Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
narretje schreef:Ik vind het sowieso schokkend dat een heel gros mensen zelf aan zijn paarden gaat zitten vijlen, beenstanden corrigeren ed. en dat na een curusje.
henny_w schreef:Hoi Nick,
Ik begin maar met je laatste zin op je reactie van mijn bericht.
>>Ik vind eerlijkheid terecht .......
ZOOO en daarom beschuldig je Esther dus maar ONEERLIJK
In een eerder bericht benoem je dat ze zelfs de hoeven tot bloedens toe bekapt heeft. Oei Nick, dat is erg. Het was nl. niet deze Esther maar dat is die andere Esther van jullie forum overkomen. Er zijn dus meer probleemgevallen ????
>Uhhh....heb je dat zelf opgezocht of net van deze Esther gelezen?
Ik zal het voor je nakijken...maar als ik het goed heb....staat er ook van deze esther een stuk waarin ze bekapt heeft en we het vragen wat de rode vlekken zijn?
Als het niet hier is ...dan is dat op Hoefnatuurlijk.
En om het nog mooier te maken....ja ...de andere Esther heeft dat ook gehad...maar om een andere oorzaak dan hier, en ja...deze andere Esther heeft het haar zelfs gevraagd...of het misschien pisvlekken waren waarna er een heel verhaal kwam over het te diep wegsnijden van de zool omdat ze de hielen niet kon vinden (maar de steunsels eigenlijk zocht)...ik meen dat het zo gegaan was...maar ik zoek het op.
Als ik me heb vergist tussen de 2 esthers dan zal ik daar ook voor uitkomen....geen problemen mee hoor.
> En ja, ik beschuldig deze Etsher nog steeds van oneerlijk zijn en leugen vertellen....het waarom heb ik inmiddels uitgebreid uitgelegd ! Maar om jou een plezier te doen zal ik het nog wel een paar keer uitleggen?
Verder is Ivanhoe niet gestrasserd zoals jij beweert. Zoals ik kan beoordelen van de bewuste foto's is dit niet strasseren.
> Dan heb je ook nu weer niet goed gelezen, DEZE esther heeft wel degelijk geschreven dat de (strasser) dame de hielen nog veel lager heeft gezet dan dat zij dat zelf al gedaan had. En dat vond ze zelf al te laag?
Er was volgens deze zelfde Esther zelfs geen hiel meer over....
Misschien niet hier gezegd...dan wel op Hoefnatuurlijk.nl (dit geld overigens voor meerdere uitspraken van haar of van mij.)
DIT is strasseren! De hielen in een keer zo laag zetten als het einddoel zou wezen!!! wij doen dat niet in een keer....daar heb je hem weer...het woordje geleidelijk !!!
Ik heb dit na het schrijven van dit bericht toch opgezocht ...dit omdat ook ik niet wil liegen of mensen vals wil beschuldigen....
Letterlijk schreef ze op het hoefnatuurlijk forum....
Petra heeft de hielen zo goed als weggehaald....of dat nu wel of niet strasseren is. Zij strassert, maar wilde alvorens "opening guts(het echte enge werk)" te gaan maken eerst kijken hoe Ivanhoe op een conventionele natuurlijke bekapping reageerde.
En ja ....dit is dus ook al Strasseren, maar dat leg ik nog uit.
Verder wordt er benoemd dat het paard al met problemen aan de natuurlijk bekapping is begonnen.
> Ja, dat is zeker genoemd door esther, want weet jij nog de reden waarom ze hiernaar toe is over gestapt? Waarom ze is begonnen met natuurlijk bekappen?
Buiten het feit dat ze daarnaast ook nog gesproken heeft over een 2de hoefzweer die ze nu achteraf toch weer niet had volgens haarzelf?
Hoezo..??? Ik lees in het bericht van Esther dat er problemen geweest zijn. Maar dat het paard inmiddels weer geheel goed bevonden was. Zij was enthousiast over natuurlijk bekappen en is toen op die toer doorgegaan.
