Jullie ervaringen met Bute?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

Re: Jullie ervaringen met Bute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:18

nope... ..heb afgebouwd naar 1 zakje en...weer hartstikke kreupel!
Er moet het een en ander even aangroeien, kijken hoe het dan gaat..l

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:29

Oh, wat jammer nou.
Ik heb sinds een paar weken in overleg met de DA ook mijn dosis bute moeten verhogen.
Mijn paard staat nu op 2 maal daags 1 theelepeltje bute.
Volgens de DA is dit acceptabel mits zij goed blijft eten. Als zij om wat voor reden dan ook niet eet moet ik accuut met de bute stoppen.
Ik weet dat het niet goed is voor de lever maar volgens mijn dierenarts hoef ik me met deze hoeveelheid bute per dag nog geen zorgen te maken.
Daarbij is mijn paard 22 jaar en zal geen jaren meer te gaan hebben.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 10:50

oooh poppekontje wat een verschil! 2 theelepeltjes! Daar zou ik een gat voor in de lucht springen. Twee zakjes, of twee theelepeltjes. Ik hoop dat ik zover kom met mijn paard!
22 is een respectabele leeftijd, maar je paard kan misschien nog jaren mee op deze manier. Knipoog

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:04

Jammer dat het weer minder gaat suzanne.... ga je weer opbouwen?

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 11:47

Ja, hij krijgt nu weer twee zakjes.
Doordat er een stuk verbinding mist tussen zool en wand op een bepaald stuk, loopt hij wat op de zool. Dat doet hem zeer. Die verbinding moet aangroeien, maar daarvoor is een goede doobloeding nodig; die heeft hij niet als hij de voet teveel ontlast. Door de bute loopt hij er gewoon op, wat de doorbloeding ten goede komt. Als het goed is zou hij rad moeten zijn als die verbinding hersteld is, en hij dus niet meer op de zool zelf loopt. Eventueel met een ijzer eronder. Ik hoop het...

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:35

Amaai wat een discussies allemaal, hier is de equipalazone (België) gewoon te krijgen bij de VA. De mijne geeft er mij gewoon een pakketje als ik er om vraag. Niet te veel geven zegt hij alleen. (Lever, nieren, ... ) Alleen wat verschiet ik van de hoeveelheden die jullie geven. Ik mag in de winter mijn oude eerste dag 1 zakje, nadien één zakje per 3 dagen geven. Dit om stijfheid maar vooral onstoken gewrichten tegen te gaan. (24 jaar is mijn schatje ondertussen). Hij loopt ook nog steeds correct (na beginnersstijfheid). Amaai wat ben ik een geluksvogel als ik dit allemaal lees. Jammer van de discussie over een paardwaardig bestaan en pijnstillers. Mijn oudje zou geen dag willen missen van de wereld denk ik. En ik hoop dat ze mij nog geen spuitje geven omwille van mijn pijne handkjes (reuma).
Want met een dafalgan ben ik er nvan af en heb een enorm leuk leven. Veel succes allemaal en ik weet dat ieder in zijn hartje doet wat hij moet doen. Laat je niet afschrikken door anders denkenden. We hebben met zijn allen één doel, het beste voor onze paardjes nastreven.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:29

Heb heel je verhaal gelezen en dit is een berichtje om het terug te kunnen vinden.
Alvast veel moed en veel succes gewenst!!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:27

dank je wel nevermind!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:17

bij mijn paard heeft spat werkt het heel goed ik kan echt verschil zien tussen niet geven en wel geven Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 07:17

Ik heb mijn paard ook weer op de bute gezet sinds van de week.. hopelijk is het niet voor lang, maar omdat ze flink gecorrigeerd is door de smid (een scheef hoefje is recht gezet) liep ze een beetje onregelmatig.
Haar in haar oude stand laten staan was geen optie.. dr hoef begon aan de kroonrand te scheuren. Ze stond zonder ijzers, heb er nu weer ijzers onder laten zetten zodat het hoefje ook niet meer scheef af kan slijten (biljarderen).

