Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saba schreef:Ik heb nu gehoord dat eczeem wel degelijk komt door te veel eiwitrijke voeding, zoals bv. jong gras.
De eczeempaarden zijn eiwitgevoelig en maken daardoor een stof aan die de vliegjes aantrekken.
Ik heb mijn eczeempaard sinds vorige week in een weide staan die licht bemest is en de jeuk werd inderdaad erger, dus het kan wel kloppen.
simongek schreef:Sinds ik mijn paard een granenmix voer ipv Lucerne en hartog meusli mix gaat het een stuk beter met hem.
henny_w schreef:Als de darmwerking van mens en dier niet optimaal is uit zich dat vaak in huidproblemen. Door die mindere darmflora komen er teveel afvalstoffen in het lichaam. Dat moeten de lever en nieren oplossen.
Bij een teveel worden die weer overbelast met gevolg mindere werking.
Greetje61 schreef:
Ooohhh wat zonde, ik heb zojuist de foto's bekeken van de dieren met lange manen ... schitterend! Ik kon echter op de foto's niet echt zien dat ze last hadden van eczeem. Helpt het bij jou niet om ze volledig op te stallen? Of heb je niet de ruimte daarvoor? Die van mij is nog steeds jeukvij en alles groeit al weer aan.
Greet
Greetje61 schreef:jessica23 schreef:Die van mij loopt steeds rondjes in het land van de jeuk. Heb d'r nu goed ingesmeerd met babyolie. Het is zo'n zielig gezicht, had d'r gras bij gegeven maar ze wilde niet eens eten. Dat zegt toch wel heel wat voor mijne's.
Die van mij heeft speciaal voeding. Natuurlijk brokken. Het ging wel aardig. Wat betreft mijn paard mag het wel weer wat kouder worden. Hoe is het met die van jullie. Als het straks weer wat kouder wordt zal het dan weer snel minder worden.
Jes
Kun je haar niet egens binnen zetten? Opstallen en hooi geven is de beste en snelste remedie, je doet je paardje daar echt een plezier mee. Voor de dagelijkse beweging kun je best met haar gaan rijden of wandelen, als ze maar geen gras meer eet en speciale voeding doet volgens mij niet zoveel hoor.
Greet
jessica23 schreef:Nou, ik heb wel een stal maar dan schuurt ze zich tot bloedens aan toe open. Ze gaat dan helemaal door de kniën en gaat door met schuren totdat ze het open heeft. Dus dat is niet echt een optie, want als alles straks open ligt heeft ze nog meer last.
Jes
jessica23 schreef:Heb wel eens gedacht om mijn stal te laten bekleden een deel dan met vloerbedekking.