> Ja...heel enthousiast.....wat op zich ook alweer een leugen was...ook dat heeft ze later toegegeven? Net als haar hele site...ene grote leugen was want ze was helemaal niet tevreden...het ging helemaal niet goed in haar ogen...en waarom dan toen die leugens???
Dus Nick jouw commentaar naar mij toe
>> Goed lezen, een probleem wat vaker bij mensen voorkomt, blijkt toch erg moeilijk te zijn.
ACH Nick blijk jij toch met hetzelfde probleem behept te zijn.
> Een van mijn vreemde eigenschappen is dat ik nou juist verduiveld goed lees....het vervelende wat ik af moet leren is dat dat vaak 4 schermen tegelijk zijn (meer passen er niet leesbaar op mijn schermpje verdeeld)....maar ik lees die dingen wel goed!
Of om nog even bij je eigen woorden te blijven :
>> iemand anders beschuldigen van je fouten vind ik dom
Ik heb benoemd over de 1 - dagscursus in het algemeen.
Bijna niemand heeft de 30 jarige ervaring die jij al hebt met bekappen. Voor de meeste mensen is het volledig nieuw.
> Tja...zie mijn punt over het oordeel van mensen die deze cursus en het materiaal niet gedaan en gekocht hebben...ik heb er niet meer over te zeggen buiten dat het voor echte leken een lastige dag gaat worden....
daarnaast was er dacht ik geen een aanwezig op mijn cursus dag die een volkome leek was....er zal er best eens een tussen zitten maar ik denk dat mensen die deze cursus doen toch echt meer dan gemiddelde belangstelling hebben voor dit onderdeel van het paard en zich daar dan ook meer dan de gemiddelde ruiter in verdiept.
Hierdoor is die cursus dus wel geschikt voor het onderhoud van de hoeven...zo simpel is dat...zeker voor de redelijk normale hoeven waar niet al te veel aan gedaan hoeft te worden. DIT wordt ook diverse malen vermeld!
Daarom snap ik jouw opmerking ook niet over dat je niet wilt uitwijden over de overbelasting van bijv. het kogelgewricht bij een verkeerde bekapping.
> Nee, dat wil ik niet, ik geef geen cursus voor hoefnatuurlijk, ik heet ook geen Frans of Ilona en heb in geen enkel opzicht ook maar iets te maken met de opzet van deze cursus....ik heb hem alleen daar gevolgd en als je dit soort dingen wil bespreken kom je op de site om je vragen te stellen of ga je zelf de cursus doen....dan kan je deze vragen ook stellen hoor...daar is i voor.
Nogmaals, ik zit hier niet om jou of een ander een cursus natuurlijk bekappen te beschrijven.
Of je voorstander bent of niet maakt mij geen ene bal uit....dit is niet waar deze discusie om draait....maar daar draait het wel telkens weer op uit?
Ik zit hier om een geheel andere reden...en die mag je nu onderhand toch wel bekend zijn...zie anders nog maals mijn eerste bericht! die over eerlijk zijn!
En Nick als je goed opgelet had bij de foto's van Ivanhoe dan had je gezien dat de linkervoorkogel behoorlijk dik is.
Dit kan komen uit een overbelasting van verkeerd bekappen.
MAARRR wie weet is het al het gevolg van een oude blessure.
Als dat zo is, ontstaat er vaak stug bindweefsel.
Als een Ivanhoe van Esther dan laag op de hielen gezet wordt kan dit zeer pijnlijke reacties veroorzaken in het kogelgewricht.
Ivanhoe is dan juist gebaat bij iets hogere hielen.
Het is maar een theorie maar ik wil er mee zeggen dat je met zo'n paard verder moet kijken dan alleen de hoeven.
> Tja, nogmaals ....geen uitleg hier over technische zaken...geen cursus dus.
het gaat hier niet om wel of niet voor deze manier van bekappen zijn het gaat hier om iemand de schuld te gaan geven die dit niet veroorzaakt heeft.
