PartTwo schreef:Ik bedoel ook niet iedere dag maar ipv losgooien...
Doe ik met hem
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PartTwo schreef:Ik bedoel ook niet iedere dag maar ipv losgooien...
beetje stom.. Hobby schreef:Vrees dan toch voor een fikse worminfectie. Misschien is het dan verstandiger om de eerste periode inderdaad even met een goed middel te ontwormen, en zeker om de 6-8 weken. Ik denk dat je over het ontwormen naar iedere dierenarts kan bellen en de situatie uit kan leggen. Hopelijk krijg je dan een goed antwoord hoe je de ontworming aan kan pakken en of dit voor blijvende schade kan zorgen. Ik hoop het niet. Succes!
gina2003 schreef:Ik zou voor de zekerheid een keer een wormspuit geven die ook tegen lintwormen werkt zoals equvallan duo of zo.
Die moet ik voor die van mij ook nog een keer halen.
Ik gebruik altijd equvallan en furexel, om de beurt, zodat ze niet ressistent worden tegen 1 soort.
Ik geloof dat hij pas geleden een terug val heeft gehad, wat ik las, dan zou ik het zeker niet proberen.
Ga kijken hoe het bv een maandje gaat met stappen en draven, gaat dit goed, zakt hij niet meer door, dan kun je het eens rustig proberen, maar volgens mij is de eigenaar niet echt heel erg geduldig, hij wil veel te veel, als het ook maar een paar daagjes goed gaat, dat is echt niet goed, gun hem zijn tijd, doe je dit niet, misschien word het dan blijvend, en kun je er straks helemaal niks meer mee!
Zijn er wel eens foto's gemaakt, van zijn benen, rug, nek en dergelijke?
Misschien zit er wel een zenuw klem of zo, ik zou in ieder geval alles uitsluiten!
gina2003 schreef:Ja, ik vraag me dan ook af, wat is belangrijker?!
Of je paard pijn heeft, of dat je geld moet betalen om gericht te kunnen zoeken?
Ik zou het laatste kiezen, als ik merk dat er iets aan de hand is met die van mij, ga ik tot het uiterste om te vinden wat het is, zelfs al moet ik daarvoor naar het buitenland of iets dergelijks!
Ik zou maar met spoed een andere da gaan zoeken, want dat is echt belachelijk.
Hij krijgt nu vitamines en dergelijke, maar dat lost toch niks op?!
Ik val jouw niet aan hoor, maa rik blijf bij mijn eerdere standpunt, die eigenaar is geen paard waard, sorry.
Hun kiezen ervoor om dieren te nemen, dan moet je daar ook voor zorgen, en ja, als ze ziek zijn kosten ze geld, dat is nou eenmaal zo, je laat je kind toch ook niet pijn lijden?
gina2003 schreef:Nee, ik snap het helemaal.
Het lijkt mij ook heel frustrerend, je kunt niks doen, je hebt altijd toestemming nodig, en geloof mij, die onderzoeken zijn erg duur...
Maar als je zelf het gevoel hebt dat er iets aan de hand is, buiten ouderdom, wat mij ook niet echt het geval lijkt, dan zou ik alles op alles zetten om er iets aan te doen!
Is er niemand van stal of in je omgeving die het met je eens is?
Ik kan je helaas ook niet verder helpen, ik woon te ver weg..
Wat je misschien kunt doen, weet niet of ze er wat mee doen hoor, maar dat is de dierenbescherming of zo bellen, dat het paard "ziek" is en dat de eigenaar er niks voor wil doen, dat die gewoon, als het ook maar iets beter gaat gelijk weer wil rijden, misschien kunnen hun je helpen of tips geven, je weet maar nooit, je kunt het altijd proberen toch?!
gina2003 schreef:Ik zou helemaal niet meer rijden, misschien wel een maand lang.
Daarna gewoon rustig beginnen met longeren, kijken hoe dat gaat.
Aan de longe zijn achterhand wat trainen, om hem sterker te maken, gaat dat goed, kan best een paar maanden duren hoor, dan zou ik heel rustig weer beginnen met rijden.
Ik weet niet of je dit houden van kunt noemen hoor, als je echt van je dier houd, dan heb je daar alles voor over, en helemaal met zo'n vage dierenarts, ik zou in dit soort gevallen altijd een second opinion vragen!
Kijk het even aan, en ga eens rustig beginnen met om de dag longeren en dan bedoel ik veel overgangen maken, van stap/draf, zodat de achterhand aan het werk moet, kijk hoe dat gaat, hou dit een tijd vol, totdat je zelf het idee hebt dat het weer goed met hem gaat, en ga dan heel rustig weer beginnen met een half uurtje rijden of zo, ook om de dag, zodat hij de andere dag een dagje rust heeft.
Ga dan rustig wandelen, zet hem in de wei of iets dergelijks.
Ga niet galoperen, maar maak gewoon als je gaat beginnen met rijden, overgangen van stap naar halthouden.
