Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beenyman schreef:goed idee Gast8253, heb het topic wat doorgelezen en ben er wel eer over te weten gekomen.... maar kun je dat Maagcompositum gewoon aan alk paard geven die luchtzuigt? of is dit alleen voor paarden die het heel erg hebben, ik heb het namelijk vant weekend ontdekt maar mijn boer zei dat ie het al wat langer deed. maar het is dus sinds kort dat ze het doet ze heeft het nog nooit gedaan.(ze is nu 8)
anne_kaszmir schreef:die band moet je zo strak mogelijk doen. anders gaat de band verschuiven en zit hij niet meer voor de oren als ze slim zijn schuren ze m naar achter (zelf gehad) dat moet je dus echt niet hebben kunne ze namelijk stikken (wij waren er elke keer optijd bij gelukkig)nu gaat het goed.
Desiree schreef:Het is wel typisch dat ALLEEN Sierra haar hooi als eerste eet. De anderen vallen allemaal eerst aan op de brokken. Ik denk dat ik me inderdaad gewoon beperk tot de maatcomposiet en dat pas geef als het veulen er af is.
Die miracle collar doe ik soms om. Ik heb er ook een grote hekel aan en ik twijfel soms of het nu wel de minste van de 2 kwaden is.
Anya schreef:daar gaan we weer: luchtzuigoperaties zijn verboden in Nederland Lonny85. Er moet wel sprake zijn van een levensbedreigende situatie wil dat mogen. In Duitsland mag het wel. Daar heb ik twee luchtzuigers gezien die die operatie hadden gehad en nog steeds luchtzogen.
De meest goedkope en werkzame tip is: hou op je eraan te ergeren. Het kan niet zoveel kwaad. Zoveel mogelijk op de wei en zorg voor goede bescherming van de tanden, die kunnen slijten. En kun je jezelf er toch niet overheen zetten. Doe je paard dan een plezier en zoek een andere eigenaar. Eentje die er niet mee zit.