Laat ik het anders zeggen....
Als nou Frans of Ilona dit paard bij huis had gehaald op verzoek van Esther of op verzoek van Frans of Ilona zelf....en hij/zij had dan dit paard op enigewijze zo bekapt dat het duidelijk zichtbaar niet klopte,wel op een manier die erg duidelijk is....een foto van de botjes dus... en ja dat mag ook zichtbaar zijn voor een andere hoefsmid/verzorger omdat deze dame er dan blijkbaar minder verstand van heeft om dat te beoordelen...dan had ik haar gelijk gegeven en ook gezegd dat Frans of Ilona een fout had gemaakt.
Het is niet zo dat deze mensen geen fouten toe willen geven....maar dan moeten ze ze wel gemaakt hebben....zo simpel is dat.
Daarnaast...en daar blijf ik op hameren....ook een gemaakte fout kan hersteld worden....en ja...door deze manier van bekappen.
Ofwel...de fout die deze dame heeft gemaakt had niet met een ijzer opgelost te hoeven worden.
Een hoef heeft een uitstekend herstellend vermogen...al gaat het dan wel langer duren....ALS er al iets fout is aan deze hoef!
>Deze mensen hebben hun visie op deze hoeven gegeven en die zijn niet opgevolgd door deze dame.
De dame die ze er daarna heeft bijgehaald doet toch echt andere dingen dan wij en nu het dan in haar ogen echt mis is gegaan krijgen beide de schuld?
>Overigens...eigenlijk weten we nog steeds niet wat er nou echt mis is.
Vandaar ook mijn uitspraak hierboven....als er al wat fout is aan deze hoef...die zool hersteld....op te lossen zonder ijzer...de hielen groeien weer aan....tijdelijke pijn op te lossen door hoefschoenen (ja ingrid...tijdelijk en hier zijn ze wel degelijk goed voor dat weet jij)kan hier geen knipoog zetten? die floept naar het einde van het bericht?
> Waarom deze woede uitval naar al deze mensen is onstaan...ja ze heeft het over een verkeerde voetas....maar uhhh...als ik eerlijk mag wezen....ook al mag het niet ik doe het toch....denk ik niet dat deze dame die nogmaals, het verschil tussen een hiel en een steunsel niet kent nmm. ook niet beoordelen kan of deze stand juist is.
Nu zal zij zeggen...maar lekker puh...dat heeft die aardige meneer gezegd.....tja...dan nog....krijgen we weer zoals ik zo ook schrijf...smaken verschillen...laat er dan maar foto´s van maken zodat we werkelijk kunnen zien hoe die voetas loopt. van de botten bedoel ik dan.
Overigens zal de mening van deze man ook weer verschillen van ieder ander natuurlijke bekap methode...hij is de "uitvinder" (of een goede kennis van) van een speciaal hoefbeslag.....begint er iets te rinkelen?
heeft iets te maken met de hoofcaresite?
>En mocht die dan werkelijk niet goed lopen....kom ik weer terug bij de vraag....aan wie ligt dat dan?
Niet aan de dame die niet gedaan heeft wat er gezegd is??
Niet aan de dame die zegt dat het ozo goed gaat , een beetje aanrommeld en dan bij problemen ineens de wijzende vinger naar mensen wijst die een paar kilometers verderop wonen? Zowat aan de andere kant van Nederland? Die alle info uit haar positieve (leugen)verhalen moeten krijgen? Of uit foto´s, die dus nooit te beoordelen zijn zoals in het echt tenzij je er een 3d foto van maakt?(en dan nog is het moeilijk)
Als ik de hoeffoto's van het paard van Arabesk zie, heb ik te doen met het paard.
Van de rechtervoorhoef is duidelijk de gebroken voetas te zien.
