niet mee eens,mijn shantih had artrites aan 4 gewrichten en had wel degenlijk pijn,maar hij vechten voor zijn leven en wilde dol graag door mensen die hem kennen zullen dit beamen.
Ze geven zelf wel aan wanneer het hun tijd is.
Ja daaaaag zo'n onzin heb ik maar zelden gehoord. Natuurlijk vecht een paard voor z'n leven. Ik heb er nog nooit een zelfmoord zien plegen. Maar het paard snapt niet waarom ie leeft en waarom hij zo'n pijn heeft. En hoe geeft ie aan dat het z'n tijd is?? Fluistert hij dat in je oor of zo.... Tjonge jonge. Niet te veel naar tekenfilms kijken a.u.b.
Adriana schreef:Een paard wat de pijn teveel wordt geeft echt wel op en Josiane en waarschijnlijk dat paard van de reactie waar jij op reageert gaven niet op.

Adriana schreef:Vindt je dat onzin??? Jou reactie vind ik pas onzin! Josiane heeft zoals ik al eerder zei 120 dagen in Utrecht gestaan. Iedereen had de hoop opgegeven
behalve de chirurg
zelf.
Adriana schreef:Voor zover ik en de veeartsen kunnen beoordelen heeft ze geen centje pijn en kan ze zonder problemen veulens brengen en grootbrengen.
Adriana schreef:Een paard wat de pijn teveel wordt geeft echt wel op
slimmerik schreef:Adriana schreef:Vindt je dat onzin??? Jou reactie vind ik pas onzin! Josiane heeft zoals ik al eerder zei 120 dagen in Utrecht gestaan. Iedereen had de hoop opgegeven
behalve de chirurg
zelf.
Dat is dus al meer dan 40 % toch??Adriana schreef:Voor zover ik en de veeartsen kunnen beoordelen heeft ze geen centje pijn en kan ze zonder problemen veulens brengen en grootbrengen.
Als ze geen pijn heeft is de situatie natuurlijk heel anders. Al heb ik mijn bedenkingen bij zulke "broedmachines" maar dat is persoonlijk.Adriana schreef:Een paard wat de pijn teveel wordt geeft echt wel op
Ik wacht daar liever niet op. Ik vind dat niet eerlijk tegenover het paard en in dit geval veulen.
shantihdior schreef:Als je zo slim bent als je naam zegt...
leer dan eerst eens in een paard zijn ogen te kijken!!!!!!
slimmerik schreef:shantihdior schreef:Als je zo slim bent als je naam zegt...
leer dan eerst eens in een paard zijn ogen te kijken!!!!!!
Met dat in de ogen kijken.....daar heb ik dus een beetje moeite mee. Mijn ex keek me ook in de ogen en zag dat ik van hem hield. Nou ik kon er wel van kotsen.... Dus het is maar net wat men wil zien. Wollen grijze sokken toestanden volgens mij. Niet mijn ding !!
Yuri schreef:IK heb een veearts horenzeggen dat ik het perfecte moment van inslapen heb gekozen voor mijn geitje een paar weken terug. dier was 16, en had al enkele jaren lichte atrose in de voorpootjes. in principe had ze hier alleen op heel koude dagen last van, voor die dagen gaf ik dan pijnstillers.
Echter, deze winter kreeg ze meer last. ze deed verder de meeste dingen nog wel, ze at nog, was vrolijk, maar wel duidelijk oud.
Toen heeft ze 2 dagen in haar eigen urine gelegen. Daarna weer 2 dagen beter...
toen kon ik zeggen weer aan de pijnstillers maar dan voorgoed (ze had er een hekel aan)
Ik heb toen gelijk gezegd, in laten slapen. Geit was op dat moment niet aan het leiden maar wel oud en moe en de lijdensweg kwam er ongetwijfeld op korte termijn aan.
Moet je daar dan op wachten? Alleen omdat ik het beest niet kon missen? Ik heb er toen bewust laten inslapen voordat ze echt moest gaan leiden..
De DA kwam, en ik was zo bang dat ze haar te goed zouden vinden en mijn belsissing niet zouden begrijpen... De DA vond echter het tegenover gestelde. Ze vertelde mij dat ze in haar loopbaan het maar zo weinig meemaakte dat mensen zo ontzettend goed naar hun beest keken, en zo goed dachten aan het dier ipv aan henzelf.
Ze vertelde mij dat ik met recht heel trots op mezelf mocht zijn en dat ik precies het goede moment gekozen had.
Dit staat mij nog heel erg bij. Ik heb daarom besloten dat als ik een ouder dier heb wat echt klachten krijgt die niet meer beter worden, de stekker er snel uittrek.
Hebben we het echter over een jong dier, dan stop ik al het geld erin wat mogelijk is. Dat beest heeft nog kans op een goed leven, en zou die kans ook grijpen.
mijn shetlander van 17 was als veulen van 6 maanden opgegeven. Door diverse Da's.
Hij loopt nu nog gezond in de wei