[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:19

Helpt knoflook poeder echt goed? Dan gaat ik het ook maar proberen. Waar haalde jullie de poeder?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:26

Ik heb het gewoon bij de ruitersport zaak gehaald.

Elienn

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:21

Ik heb Ook altijd alles geprobeert Bij mijn ijslanders,

maar het enige wat echt werkt, is gewoon een keer in de 2 dagen, wassen met zeewater..

Elienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:21

Ik heb Ook altijd alles geprobeert Bij mijn ijslanders,

maar het enige wat echt werkt, is gewoon een keer in de 2 dagen, wassen met zeewater..

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:22

Nu Bij 2 shets, Gebruik ik Ook knoflookpoeder, werkt ook echt goed

Elienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:26

Bluebontje schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw op Bokt en las het topic over zomereczeem.
Anderhalf jaar geleden heb ik een paard gekocht met zomereczeem.
We wonen op een Waddeneiland en ik heb gehoord dat aan de kust de problemen minder waren, dus ik heb de gok genomen.
En... geen enkel probleem meer. Mijn paardje is tot op heden Exzeem
vrij. Z'n manen en staart zijn weer aangegroeid en hoe!!
Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte met het aankomende seizoen.
Groetjes van mij

Dat Komt Door Het zout Van het zeewater,
dat waait toch op n een of andere manier op, en daardoor heeft je paard er minder last van,

mijn ijslanders hadden hier in gelderland heel veel last van manenexzeem, ze staan nu langs de kust, nergens geen last meer van

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:25

Mijn pony scheurt 's zomers ook aan z'n staart en aan zijn manen. Vorig jaar voor het eerst een deken op gedaan en dat hielp wel heel goed
Die deken gaat dit jaar ook gewoon weer op, maar wanneer moet je nou al beginnen met het geven van verzachtende middeltjes, hij krijgt wat door z'n voer en ik was z'n manen en staart met een verzachtende en vliegwerende shampoo.
Iemand enig idee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:50

zodra je die vliegjes weer ziet?
en zodra het gras begint te groeien denk ik..

agness1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:13

nee, net daarvoor juist;) je moet het voor zijn. ik ga die van mij dit jaar knoflook voeren en een ander wormenmiddel (verm-x) geven. die is op natuurlijke basis waardoor er minder afvalstoffen in het bloed zitten. verder heb ik van mijn hoefsmid gehoord over tabak laten weken 2 dagen in water, dan uit laten lekken en dan ermee inwrijven. ik ga zelf dus de knoflook doen, en verder al gelijk beginnen met babie olie spuiten. dat is goed voor een soepele huid, en schijnt dus ook een positief effect te hebben. als ze weer zo`n last krijgt als vorig jaar( ze zat onder de wonden. niet alleen bij staart en manen tot bloedens aan toe. sommige plekken wel 10 xm doorsnede) ga ik haar ergens bij zee stallen. erg ver weg, maar ik wil er alles aan doen om haar niet weer zo erg te zien lijden. dan maar wat minder vaak naar haar toe, en wat verder reizen...

vrijdag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:50

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE geen baby olie!

In de zon kan je paard erdoor verbranden had de vrouw die mijn paarden verzorgd ook gedaan kwam ik terug was mijn arme schatje verbrand en het is niet minder geworden.
Je kunt het alleen doen als je je paard op stal heb staan en iedere dag goed wast.
Dan nog zou ik het niet snel doen, je kan beter een eczeemdeken op doen.

groetjes

kvika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:58

als het rond de 12 graden is komen de muggen weer!
helaas..... ik heb die van mij in een boett deken of als het minder mooi weer is alleen in een hals deken staan.
verder smeer ik haar op toch nog plekjes in met tea tree,lemongrass,lavendel,jojoba,citroen en nog wat olieën door mekaar op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:53

van die baby olie dat klopt, niet mee smeren hoor, mijn pony kreeg daardoor vorig jaar dus ook brandwonden.

wat je wel kunt doen is een goede zonnebrand met een hele hoge factor smeren, dat werkt wel.

en kvika: is dat wel veilig om zomaar allerlei olien door elkaar te gaan smeren? werkt dat elkaar dan juist niet tegen?

mijne krijgt dit jaar dus gewoon de boett deken op, hij gaat van stal veranderen dus ben benieuwd of dat ook nog wat gaat helpen, en verder krijgt ie gewoon wat hij nodig heeft aan brok.

ik moet nog even op zoek naar een product van leovet wat ik 2 jaar geleden heb gebruikt,maar wat ze hier niet meer evrkopen in de ruitersportzaak, dat was iets met een huidbalsam en werkte toen goed.

knoflook doe ik niet meer, werkt niet en teveel is erg schadelijk voor de darmen van je paard..

