Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:02

Idd groene leem, of levertraan, dat houdt vliegen ook op afstand, en zorgt ook dat alles wat sneller geneest. Maar een dierenartsbezoek zou gewoon het allerbeste zijn!

sam98

Re: Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:05

echt vresselijk dat zoiets gebeurt is !!
eigelijk moeten iedereen die hier in dit gesprek is een berichtje sturen naar de dierenbescherming zodat ze kunen zien hoe erg het is echt walgelijk !!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:06

hellaas is de dierenbescherming hier in nederland onwijs knudde.
ze kunnen bijna niks doen.
ken meerdere gevallen van verwaarlosing en mishandeling en deze paarden worden ook niet geholpen.
enigste wat je kan is proberen verschillende mensen een melding er van te laten maken....
en dan maar hopen dat ze langs komen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:07

DE AID IS VANDAAG GEWEEST EN NEEMT DE SITUATIE IN BERAAD

Verder inderdaad schandalig hoe deze man niet naar zijn merrie om kijkt. In de loop der jaren is zijn wijze van voervoorziening wel stukken verbeterd. Eten en drinken zat, maar die merrie zo laten staan, ze heeft gewoon schedelfractuur...schandalig. Ondanks dat ze er erg goed gehumeurd bij staat en nauwelijks last van lijkt te hebben, is het vragen om uitstel van problemen (volgende week 20 graden...de maden erbij en je hebt lol *blegh het idee*)

Carola: Vind het super dat je ook naar deze merrie omgekeken hebt, maar denk er om dat je niet rechtstreeks (met zelfde kleding/zonder wassen) van deze paarden naar je eigen paarden gaat, want je weet niet wat je mee neemt en daarmee in huis haalt!!!

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:08

Het lijkt mij nu nog niet verstandig zelf dat paard te behandelen>
Dit is een té erg geval.
Als je zelf met groene leem of levertraan in de weer gaat heb je grote kans dat je het erger maakt dan dat het is.

Hier moet een proffesional bij, en wel snel!
Morgen valt het weer nog mee (veel bewolking).
Woensdag en daarna word het alleen maar warmer en dan heb veel meer kans op ontstekingen..

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:11

OMG... wat super zieleg!!!
Ik zou ook de Dierenambulance bellen, die doen het toch gratis?
Sterkte ermee, echt heel sneu...

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:12

Ik heb net de diere bescherming gemailt.. dit gaat nergens over er moet gewoon iets aan gedaan worden en het liefst vandaag nog!! wawt een ontzettende vieze vuile gore klootzak is die vent.. :S as ik hem tege was gekomen had ie al lang dood geweest.. sorry ben nou wel een beetje pist (dieren ambulance komt niet voor vee!!!)

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:15

wat is groene leem? ken ik niet want de vliegen gaan weer komen. en als hier vliegen en maden in komen. is het zeker dat ze het niet overleefd! want het is echt een gat tot boven in de hoofd, wat helemaal doorloopt

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:16

Verder nog even opmerking over de situatie:
Ondanks dat de dieren er maar zielig bij staan voor het oog, hebben ze het er niet extreem slecht. Er is voldoende voer en water aanwezig, jaarrond. Daarnaast wordt er niet staartgebeteren door wormen, maar bijt de 3jarige alle staarten weg *dat is de enige met nog een beetje staart*.
Geen schuilhok of iets gaan ze hier niet meteen dood aan. Ze staan langs een bosrand, kunnen schuilen onder de bomen. Zo staan de opfokpaarden hier ook en die zijn er ook nooit minder van geworden *zien er zelfs haast TE goed uit*

Ook zou ik zeggen: Houd je handen van dit geval af. Je weet niet exact wat er aan de hand is en wat voor rotzooi er nog in de wond zit. Smeer daarom niet zomaar er iets op, waardoor het straks nog erger wordt.

De AID is er nu bij geweest en zal verdere actie ondernemen, in ieder geval tov de merrie!! (deze is overigens gebeld door stalgenootje, zaterdag al!!)

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:17

Dit heb ik net naar de dierenbescherming gemaild!!!
Heb het netjes gehouden anders wordt je helaas niet serieus genomen:

Hallo,

Ik ben een lid van de site www.bokt.nl en ik las zojuist een forum over een zwaar gewond paard.
Het meisje wat het forum heeft opgestart woont naast het huis waar het gewonde paard staat, zij heeft als bewijs foto's van dit paardje gemaakt en deze heb ik ook toegevoegd.
Het gaat hier om een om een ernstige hoofdwond en de (6) paarden in de wei eten elkaars staart op omdat ze niet ontwormt zijn, ook is de gewonde/mishandelde merrie drachtig en haar 3-jarige zoon drinkt nog steeds bij haar (zie foto's).
Als jullie niet snel ingrijpen zal het paard en haar veulen dit niet overleven.
Er is al meerdere malen contact met jullie opgenomen maar jullie hadden geen mensen om erheen te sturen. Ik vind dit werkelijkwaar van de krankzinnige!!!!!!!! Dat paard met veulen zijn in levensgevaar en haar baas doet er niks aan. En jullie hebben geen mensen om te sturen???
Waar denken jullie ingodsnaam mee bezig te zijn. Jullie beschermen toch dieren? Waarom laten jullie dan een moeder en veulen doodgaan?

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie gaan kijken en actie ondernemen.
Bij deze het adres: *** meisje op nummer 70 kan jullie er naartoe begeleiden.