De linkervoorhoef staat zelfs tegengesteld. Althans zo ziet het er op de foto's uit. Ik heb het paard niet in het echt gezien. Idem Ivanhoe.
> Juist, dit is wat ook wij al regelmatig zeggen....foto´s laten de werkelijkheid niet zien en daar hameren we steeds op! Hebben we ook bij deze esther gedaan!
>De hoeven van Arabesk zien er dus nmm. voor zover ik op de foto zie wel mooi uit!
Smaken verschillen zullen we maar zeggen?
Sommige mensen vinden hele hoge hoeven schitterend om te zien, ik niet dus...bij sommige heten dat normale hoeven....bij mij heten het dan bokhoeven...maar als je dat zegt krijg je als antwoord....bokhoeven? het zijn toch paardenhoeven? Ze zien er toch wel uit als paarden hoeven?
Ondergeschoven hielen/hoeven schijnen sommige ook schitterend te vinden gezien de ellende die ik zo links en rechts wel eens tegen kom...moet je daar wat aan doen dan? ik dacht dat het zo hoorde...mooie lange hoeven toch? waarbij het arme dier onderhand alleen nog maar op de hielen staat....ken je ze ook?
Voor zover ik uit de berichten van Esther heb kunnen begrijpen heeft zij de ijzers als tijdelijk oplossing. Om het paard van pijn te ontzien en de hielen de mogelijkheid te geven weer aan te groeien. Ze gaf nl. eerder al aan dat bij hun op de manege de meeste paarden blootsvoets lopen. En dat ging prima.
> Ik hoop van harte dat het ook bij tijdelijk blijft! we zullen zien.
Maar ik vrees dat de uitslag iets anders wordt....zie bovenaan.
Nick er zijn ook nog goeie traditionele hoefsmeden. Ik ken er toevallig al een paar. Helaas worden ALLE traditionele hoefsmeden door jullie over 1 kam geschoren.
> Ja dat gebeurd nogwel eens ja....het zelfde geld trouwens ook andersom.
Maar hoe zou dit nou toch komen...dat wederzijdse argwaan naar elkaar toe?....ook bij de hoefsmeden lopen er een hoop te klungelen....en zie je daar ook uitgebreide info met naam en beschuldigingen op deze site van staan???
En ja ook zij beginnen met oefenen op dode hoeven. Maar Nick er is wel degelijk een verschil. Smeden die een gedegen cursus volgen gaan daarna onder leiding van een deskundige bekappen op levende paarden. Dat gebeurt met de bewuste 1-dags cursus niet.
Dus er is nmm. een enorm verschil.
> Foutje....bekappen mogen ze geheel zelfstandig doen (gek he?)....het onderslaan van een ijzer niet...hoewel...tis tegenwoordig een vrij beroep...iedereen mag zich hoefsmid noemen...
>Mag ik je vragen of JIJ de cursus hebt gevolgd?....als ik even terug denk....uhhhh nee...je had het geleerd van je hoefsmid?
Goed zo, prima hoor, er zijn ook reguliere hoefsmeden die er gelukkig wel een vak van maken en de paarden wel het liefst op blote voeten zien.
>Neem Ingird, die hier net een stukje geplaatst heeft....een half uurtje les van de hoefsmid.....maar daarna ook zelf aan de gang maar dan wel met controle , iets wat deze dame ook niet heeft gedaan....
Zelfs na dit half uurtje les en nu dan de aanschaf van het multimedia pakket...kan Ingrid zelfstandig dehoeven onderhouden...maar ze twijfeld nog veel aan haar kunnen en nmm. zou het dan niet verkeerd zijn om toch regelmatig een controle te laten doen.
>Dan nog het volgende.... we blijven nog heel even doorgaan...wat je misschien nog niet hebt gelezen....maar toch wel degelijk vermeld staat....is dat je zelfs met je eigen paard bij deze mensen, Frans en Ilona , kan komen om op je eigen paard de hoeven onder hun begeleiding te doen.
