Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Laag rode bloedcel gehalte... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:40

Ook al heb ik persoonlijk niet veel op met Utrecht, ik denk dat de beslissing om haar in de kliniek te brengen, geen moment te vroeg komt. Dan ben je in ieder geval verzekerd van 'rond de klok' controle en hebben ze alle mogelijkheden voor verder onderzoek onder handbereik.

OK dan! ... we duimen!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 14:20

Ik ben er ook niet echt gelukkig mee, maar als bijstandsmoeder (nou ja, zit niet in de bijstand, maar leef wel op...nee onder..dat niveau) heb ik op een gegeven moment niet al te veel keus meer wil ik m'n paard d'r weer bovenop krijgen. Door alle financiele tegenslagen die ik de laatste weken te verduren heb gekregen (ja, een ongeluk komt dus nooit alleen) moet ik daar toch ook rekening mee houden. Simpel zat. Ik heb er niks aan als ik straks m'n paard kan verkopen om de dierenartsrekening te kunnen betalen.
Daarnaast kunnen ze in Utrecht gewoon elk mogelijk onderzoek doen om uit te vinden wat er aan de hand is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:28

Nou een tip dan: als de behandeling in Utrecht zich voor erg duur laat aanzien, tref dan meteen een regeling met ze. Dat kan, maar kaart het wel vantevoren aan en vraag ook hoeveel het allemaal gaat kosten. Ze zijn er best soepel mee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:47

Jesses Francis, wat een ellende! Wat een machteloze toestand! Ik hoop dat ze snel iets vinden waar ze iets aan kunnen doen ... die arme Dot!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:05

Wat een toestand zeg! In Utrecht houden ze haar in elk geval 24 uur per dag in de gaten, dat is voor jezelf niet op te brengen... *knuf* veel sterkte

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 07:29

Heb net pas het onderschrift gelezen en het hele topic gelezen. Wat ontzettend naar voor jullie. Er is niks zo rot als een ziek paard.

Ik hoop dat er snel een lichtpuntje komt. Tot die tijd duim ik.

Succes!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:23

Jeetje Francis, wat een toestanden....
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.... Ach gut
Dot heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart, zo'n kei van een merrie, een plaatje gewoon.
Ik hoop dat er toch een mogelijkheid is dat je het financieel kunt behappen. Dat is altijd zo rot he, dat je beslissingen moet nemen op basis van je financiele mogelijkheden...je wilt alles doen maar weet niet of je het ook kunt bolwerken.

Ik hoop echt dat je nu snel een uitsluitsel kunt krijgen en in iedergeval dat Dot e snel weer bovenop komt.
Vorige week ging ik bij Cer langs en reed langs een lege wei met alleen een kleine shet erin, dat is echt een rotgezicht dan als je achteraf weet waar waarom ze er niet stond Huilen

Je schreef in het begin dat haar vader ook iets dergelijks had gehad. Ik heb niet alles gelezen maar is daar nog verder wat uitgekomen??

Zet em op hoor wijffie! We denken allemaal aan jullie Ach gut

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:40

Is Dot inmiddels in Utrecht en zo ja, wie gaat haar behandelen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:11

Nee, Dot gaat morgen naar Utrecht... in het weekend wordt ze toch niet opgenomen (kan haar wel brengen maar kijken dan geen artsen naar, weekenddiesten) en dan kan ik haar beter thuis in de gaten houden en temperaturen en iets geven als het weer te erg wordt dan dat ze daar zielig staat te wezen op een vreemde stal zonder medische hulp. Morgenochtend belt m'n dierenarts direct 's ochtends op om te horen hoe laat ik terecht kan, maar aangezien ze daar al enigzins van haar 'case' op de hoogte zijn ga ik er van uit dat ze direct 's ochtends daar heen kan.

