Er moet het een en ander even aangroeien, kijken hoe het dan gaat..l
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snowytje schreef:Mijn paard krijgt sinds vanmorgen bute, ze moet 4 zakjes per dag hebben! Wel maar tot en met donderdag. Ze is hoefbevangen geworden doordat de smid haar te kort bekapt heeft.
Mijn pony heeft een paar maanden geleden ook op bute gestaan voor 9 dagen. Die kreeg 2x per dag een half zakje. Het is wel super spul maar ik geef het toch niet graag. Overigens doe ik het op een paar boterhammen met stroop
TheSam schreef:Ik heb 3 dagen 2 zakjes gegeven.. geef nu 1 zakje per dag.
Kimberley84 schreef:Ik heb in Amerika in de paarden gewerkt en daar wordt Bute heel veel gebruikt. Je hebt er alleen 1 nadeel van. Je paard voelt de pijn niet meer dus belast zijn been meer (gevolg overbelasting) en jij denkt dat je paard weer fit is, gaat je paard lkkr rijden zonder dat je er erg in hebt, maak jezelf je paard kapot omdat hij toch geen pijn heeft. Hij loopt weer lekker dus je stopt met het geven van Bute en na een tijdje loopt je paard 3 x zo erg door de weide dan dat het voorheen was. Het is niet voor niets een verboden middel! En niet alleen met name om het misbruik bij sportpaarden. Maar ook om de schade die het kan opleveren en vooral bij langer gebruik. Ik ben er heel erg op tegen, ik moet het niet bij mij op stal zien.
poppekontje schreef:TheSam schreef:Ik heb 3 dagen 2 zakjes gegeven.. geef nu 1 zakje per dag.
Ik vind het vreemd dat de hoefsmid de beenstand veranderd heeft.
Mag ik vragen welke smid je hebt?
Wel goed dat de butedosering naar beneden is.
TheSam schreef:Nope.. niemand van Hoofcare
Kimberley84 schreef:Ik heb in Amerika in de paarden gewerkt en daar wordt Bute heel veel gebruikt. Je hebt er alleen 1 nadeel van. Je paard voelt de pijn niet meer dus belast zijn been meer (gevolg overbelasting) en jij denkt dat je paard weer fit is, gaat je paard lkkr rijden zonder dat je er erg in hebt, maak jezelf je paard kapot omdat hij toch geen pijn heeft. Hij loopt weer lekker dus je stopt met het geven van Bute en na een tijdje loopt je paard 3 x zo erg door de weide dan dat het voorheen was. Het is niet voor niets een verboden middel! En niet alleen met name om het misbruik bij sportpaarden. Maar ook om de schade die het kan opleveren en vooral bij langer gebruik. Ik ben er heel erg op tegen, ik moet het niet bij mij op stal zien.