Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:45

Ja hoor Steffie komt aan huis.
Ze is echt heel aardig en rustig. Doet niets wat het paard vervelend vindt en kijkt ook echt goed hoe je paard reageert op de behandeling.

shaolanneke

Re: Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:01

Bij ons komt Erik ook op stal langs.

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:20

14 april komt steffie een keer bij die van mij langs. ben heel benieuwd!

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:30

Dat is grappig. Ze komt waarschijnlijk de 14e ook bij mij langs (maar eerst wil ik bellen met de verzekering).

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:06

haah dat is toevallig, waar woon jij precies dan?

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:50

Ik woon in Son, bij Eindhoven.

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:31

Das toevallig ik eersel ook bij eindhoven in de buurt! wat heeft jou paard precies?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:56

Tijdje terug schreef ik dat ik naar Eric Laarakker ging en dat ik was geweest met wat er aan de hand was.
Mijn paard had een maagzweer en parasieten en had zeer veel stress door verschillende factoren, ik had een hele apotheek meegekregen en gister ben ik voor controle geweest, de maagzweer is weg en ze heeft ook geen parasieten meer en de mok waar ik eigenlijk voor ging is ook bijna weg.
De stress was ook afgenomen (mede door druppels) en nu kan ik met hulp een paarden psychiater aan de slag.
Over 2,5 maand terug komen tegen die tijd heeft ze geen medicijnen meer en ben ik met de psych aan het werk geweest.
Tot zover ben ik zeer tevreden ben goed geholpen duidelijke uitleg enz.

Mijn gewone veearts blijft ook gewoon in beeld voor de gewone dingen en deze kliniek voor de extra's
En dat dankzij deze topic

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:28

Vandaag is steffi bij mijn paard geweest! Ben er echt heel positief over!

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:18

Ze is bij mij ook langs geweest, en ik ben ook heel tevreden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:25

Van de zomer komt voor mijn merrie waarschijnlijk een Holistisch Natuurgeneeskundig Therapeute langs, ik heb haar bezig gezien bij de manege hier vlakbij en was er erg enthousiast over, haar werkmethodes etc. De paarden schijnen er nl. aanzienlijk van op te knappen, volgens de eigenaren.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:38

Kom ook erg veel bij eric en tot nu toe alleen maar positief resultaat. We hebben in smenwerking met hem een merrie drachtig gekregen die niet drachtig te krijgen was. We waren 2 jaar lang aan het proberen en het lukte maar niet. Nu heeft ze een lief veulentje aan de voet lopen
Bella Brayzlee.

Hebben jullie trouwens ook dat stuk van hem in het Bit gelezen??

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:21

hey welke bit was dat?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:38

De laatste van mei is die geloof ik al. Toevallig had ik eric al gesproken en die zei toen dat het erin zou komen. Het gaat over de KWPN fokkerij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:48

Ik las idd iets over hem, maar kan me niet herinneren of dat Bit nou wel was. Zal nog wel ff kijken.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:38

Vond niet dat ie helemaal gelijk had...
Kan dr wel inkomen en een deel in meegaan.. maar om alle problemen op (kwpn) fokkerij te schuiven vind ik ook niet fair.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:47

Wat stond er dan in dat artikel? (heb de bit niet..) maar ik heb wel meer dan eens zijn mening over over de (kwpn)fokkerij aangehoord....

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:44

Je hoeft ook niet met alles eens te zijn. Eric geeft zijn mening. In veel delen vind ik dat hij gelijk heeft. Toevallig heb ik zo'n heethoofd maar gelukkig kan ik daar wel veilig mee over straat.
Het probleem eigelijk is dat er veel wordt gefokt door mensen die alleen maar een bepaald karakter willen fokken en dat is nu net het probleem. Ze willen allemaal een hout type

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
temperamentvol

Zwakke organen: lever en gal
Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Beschrijving van het karaktertype: Hout
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-houtpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types.
Ook treden er continu veranderingen op die van invloed zijn op het karakter van het paard. Ieder paard heeft een basiskaraktertype dat constant onder invloed staat van dingen van buitenaf. Training kan bijvoorbeeld een positieve invloed hebben op het type en leefomstandigheden een slechte. Deze invloeden kunnen zelfs het basiskarakter tijdelijk zo beïnvloeden dat het niet meer herkenbaar is. Daarom is het belangrijk dat het dier de ruimte en vrijheid krijgt om zichzelf te zijn, zodat het basiskarakter uiteindelijk weer naar boven komt. Ook een paard is beter af als het zichzelf mag zijn, het zal zeker zijn gezondheid ten goede komen.

gekruisd met een vuurtype

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig, bitterminnend

Zwakke organen: hart en dunne darm
Vatbaar voor: aandoeningen aan spijsverteringsorganen (met name dunne darm), slechte bloedsomloop (hart).

