Luizen, wat helpt het beste??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:14

Citaat:

Er zijn wel geregistreerde middelen voor paard, alleen (nog) niet in Nederland te koop. Kijk maar even op www.kvvet.com bij paarden. Ben je ook gelijk verlost van muggen, teken en andere parasieten.

Naar welk middel in die grote catalogus verwijs je nu? In Amerika kun je ook zelf de entingen kopen en toedienen.

dihjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:40

Bronco, Endure, Fly Gone, Equimax 14 days etc. Allemaal via menu: Equine - Fly protection/control

Zijn ook hier toegelaten, maar wel allemaal op basis van pyrethrinen. Ik gebruik de Endure, en die bevalt erg goed, ook tegen muggen, dazen etc, alleen dan maar een dag of 8 ipv de beloofde 14 dagen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, want je doet er veel langer mee dan met andere middeltjes.

horseylove

Re: Luizen, wat helpt het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:42

je kop kaal scheren

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:45

en kun je pyrethrinen ook inzetten voor luizen dan? Zal wel niet want je zegt dat die ook in NL toegelaten zijn.

Da's ook ongeveer het meest veilige en een zeer oud vlooienmiddel is, op basis van pyrethrinen, voor honden en katten, wist je dat? Worden die dingen toch weer over en weer gebruikt .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:30

zo, dat wist ik niet! mijn DA raadt Frontline ook aan voor paarden, lekker dan! ik heb het twee jaar geleden op mijn pony gespoten!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:24

Gisteren hebben wij onze ponies ook gewassen met sebacil. Op advies van de DA.
Eerst wilde ze shampoo voor honden meegeven maar wij hadden nog sebacil van de schapen staan.
Deze ponies lopen ook 24/7 buiten maar met het weer van gisteren waren ze binnen een half uur droog.
We konden ook dectomax gebruiken, wat wij ook hebben om de schapen te ontwormen. Maar de DA waarschuwde hiervoor want als je niet goed in een spier spuit en een bloedvat raakt, kunnen paarden er aan dood gaan. Dat risico heb ik maar niet genomen.

Frontline raadde ze ons ook af. Vorig jaar hadden de paarden bij ons last van teken. Onze Da zei dat we daarvoor beter defen-dog konden gebruiken maar dat hebben we niet meer gedaan.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:05

SEBACIL

danielle1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:14