mijn pony moet afgemaakt worden wegens hoesten?? herkenning?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:32

Hé wat vervelend maar ik ben het met je eens dat het zo niet verder kan voor haar.
Maar hoe kan het dan dat ze kaal wordt?

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:17

ik heb ook een pony van 19 jaar die ik zelf nou 6 jaar heb,en ben erg trots op haar maar heb van de 4 jaar zekers ook zitten klungelen met haar,en veel verdriet gehad,en soms nog als ik eraan denk, vele medicijnen gehad van da,wat even hielp en weer opnieuw terugkeerde dus veel geld kwijt(maar zonder resultaat) maar wat moet je dan,alsje nog geen mogelijkheid had om haar dag en nacht buiten te zetten. ze was door de da ook dampig verklaart.omdat geen medicijn meer aansloeg, en het werd elk jaar erger heel zielig ook veel hoesten en benauwd enz ik rij er ook niet meer echt op af en toe klein buitenritje,wat ze nog met plezier doet in de goeie tijd van het jaar bij haar(winter en de herfst) want de longen zijn natuurlijk erg beschadigd..dacht ook afgelopen zomer om haar in te laten slapen.(zo moeilijk had ze het (want het was een erge warme droge zomer met veel stof).maar is niet nodig geweest gelukkig ,,want god heeft voor me gebeden dat emara nog jaren bij me mag zijn!!! maar waar ik wel achter ben wat de beste medicijn is is dag en nacht buiten ze heeft tot nu toe nergens geen last meer van!!!afkloppen natuurlijk alleen in de zomer heeft ze het vaak wat moeilijker(wie weet deze zomer wel niet want ze staat vanaf 2005 pas dag en nacht altijd buiten met schuilstal) maar zodra ze het weer benauwd krijgt of weer hoest geef ik haar ter ondersteuning alleen als het echt nodig is krijgt ze 1 capsule prednison per dag en slijmoplossers..ze is momenteel weer erg gelukkig dat ze er nog is en mag zijn!!!(sindsdien ze lekker buitne loopt en niks meer van haar vraagt als rijden... maar sterkte verders met je beslissing leef erg met je mee...hoplijk is er nog een oplossing voor jouw en je pony..groetjes emaartje

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:16

Ben je echt zeker dat je nt verder wil zoeken ?
Natuurlijk als je paardje erg lijd , dat is je keuze .
Maar een dierenarts kan ook niet alles weten , ben je al naar de kliniek geweest eigenlijk ? Ik zou em nog 1 kans geven (moest het de mijne zijn)
Nog veel sterkte !

dion_sharif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:24

Sterkte Denice!!

Nirvana was echt een super pony, maar je hebt de goede keuze gemaakt echt waar!!
HVJ

BarbaLala

Re: mijn pony moet afgemaakt worden wegens hoesten?? herkenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:43

kan je geen secons opinion aanvragen bij een andere da?

Miepmiept

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:00

beccieloeken schreef:
De plant groeit tevens gewoon vrij in de natuur...dus het kost je ook geen hopen geld....Ik had daar indertijd met mijn pony ook geen geld voor om allemaal dure onderzoeken te doen en ik weet hoe frustrerend dat kan zijn...Je wil het beste voor je paard maa die onderzoeken en medicatie en behandelingen zijn vaak heel duur...

Daaromben ik ook gaan zoeken naar een alternatief...en die plant heeft echt goed geholpen bij mijn pony...Zeker de moeite waard en het is teven gratis...het groeit gewoon in de natuur, en je kan het dus zo gaan plukken...

Toevalig klein hoefblad?

En Denice heel veel sterkte met je keuze..

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 09:06

gisteravond was het zover, en het is nu echt einde verhaal. ik kan het niet geloven.

bedankt voor alle lieve reacties, ik heb er heel veel aan. hopelijk gebeurd zoiets nooit meer.

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:10

Heel veel sterkte met het verlies.... mijn berichtje staat hier nog wel ik dit topic. en daar hou ik het ook bij.... heel veel sterkte... ik gun dit niemand om je kindje los te laten.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:19

Sterkte Denice

Annettjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:26

Mijn paard heb ik een paar jaar geleden in laten slapen, omdat ze niet meer kon eten. Wat bleek> ze had een verlamde slokdarm. Het komt heel zelden voor en het is ook niet bekend hoe het nou kwam. Toen hoestte ze ook en kotste proppen hooi eruit. Dat zat vast in haar slokdarm. Op een gegeven moment kreeg ze 11 kg bix per dag (ze had toen ook een veulen) (bix at ze nog wel). Als ik nu foto's zie, dan zie je dat ze echt heel erg mager was. (op dat moment gaat het geleidelijk dus dan merk je het niet zo)
Nou misschien heb je er wat aan (doordat je weet wat het hoestten betekende).
Sterkte ermee

celina

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 21:52

ze is afgemaakt...

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:16

denice schreef:
ze is afgemaakt...

heel veel sterkte met dit dierbare verlies...leef met je mee.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:56

heeeell veeel sterkte .. ik heb het gehoord van lizzie .. eg jmmr .. nirvana was eg een leuke ponie..(Y)groetJes jessica

Emeraude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:10

Ik wens je heel veel sterkte! Vind et keierg voor jou en voor je pony maar nu hoeft ze niet meer af te zien.

col_slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:02

HeeY..
volgens mij heb je nirvana al inlaten slapen.
ik ken hem niet en jou ook niet maar...
in slapen in wel het beste eerst naar een kliniek gaan en als het daarna niet
weer beter word in laten slapen zo'n arm beessie mag natuurlijk niet pijnlijden!
Verdrietig Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen het is gewoon heel erg als ze pijn lijden Huilen Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:06

aahhhg wat zielig,, veel sterkte met je pony

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:09

bedankt voor jullie reacties, als is dit wel een tijdje geleden al gebeurd.. Lachen