Inderdaad heeft Mister ook een lange koortsperiode gehad waarvan de oorzaak niet bekend was en het vermoeden was dat het ook een soort auto-immuunprobleem was, maar hij knapte op een gegeven moment vanzelf op... Bij Dot gebeurt dat nu na 3 weken dus nog niet en blijft de koorts oplopen tot boven de 40. In dit stadium vind m'n DA zelfs 39.5 al te hoog omdat het al zo lang duurt. Gisteren zaten we weer tegen de 40 aan en was ze écht ziek, maar gelukkig werkte de Quadrisol snel en aan het eind van de middag heeft ze zelfs een poosje lekker staan grazen. Hoe blij kun je zijn met een grazend paard!
Vannacht heeft ze d'r emmer water ook helemaal leeg gedronken, dus gelukkig gaat dat ook nog door. Zolang de koorts maar onder de 39 blijft gaat ze redelijk door met eten en drinken... daarboven voelt ze zich heel ziek en zet d'r keel ook op. Dus vandaag blijf ik de koorts ook nog maar temperen, dan kan ze in ieder geval nog wat eten en drinken voordat ze naar Utrecht moet en 'k weet niet wat moet doorstaan... Kan me zo voorstellen dat ze daar weer van de Quadrisol af moet om te zien wat haar lichaam gaat doen... ik hoop alleen dat ze haar niet al te lang laten zwoegen en beroerd laten wezen...

Vera en iedereen verder, hartstikke bedankt voor alle lieve woorden, dat doet me wel heel goed, te weten dat er mensen meeleven.
Inderdaad is geld gewoon een beperkende factor, maar gelukkig had ik nog wat spaargeld én m'n auto pas verkocht... had er andere plannen mee, maar wat moet dat moet en zonder Dot kan en wil ik echt niet, dus op dit moment red ik het nog wel. Gelukkig kan nu die verzekering voor me gaan werken...ben ik toch blij dat ik die na m'n scheiding niet opgezegd heb (had ik even overwogen om kosten te besparen... zo zie je maar dat soms een besparing geld kan gaan kosten).
Morgenochtend gaan we haar wegbrengen (Dot's 'oma' gaat mee...), als ik terug ben laat ik hier wel weer weten wat er verder gaat gebeuren.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:16

Heb het een beetje gevolgd,..hopelijk gaat het weer snel goed met Dot,...veel sterkte en beterschap, ook van onze zijde!! Huilen Vriendjes zijn?

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:56

Jeetje, wat erg dat je paard zo ziek is...Hopelijk komt het snel in orde! Ik duim alleszins voor jullie!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:07

Snotdorie, Francis, wat verschrikkelijk heftig allemaal!!!! Waarom zijn jullie nou weer de klos, waarom....
Hou je taai en laat de moed niet zakken, Dot is een portret met een sterk karakter en die zal vechten voor haar bazin zodat ze er weer helemaal bovenop komt. Sterkte ook morgen met wegbrengen, je zult dan de zware zorg aan anderen moeten overlaten. Dat valt niet mee, maar je moet ook aan jezelf blijven denken én aan Rick natuurlijk!
Dikke knuf van mij.......

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:47

Francis schreef:
Kan me zo voorstellen dat ze daar weer van de Quadrisol af moet om te zien wat haar lichaam gaat doen... ik hoop alleen dat ze haar niet al te lang laten zwoegen en beroerd laten wezen....

Ik Heb Digger twee keer naar Utrecht gebracht. 1x vrijwillig om een vasectomie te doen en de tweede keer met koliek.
Beide keren kan ik niet anders zeggen dan dat ze er alles aan hebben gedaan om hem het leven en beetje dragelijk te maken en ik ben altijd keurig op de hoogte gehouden over de gang van zaken.
Ookal zijn er mensen die niet weg zijn van Utrecht, kan ik niet anders zeggen dat allebei de keren alles keurig is verlopen en het belang van Digger echt voorop stond.

Heel veel succes morgen Ach gut We duimen voor jullie.....