Ik hoop spoedig wat van jullie te horen en anders zullen er andere maatregellen getroffen moeten worden wegens niet goed uitvoeren van het werk.

Met Vriendelijk Groet,

Charlotte van der Pouw
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: adres verwijderd

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:18

Citaat:
wat is groene leem? ken ik niet want de vliegen gaan weer komen.

Ja maar om nou smurrie (antivliegenmiddel)op een ontstoken wond te smeren? Ik denk dat dat gewoon niet verstandig is!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:20

er werd gezegd dat dat staartbijten wel door wormen komt. en er werd gezegd dat de AID er niks aan deed.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:21

groene leem is niet bepaald een anti vliegen middel...

maar zo te lezen is de AID langs geweest, wat ik niet snap is dat de merrie in kwestie niet behandeld is, of opgehaald voor medische behandeling.
T'is te hopen dat het balletje nu snel genoeg gaat rollen om deze merrie te helpen. Menig maal is het te laat.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:22

Wat is t email adres van de zogenaamde dierenbescherming?

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:23

maximiliaan schreef:
Dit heb ik net naar de dierenbescherming gemaild!!!
Heb het netjes gehouden anders wordt je helaas niet serieus genomen:

Hallo,

Ik ben een lid van de site www.bokt.nl en ik las zojuist een forum over een zwaar gewond paard.
Het meisje wat het forum heeft opgestart woont naast het huis waar het gewonde paard staat, zij heeft als bewijs foto's van dit paardje gemaakt en deze heb ik ook toegevoegd.
Het gaat hier om een om een ernstige hoofdwond en de (6) paarden in de wei eten elkaars staart op omdat ze niet ontwormt zijn, ook is de gewonde/mishandelde merrie drachtig en haar 3-jarige zoon drinkt nog steeds bij haar (zie foto's).
Als jullie niet snel ingrijpen zal het paard en haar veulen dit niet overleven.
Er is al meerdere malen contact met jullie opgenomen maar jullie hadden geen mensen om erheen te sturen. Ik vind dit werkelijkwaar van de krankzinnige!!!!!!!! Dat paard met veulen zijn in levensgevaar en haar baas doet er niks aan. En jullie hebben geen mensen om te sturen???
Waar denken jullie ingodsnaam mee bezig te zijn. Jullie beschermen toch dieren? Waarom laten jullie dan een moeder en veulen doodgaan?

Ik hoop met heel mijn hart dat jullie gaan kijken en actie ondernemen.
Bij deze het adres: *** maar meisje op nummer 70 kan jullie er naartoe begeleiden.

Ik hoop spoedig wat van jullie te horen en anders zullen er andere maatregellen getroffen moeten worden wegens niet goed uitvoeren van het werk.

Met Vriendelijk Groet,

Charlotte van der Pouw

Het RODE is NIET waar....denk er om voordat zometeen gelogen dingen de wereld in gaan!!

Of heb ik iets gemist Carola??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-06 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:24

@ maximiliaan dat vind ik goed geschreven !! hopen dat ze snel antwoorden !!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:24

Dat is idd niet waar. en dat heb ik ook niet gezegd. ik heb gezegd: de paarden staan tussen huisnr. 68 en 70 in.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:25

speedylover schreef:
er werd gezegd dat dat staartbijten wel door wormen komt. en er werd gezegd dat de AID er niks aan deed.

Wie zei dat dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:25

Willen jullie opletten met adressen op een openbaar forum te zetten?
Iedereen kan het lezen, ook mensen waarvan je het liever niet zou hebben.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:25

Maar ik ben vandaag de hele dag thuis geweest. beetje bij die paarden rond gehangen. en ik heb niemand gezien.

Annebel: wanneer waren ze er dan? en waarom is er niks direct aan gedaan?

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:26

jacimatho schreef:
groene leem is niet bepaald een anti vliegen middel...

Nee weet ik, maar groene leem lijkt me nu ook echt niet verstandig..
Ik zou nog heel even afwachten wat de AID/DB/Politie eraan gaan doen.

En anders jammer dan hoor, het paard gaar voor!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:27

Bella schreef:
speedylover schreef:

Wie zei dat dan?

Dat 1e, me pa ( en geen commentaar dat die er niks van afweet, die heeft al zijn hele leven paarden.) dat 2e, rene is een aantal keren bij jullie geweest. en zei dat er niemand kwam/ kon komen.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:29

@Bella Ik zie niet wat en rood is.. kun je niet gewoon even typen wat er niet waar is?

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:29

Zoals Bella hier al zegt is de AID er vandaag al bij geweest.

Ik heb vrijdag al de DB gebelt en die hebben de AID erop gezet, ze zouden
er zaterdag al gaan kijken maar door een misverstand is dat vandaag geworden..
De man van de AID is erg geschrokken en heeft er gelijk werk van gemaakt..

Zojuist heeft de man van de AID mij terug gebelt en er proces-verbaal tegen de man opgemaakt..
Het paard is inmiddels in behandeling bij de dierenarts..

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn meld ik dat gelijk

Edit: doordat de AID zatedag niet kwam werd gespeculeerd dat er niets aan werd gedaan

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:32

Melody: paard bij de DA in behandeling? ik ben er uur geleden nog bij geweest en er is niks aan die wond gedaan! niet schoongemaakt helemaal niks! ben ik benieuwd wat voor behandeling ze hebben gegeven.