Goed zorgen dat zijn spieren warm zijn gestapt voordat je dingen aan hem gaat vragen.
Probeer hem wat nagevelijk te krijgen, zodat hij echt zijn rug gaat gebruiken, en als dat allemaal goed gaat, een week of 2, dan kun je rustig een keertje de draf erbij nemen.
Maar ga eerst eens een maand of zo proberen met longeren zijn achterhand sterker te krijgen, niet erop gaan, dat is alleen maar extra gewicht.
En niet galoperen, maar laat hem veel overgangen maken.
) gina2003 schreef:Ik zou voor de zekerheid een keer een wormspuit geven die ook tegen lintwormen werkt zoals equvallan duo of zo.
Die moet ik voor die van mij ook nog een keer halen.
Ik gebruik altijd equvallan en furexel, om de beurt, zodat ze niet ressistent worden tegen 1 soort.
Ik geloof dat hij pas geleden een terug val heeft gehad, wat ik las, dan zou ik het zeker niet proberen.
Ga kijken hoe het bv een maandje gaat met stappen en draven, gaat dit goed, zakt hij niet meer door, dan kun je het eens rustig proberen, maar volgens mij is de eigenaar niet echt heel erg geduldig, hij wil veel te veel, als het ook maar een paar daagjes goed gaat, dat is echt niet goed, gun hem zijn tijd, doe je dit niet, misschien word het dan blijvend, en kun je er straks helemaal niks meer mee!
Zijn er wel eens foto's gemaakt, van zijn benen, rug, nek en dergelijke?
Misschien zit er wel een zenuw klem of zo, ik zou in ieder geval alles uitsluiten!
elinax21 schreef:ik kan niet zien hoe het nu met hem gaat. maar elke keer als je iets verder probeerd.. valt hij dan weer terug in het door de 8erhand zakken? dan zou ik het niet proberen. maar als het echt heel goed gaat nu en hij heeft niet snel een terugval waardoor je weer opnieuw moet beginnen. zou je het aan de longe een keer kunnnen proberen..
BarbaLala schreef:ik bedoelde idd ataxiebeetje stom..
gina2003 schreef:Misschien is het toch verstandig om in ieder geval foto's te laten nemen van zijn rug, omdat het blijkt, zodra er met hem gereden word, dus als er iemand op zijn rug zit, hij door zijn benen zakt.
Misschien zit er iets niet goed, en zit je er dan op, dus belast je dat, zeg dat tegen hem, laat daar foto's van maken, en laat het zadel nakijken.
Een paard op mijn stal, had ik je eerder gemaild, daarbij zit er iets niet goed in haar rug, wat niet meer overgaat, maar die heeft er erg last van met rijden, daarnaast ook wel hoor, maar met rijden erger, omdat ze dan meer belast word.
Zeg dat je voor de zekerheid die foto wil laten maken, vertel wat je allemaal op bokt heb gehoord, en zeg dat je de achterhand eerst sterker wil maken, voordat er weer gereden word, zo werkt hij wel, maar zit er niemand op zijn rug, aan de longe bedoel ik.
Dat met de achterbenen tegen elkaar aan lopen, heb ik met een verzorgpony van mij ook gehad, daarmee heb ik gewoon heel veel overgangen gereden zodat haar achterhand er meer onder kwam en ze daarmee aan het werk moest, toen was het weg, na dat de eigenaar had gereden had ze het weer, dus veel meoite gedaan voor niks, maar ok.
Maar je moet op je gevoel af gaan, dat heb ik nu ook geleerd, mijn gevoel laat me nooit in de steek!
Blue_Star schreef:Second Opinion heb ik ook al aan gedacht
Als het mijn paard was had ik hem al volledig laten onderzoeken in een kliniek!
Blijkbaar ben ik de enige die ziet dat er iets schort
Alleen,hoe kan ik ervoor zorgen dat ik sterker in mijn schoenen sta?
Als ik begin over DA dan zeggen ze van:
Jamaar,hij reageert toch goed op de supplementen?
of
Je moet minder boeken lezen Ok allemaal fijn en wel dat hij reageert op de supplementen
DAAR zit het hem,DAAR kan ik ze niet overtuigen
Het paard zakt niet meer door de achterhand als we het elke dag 2x geven
Je kan ermee rijden zonder dat hij erdoor zakt
Ja je kan dat allemaal wel maar toch,ik weet het niet
Moet ik afgaan op wat ze zeggen?Dus toch rijden aangezien het paard niet meer door de achterhand zakt?
Of moet ik op mijn gevoel afgaan?
Wat denk jij?Afgaan op hun of op mijn gevoel + waarom?
(Dan sta ik misschien sterker in mijn schoenen )
gina2003 schreef:Ik weet dat ook niet, maar het lijkt dan meer op dat hij wat te kort komt in zijn voeding.
Heb je wel eens aan bloedarmoede of zo gedacht, laat eens een bloedonderzoek doen!