Mocht je dit niet kunnen....dan komen ze graag naar je toe !
Trouwens door de natuurlijke bekapmethode zijn de hoeven van mijn paarden inmiddels knetterhard geworden.
Daar ben ik heel blij mee. Maar dat is ook de reden dat ik de steunsels niet meer met een renetmes de baas kan zoals eerder.
Of misschien mis ik als vrouw gewoon een stuk kracht. Zal me een zorg wezen. Ik red me met een bekapmes prima.
> Het is niet zozeer de kracht als wel de handeling die je misschien niet kent.
Leg je duim van je andere hand bij het puntje van je renet en gebruik dat als schanier.
Wel met handschoenen werken en het mesje altijd aan de binnenkant van je hand houden....aan de pink kant dus.
Zo kan je meer kracht overbrengen dan gewoon snijden en het risico dat je uitschiet is kleiner tot nihiel....en ook hier weer...geleidelijk aan...niet te grote stukken ineens....( he.... toch weer OOK een stukje cursus, zelfs dat wordt je nog uitgelegd)
Ook ik heb net als jij jaren geleden heel internet afgestruind naar natuurlijke bekapmethodes.
Wat op jullie site staat is maar een beperkt stukje. Zodra je daar maar iets van afwijkt ben je al zgn. FOUT bezig !!!
> NEE....er zijn verschillende manieren, zeker....maar bij al die verschillende manieren horen ook verschillende eisen !
Als je echt een paard strasserd (eigenlijk haast een medische ingreep) moet dit paard op rubber matten en daarna nog in de wei...zonder ze te laten werken....weken lang!
Wij doen dit dus niet...bij ons gaat het juist geleidelijk zodat het paard geen pijn behoort te krijgen en men ook gewoon kan blijven rijden in de meeste gevallen.
Wel voorzichtig aan, naar je paard blijven kijken en weer....geleidelijk aan opbouwen op harde ondergrond!
En JA...ga je onze manier doen en ga je DAN ook bijv. ineens de hielen enorm verlagen (bij strasser normaal)...en dan is in mijn ogen een halve cm al veel...JA dan is dat verkeerd omdat wij dat niet doen...zo leren we dat....geleidelijk...is i weer.
Typisch want div. natuurlijk bekappers met div. methodes uit oa. Amerika zijn al heel wat jaren langer bezig dan degene die het nu in ons land promoten. De meningen over div. hoefzaken lopen wereldwijd nog behoorlijk uiteen. Er is niet DE methode. KIJK naar je paard, het totaalplaatje.
> Dat is ook wel degelijk wat ook wij zeggen hoor....vooral...kijk naar je paard, wil niet te snel, doe het rustig aan, enz. enz.
Opzich is het Hoefnatuurlijk gebeuren maar klein in vergelijking met de grote jongens uit amerika....en ja...ook die kraken elkaars methode af.
Net als in de NH wereld overigens.
Wij kraken niet zozeer andere methode af...maar maken wel onderschijd...en ja...er zijn methodes waarvan we zeggen(strasser) dat die te rigoreus zijn , te snel vinden wij niet juist....dat mag toch?...
Maar we zeggen OOK...als je --deze-- methode doet moet je niet over schakelen naar een andere methode zonder aan de daaraan gestelde eisen te voldoen....
Zie het voorbeeld van net...bij echte strasser 2 weken op een rubbermat is bij ons niet nodig....maar noem het dan niet hoefnatuurlijk bekappen als je aan het strasseren bent want dat is het niet...en ga het gestrasserde paard dan ook niet behandelen zoals bij hoefnatuurlijk, want dan klopt het strasseren niet meer......duidelijker?
Geen enkel paard is gelijk. Idem met hoeven. Het is geen eenheidsworst. En uitzonderingen zijn er te over.
> OOk dat zeg en schrijf ik.
Maar nogmaals...en dat kan je overal vinden...als men de zool aanhoud, komt uiteindelijk het bij het paard passenden en behorende beenstand ook goed.
