Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:56

Thunder4ever schreef:
eowyn04, ik zeg het echt telkens tegen de eigenaar, en ik blijf net zolang zeuren tot het echt gebeurt!

goed van je!!
Jammer hoor dat een eigenaar (nog) niet inzit hoe belangrijk het is.

tipje: je kan ook coolen met coolpacks uit de diepvries. Weet niet of je paardje mokgevoelig is, maar al dat water is ook niet altijd goed.

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 18:28

Zijn dat zulke coolpacks die je ook bij mensen kunt gebruiken?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:39

Thunder4ever schreef:
Zijn dat zulke coolpacks die je ook bij mensen kunt gebruiken?

Jep

En niet te snel de moed verliezen!Mij heeft het 2maanden geduurd om de
eigenaar te overtuigen dat de DA echt toch wel fout zat.
Dat was dus een harde strijd met veel ruzie,maar ik heb het gehaald

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:32

Oke, dan haal ik vrijdag wel zo'n pak, maar wie weet waar je dat kan halen en hoe duur het is?
Enne, de eigenaar zou toch wel echt een keer gek worden van mijn gezeur

CouCou

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:48

Je kan bij ruitersport zaken een coolpack in de vorm van een peeskap kopen. Weet niet hoe duur ze zijn. Anders kan je ze halen bij de apotheek of drogisterijen.
Als je een goed diepvries heb die echt koud is, doe er dan wel even een paar slagen bandages omheen, anders kan je de huid van het paard weer bevriezen.
Suc6.

En de volhouder wint hoor met zeiken. heerlijk toch, je moet toch wat te zeiken hebben

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:39

Haha ben vandaag jarig, dus morgen ga ik van die coolpacks kopen! Ja ik zeik net zo lang tot ze een DA belt haha

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 16:05

Soory dat ik nog geen foto's heb geplaats, maar mn digitale cam is nog niet binnen Met Thunder gaat het alweer een stukje beter, vorige week was de bobbel nog heel groot, en nu is ie een klein beetje gekrompen!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:25

goed nieuws, maar blijf voorzichtig he?? Als het slinkt wil nog niet zeggen (dat als het een peesblessure is) het over is.

Heb je nog van die coolpacks kunnen kopen??

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:41

Nee nog niet aan toe gekomen, maar iemand bij ons op de boerderij heeft ze ook voor haar paard, dus ik vraag of ik ze een poosje van haar mag lenen

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:20

Wees voorzichtig met juichen als ze weer iets dunner zijn. Peesblessures kunnen super lang duren!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:25

Hey,

Die geerte waar je het over hebt in paar pagina`s terug, is dat de eigenaressen van de manege waar je verzorgpony staat?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:18

AnoukShel, ja dat klopt!
Vandaag was mn camera er, maar ik moet hem eerst begrijpen ik snap mn camera nog niet.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:13

Ohhh oke, zei gaat namelijk met mijn neef

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:00

Whaha hoe heet jouw neef dan?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:01

en ik heb een foto van zn been! Moet de foto alleen nog ff uploaden

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:03

hier is ie:

Afbeelding
Is alleen niet zo heel duidelijk, maar dan hebben jullie wel een idee

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:15

het kan ook een schieffel zijn maar zit dan wel op een aparte plek! er moet gewoon naar gekeken worden hoor! kan ook wel een peesblessure zijn..

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:19

Ik denk dat dat een peesontsteking is! Mijn vorig paard heeft dat ook gehad. Het zag er net hetzelfde uit! Die moest toen 3 weken stilstaan en daarna héél rustig op bouwen. Ik moest elke dag haar benen afspoelen (10 min) met koud water, darana moest ik er coolinggel aandoen. Ze mocht echt buiten voor haar benen af te spoelen niet uit haar stal! Als je zorgt dat je dat goed verzorgd en rustig opbouwd (eerste maanden ook niet springen) Komt het wel goed, maar anders kunnen ze een peesklap krijgen en dat is nog stukken erger! Dus goed verzorgen maar!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:35

Venusjah, ja ik bouw het heel rustig op als ik weer mag rijden. Hij staat nu al 5 weken op rust, en ik spuit elke dat 10 minuten goed af met koud water

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:38

ik vind dat je er goed naar moet laten kijken, geen assistent of iemand anders maar een echte dierenarts!! desnoods moeten er gewoon foto's worden gemaakt en gescand worden, ik denk dat jou instructrice gewoon geen geld wil uitgeven! maar het is wel een levend wezen waar gewoon voor gezorgd moet worden(wat jij ook goed doet) maar ook als ze ziek worden moet je de lasten op je nemen, raap je moed bij elkaar en laat aub een dierenarts komen!!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:45

Bonny4life schreef:
ik vind dat je er goed naar moet laten kijken, geen assistent of iemand anders maar een echte dierenarts!! desnoods moeten er gewoon foto's worden gemaakt en gescand worden, ik denk dat jou instructrice gewoon geen geld wil uitgeven! maar het is wel een levend wezen waar gewoon voor gezorgd moet worden(wat jij ook goed doet) maar ook als ze ziek worden moet je de lasten op je nemen, raap je moed bij elkaar en laat aub een dierenarts komen!!

Je hebt echt gelijk!! Ik vind zelf ook dat er een DA moet komen, en dat er een scan gemaakt moet worden. Maar zelf kan ik dat niet, als ik geld had, dan had ik er zeker al gelijk een DA bij laten komen. Ik vraag het ook elke dag nog aan de instructrice of er een DA komt. Maarja tot nu toe zonder resultaat

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:59

Afbeelding

Heb de foto even lichter gemaakt.
Het lijkt alsof de zwelling vooral aan de zijkant zit?
Als dat zo is:ik wil je niet ontmoedigen:maar dit kan een kenmerk zijn van een blessure aan de diepe buigpees en dat is ernstiger dan oppervlakkige buigpees

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 14:09

Blue_Star schreef:

http://img363.imageshack.us/img363/6553 ... tcb1gr.jpg

Heb de foto even lichter gemaakt.
Het lijkt alsof de zwelling vooral aan de zijkant zit?
Als dat zo is:ik wil je niet ontmoedigen:maar dit kan een kenmerk zijn van een blessure aan de diepe buigpees en dat is ernstiger dan oppervlakkige buigpees

de bobbel zit idd het meest an de zijkant. Ik hoop niet dat hij een blessure aan zn diepe buigpees heeft
Ik zeg het vanavond tegen de instructrice dat het misschien wel zn diepe buigpees kan zijn. Misschien belt ze dan alsnog een DA

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:34

tja toch is in dit geval het advies van de veearts ook rust... dus dat is al goed. Het enige wat er nog bij zou komen is ontstekingsremmers. Misschien kan je dat tegen de eigenaar zeggen of ze ontstekingdsremmers zou kunnen halen bij de veearts. Dat is al makkelijker dan de veearts laten komen

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 14:38

Oosterhof ik vraag het vanavond wel van die onstekingsremmers. Weet je misschien ook hoe duur dat is? Dan kan ik ze als zij ze niet wil betalen ze zelf wel betalen!