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:09

Een paard bij ons op stal had ook zeer ernstige 'bloedarmoede' (om het zo maar even te noemen) stond ineens letterlijk te stuiteren in de stal (was daarvoor slomer dan anders) en ze zijn er echt heel erg lang mee bezig geweest. Nooit de oorzaak van kunnen achterhalen (bij mijn weten) heeft een tijd in kliniek gestaan in Woudenberg bij d'kliniek De Vallei wellicht dat die kunnen helpen? Weet wel dat later toen de behandeling aansloeg het paard nog een hele tijd een speciaal mineralenmengsel aan het eten toegevoegd kreeg.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:46

Ook ik volg je topic al een tijdje.
Van mijn kant wens ik je ook heel veel sterkte toe en ik hoop dat ze gauw weer opknapt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 23:17

Zou het kunnen...??? Zou het echt zo zijn...???
Ik durf het bijna niet hardop te typen, maar vanavond was Dot's temperatuur 37.9, voor het eerst een normale temperatuur zonder medicijnen. Vanmiddag had ze nog 38.6 (ook al niet zo hoog meer) maar ik verwachtte vanavond weer Quadrisol te moeten geven, maar toen ik bij stal kwam leek ze wat 'frisser' en bleek haar temperatuur dus normaal te zijn. Ze heeft gister in de namiddag voor het laatst Quadrisol gehad en die zou nu dus al uitgewerkt moeten zijn...
Morgenochtend vroeg maar weer temperaturen en zien hoe het dan is... wie weet... héél misschien...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 23:36

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stiekum maak ik een vreugdesprongetje...... heeeeeeeeeeeeeeel stiekum Knipoog

Zou al het duimen, hopen en bidden dan toch eindelijk helpen? We gaan gewoon stug door hoor!!! Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 00:27

Joh wat een geweldig nieuws. Vooral 's avonds. Dan is de temperatuur toch al hoger dan 's morgens. Dat klinkt echt heel goed!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:34

Ik volg dit topic al even (zonder te reageren) maar zie nu ineens het laatste bericht over Dot, dus kan het niet laten om wat neer te zetten Bloos

Heel veel sterkte met je mooie merrie en ik hoop dat ze zo goed opgeknapt is dat ze vandaag niet naar Utrecht hoeft Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 08:45

Yeah!! *o/* 37.17! *o/*

DA gebeld met het goede nieuws en we gaan nu dus niet naar Utrecht. Even afwachten en Dot de kans geven verder te herstellen uit zichzelf, nu de koorts weg ik moet dat lukken.
Ze begon vanochtend direct te eten toen ik haar voerde... niet veel nog, bak lang niet leeg gegeten, maar het ging in ieder geval veel minder met 'lange tanden' dan afgelopen tijd. Na die paar happen wilde ze heel graag naat buiten, dus heb ik de stal maar open gegooid en Dot ging echt met zo'n hoera-sprongetje naar buiten, direct het gras op!
We zijn er nog niet, snot en dikke keel (hoewel al wel een stuk minder) zijn er nog en natuurlijk heeft dat paardenlijf een flinke tik gehad, maar dat gaat nu vast vanzelf allemaal goed komen...
PFff, ik ben zó opgelucht!!
Iedereen hartstikke bedankt nogmaals voor al het duimen, bidden, positieve gedachtes en lieve woorden, het heeft mij - en Dot - zeker geholpen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:47

Doet rondedansje speciaal voor jou en Dot!
Wat ontzettend fijn!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:56

OK dan! Geweldig! Gefeliciteerd... nu hopen dat het alleen maar opwaarts gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:10

Go jij! Go jij! Hyper! Pling Wauw wat een goed nieuws!!! Ben zo ontzettend blij voor jullie! Jeetje... eindelijk!!! Nu moet het gewoon wel doorzetten en wordt ze vast snel weer de oude!

Ondertussen blijf ik nog wel even duimen hoor voor jullie! Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:48

Go jij! Go jij! YEAH!!! You Go Dot!! Go jij! Go jij!

We blijven die Fibes sturen hoor!!

*edit: Vreselijke typfout!!
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 13-06-05 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:56

Waaaaat????

GEWELDIG ZEG!!! Afbeelding

Sjonge Dot houdt ons allemaal wel in spanning hoor maar dit is toch geweldig goed!!! Afbeelding

Nog even afwachten, we blijven voorzichtig, maar als Dot zo doorgaat gaan we echt een feestje vieren Haha! .