Beschrijving van het karaktertype: Vuur
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-vuurpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types.
Ook treden er continu veranderingen op die van invloed zijn op het karakter van het paard. Ieder paard heeft een basiskaraktertype dat constant onder invloed staat van dingen van buitenaf. Training kan bijvoorbeeld een positieve invloed hebben op het type en leefomstandigheden een slechte. Deze invloeden kunnen zelfs het basiskarakter tijdelijk zo beïnvloeden dat het niet meer herkenbaar is. Daarom is het belangrijk dat het dier de ruimte en vrijheid krijgt om zichzelf te zijn, zodat het basiskarakter uiteindelijk weer naar boven komt. Ook een paard is beter af als het zichzelf mag zijn, het zal zeker zijn gezondheid ten goede komen.

Dit even ter info voor mensen die het artikel niet hebben gelezen

En die zijn erg dominant en heet in hun hoofd.

Eerlijk is eerlijk die ruin van mij heeft me vorig jaar een gebroken neus bezorgt. Grotendeels mijn fout. We waren bij Emiel Voest met dubbele lange lijnen bezig. Hij was moe en prikkelbaar en wilde hem een beloning op zin bil geven en hij mepte zo achteruit. Gebroken neus en een hersenschudding.

Dit verhaal weet eric natuurlijk ook. En wat hij zegt over die grote paarden is natuurlijk ook wel een feit.

Sorry is toch wel een lang verhaal geworden

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:49

Machonito is ook naar een holistische dierenarts geweest !!
Misschien kan je haar PB.en

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:59

Ik weet wat een houtpaard is.. die van mij is het summum ervan
En KWPN-er, maar wel een die resultaat is van de oudere fokkerij. (ze is immers al 13 en nee het neemt niet af). Maar waar ik meer op doel is dat je frequenter problemen zal tegenkomen bij KWPN-ers dan bij elk ander ras omdat er gewoon veeeeeeel meer van zijn. Daarnaast is paardrijden natuurlijk de laatste jaren ernorm in populariteit gestegen. Wat automatisch ook minder goede ruiters met zich meebrengt. KWPN-ers zijn de meest gebruikte sportpaarden en dat zorgt ervoor (mijn mening) dat ze 'meer risico' lopen dan gemiddeld ander ras.

Overigens ben ik het ook niet eens met de KWPN fokkerijk, met hun scheiding tussen spring en dressuurhengsten. Een goed paard moet all-round kunnen presteren denk ik. En eigenlijk zouden we met zijn alle selectiever moeten zijn naar de merries die we gebruiken. Daar heeft ie gelijk in, maar om alleen fokkerij de schuld te geven. Ik denk dat een groot deel zit in de onwetendheid én fanatisme van de hedendaagse ruiter.

Ik denk dat de slapheid van de grotere paarden niet perse iets van de fok is. Maar dat wij (als mens) te eager zijn om er op 3 jarige leeftijd (als het kan soms eerder) mee aan de slag te gaan. Ik ken ook een hoop 1.80 ers die beter gebouwd zijn dan gemiddeld paard.

haflingertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:17

Ik heb ook een holistische dierenarts!
Mijn paardje is flink ziek geweest en ik moet zeggen dat hij er haar helemaal weer bovenop heeft geholpen!
Ben er erg tevreden over!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:03

Mijn paard is een typisch Vuurpaard en gaat de laatste tijd Houtpaardtrekjes krijgen

Heeft iemand wel eens op aanraden van zo'n holistisch DA/therapeut van die Wu Xing gebruikt?

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:58

zou ik ook het telefoonnummer en de tarieven mogen?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:20

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:18

An_J schreef:
maar om alle problemen op (kwpn) fokkerij te schuiven vind ik ook niet fair.
Ik heb het artikel eerlijk gezegt niet gelezen, maar de fokkerij is een spil, de opfok en beleer/doorijdperiode hebben er ook mee te maken maar als de fokkerij beter was zouden in het 2e en 3e stdium minder troubles moeten zijn.

Een stalgenootje werkt bij Eric, en haar paard wordt ook wel eens behandeld.
Daarnaast lopen 2 stalgenootjes bij Steffie van de Laarse met genoegen
Zelf heb ik mijn paard wel eens via acupunctuur laten behandelen via een acupuncturist en dat is erg goed bevallen. Bij ernstigere dan 'gewone kreupelheid' zou ik ook eerder op de holistische kant uitgaan, omdat er naar het totale geheel wordt gekeken en niet alleen naar je 'probleem'.