Nou juist omdat we dit aanpassen van de hiel heel langzaam doen....zal ook die stand heel langzaam veranderen en aanpassen...zie je mijn voorkeur voor hoefnatuurlijk ten opzichte van strasseren?
Bij strasseren wil men zo snel mogelijk de juiste hoevenstand en doorbloeding hebben waardoor het dier veel pijn kan krijgen, die heeft het dan meestal ook al door een verkeerde stand.
Dat zijn dus probleem hoeven...niet de hoeven waarvan bij ons gezegd wordt om daarmee een cursus te gaan beginnen en zelf ff te gaan klooien?
Gelukkig zijn er nu ook genoeg mensen die zich wel redden door hun paard zelf de hoeven te doen. Waar het wel probleemloos lukt.
Daarom kraak ik de Natuurlijk Bekapmethode ook niet af. Mijn paarden zijn er veel te goed bij gebaat.
> En gelukkig vele met ons, en gelukkig worden het er ook steeds meer.
Maar dat wil niet zeggen dat er niet een waarschuwing mag uitgaan van iemand bij wie het wel fout ging.
>Er mag zeker gezegd worden dat het fout gegaan is...maar dan moet bij de gemaakte fout wel naar de juiste persoon gewezen worden!
Overigens zijn er weinig fouten die niet meer hersteld kunnen worden...maar dit terzijde.
Er zijn er meer maar die zijn als de dood dat ze het hele NB legioen over zich heen te krijgen.
Trek je je mond wel open zoals Esther deed dan wordt je gelijk uitgemaakt voor dom, minder intelligent enz.
Dit getuigd door jullie van een vergaande respectloosheid. Zou daar misschien ook nog 's een NATUURLIJKE oplossing voor komen.
>En DIT vind ik dus onzin....EERLIJK heb ik gezegd in mijn eerste bericht!
Als iemand een fout maakt wordt daar niet door een hele groep op gevlogen. WEL als er een hoefmsid op een forum komt die het ijzer loopt te promoten....daarvoor zitten we ook op een site die zegt voor blootvoets te staan...
Als eerste kan je die fout melden aan de mensen die de cursus geven, die zullen je daarbij op alle mogelijke manieren helpen!
Daar horen de andere alleen van als dat met toestemming is van degene die de fout gemaakt en gemeld heeft! Dit weet ik wel zeker!
Daarnaast....grote onzin om iets te verzwijgen alleen om je zelf te beschermen als je weet dat een dier door jou fout pijn heeft....daar schiet dat dier niks mee op...en die gaan bij mij voor op alle menselijke bemoeienissen!
Een dier is mij heilig...elk dier....en als je je dan verstopt met deze uitspraak...dan walg ik daarvan. Natuurlijk kan je dat beest dan op ijzers gooien zodat het geen pijn meer heeft maar dan nog komt het volgende...
Dit houd in dat een cursus gevend persoon nooit weet wat i fout doet...want ook hij hoort dit dan niet....en kan dan ook nooit de cursus of materie evt. aanpassen !
Nou gaat het mijn niet om zijn boterham , dat zal mij eigenlijk een worst wezen wat die man verdient...maar al die andere paarden verdienen dit niet die in de toekomst dan evt. diezelfde fout ingaan....
Mond open trekken dus en melden....niet op het forum....dan prive bij deze mensen !
Maar ...en daar gaat het nog steeds om bij deze cursus...men moet niet naar deze mensen gaan wijzen als men zelf de fout gemaakt heeft door niet te doen wat deze mensen gezegd hebben!
Wees dan wel eerlijk en zeg dat je die fout gemaakt hebt....
Er is wel 1 verschil/uitzondering.....en dat zijn die mensen die wel de site lezen...dan aan de gang gaan...zonder zich verder te verdiepen in het cursus materiaal of de cursus zelf....want ook daar is nog aanvullende gegevens.
