Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liekjuh schreef:in poeldijk is er ook droes geconstateerd!
!
Bebootje123 schreef:Liekjuh schreef:in poeldijk is er ook droes geconstateerd!
!
Ho Ho, dat weten we dus nog niet. De uitslag van de LAB test is nog niet binnen.
Het paard dat abcessen heeft gehad is niet heel erg ziek geweest en heeft ook geen erg hoge koorts gehad. Niettemin staat er nog een ziek paard met wel hoge koorts maar weer geen abcesvorming. Wel neusuitvloeiing. Ook van deze is een monster genomen en staat op kweek. Al met al wel spannend dus. Hoop dat het toch geen droes is.
Vooralsnog is de stal wel "op slot" en mogen er geen paarden weg of op bezoek.
Ook is het "verdachte gedeelte" van het "gezonde gedeelte" gescheiden, ook in het gebruik van de faciliteiten. Dat doen ze dus wel heel netjes. Snap wel dat het voor veel mensen vervelend is, vooral de paarden die nu naar de wei zouden.
Nou ja, hoop er maar het beste van. Die van mij is igg kiplekker.
sammyjo schreef:Klopt het dat er in Noord-Holland ook weer droes is?
aafje87 schreef:Ook hier een Droes melding: In de regio Leidschendam-voorburg, Den Haag en Rijswijk langs de Vliet zijn een aantal paarden met Droes.(hieronder ook die van mij)
Yustin schreef:aafje87 schreef:Ook hier een Droes melding: In de regio Leidschendam-voorburg, Den Haag en Rijswijk langs de Vliet zijn een aantal paarden met Droes.(hieronder ook die van mij)
Is dit op een pensionstal oid?
Anya schreef:Graag hier beperken tot droesmeldingen volgens de voorwaarden bovenin dit topic. Dus geen droesdiscussie. Symptomen van droes e.d. staan allemaal vermeld op de eerste pagina van dit topic.