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:24

klitwortel lotion van de kruidvat werkt erg goed tegen jeuk bij mijn eczemer

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:54

Tegenwoordig kun je zo'n borstelachtige veger ophangen aan de muur van je stal. Daar kan het paard de manen en staart mee schuren en dan breekt het haar niet zo snel af. Bij de Agradi zijn ze te bestellen.

kvika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:38

@ellepel doe het niet zomaar hoor, heb een boekje van margriet dudok van heel essentiële oliën voor honden en paarden. voor liefhebbers isbn 906030-572-8
het is een beetje dokteren want niet alles past idde bij elkaar. of werk goed.
essentiële oliën zijn wel vrij prijzig,maar welk middel tegen exceem is dat niet?

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:00

Mijn paard heeft alleen maar eczeem in de manen. Ik wil haar graag wel in een deken hebben. Moet ik haar dan helemaal in een deken zetten of kan alleen een halsstuk ook wel? Of kan die dan nergens aan vast. Een hele deken vind ik vrij prijzig voor een paard die het alleen in de manen heeft.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:22

bij de paardendrogist hebben ze een speciale alleen maar halsdeken zeg maar!

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:23

Desiree schreef:
Tegenwoordig kun je zo'n borstelachtige veger ophangen aan de muur van je stal. Daar kan het paard de manen en staart mee schuren en dan breekt het haar niet zo snel af. Bij de Agradi zijn ze te bestellen.

Veeeeel goedkopere tip: een goede halfzachte veger (ik heb gewoon een nieuwe rode veger gekocht) tegen de wand van je stal timmeren op konthoogte!!!Werkt erg goed en kost vrijwel niets!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:25

nadeel van de mijne vorig jaar op stal is dat ie gewoon tegen de muur ging hangen...
en t liefste tegen de rand van zijn voerbak..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:22

Josefien schreef:
Veeeeel goedkopere tip: een goede halfzachte veger (ik heb gewoon een nieuwe rode veger gekocht) tegen de wand van je stal timmeren op konthoogte!!!Werkt erg goed en kost vrijwel niets!!

Dat vind ik slim bedacht! Mogelijk ga ik dat nog doen ook als ik haar nog niet kwijt ben van de zomer!

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:35

Interessant topic, ga ik volgen en hopelijk komt er de tip uit waar we allemaal op wachten.
Ik heb 2 ponys met exzeem, de ene echt extreem en de andere wat minder.
Ik las hier van baby olie en ik zie dat meerdere mensen al dezelfde ervaring hebben als ik ermee.........
Niet doen.....je krijgt er echt brandwonden van, ik kan jullie foto's tonen van mijn pony dat ze haar hele billen heeft openliggen.
Ik wilde vragen of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de exzeemdeken van Pagoni de exzema?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:15

Ik was deze week bij onze drogisterij en de eigenaar vertelde dat hij iemand had geholpen met een paard met manenexceem en dat scheen te helpen bij dat paard. Ik dacht ik zet het gelijk op bokt voor de gedupeerde op de hoop dat ze er iets aan hebben komende zomer.
Hij gebruikte deze oplossing zelf voor zijn dik behaarde hond en dat hielp ook.

De oplossing was:

flesje alcohol (100 ml.)
flesje tee trea oil (10 of 20 ml.?)
flesje betadine ( ?? ml.)

Ik weet alleen niet meer precies hoeveel dat er in een flesje zit, maar dat zie je in de winkel wel denk ik.
Je moet voor gebruik wel steeds even schudden zei hij, want anders gaat de olie bovenop drijven, maar het mengde zich dan wel en dan moet je het geloof ik met een spuitje in de manenkam/staart spuiten.

Ik ben benieuwd of het lukt bij degene die het gaan proberen.
Ik denk wel dat het ontsmettend, genezend en vliegwerend werkt.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:23

alcohol brandt als de huid al kapot is, dus dat lijkt me niet echt handig?????

kvika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:22

Josefien schreef:
alcohol brandt als de huid al kapot is, dus dat lijkt me niet echt handig?????

dat was ook gelijk mijn reactie!

verder hoor je ook wel eens dat levertraan zou helpen. heb het zelf nog nooit geprobeerd eigelijk

iemand er ervaring mee??
gr

mangopink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:13

levertraan werkt in ieder geval bij mok en andere huidproblemenm dus waarom niet proberen?

ik kreeg laatst van iemand de tip van een product wat in een apotheek zelf gemaakt hier in frankrijk en super werkt, dus dat ga ik dit voor jaar maar es proberen.