Ik ben van mening dat iemand die alleen de site bezoekt zeker zijn/haar vragen mag stellen...maar niet de ondersteuning hoeft te krijgen die een cursist heeft...een reden ook waarom ik weiger om hier inhoudelijk op de cursus in te gaan!
Groetjes, Henny
NickAltena schreef:Er zijn maar weinig mensen van PN of HN die hier durven of willen schrijven...laat ik dat eerst maar even zeggen.
Vele willen de discusie welles nietus niet eens aangaan...daar hebben ze la genoeg van.
Het gaat hier ook niet om de discusie of je het nu wel of niet eens bent met deze manier van bekappen....laat dat ook duidelijk zijn.
Het gaat hier om een dame die er wel voor was, maar door eigen fouten de zaak misging...en daar nu andere openbaar voor aan loopt te wijzen met daarnaast het bekappen af loopt te kraken.
Arabesk schreef:
Dit beter dan?
NickAltena schreef:[het is hier de vraag wie de fout gemaakt heeft en in mijn ogen is dit zeker niet bij de mensen die deze cursus geven maar bij de gene die de adviezen niet opgevolgt heeft.
[/quote]
promptertje schreef:
Allemaal heel mooi, de eigen zienswijze - website - forum - methode - wel of geen eigen schuld verdedigen, maar kan er ook inhoudelijk gereageerd worden op de in mijn ogen verkeerde beenstanden die ik op foto's hier in dit topic heb gezien?
Het zal de paarden een worst wezen welke methode je aanhangt en wiens schuld wat is - zij voelen als eerste de pijn....
gijsenkim schreef:Voor mij een duidelijk verhaal.
Zeker na het zien van de foto,s
Mevrouw is duidelijk een impulsief en makkelijk te manipuleren persoon, die door de positiviteit van de sekte overging tot het volgen van de cursus Natuurlijk bekappen (pyramidespellen ????) Omdat iedereen zo enthousiast was is ze gelijk aan de gang gegaan. Toen mevrouw eindelijk weer met beide benen op de grond stond zag ze pas de schade die het aangericht had (spaarbeleg???) En nu probeert mevrouw andere impulsieve en makkelijk te manipuleren mensen te weerhouden dezelfde fout te maken als zij heeft gedaan........... de organiserende partij springt gelijk in de bres, want dat gaat misschien zieltjes kosten..............
Sorrie hoor ik vind het heeeeeel, heeeeeeel eng. De manier waarop in dit topic gepraat wordt............. heeeeeel heeeeeel beangstigend. En ik vind eigenlijk dat de antwoorden van de NBers mij meer overtuigen van het niet goed zijn van het natuurlijk bekappen op hun manier dan de ervaringen van TS
promptertje schreef:Misschien kan het gehakketak en het verdedigen van de eigen belangen even terzijde geschoven worden, en kan er even aan het belang van de paarden gedacht worden die hier mee te maken hebben?
Allemaal heel mooi, de eigen zienswijze - website - forum - methode - wel of geen eigen schuld verdedigen, maar kan er ook inhoudelijk gereageerd worden op de in mijn ogen verkeerde beenstanden die ik op foto's hier in dit topic heb gezien?
Het zal de paarden een worst wezen welke methode je aanhangt en wiens schuld wat is - zij voelen als eerste de pijn....
Falka schreef:
Ik ben de andere Esther.
Ik heb een paard gehad met een bloedende hoef, maar niet tot bloedens toe bekapt hoor. Jammer dat dit verhaal uit zijn verband is gerukt. Het gebeurde trouwens in het bijzijn van een gediplomeerd hoefsmid, misschien moet je ven opzoeken wat er ook al weer aan de hand was voordat je hier nu ineens rond gaat vertellen dat ik tot bloedens toe bekapt heb. Want dat is wel heel ver bezijden de waarheid.
Andere Esther
FransVeldman schreef:Groeten,
Frans