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:02

Mijn paard krijgt sinds vanmorgen bute, ze moet 4 zakjes per dag hebben! Wel maar tot en met donderdag. Ze is hoefbevangen geworden doordat de smid haar te kort bekapt heeft.
Mijn pony heeft een paar maanden geleden ook op bute gestaan voor 9 dagen. Die kreeg 2x per dag een half zakje. Het is wel super spul maar ik geef het toch niet graag. Overigens doe ik het op een paar boterhammen met stroop

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:06

Snowytje schreef:
Mijn paard krijgt sinds vanmorgen bute, ze moet 4 zakjes per dag hebben! Wel maar tot en met donderdag. Ze is hoefbevangen geworden doordat de smid haar te kort bekapt heeft.
Mijn pony heeft een paar maanden geleden ook op bute gestaan voor 9 dagen. Die kreeg 2x per dag een half zakje. Het is wel super spul maar ik geef het toch niet graag. Overigens doe ik het op een paar boterhammen met stroop

Je kunt ook vragen aan de DA om metacam te mogen geven.
Is ook wel een pijnstiller maar minder schadelijk dan de bute.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 16:11

Die heeft ze 6 dagen gehad maar heeft niks geholpen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:12

Ik heb 3 dagen 2 zakjes gegeven.. geef nu 1 zakje per dag.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:51

TheSam schreef:

Ik vind het vreemd dat de hoefsmid de beenstand veranderd heeft.
Mag ik vragen welke smid je hebt?
Wel goed dat de butedosering naar beneden is.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:02

Ik heb in Amerika in de paarden gewerkt en daar wordt Bute heel veel gebruikt. Je hebt er alleen 1 nadeel van. Je paard voelt de pijn niet meer dus belast zijn been meer (gevolg overbelasting) en jij denkt dat je paard weer fit is, gaat je paard lkkr rijden zonder dat je er erg in hebt, maak jezelf je paard kapot omdat hij toch geen pijn heeft. Hij loopt weer lekker dus je stopt met het geven van Bute en na een tijdje loopt je paard 3 x zo erg door de weide dan dat het voorheen was. Het is niet voor niets een verboden middel! En niet alleen met name om het misbruik bij sportpaarden. Maar ook om de schade die het kan opleveren en vooral bij langer gebruik. Ik ben er heel erg op tegen, ik moet het niet bij mij op stal zien.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:47

Kimberley84 schreef:
Ik heb in Amerika in de paarden gewerkt en daar wordt Bute heel veel gebruikt. Je hebt er alleen 1 nadeel van. Je paard voelt de pijn niet meer dus belast zijn been meer (gevolg overbelasting) en jij denkt dat je paard weer fit is, gaat je paard lkkr rijden zonder dat je er erg in hebt, maak jezelf je paard kapot omdat hij toch geen pijn heeft. Hij loopt weer lekker dus je stopt met het geven van Bute en na een tijdje loopt je paard 3 x zo erg door de weide dan dat het voorheen was. Het is niet voor niets een verboden middel! En niet alleen met name om het misbruik bij sportpaarden. Maar ook om de schade die het kan opleveren en vooral bij langer gebruik. Ik ben er heel erg op tegen, ik moet het niet bij mij op stal zien.

Volgens mij heb je niet alles goed gelezen.
Ik vind ook dat wanneer je bute langdurig gebruikt je niet op je paard moet gaan zitten.
Mijn paard is met pensioen en wordt dus ook niet meer bereden. Door de bute kan ze het been belasten en overbelast ze daardoor het 'goede' been niet.
Mijn paard heeft een lage dosis en is al op leeftijd.
Zij krijgt het om een goede oude dag te kunnen hebben zonder pijn.
Dat het in Nederland verboden is komt omdat er glenbuterol inzit en dit voor slachtdieren een verboden middel is omdat het schadelijk is voor de mens als het vlees wordt opgegeten.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:14

poppekontje schreef:
TheSam schreef:

Ik vind het vreemd dat de hoefsmid de beenstand veranderd heeft.
Mag ik vragen welke smid je hebt?
Wel goed dat de butedosering naar beneden is.

Als je haar beenstand zou zien was het niet raar geweest. En nee.. ik geef de naam van mijn hoefsmid niet, daar zie ik het nut niet van in

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:32

[/quote]

Als je haar beenstand zou zien was het niet raar geweest. En nee.. ik geef de naam van mijn hoefsmid niet, daar zie ik het nut niet van in [/quote]

Ik was gewoon benieuwd of je smid iemand van hoofcare is.
Als dat zo is dan kan ik het begrijpen.
Deze mensen zijn nml. zeer kundig en als zij een stand veranderen dan moet het gewoon verantwoord zijn.
Vandaar mijn vraag.
Ik bedoel er anders niets mee. Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:17

Nope.. niemand van Hoofcare

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:24

TheSam schreef:
Nope.. niemand van Hoofcare

ik ben geinteresseerd.
heb je foto's van voor en na?

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:12

Kimberley84 schreef:

ik rijd mijn paard ook niet....hij moet juist het been belasten voor een goede doorbloeding van de hoef....maar hij loopt alleen in de wei.